175 Немски трола пекат коледни сладки

  • 41 329
  • 730
  •   1
Отговори
# 600
  • Germany
  • Мнения: 8 720
Здравейте, момичета Simple Smile
Ще си позволя да се запиша в темата ви, тъй като мъжът ми има предложение за работа в Германия, като тепърва почват интервюта и не е ясно дали въобще ще стане, но темата за образованието ми е много важна и не бих искала да ви изпусна. Ако нещата стигнат до взимане на решение ще се включа, може би и с няколко конкретни въпроси.
Хубав и усмихнат ден на всички! Simple Smile

# 601
  • Мнения: 1 004
Иначе винаги ми е било странно как тук учителите (не началните) преподават 2-3-4 дисциплини. Особено любима комбинация ми е математика и немски. Shocked Oще не съм срещала човек, на когото хем математика да му върви, хем да му се удават разните разказвателни предмети.


Що, в България как е?  Thinking
Аз съм имала само 1 учителка от 1 до 3 клас.
Тук имат различни по езиците, религия, спорт.

# 602
  • Germany
  • Мнения: 1 262

-  Ясна програма, ясни критерии, прозрачност при оценяването, при необходимост има и индивидуален подход към детето - предварително съгласуван с родителя.
- изключително добра връзка родител-учител, 


 Joy Joy Joy

# 603
# 604
  • Мнения: X

-  Ясна програма, ясни критерии, прозрачност при оценяването, при необходимост има и индивидуален подход към детето - предварително съгласуван с родителя.
- изключително добра връзка родител-учител,  


 Joy Joy Joy


Виж сега, нали се разбрахме, че тука мненията се различават радикално, щото се основават на личен опит. Ясно ми е що ти е смешно, но аз заставам зад думите си. При Борис е точно така, както съм го написала- учителката му е разкошен професионалист и педагог, и във всеки един момент ми е ясно къде е детето спрямо нивото в класа и защо теста му е оценен еди-как си, имам мейла, домашния и личния телефон на учителката му и мога да звъня при нужда. Както и тя ми е звъняла, и то не само при проблем, а за да дискутираме заложбите на детето и да даде предложения и идеи за извънкласни занимания - нещо, което ме порази изключително приятно. Също така на всеки 6 седмици ни праща писмо, в което накратко ни изброява с какво ще се занимават децата, за някакви специални проекти ако има и какви за целите за периода. Както и впечатленията и как се движи като темпо и напредък класа като цяло. Освен това, тя самата държи на мин. 2 индивидуални срещи с родителите на всяко дете за годината - сама го заяви на родителската среща и веднага след това насрочи първите срещи. Какво повече мога да искам?

И тази в 1 клас беше изключително добра, за разлика от учителката му във 2 клас, за която мога да дам само определението "патка заспала", въпреки уважението ми към професията като цяло.
Въпрос на късмет, явно.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 16:26 от Анонимен

# 605
  • Мнения: X
Мдам... добре че не сме богати, иначе трябваше да пращаме горкото хлапе в интернат. Laughing

zayo, по-горе съм пояснила в скоби, че не става въпрос за начални учители. Тук, доколкото знам, по време на следването учителите трябва да си изберат 2-3 специалности (физика и немски примерно) и след това могат и двете да ги преподават. В България не беше така. Математичката си преподаваше само математика, физичка - физика, историчката - история и т.н.
Иначе аз още в първи клас имах отделна учителка по математика. Rolling Eyes

# 606
  • Мнения: X
Синьо, майка ми е учител (вече пенсиониран), има специалности математика, физика, химия и музика. Преподаваше основно математика, но се е случвало да поема и физика за да си запълни норматива часове. 10 години е водила и училищен хор. Доколкото знам, повечето учители в Бг излизат от университета с минимум 2 специалности.

# 607
  • Мнения: 1 356
и мъжът ми твърдо смята,че детето след тукашен 2ри клас няма да има проблем да започне 3ти в БГ, но аз искрено започвам да се съмнявам:) Има време, ще се опитвам да учим вкъщи четене и писане на български, макар че и бебе чакаме, много ще станат задачите, но не губя надежда:)


След завършен 2ри клас тук, няма да има проблем да започне-ще го запишат, но ще има огромен проблем с материала, защото в 3 клас Бг училища са на светлинни години от немските и детето ще трябва да догонва съучениците си - на език който не знае(българския) и за материал който е минал, и трябва да се доучва.
Но не се притеснявай, децата се справят, просто трябва време.
Sheki, да не те разочаровам, но на български няма да успееш да го научиш, евентуално може да владее определен малък набор от думи и ако разпознава буквите и може да чете, би било постижение. Но за по-сериозни неща, абсурд. Остави детето да си говори немски и той да му е добър, останалото ще дойде някой ден от самосебе си , ако той има желание.

Сбъдваща, дано да си толкова позитивна и в 4ти клас. Голямо предимство е факта че дават възможност на повече от 5 деца в класа на учат в нормални училища. Не навсякъде е така.


Доколкото знам, повечето учители в Бг излизат от университета с минимум 2 специалности.

Да де точно, тука и с една не излизат а преподават по 2 предмета, за това говоря.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 19:50 от Biskara

# 608
  • Мнения: 3 880
защото в 3 клас Бг училища са на светлинни години от немските
И в какво се изразяват тези светлинни години? Може ли пример? Питам сериозно, да не вземеш да се засегнеш сега, знам, че си докачлива на тази тема Peace Просто нямам познати деца на тази възраст в БГ и няма как иначе да направя сравнение, a ми е интересно. Какво толкова правят третокласниците в БГ, да не вадят корен квадратен вече?

# 609
  • Мнения: 1 697
Здравейте.
Биба, разсмя ме с този корен квадратен.  Hug  Laughing
Според мен и българските дечица учат почти еднакво с нашите тук. Има малко повече неща, но не е фрапираща разликата. Виктория е набор 2003 и влизам постоянно в нея тема и знам какво се изучава.
Наистина тук оставят децата сами да се опитат да разберат новите неща ( особенно по математика), но ако нещо не е ясно питат и им се обяснява. За родителските срещи знам че са задължителни поне два пъти в годината. Говоря при нас.
Първи и втори клас наистина е по леко, но детето се научава да пише и да чете сравнително добре. Трети и четвърти са повече домашни, изисква се правопис и т.н.
Не знам на колко деца се дава шанс да продължат в гимназия, но усещам ще голяма част започват да се замислят за тези сборните училища.
Живот и здраве мога да кажа какво е положението при нас след няколко месеца.
За българския- ние си говорим на български. Вики използва само думи които са от всекидневието. Има думи които ги знае на немски, но на български не. Пише и чете сравнително добре. Оставила съм я само когато има тя желание. Няма време.


# 610
  • Мнения: 1 356
 А, за какво да съм докачлива, Бибс, няма такова нещо и не се засягам. Въпросът е принципен, и както написах по-горе няма смисъл от подобни сравнения, защото децата не учат в Бг.
Не, за корен квадратен им е рано, те докато стигнат до него ги хваща див пубертет...


Обобщение от 2ри кл.
Числата до 100 (повторение от 2ри кл)
Събиране и изважнаде на числата до 100
Таблично умножение
Деление
Ред на действия
Текстови задачи
Геометрични фигури
Метър, см,час, минута, седмица, год, лев, стотинки

Нови знания
Числата от 101 до 1000
Числата 100,200...900...1000
Права линия, крива линия
Именуване на геометрични фиргури.Лъч
Км. Метър
Числата от 101 до 1000

Събиране и изваждане на трицифрени числа
Намиране на неизвестно умаляемо
Ъгъл, прав ъгъл ,правоъгълник, квадрат, остър ъгъл, тъп ъгъл
Милиметър
Чертане на прав ъгъл в квадратна мрежа

Умножение и деление на двуцифрени и трицифрени числа с едноцифрено
Разпределително свойство на умножението
Видове триъгълници според ъглите
Деление- половинка, третинка, четвъртинка, десетинка
Деление с остатък
Разпределително свойство на делението
Определяне броя на цифрите в частното
Намиране на неизвестно делимо

Задачите са от най-различно естество - текстови, умения за пресмятане на числови изрази с 2 операции и т.н.
Това е най-общо, като това е основното, има и неща които съм пропуснала. Естествено децата ползват по-опростена терминология.

Ясно ми е че тук половината ще кажат, че не е нужно толкова много, и аз ще се съглася в някаква степен, само ще допълня че това е начин да се развие мисленето на децата. И следващия клас е повторение на наученото в 3ти, с малки добавки, така че се затвърждава.

Хексилина, разликата е фрапантна. Еиднствено българския се доближава до това което учат по немски, като интензивност. Математиката категорично не, ЧИП е като немското горе -долу, само дето тук няма история в ХСУ, Литература тук не се учи, както и музика не се учи в този вариант.



# 611
  • Мнения: 3 880
Мерси  bouquet
Ами може би трябва да се вземе под внимание, че тук децата тръгват година по-рано на училище. Наборите на моята в БГ сега са втори клас, а третокласниците там са с година по-големи от нея, може би е нормално в такъв случай да са по-напред с материала. Въпреки, че и аз сега не видях фрапираща разлика, но не споря, защото тя се оправя още сама и не съм запозната чак с големи подробности...

# 612
  • Мнения: 1 356
Бибе, е как да няма разлика, като тук и 1/3 от този материал не се учи. Деленето на двуцифрени числа например, чак някога се появява в горните класове, както и деленето на многоцифрени с едноцифрено е в 5кл. Изобщо няма да споменавам нелогичния начин по който се преподава този предмет. Прав ъгъл се учи в 5кл, а задачи с неизвестно сигурно идват в 6клас, не знам точно,още не съм го срещала. За сметка на това в 5 кл. се учи дял от висшата математика....те не могат още са смятат, а им дават някакви отнесени неща.

те тук и в 4 клас, не учат това което учат децата в 3кл. в БГ, така че не е от възрастта.

# 613
  • Мнения: 3 880
Деленето на двуцифрени числа например, чак някога се появява в горните класове, както и деленето на многоцифрени с едноцифрено е в 5кл. Изобщо няма да споменавам нелогичния начин по който се преподава този предмет. Прав ъгъл се учи в 5кл, а задачи с неизвестно сигурно идват в 6клас, не знам точно,още не съм го срещала. За сметка на това в 5 кл. се учи дял от висшата математика....те не могат още са смятат, а им дават някакви отнесени неща.

те тук и в 4 клас, не учат това което учат децата в 3кл. в БГ, така че не е от възрастта.

Бисе, накара ме по никое време да разглеждам учебника по математика на моята третокласничка Laughing (са срамотиите да си призная, че не го бях правила така целенасочено Embarassed)
Ами и двуцифрени, че и трицифрени числа делят (напр. 540:60)- това е по-към края на учебника, деленето на двуцифрено с едноцифрено го мъчихме още в началото на годината. А сравнително в началото има и урок "Rechte Winkel" (отделно и геометрични фигури, но като спомена правия ъгъл обърнах на него повече внимание Wink) Учебникът е "Zahlenzauber 3" на Oldenbоurg, Ausgabe G, ако има значение...

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 22:16 от Biba Sparrow

# 614
  • Мнения: 11 513
Бис, явно пак зависи от провинция до провинция
Щерката мина деленето с трицифрени в 5 клас. Тогава взеха и корен квадратен.
Не бива пак да вкарваме всичко под общ знаменател.

Общи условия

Активация на акаунт