Мислите ли, че трябва да има глоби за родители..

  • 10 801
  • 217
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 15 227
Училищата се променят, сменят се директори, учители, партии, ...
И аз си обичам моята гимназия, но няма да учи детето ми там.
И аз си обичах училището, но днес то е станало едно от най- наркоманските, самите ученици са дилъри и няма начин детето ми да учи там.

# 151
  • sofia
  • Мнения: 9 250
Да попитам вие какво училище бихте избрали за децата, кварталното или най-реномираното/ните , макар и в друг квартал.Лично аз като му дойде времето на моето, ще го запиша в това, в което и аз съм учила.
Ще търся учител (говорим за начален курс).....от лошия ми опит с баткото, вече знам как да го направя. Но тъй като  това е изцяло индивидуален процес, никой не може да ти даде формула. Естествено нямаш гаранции, че избраният учител няма да напусне, да забременее или нещо подобно.

# 152
  • Мнения: 24 855
 На мен желанията ми са да е малко -тоест основен курс само - и да има читава охрана. И учителката да е мила и дружелюбна с децата.
  Усещам, как цялото семейство ще  бъдем въвлечени в образователния процес
 

# 153
  • Мнения: 10 547
Да попитам вие какво училище бихте избрали за децата, кварталното или най-реномираното/ните , макар и в друг квартал.Лично аз като му дойде времето на моето, ще го запиша в това, в което и аз съм учила.

Изборът предполага познаване на ситуацията отвътре, а тя, както отбеляза някой се мени. Чуждият избор често не е моят. Опитът ми с едно дете в училищна възраст показва, че повече е въпрос на късмет, не на избор.

# 154
  • Мнения: X
Изборът на училище зависи от много неща. Голямата ми учи в кварталното, което се оказва едно от търсените за начален курс, а и кварталът ни е сравнително централен, може за това да е голям напливът. Права е Касита, в уцелването на учител има и доза късмет, защото ако се харесва на нас, може да не се харесва на детето. Освен това критериите водене и вземане хич не са за подценяване, особено при наличието и на друго дете, което се води на градина, както е при мен. Т.е вземане и водене на деца два броя е на едно от първите места при вземането на решение кой къде.

# 155
  • Мнения: 532
Имам син.Тази година ще бъде за втора година предучилищна.Изключително много съм доволна от обучението в градината.Вече знае да брои до 1000,да чете ,пише и смята без проблем.Чак се чудя какво ще прави още една година предучилищна,че и в първи клас Rolling EyesС две ръце съм "за"задължителната предучилищна подготовка,смятам,че подготвят децата много добре и това доста ги облекчава когато тръгнат в първи клас.

# 156
  • Мнения: X
Имам син.Тази година ще бъде за втора година предучилищна.Изключително много съм доволна от обучението в градината.Вече знае да брои до 1000,да чете ,пише и смята без проблем.Чак се чудя какво ще прави още една година предучилищна,че и в първи клас Rolling EyesС две ръце съм "за"задължителната предучилищна подготовка,смятам,че подготвят децата много добре и това доста ги облекчава когато тръгнат в първи клас.
Какво пречи да има и други места, където децата биха получили необходимата подготовка? Не видях някой да е против наличието на подготвителни групи и класове. Хората са против тяхното задължително посещаване и то на точно определени места, че и в продължение на три години.

Като видях това за броенето до 1000 се сетих за поста на една съфорумка в математическата тема преди време: " И моят петгодишен син знае какво е хипотенуза, но това не го прави добър математик, нали?"  Grinning Та, в  тази връзка, първи клас не е само четене, писане и броене. Ще го разбереш, когато детето ти тръгне на училище.  Peace

# 157
  • Мнения: 14 651
На моето дете пък престоят предучилищна не му се отрази никак, защото там нищо, което не знаеше, не научи. Айде сега, от опита с единственото си дете, заключаваш, че за всички е много добре.
Да не ти казвам как добре пък ги подготвят в Триград... не го 1000, ами до 100 не могат да преброят и то след първи клас.

# 158
  • София
  • Мнения: 2 570
Имам син.Тази година ще бъде за втора година предучилищна.Изключително много съм доволна от обучението в градината.Вече знае да брои до 1000,да чете ,пише и смята без проблем.Чак се чудя какво ще прави още една година предучилищна,че и в първи клас Rolling EyesС две ръце съм "за"задължителната предучилищна подготовка,смятам,че подготвят децата много добре и това доста ги облекчава когато тръгнат в първи клас.

Аз затова се чудя защо има предучилищна...Нали в първи клас се учат да четат, смятат или вече има друга програма? По мое време  /1990г./ имаше деца, които знаеха преди първи клас и умираха от скука, за тях беше пълна загуба на време и от самото начало изгубиха интерес към училището.
Моите родители именно с цел да имам интерес не ме бяха научили.

# 159
  • Мнения: 10 547
Ама не знае умножение и деление. Начи на нищо не са го научили.

Я, стига глупости, има си програма, по която се работи, и четенето по нея е залегнало чак в средата на втори срок на първи клас. Не че и преди това няма не се срича, но около средата на март вече са взети всички букви, т.е. децата трябва да могат да четат/сричат.
Предучилищната за това е пред, защото подготвя децата за същинското учене. Ако щете и само с това че има някакви Х минути, в които детето трябва да се постарае да остане мирно и по възможност съсредоточено. Никой няма да се нагърби да занимава шестгодишни с четене и писане на букви.

# 160
  • Мнения: 14 651
Ако детето се е научило в трета група да брои до 1000, бих се учудила защо учителката е занимавала децата с това и нямаше да хваля обучението.
На мен не ми никак ясно какви точно умения им липсват на децата, че се налага 2 и 3 години предучилищна, като после се сърдят учителките, че можели да смятат, можели да четат и изобщо всичко си можели. Тези, които завършиха предучилищна в училище можеха да сричат до едно, даже най-тъпите. И се взимат всички букви още тогава, просто не ги карат да пишат ръкописно.
Лично аз не съобразявам възможностите на децата си с програмата на МОН, защото ще скучаят евентуално. Как не, да спирам детето заради малоумната им програма 3 гдини да се готви за първи клас. Те така или иначе в училище само скучаят.

# 161
  • София
  • Мнения: 2 570
Ако детето се е научило в трета група да брои до 1000, бих се учудила защо учителката е занимавала децата с това и нямаше да хваля обучението.
На мен не ми никак ясно какви точно умения им липсват на децата, че се налага 2 и 3 години предучилищна, като после се сърдят учителките, че можели да смятат, можели да четат и изобщо всичко си можели. Тези, които завършиха предучилищна в училище можеха да сричат до едно, даже най-тъпите. И се взимат всички букви още тогава, просто не ги карат да пишат ръкописно.
Лично аз не съобразявам възможностите на децата си с програмата на МОН, защото ще скучаят евентуално. Как не, да спирам детето заради малоумната им програма 3 гдини да се готви за първи клас. Те така или иначе в училище само скучаят.

По мое време не знам какви програми е имало...така решили, така направили..факт е, че дръпнах много бързо в училище, била съм жадна и готова за знания сигурно  Mr. Green.

# 162
  • Мнения: 14 651
Не упреквам твоите родители, но ако детето се научи да чете на 5 самичко, да му взема книгите ли, защото в училище ще му е скучно? Има буквенки и цифренки за 3-годишни.

# 163
  • Мнения: X
Имам син.Тази година ще бъде за втора година предучилищна.Изключително много съм доволна от обучението в градината.Вече знае да брои до 1000,да чете ,пише и смята без проблем.Чак се чудя какво ще прави още една година предучилищна,че и в първи клас Rolling EyesС две ръце съм "за"задължителната предучилищна подготовка,смятам,че подготвят децата много добре и това доста ги облекчава когато тръгнат в първи клас.

И аз имам син. Студент е в Морско училище. По негово време никакви предучилищни не бяха задължителни, а детските градини си стояха полупразни. На два пъти го записвах ей така. Искаха само медицинско и направо записваха. Даже не работех. Отказахме се много бързо, ходи буквално няколко дена.
Та преди първи клас и той можеше да брои до безкрай, да смята, да чете и пише. Но това защото бабата се престараваше. Тогава в първи клас никой не искаше да могат да правят тези неща.

Имам и дъщеря, която сега ще е четвърти клас. Не искам да пиша за огромната разлика от времето на сина ми, че ще стане дълга и широка. Ако ще петгодишна задължителна предучилищна да направят, с това качество е все тая.  

# 164
  • Мнения: 10 547
Янечек, отново бъркаш основната постановка на масовото образование. Именно неговата масовост. Никой не твърди, че то е насочено към много интелигентните и свръхнадарените.
Пейзажът в столицата, и градовете като цяло, може и да предлага четящи масово в началото на първи клас и също така делящи и умножаващи трицифрени числа, но истината е, че, само и само за да има ученици, т.е. да съществуват училища, деца се пускат в по-горни класове с фрапиращи пропасти в знанията си. Пример четвъртокласник, преминал т.нар. малки матури без да знае и умножението с 2 без да се чуди 2х2 8 ли е.
И преди, във времената когато се твърдеше, че 98% от населението е грамотно, учебната програма не е била за вундеркинди- базови знания, които да послужат на масовия човек да се оправя в живота, да прави дребни сметки, да може да чете, пише и да има поне бегла представа къде са му вътрешните органи. И стига толкова.

А и не на всички децата им са от умните.

Общи условия

Активация на акаунт