Ужасно съм разочарована от Британика

  • 33 233
  • 75
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 639
Да не говориме, че за 3 год. / от 4 до 7г./ там детето не знае да чете и пише

Нормално е при деца между 4 и 7 години обучението да не е на база четене и писане - та те на български не могат, какво остава на чужд език! Сега детето Ви като е на 7 г. (вероятно първи клас) - затова започва да учи чрез писане, а не (само) защото сте го преместили в Алианса.

# 16
  • Мнения: 205
silvi mama дай инфо моля те, за този Британско-български информационен център.

Момичета как разбирате дали преподавателите в школите владеят добре езика? В Британика за нивото Стартърс учителките са масово момичета завършили педагогика с английски език. Това достатъчно ли е, как човек да разбере? Имате ли идея в другите школи учителите какво са завършили ? Става дума за деца 1-3 клас.

Ето линк към страницата на този езиков център: http://www.bbilcentre.com/
Разбира се, всеки родител търси различни неща и трябва да намери покритие на различни критерии.
Относно вторият ти въпрос, мога да отговоря конкретно за един от показателите, който ми индикираха за ниското качество на кадрите в Британика. Аз не съм филолог, изучавала съм английски с частни уроци и курсове и го използвам в работата си, но колкото и да не съм професионалист, не мога да приема за логичен и коректен следният начин за изучаване на специфичната промяна в 3 лице, ед. число. А именно, дъщеря ми, през втората година на посещението си в Британика първо научи, че в 3 лице, единствено число се добавя “s”   след глагола, после научи, че have се заменя с has и чак след това разбра, че има местоимения, кои са те за единствено и за множествено число. Тази схема много ме учуди и реших, че дъщеря ми е разбъркала последователността, затова специално погледнах тетрадката и на приятелката и даже попитах учителката дали детето нещо не е разменило в поредността.

# 17
  • Мнения: 911
Ако учителят е по призвание такъв ще намери начин да предаде знанията си, а ако не и филолог да е пак няма да ги научи на нищо.
Преподавателката ми по английски език в основното образование нямаше английска филология, но успя да ме научи на основните правила. И до сега всичко, което знам е благодарение на нея. В езиковата гимназия учих немски. Учителките - все филоложки. Е... не обясняваха така добре да обясняват и ми беше много трудно. Едва в университета при изучаването на старогръцкия разбрах смисъла на падежите и защо се ползват.
Едва ли те са били по-зле подготвени от първата ми учителка по английски, но е факт, че тя знаеше как да предаде знанията си. Затова моето мнение, че квалификацията е важна, но и личностните умения да създадат контакт и мотивират децата да учат са  по-определящи.

# 18
  • София
  • Мнения: 11 741
виртуална в кой клон се случва всичко това?

Отново искам да попитам в кой клон се случи това?При мен ситуацията беше точно обратната.Отказаха записване в определени групи,защото били пълни.

# 19
  • Мнения: 911
За клонът в  Гео Милев е писала виртуална и моето дете е там.

# 20
  • Мнения: 1 417
Да не говориме, че за 3 год. / от 4 до 7г./ там детето не знае да чете и пише

Нормално е при деца между 4 и 7 години обучението да не е на база четене и писане - та те на български не могат, какво остава на чужд език! Сега детето Ви като е на 7 г. (вероятно първи клас) - затова започва да учи чрез писане, а не (само) защото сте го преместили в Алианса.
Решението си окончателно взех след като една майка от форума пусна клип във ФБ с 6 год. си син, който четеше гладко на английски- не ходеше на у-ще, предучилищна група и учеше англ. в Алианс. Не си спомням името на преподавателката.

Иначе цялата групичка от първокласници, които бяха в Берлиц от мин. година се премести по други школи. Зная, че имат някаква по особенна система на обучение и наблягат на вербалната комуникация, но съдейки по мен - в момента 70% от английският ползвам в писменна форма.

# 21
  • Мнения: 911
Важно е да си доволна от решението си. Вероятно е имало и други неща, които не си харесвала.

# 22
  • Мнения: 1 417
Важно е да си доволна от решението си. Вероятно е имало и други неща, които не си харесвала.

newsm10 ще разбера в края на годината, живот и здраве! Нямам други забележки, просто явно очакванията са ми били други...

# 23
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Aз пък противно на написаното тук искам да споделя колко съм доволна от Британика - синът ми е там вече втора година, няма лабаво. Казвам го от позицията на човек, който е завършил АЕГ и след това АУ. Но явно колкото и да е до учител, толкова е и до дете - явно свръзката си казва думата. Синът ми тази година е в Starters, личи си че и домашните станаха повечко, и темпото се забърза и той си развързва все повече и повече езика. Но мога да кажа, че още това лято след ниво Founders той по собствено желание прочете няколко адаптирани книжки за неговото си ниво - пърите две купих от Британика, останалите - ги чете онлайн от www.wegivebooks.org. Синът ми завърши годината с 97% и всеки процент от това си го заслужава. И честно, не мога да разбера как родителите едва в края на годината разбират, че децата им нищо не са научили, след като по време на годината имат текущи проекти, включително и изнанадващи съчинения в клас, които според мен са най-показателни за прогреса на детето.

Ако трябваше пак да избирам, пак бих го записала в Британика. И макар в началото таксите да ми се струваха високи, като ги разделя на общите часове, се получава по 6.50 лв на час. За разлика от Британския съвет, където последвотелността малко куца и таксите варират, варират и варират.

# 24
  • Мнения: 9 990
Само да ти кажа, че дъщеря ми завърши с по-висок процент. LaughingБих снимала диплома, за да го сложа тук, ама за какво?
Обаче нищо не знаеше, сори.Азбуката беше грешно заучена.Теста е елементарен, бебешки...малката от градината каквото беше учила-го знаеше.Няма текущи проекти и изненадващи бла-бла в час.Поне нямаше преди две години при нас.Имаше една родителска среща, на която се държаха с нас като с малоумни-проведоха ни урок.И толкоз....

# 25
  • Мнения: 41 273

Решението си окончателно взех след като една майка от форума пусна клип във ФБ с 6 год. си син, който четеше гладко на английски- не ходеше на у-ще, предучилищна група и учеше англ. в Алианс. Не си спомням името на преподавателката.


Едно дете не определя нищо. Ако беше нормално това майката нямаше да се хвали във ФБ. Утре, ако твоето дете не е така, не обвинявай школата.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Само да ти кажа, че дъщеря ми завърши с по-висок процент. LaughingБих снимала диплома, за да го сложа тук, ама за какво?
Обаче нищо не знаеше, сори.Азбуката беше грешно заучена.Теста е елементарен, бебешки...малката от градината каквото беше учила-го знаеше.Няма текущи проекти и изненадващи бла-бла в час.Поне нямаше преди две години при нас.Имаше една родителска среща, на която се държаха с нас като с малоумни-проведоха ни урок.И толкоз....

Sorry, но нещо не ми се вързва в твоята версия! Има много текущи контролни тестове, на база на които се поставят оценки в %, на база на което се поставя окончателния % за годината. Дълбоко се съмнявам, че филиал Варна учат по различен начин от филиал София, но дори и да го допуснем това, ако приемем че нямат текущи тестове, как според теб са поставили окончателната годишна оценка на дъщеря ти?! Не, че искам да споря, но освен тестовете, които според мен едно дете в детската градина, което не пише, не знам как би се справило с тях (намиране на думи в кръстословица, объркан словоред, дописванен на изречения с отворен край и т.н.), имаха и две  изненадващи съчинения в клас, които децата трябваше сами да напишат с обем около 70 думи - първото беше на тема да опишат една маймунка, второто - да опишат себе си - какво могат и не могат, какво обичат и не обичат и т.н. Освен това имаха да описват и играчките у дома, които са им любими. Оценяването е обективно, защото намаляват 0.25% за всяка грешка. Освен това РС са три за годината и няма как да забравиш за тях, защото една седмица предварително ти напомнят поне няколко пъти по телефона. Получаваш текущи писмени отчети два пъти годишно. При всички тези изисквания, не знам дете, което не познава азбуката как би се справило с писмените задачи! А става дума за най-първото ниво! И апропо, деца, които са завършили с успех между 95-100% ги канят на събеседване и писане на есе, за да изберат три от тях, които ще получат пълна или частична стипендия.

# 27
  • Мнения: 498
Само да ти кажа, че дъщеря ми завърши с по-висок процент. LaughingБих снимала диплома, за да го сложа тук, ама за какво?
Обаче нищо не знаеше, сори.Азбуката беше грешно заучена.Теста е елементарен, бебешки...малката от градината каквото беше учила-го знаеше.Няма текущи проекти и изненадващи бла-бла в час.Поне нямаше преди две години при нас.Имаше една родителска среща, на която се държаха с нас като с малоумни-проведоха ни урок.И толкоз....

Sorry, но нещо не ми се вързва в твоята версия! Има много текущи контролни тестове, на база на които се поставят оценки в %, на база на което се поставя окончателния % за годината. Дълбоко се съмнявам, че филиал Варна учат по различен начин от филиал София, но дори и да го допуснем това, ако приемем че нямат текущи тестове, как според теб са поставили окончателната годишна оценка на дъщеря ти?! Не, че искам да споря, но освен тестовете, които според мен едно дете в детската градина, което не пише, не знам как би се справило с тях (намиране на думи в кръстословица, объркан словоред, дописванен на изречения с отворен край и т.н.), имаха и две  изненадващи съчинения в клас, които децата трябваше сами да напишат с обем около 70 думи - първото беше на тема да опишат една маймунка, второто - да опишат себе си - какво могат и не могат, какво обичат и не обичат и т.н. Освен това имаха да описват и играчките у дома, които са им любими. Оценяването е обективно, защото намаляват 0.25% за всяка грешка. Освен това РС са три за годината и няма как да забравиш за тях, защото една седмица предварително ти напомнят поне няколко пъти по телефона. Получаваш текущи писмени отчети два пъти годишно. При всички тези изисквания, не знам дете, което не познава азбуката как би се справило с писмените задачи! А става дума за най-първото ниво! И апропо, деца, които са завършили с успех между 95-100% ги канят на събеседване и писане на есе, за да изберат три от тях, които ще получат пълна или частична стипендия.

Кое ниво описваш ? Останах с впечтление че е Founders. Дъщеря ми беше това ниво миналата година в София и със сигурност не са имали съчинения в час с по 70 думи ! Да, научи се да чете и пише думите, беше й трудно защото не беше започнала 1 клас, но пък на всички тестове през годината имаше 100 %, само един го беше объркала защото не разбрала вярното или грешното да зачертава. Явно тук е важно и на колко години е детето, защото моето няма да може да прочете самичка адаптирана книга на английски, ако не я е изучавало преди това.
Лично аз съм горе долу доволна, по скоро горе Simple Smile от обучението в Британика, но според няма как това да се случи в големи групи.Сега групата ни е останала с 13 или 14 деца, но пак са много ! Реших да я прехвърля в друг клон в група с 8 деца ! Вече й харесаха учебниците и е писала в тях....взехме решение да я оставим. Ако обаче нещата не се променят в организационно отношение и си записват в групите по колкото си щат деца, ще си търсим нова школа за догодина.

# 28
  • Мнения: 498
виртуална в кой клон се случва всичко това?

Отново искам да попитам в кой клон се случи това?При мен ситуацията беше точно обратната.Отказаха записване в определени групи,защото били пълни.

Вече писах че става дума за Гео Милев. Обясниха ми че там залите били най големи и съответно можели да побират най много деца Simple Smile Което съгласете е абсурдно, по тази логика могат да наемат зала в Ректората и да сложат 100 или 500 деца в една група примерно  Crazy Стана ми много неприятно, че всеки гледа да те прецака и се следят само паричните потоци от децата , а не качеството на обучението им !

# 29
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Виртуална, точно за Founders става дума, при това синът ми преди това не беше учил английски. Разтърсих се из портофолиото му за миналата година  и намерих първото съчинение-описание за маймунката, което беше дадено в клас без предупреждение.

http://media.snimka.bg/s1/1209/028662701.jpg?r=0

Следващото съчинение беше доста дълго, дори на РС ми обясниха, че е препоръчително детето да се придържа към определен брой думи (обхвата между 50 и 70 думи), а синът ми беше писал повече, но не мога да го покажа, защото госпожата го беше взела, както и проекта му за играчките, за да го закачи на таблата пред стаите. Предполагам ако питаш дъщеря си, ще си спомни за какво става дума.
 След това лятото сам прочете Lawnu mends the sky и The magic pot, закупени от Британика, адаптирани точно за деца зършили Founders и преди Starters. Колкото до четенето, и на него му се отдава, така, че ако и аз постна един клип, ще се види - но това умение е по-скоро заради собственото му усърдие, защото колкото и да наливат нещо в главата на едно дете, ако то не възприема, не възприема.

За мен лично въпроса с школите е двустранен - не може само да се очаква там да се научи всичко, детето трябва да положи и известни старания у дома, за да затвърди наученото, да прочете нещо странично и най-важното - самостоятелно да се остави да се справи с материала. аз съм доволна от преподаването в Британика, защото виждам резултати.  Тази тема започна с организационни неуредици, които за мен лично са си маловажни и са нещо различно от начина на преподаване - все едно да кажа, че в училище не ми харесва защото са 22 деца в клас и няма време да се обърне внимание на всяко. Ами няма всеки час, но ако вкъщи се следи да се учи редовно, резултатите са налице.

Общи условия

Активация на акаунт