Отговори
# 30
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
От постовете на младежа е видно, че не желанието е в основата да се обучава и усъвършенства, а интересът, който според него трябва да се провокира от външни фактори. А така ще има още много да чака някой да му направи интересно обучението, за да научи повече. За ученици в начален курс е разбираемо, но подобни изказвания на 14-15 годишни ми звучат плашещо. Не виждам да са станали особено мотивирани или самостоятелни, щом чакат друг или нещо да провокира интереса им за учене.

Оцени шанса, който ти е даден. За ученици с такъв правопис преди 20 години, колкото и голямо желание да са имали да учат математика или английски, вратите на тези училища оставаха затворени.

Последна редакция: пн, 14 яну 2013, 06:20 от Саморая

# 31
  • Мнения: 20
Аз пък си мисля, че тайно мечтаете да си разцъквате в мрежата по време на час..То ще падне един чат, едни фейсбуци и т.н. ooooh!
 
Аз също пиша по- бързо на клавиатура, но ходя на лекции с тетрадка и повярвай ми там не се диктува точка по точка, там се пише дяволски бързо....И пак успявам..
Но съм за мултимедийния метод на преподаване на урок-присъствала съм на такъв и на учениците им беше много интересно.

За чата има бързо решение : достъпа да wifi се блокира с парола (ние в момента имаме такава на интернета в училище)

# 32
  • Мнения: 20
От постовете на младежа е видно, че не желанието е в основата да се обучава и усъвършенства, а интересът, който според него трябва да се провокира от външни фактори. А така ще има още много да чака някой да му направи интересно обучението, за да научи повече. За ученици в начален курс е разбираемо, но подобни изказвания на 14-15 годишни ми звучат плашещо. Не виждам да са станали особено мотивирани или самостоятелни, щом чакат друг или нещо да провокира интереса им за учене.

Оцени шанса, който ти е даден. За ученици с такъв правопис преди 20 години, колкото и голямо желание да са имали да учат математика или английски, вратите на тези училища оставаха затворени.


Аз имам голяма мотивация да уча, която не е провокирана от външен фактор. Аз съм 8-ми клас и вече знам какво ще уча след като завърша (медицина). Много от дванадесетокласниците, които познавам, ми казват, че съм се ориентирал много добре и е хубаво, че вече знам с какво да се занимавам. Имам основа в/у която мога да твърдя, че знам материала по Химия и Биология за две години напред. Аз съм достатъчно мотивиран да се обучавам. Ако не бях, едва ли щях да започна да се занимавам със тези неща, особено по форумите. Също така не бих тръгнал да се занимавам с набиране на желаещи (ученици), с които да осъществим проект, по който да получим финансиране. Също така не бих тръгнал да правя презентации, които да представям пред директора по учебната дейност. Така че, аз съм достатъчно мотивиран, за да тръгна да се занимавам с така наречената "кауза пердута" (на латински (знам малко латински)-Causa Perduta).

# 33
  • Бургас
  • Мнения: 6 470

(на латински (знам малко латински)-Causa Perduta).

Преди да учиш нещо толкова сериозно и отговорно каквото е медицината и преди да демонстрираш знания по латински, не е лошо да научиш български. Peace
Само като ти види човек заглавието  и "технологиЙ" в него и му става лошо.

# 34
  • Мнения: 20
В защита на момчето ще кажа, че аз в осми клас, пишех доста по-зле от него. Освен това, на ни една от вас, които разкритикувахте грамотността на момчето, са ви грамотни постовете. Може и да нямате правописни грешки, но откъм пунктуация сте много зле. Стана малко работата: "Присмял се хърбел на щърбел."
Все пак той има още 4 години, в които да работи над грамотността си и да ви задмине.


Че аз кой съм, за да им критикувам пунктуацията (бас хващам, че горепосочените жени, не могат да ми кажат какво са : еднородни части; ССПП, ССПО, ССПД, ССПОбст.; съюзни думи-коя за кое ССП е; ССИ; относителни местоименни наречия; въвеждане на подчиненото изречение в ССИ; запетая се пише пред тези съюзи, ако подчиненото изречение, което въвеждат, пояснява съществителното име, стоящо непосредствено преди началото на подчиненото...). Предполагам повечето от вас нямат ни най-малка представа за какво става въпрос в скобите. Това са откази от норми, които в момента учим (поставете се на мое място, но за разлика от вас аз ги разбирам тези неща). О, и нещо допълнително : няма нещо такова като "изкарал си късмет на външното оценяване" -една трета от оценката ми се формира от Трансформиращия преразказ, който АЗ пиша с МОЯ химикал и с МОИТЕ РЪЦЕ, с МОЯ МОЗЪК и не може да ми кажете, че съм имал "късмет на НВО-то". И искам само да уточня, че съм наясно, че не може да се въведе мултимедийния начин на преподаване по всички предмети-нека разсъждаваме за прилагане на такъв начин само върху тези предмети : БЕЛ, Биология, История, География, ИИ (в някои от часовете),  Химия (не във всички часове). Наясно съм, че математика не може да се учи без лист и химикал...

Последна редакция: пн, 14 яну 2013, 08:51 от daniii1998

# 35
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
http://tv7.bg/news/9595742.html

Тъй като нападките срещу автора на темата ми идват в повече:
daniii1998 , дръж се като зрял човек и не обръщай внимание на дребнавостта по принцип, още по-малко във форумите.

ПП: Малко учители (като изключим тези по БЕЛ, макар че и сред тях има недоразумия) биха се справили с правописа на нивото на автора на темата.

# 36
# 37
  • Мнения: 20

Ето това е доказателство !!!
Много мерси за линковете, ще ги използвам.

# 38
  • Мнения: 20
http://tv7.bg/news/9595742.html

Тъй като нападките срещу автора на темата ми идват в повече:
daniii1998 , дръж се като зрял човек и не обръщай внимание на дребнавостта по принцип, още по-малко във форумите.

ПП: Малко учители (като изключим тези по БЕЛ, макар че и сред тях има недоразумия) биха се справили с правописа на нивото на автора на темата.

Много мерси.

# 39
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Дани, ти какво искаш от нас? Да въведем технологиите като заместител на тетрадката и химикала ли?
Попита дали има наредба - няма. Има правилник за прилагане на закона за народната просвета(все още е действащ), в който има задължения на учениците, в който има точки свързани с това да се изпълняват разпорежданията на учителите свързани с тетрадки и химикали.
Няма начин да нямате и училищен правилник, в който също има точки свързани с изпълнението на учебните задължения на учениците.
Та така - по правилник и по закон, ти си длъжен да изпълняваш указанията на учителите.

П.П Сега знам, че ще подминеш мнението ми, понеже не ти изнася и ще се върнеш по пет пъти да благодариш на защитниците си, но поне помисли малко кое как трябва да става.

# 40
  • Мнения: 24 467
Ако не се лъжа в никоя наредба или закон не е конкретизирано, че учениците трябва да пишат точно на тетрадки, също така не е споменато, че изобщо трябва да пишат. НО, дали трябва или не трябва да се пише това определя самият учител, защото той решава как ще протече часът му.

Колкото до новите технологии - действайте деца, ако вие не я направите тази революция, няма кой.

Разбира се че е по-лесно да се носи един таблет, отколкото всички учебници и тетрадки, разбира се, че е по-евтино на всеки първокласник държавата да купува таблет, отколкото да му осигурява учебници за 8 години, но... това са други теми...

Ефективното въвеждане на новите технологии в образованието винаги ми у звучало като кауза пердута, защото съм си мислила, че всичко зависи от министерството, но то имало по-лесно решение – учениците сами да си улеснят живота.


 Peace

Минавай задочно, самостоятелна форма, щом не ти е важно на какво държат учителите и си решил ти да определяш как ще се подготвяш. Не ти трябва да се хабиш да ходиш всеки ден на училище. Ще се подготвяш вкъщи с всичките си технологии, и само ще се явяваш на изпити.
Много ги обичам такива многознайковци, които си мислят, че учителите пасат трева и още чукат камъни за огън.

Ако можеше да се минава в избрана форма- редица хора нямаше да си губят времето, но сме орязани откъм право на подобен избор, за жалост.

 
Цитат на:  link=topic=697215.msg24040210#msg24040210 date=1358074692

Не мога да разбера защо в тази страна (България), всички са против въвеждането на технологиииите в Училищата.

Затова сме по опашките винаги. Образованието ни не се и кани да предприеме курс към отчитане промените световни и към нужни и потребими знания и умения. Лично аз мисля, че се готвим за нова каменна епоха- от лист и химикал да минем не на компютър и да се насочим не към нови и достъпни технологии, а да се върнем на камъка и длетото и да целим наизустяване на "Илиада" и "Одисей"- основен критерий на жизненоважни познания и умения.
Човечеството приема курс в дадена посока, ние, като по- умни- поемаме на обратно или ровим на място десетилетия, че и повече.

Не си слагай на сърце коментарите за право и кривопис. Човек тук като води трудно разговор по тема, вземе, та се задълбае нейде извън нея, че по- лесно.
Опитайте колективно да говорите с училищното ръководство. За мен е жива тъпотия и мъкненето на безкрайни учебници и тетрадки, след като има прости и леки решения и никой няма да пострада от това, ако се помисли да не се окастрят и съответните авторски права /което си е възможно/.
Някак "отгоре" и "централно" въпросът у нас няма да се реши, нито нещо съществено ще се промени. Опитайте на място, имате повече шанс. Промяна в голямата вкостена черупка БГ не очаквай.
Пуста работа- все си е Българска.


...И трето, но не последно място, защото ученикът не е в центъра на образованието.

[/quote]

По таз кривина вече от години пиша и с години се занимавам. Даже вече не ми е интересно. Гледам децата да научат наистина потребни неща, които ще им послужат за живота им в един по- нормален свят някой ден.
Желая го на автора на темата също!

# 41
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 719
Дани, подкрепям всяка една дума на Лиляна. Фактите са такива. Законът си е закон. За това ти препоръчах да намериш съмишленици в лицето на твои преподаватели в училище и свои съученици. Не за да правите бунт, но да го направите реформаторски. Успех!

# 42
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 719
Judy,   bouquet

# 43
  • Мнения: 20
Много мерси на последните 3 мнения. "Реформата" ще я направим само в моето училище.
Много мерси за всичко. Много мерси. Със сигурност ще говорим с ръководството и така. Ще продължавам да пиша тук...

# 44
  • Мнения: 107
ох... да не забелязваш тези, които не са съгласни с теб, е точно толкова продуктивно, колкото и да се опитваш да им натриеш носовете. знам, че си на 14, съответно не очаквам чудеса от теб. ако беше обмислил повече темата преди да я публикуваш, ако се беше аргументирал малко по-добре, ако беше проверил за грешки, отношението към теб щеше да е съвсем друго. за съжаление обаче, създаде впечатление за 5-годишно, което се тръшка, че не са му взели сладолед. ако се държиш по същия начин когато представяш идеята си пред училищното ръководство, никой няма да ти обърне внимание.
и последно - колкото по-рано научиш, че различното мнение е нещо ценно, от което можеш да извлечеш полезна информация, толкова по-добре за теб

Общи условия

Активация на акаунт