175 Немски трола пекат коледни сладки

  • 41 333
  • 730
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 1 156
Цитат
Лек гърч се наблюдава чак от трети клас, моята сега е в него, домашните набъбват стремглаво, има честички тестове и с тях започна да отшумява голямото желание, с което ходеше в началото, ама няма мърдане вече.

Биба, това все едно аз съм го писала. Миналата година Марина си изкара една хубава ваканция - почти нямаше домашни и учителката само ги забавляваше. Тази година, обаче, всеки ден имат доста домашни и на моменти отнемат доста време. Но пък аз съм много доволна от новата учителка и подхода ѝ.  Wink

# 586
  • Мнения: 11 513
Училищата тук са различни от българските - като структура, като сгради, като начин на провеждане на учебния процес.
Но.. това не означава, че са по-добри.
Има ужасяващи учителки - като надзирателки в концлагер, които смачкват децата като в месомелачка,  има и такива, които ти предразполагат детето да се отвори и да се развие по най-подходящия за него начин.
Видяла съм 2 и 200. Чакат ме и 300 да видя с последния брой от челядта.
Имам мнение вече и за гимназиите, че щерката е вече в 7 клас.

Да се възползвам и да си похваля гарджетата - уж по-трудно в 7 клас, а тя пише по-добри оценки от предната година за изненада на всички, вече някои я наричат и зубрачката.  Joy
А големия, откакто си знае "диагнозата", така се е отприщил, че само 1 и 2 м и носи от последните тестове и е като фурия.
Дай Боже всекиму!

# 587
  • Мнения: 337
Училищата тук са различни от българските - като структура, като сгради, като начин на провеждане на учебния процес.
Но.. това не означава, че са по-добри.
Има ужасяващи учителки - като надзирателки в концлагер, които смачкват децата като в месомелачка,  има и такива, които ти предразполагат детето да се отвори и да се развие по най-подходящия за него начин.
Видяла съм 2 и 200. Чакат ме и 300 да видя с последния брой от челядта.
Имам мнение вече и за гимназиите, че щерката е вече в 7 клас.

Да се възползвам и да си похваля гарджетата - уж по-трудно в 7 клас, а тя пише по-добри оценки от предната година за изненада на всички, вече някои я наричат и зубрачката.  Joy
А големия, откакто си знае "диагнозата", така се е отприщил, че само 1 и 2 м и носи от последните тестове и е като фурия.
Дай Боже всекиму!
Joy ей такъв смях преди лягане му дръпнах.

# 588
  • Мнения: 1 356

Имам мнение вече и за гимназиите, че щерката е вече в 7 клас.



Веч, казваш, чудни са гимназиите, само 1 и 2 пишат, че даже и приканват и тези дето не искат да учат в тях, да пробват и опитат, може и да им хареса, и да вземат да останат... Joy
Радвам ти се на оптимизма. Hug

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 00:30 от Biskara

# 589
  • Мнения: 11 513
Ааааа, Бис, недей с лошото! Аз съм оптимистка защото виждам все още неразрушено желание да ходят на училище. Може да запея друга песен, ама ти поне знаеш през какво сме минали.
Аз казах, че мойто пише такива оценки, а кви ще ги пишат другите - не давам гаранция.
Ей на - за 3 години от класа им окапаха вече 10 деца!
В момента имат повтарящи 7 клас - 3 броя. В 6 клас също имаха повтарящи - двама не минаха и заминаха в реалшуле, един остана.

Мартинела, аз пиша смешно, ама за 7те години сблъсък с тяхната образователна система ми е идело да вия доста често.

# 590
  • Мнения: X
Аз лично не виждам немското училище чааак в толкова тъмни краски. Ако учителката в началните класове се окаже читава, нещата стават даже розови. За Гимназиите опит още нямам, но за Грундшулето определено опита ни е по-скоро позитивен. Много зависи от учителя, много. Разбира се, рискове за големи негативи има, но в българските начални училища ми се струват повече.
Да, определено в Де 1 и 2 клас са по-леки откъм материал, набляга се повече на социализиране, спазване на правила, дисциплина. Не е като да не се учи де, но на повечето умни и темпераментни деца им е леко скучно. Тук идват уменията на учителя и усета му за работа с деца - ако той е на място, нещата вървят гладко. В 3 клас нещата се засилват осезаемо, става си истинско училище- тестове, реферати, преразкази, учене наизуст, граматика и прочие. Домашните са домашни, но остава време и за спорт и игри навън. Това, което на мен ми харесва тук, сравнявайки с началните училища в БГ в момента, е:
- ясни правила, спазвани от всички. Ясна програма, ясни критерии, прозрачност при оценяването, при необходимост има и индивидуален подход към детето - предварително съгласуван с родителя.
- изключително добра връзка родител-учител,  ангажираност на родителите в учебния и възпитателния процес (наясно съм, че за работещи родители това е трудно, но лично смятам че ангажираността на родителя е само в полза за детето);
- няма парадиране с материални възможности на родителите - мабилни телефони, таблети и техники са изключени като опция за носене в училище (разбирам обаче, че след 5 клас е различно, което е разбираемо в тийн-възрастта).
- добрите бази в училищата, доста възможности за спорт в училищно и извън училищно време, наблягането на здравословното хранене и здравословния начин на живот в програмата им в училище.
- стимулиране на децата към самостоятелност още от рано- сами ходят и се връщат от училище, сами се справят с извънучилищните активитети, често сами пазаруват дребни неща. Разбира се, това е и заради по-спокойната и сигурна обществена среда, но определено ми харесва усещането за сигурност.

Това, което лично на мен не ми харесва в немската образователна система: 1.  Няма постепенно натоварване на децата, а е някак стъпаловидно (1-2 клас е леко, 3-4 клас е по-средно, в Гимназиите е доста сериозно) и за децата е трудно да се адаптират на новото темпо.
2. Разделението по типове училища (след 4 завършен клас) ми се струва прекалено рано.
3. Има възможности за дискриминация на емигрантски деца - това е по-скоро въпрос на късмет и има начини да се повлияе.

Всичкото това сме го дъвкали и преди, така че се извинявам, че се повтарям.
Мненията затова са мнения, да са различни. Така, че е нормално да не сме единодушни по въпроса.

# 591
  • Мнения: 5
Здравейте на всички пишещи във форума! Ще си позволя да споделя по темата, която ме вълнува с надеждата, че няма да досадя. Biskara , говоря “с такова въодушевление”, защото така си представям по-добрия вариант за учене. Естествено, че в къщи е необходимо да се занимават децата допълнително и най-добре се получава, когато се улови моментът. В къщи примерно, когато сме на някаква тема, последно за куче /на пролет/. Взехме книга за кучетата- породи, отглеждане, еволюция и четем. Изтеглих им филм за Ласи да гледат. Общо взето когато разговаряме се появяват теми ги „доразвиваме“ и така научават. В България липсват излети например, а навън се научава и запомня повече, когато са включени всички сетива. Но явно съм повече мечтателка от колкото реалистка, но ми се иска децата да имат един хубав спомен от детството. Освен, че са „прибрани от 8-17“ в една стая за всичко 30 и .... деца без да са излизали на въздух, вечер по-големият процент е напъхван по колите и после в апартаментите, а след това децата не искали да заспиват на време. /По селата в повечето случаи липсват училища или са смесени класове/.След работно време /в случая аз съм от тези, които са на разположение на децата/ е трудно да се осигури игра всеки бърза, а и няма къде. Единствено двора на детската градина, който вече се заключва. Кучетата май имат повече привилегии- сутрин и вечер разходки, да се изходят на открито по тротоарите. Всъщност всеки е виждал картината в България. Разписах се, за да се оценят предимствата и недостатъците на едното и другото място. Децата ни ходят на градина къде, защото е задължително, а и да се срещат с деца. Имаме си дворче в нас, който е нашето спасение за игра. Каним деца, но на нашите им се приискава да разнообразят и да са с деца, а на улицата е по-скоро изнервящо.
Като цяло имам сантимент към Германия, малките градчета и села. Събирам информация, за да ни помогне да вземем решение.
Една интересна статия четох преди време http://www.dw.de/%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B1%D0% … %D0%B8/a-14825545

# 592
  • Мнения: 1 004
Дени е 2ри клас. От първия ден на 1 клас, до последния такъв, и после пак от 1ия ден на 2 клас, та досега, не е имало ден, в който да няма домашни по математика и немски.
От тази седмица имат и петъците домашни, а децата, които не са успели да изпълнят седмичната програма си получават домашни за уикендите или остават 6ти час в даден ден да си ги пишат.

Не ми харесва, че са много деца. Имам чувството, че нищо не им се обяснява.
Сега почват граматика и аз установявам, че не се обяснява. Това е. По математика същото. Карат само на примери май и разчитат на повтарянето.

Към учителката сама по себе си съм позитивно настроена аз.

# 593
  • Мнения: 1 356
Мда, Зайо, тепърва ще установяваш че не им се обяснява. Но, децата на майките които работят имат предимството че от много рано се учат на самостоятелност, и наистина знаят че като няма на кого да разчитат, си събират главата и си правят домашни и учат,даже.

Това което отличава моето  мнение е, че виждам нещата от гледна точка на капацитет на ученик и материал, който му е зададен да научи. Това е и основната разлика между Бг и немските училища. В немските липсва начална педагогика и методика на обучението, факт който не може да остане незабелязан.

В тази връзка, никакво сравнение не може да има между Бг и немски у-ща (особено 1-4 кл) и когато това бъде осъзнато от всички, ще спре да има дискусия по тази тема, тук. Просто трябва да се примирим,че нивото е такова, че учителките нямат нужното образование и да направим всичко възможно на децата да се даде горе-долу добра възможност за хубаво училище.

Смятам че нивото в ДЕ не е прекрасно (дори и в гимназиите), по отношение на математика, география, история -  чуждите езици са ок, САМО в гимназиите, и никъде другаде - говоря за ниво което разрешава свободното ползване на езика, една година се учи география, на следващата история, за да може да се забрави всичко от предишната, немския е ок, ако учителя е добър, ученето на латински от 5 клас помага за донаучаването на немския, и това е. И така е в Бавария, една от най-добрите провинции в сферата на образованието в ДЕ. За другите не искам и да си помислям. Иначе позитивното е че ги учат нагледно и практически и че се държи на детайла.

Не е въпроса дали нашите деца се справят, а че системата и в началното и в следващите нива е леко брррррррр. (ето, аз сега цял срок наблюдавам как учители по математика не могат да преподават математиката, елементарна математика, не говоря за някакви синуси и т.н. #Crazy newsm78)..ами като стигнат до синусите, какво ще правят тогава, не ми е много ясно.
Или некомпетентността на учител по география, а същевременно има изискване да си пишат верно контролните и намалява оценките според немската схема, 2 грешки- 1 единица по-надолу.

Колкото до децата които са затворени в Бг, доколкото знам имат една голяма пауза, след това 1 час обедна почивка, след това пишат домашни до 16.30 и ги пускат да играят навън докато майките им си ги приберат. След това дали детето се прибира с кола или пеша, и какво прави в свободното време, е една друга тема. Според мен основния проблем в Бг у-ща идва от липсата на извънкласни занимания, но това пак го решават родителите. Ако не ги мързи и имат възможности, детето може да има такива занимания.

# 594
  • Мнения: 1 004
Ха, самостоятелност..може и така да е, ама не баш...Когато домашните са с дъвкан материал, наистина сама си ги прави. Но иначе ми се звъни на телефона по 5 пъти в работата. Това как да го направя, онова как. За колко време мога да включа по телефона? Понякога бързо, понякога е невъзможно, без да видя упражнението..
Не разбирам, защо децата се учат по 20 начина да смятат двуцифрени числа и то за кратък период от време. В крайна сметка детето не може по нито 1 да смята. Всичко му става каша.
Не разбирам и защо трябва условието да гласи: Намерете кукуксай-а във всеки 1 ред...вместо, коя дума не пасва...ама все пак тези хвърчащи листи са от училището, не от учебниците...прищявки разни местни...ми не ми харесва на моменти..ама карай..времето ще покаже.

# 595
  • Мнения: 1 356
Защото, колкото по-малко са научени, толкова по-малко ще отидат после в гимназиите. Там има норматив, колко може да се приемат и колко трябва да отидат в другите училища. На държавата и трябват работници, заради това се толерират толкова много професионалните училища и т.н. И чужденците са най-удобни за това нещо.

По-добре да ти звъни по тел. и да пита, отколкото да брои звездите и да си бърка в носа, докато ти и вливаш уроците в главата. Peace

# 596
  • Мнения: 2 885
Много благодаря за споделените мнения на тема Образование. Полезни са, за лелиното. Hug

Веч, едно голямо гуш на разбойника. Все така да те изненадва приятно. Wink

# 597
  • Мнения: 1 004
Въпрос за детско хенди: Има ли някакъв вид детска тарифа? Т.е. да е възможно детето да говори само с 1 или 2 номера и те да са безплатни?  Rolling Eyes Много скъпо ми излиза говоренето и обясненията на гсм-то на дядо й  newsm78

# 598
  • Мнения: X
Пряк сблъсък с немската образователна система до 12 клас все още нямам, но така като ви чета чак ми се прииска да ходя на училище тук за няколко дни, да видя от първа ръка как протича учебният процес. Laughing Дали няма вариант за Gasthörer и в училищата? newsm78
Иначе винаги ми е било странно как тук учителите (не началните) преподават 2-3-4 дисциплини. Особено любима комбинация ми е математика и немски. Shocked Oще не съм срещала човек, на когото хем математика да му върви, хем да му се удават разните разказвателни предмети.

Точно падна сняг и аз взех, че се разболях... мрън. Сутринта преко сили изведох хлапето навън, че то милото такъв мерак да гази в снега имаше.

# 599
  • Мнения: 311
Моят син ще е първокласник тази година и не се притеснявам толкова от самата немска система, а от разликата с българската. Ние плануваме да се завърнем след някоя друга година и мъжът ми твърдо смята,че детето след тукашен 2ри клас няма да има проблем да започне 3ти в БГ, но аз искрено започвам да се съмнявам:) Има време, ще се опитвам да учим вкъщи четене и писане на български, макар че и бебе чакаме, много ще станат задачите, но не губя надежда:)

Общи условия

Активация на акаунт