Първокласници - набор 2005 г. - Тема 11

  • 30 414
  • 739
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 1 457
Ние пък сме на вълна гардеробчета за децата за да си оставят учебници, помагала и т.н и да не ги мъкнем всеки ден. За сега повечето родители са съгласни. Да видим какво ще кажат госпожите и директорката и пслее ще търсим оферти за доствака може би

Последна редакция: пт, 05 окт 2012, 10:59 от Муци

# 646
  • Мнения: 24
Много благодаря на всички за съветите  Hug Днес сутринта разговарях с класната по проблема и се оказа,че задачите,за които ви питах и с които имахме проблем все още не са взети като материал в клас.Разминаването се е получило,тъй като домашното е в помагалото по математика,което "би трябвало" да върви заедно с учебника,но явно се е получило разминаване.Госпожата се извини...Макар,че едва ли би могла да бъде отговорна за напечатването на помагалата...Надявам се след взимането на въпросния материал в клас да нямаме проблем със задачките.Ако не-ще се възползвам от съветите ви.Още веднъж благодаря,момичета   bouquet

# 647
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 857
Въпрос - тези, които са подали за еднократна помощ за първолаци, получихте ли я вече? Питам за една приятелка, подала е документите в края на август, занесла е допълнителната бележка от училище към 20.09, но още не са й преведени.
На мен ми казаха ,че ще ми преведат парите след 20-ти октомври, документи подадох началото на септември.

Е да де, но ако си подал през август, ти ги превеждат през септември нормално.

# 648
  • През девет земи в десета
  • Мнения: 2 001
Помощта за първокласници се превежда заедно с детските, следващия месец след подаване на молбата. Демек, който е подал август ги е получил септември, а който е подавал септември ще получи парите през октомври.

# 649
  • Мнения: 24
 Относно водата в училище-носи си 1 шишенце от 500 мл. и винаги е празно като я взема...Но ние за сега сме до обяд докато съм отпуска и смятам,че не е проблем.Иначе нямам против да си долива от чешмата ако е жадна.За кана Брита съм се заканила отдавна да купя и все не стигам до нея...
 За джобните-давах й джобни по "вълшебната формула за изчисляване на джобни" -70 ст. на ден.Обаче ги харчеше за абсолютни щуротии-картончета с кечисти(заради детските парички,които вървят в пакета),дъвки с играчка и тн.За това спрях.Като минем на целодневно ще обмисля отново въпроса,но смятам да й купувам купони за стола-ходи веднъж и каза,че храната била вкусна.Купоните са по 2.70лв. основно и десерт и 3,12 лв. супа,основно и десерт.За закуска всеки ден в 10ч. получават филийка или плод,така че не съм сигурна ще има ли нужда от джобни изобщо. Thinking Идеята принципно е да се научи на самостоятелност и да борави с пари,но на този етап ще й дойдат много уроците май . Laughing

# 650
  • гр. софия
  • Мнения: 190
Вода купуваме Девин 11 литра и има помпа от която Ива да може сама да си пълни вода.Но често мъжа ми като се прибира от работа минава през едно селце и пълни минерална вода от една чешма.А рядко купуваме, по скоро заради шишето я взимаме.За училище и купих такова 500 мл шише- стои в страничния джоб а в другия страничен джоб слагам термо чаша с топло какао ето я чашата


Може ли да ми кажете от къде сте купили шишето и чашата?  Praynig

# 651
  • София
  • Мнения: 3 006
Ние пък сме на вълна гардеробчета за децата за да си оставят учебници, помагала и т.н и да не ги мъкнем всеки ден. За сега повечето родители са съгласни. Да видим какво ще кажат госпожите и директорката и пслее ще търсим оферти за доствака може би

 И ние така направихме и родители , и учители бяхме единодушни. Ако търсите доставчик , ще ви дам контакт на човек, който взима евтино и хубав ги прави. Вече две поредни години в Боянското училище той ти прави. Миналата година бяха 15 лв, а тази малко по-голем 20 или 25 лв бяха.

# 652
  • София
  • Мнения: 2 814
Аз съм силно впечатлена как са успели да го убедят да си даде 2 лева за 1 лев доброволно. В переспектива мисля, че двете момчета трябва да учат икономика, а излъганото момче да наблегне на аритметиката. Покрай този случей ще поработя с дъщеря ми с числата до 100 да съм сигурна че прави разлика между левове и стотинки Wink
newsm10 smile3521

# 653
  • София
  • Мнения: 1 457
Ние пък сме на вълна гардеробчета за децата за да си оставят учебници, помагала и т.н и да не ги мъкнем всеки ден. За сега повечето родители са съгласни. Да видим какво ще кажат госпожите и директорката и после ще търсим оферти за доставка може би

 И ние така направихме и родители , и учители бяхме единодушни. Ако търсите доставчик , ще ви дам контакт на човек, който взима евтино и хубав ги прави. Вече две поредни години в Боянското училище той ти прави. Миналата година бяха 15 лв, а тази малко по-голем 20 или 25 лв бяха.

Страхотно! Ще съм ти много благодарна. А може ли да споделиш къде ги разположихте и изобщо това което сте имали в предвид при конструкцията. Финансирането изцяло ли беше от родители и училището помогна?  Може и на лични, ако се сметне за спам или пък реклама.   bouquet

# 654
  • София
  • Мнения: 8 351
Chupsi, в предишни постове писах, че нашата г-жа обясни, че голяма част от дечицата имат проблеми точно с този тип задачи, каза, че е нормално и в един момент го разбират, не се притеснявай.
Сиси, минават на химикалка всички заедно, целта й е да не могат да трият с гуми и грешките да се виждат.
М I A,  точно вчера след като си овиках детето  Confused се замислих над същите неща, цял живот съм била пълна отличничка, чак в университета съвсем леко намалих темпото, после магистратура... и работя от 18 годишна, а финансово изобщо не съм "цъфнала". Твърдо ми се иска просто да съм щастлива и детето ми да е живо и здраво, а ученето...дано му се отдава, за съжаление образованието у нас изобщо не е гаранция за успешна реализация в живота.
Синът ми казва, че си сипва вода от чешмата поне три-четири пъти дневно.

Последна редакция: пт, 05 окт 2012, 14:02 от buni

# 655
  • Мнения: 12 391
Благодаря за отговорите относно помощта за първокласници, ще й кажа най-добре да звънне.
buni, аз съм много ЗА химикала, че с това триене..

# 656
  • Пловдив
  • Мнения: 14 822
Нашият шеф след всяко междучасие обикаля тоалетните и чешмите да спира водата, защото винаги има оставен пуснат кран  Laughing Laughing Laughing

Хехе, в нашето училище пък заместник- директорът обикалял към 10 часа да гаси лампите  Mr. Green


Еее ... голяма промоция имате. Нашият още в 8:30 през зимата минава през стаите и ги гаси. Сега изобщо не се палят.  Laughing Laughing Laughing

При нас нямаме гардероби, а клетки, че заемат по-малко място. В клетката се слага чантата и пластмасова поставка, в която се оставят учебници и папки. Търсих снимки, но нямам.

# 657
  • Пловдив
  • Мнения: 2 807
jul, съвет от мен. Никога не отивай да говориш лично с родителя на детето /отсрещната страна/ по какъвто и да е повод. Човекът, с когото трябва да разговаряш, е учителката. Както "жертвата" е послъгала, бъди сигурна, че и "извършителите" не си казват всичко на 100 %, абсолютно нормално за възрастта им, особено като са осъзнали, че са "сгазили лука". Хората, сиреч родителите, са различни, реагират по различен начин. Затова разговори с отсрещната страна само в присъствието на учител, директор, педагогически съветник. И ще избегнеш изблиците на ... как беше ГСП.

Хм, защо да не говоря лично? Как да събера нужната ми информация, без да имам гледната точка на всички участници? Пределно ми е ясно иначе, че всеки от тримата има своя версия - и то без да е задължително да е поради лъжа. Обаче ми се видя нередно да разговарям с чуждо дете, без да присъства родителя му, аз самата силно бих се подразнила някой да "разпитва" детето ми в наше отсъствие (някой родител, не класния). За разговора пред представител от училището - вероятно имаш основание, аз още нямам голям опит за правилна реакция в училищна възраст (всъщност от снощи вече имам  Mr. Green). А и естеството на ситуацията според мен не изискваше някакви масирани съвместни действия. Преди това бяхме говорили вече с класния, за когото проблемът беше разрешен правилно, но не знаех позицията на "другата" страна.
Както и да е, продължавам да дълбая, защото темата ми се вижда важна по принцип - как и кога трябва да реагираме при подобни проблеми (а неминуемо ще има и други).

Ох, и със семейството на побойничката в "нашия" клас учителката води ежедневни разговори. Нещо за изключване се чува. От дъщеря ми не мога много да разбера, защото тя ги отсвирва разни опити за агресивно вмешателство от страна на деца, но има много възмутени майки и бащи на набити деца. Много кофти така, не знам защо това момиченце е толкова агресивно. Освен опитите за побой над съученици, някои съвсем успешни, прави и други пакости, изхвърля през прозореца вещи и закуски, наводнения по тоалетните, късане на тетрадки, чупене на моливи и гуми, ужас. Учителката е много спечена.

Учителката вместо да се спича, да направи среща с училищния психолог или педагогическия съветник /какъвто специалист има в училището/, детето и родителите му, за да се помогне на детето, което има проблеми с адаптацията ли, с общуването, може пък и вкъщи да е проблема. Заплахата от изключване едва ли ще промени въпросното  дете.

Тук вече ще се включа с малко повеч опит. Имахме дете-насилник и изключителен досадник в предучилищната. Детето беше осиновено, а родителите бяха тотално абдикирали. Психологът казал, че детето си е ОК и те заеха отбранителна позиция, че всъщност на всички други нещо им има. В началото всички (или поне повечето) родители се опитвахме да влезем в положение и детето да се адаптира. С детето беше персонално работено от директора на градината, госпожите и психолог. В един момент положението тотално излезе извън контрол. Почти нямаше ден, в който синът ми да не се е прибирал пребит, наритан, душен, насинен. И всичко се случваше за секунди зад гърба на госпожата, която примерно се е обърнала да погледне някое друго дете. С това искам да кажа, че за мен никакви психолози и педагогически съветници не могат да помогнат, ако родителите не са на мястото си. Колкото да ми е мъчно за децата от институция, които трябва да бъдат адаптирани, в един момент моето дете ми е по-мило. Мнението ми е донякъде породено и от другата тем - за второкласника, дето нарекъл госпожата "кучка". И няма никакво значение дали детето е осиновено или се държи/позволява му се (от родителите) да се държи по този начин.
Накрая само се молехме да не сме в 1 клас/училище. Не знам къде учи, но се съмнявам някой да се справи успешно с него.

Последна редакция: пт, 05 окт 2012, 16:08 от jul

# 658
  • Пловдив
  • Мнения: 14 822
Преразказвам думите на нашата госпожа:

Не се разправяйте с родителите. Казвайте на мен, аз ще предам ако има нещо. Децата са си деца, днес са се поскарали, имали са разногласия, утре пак са заедно. Вие като говорите ще се скарате и 4 години ще се заобикаляте в училище. А няма нужда от това. Аз съм човекът, който има поглед върху децата и вероятността да науча истината е най-голяма. Така че от много гледни точки е добре аз да съм човекът, който да разрешава подобни спорове.

# 659
  • Пловдив
  • Мнения: 10 539
jul, е как защо? За да не се изсипва върху теб "помия". Ако искаш среща с родителите на отсрещната страна, това трябва да става с посредничеството на учителя. Разговор с чуждото дете - еми не е моя работа да говоря с другото дете, аз отговарям за своето. Разбира се, че трябва да реагираш на проблеми, но се обръщаш към класния или към директора.
И без да говоря за твоето дете, което не познавам, но от позицията на родител на по-голямо дете, ти казвам, че на тази възраст доста деца започват да послъгват. Особено, когато са свършили някаква беля.

Общи условия

Активация на акаунт