Идеи за стартиране и развитие на бизнес 20

  • 139 235
  • 748
  •   1
Отговори
# 480
  • Бургас
  • Мнения: 249
Здравейте,
много ми е приятно да ви чета и реших и аз  да се запиша при вас най-накрая Simple Smile От 2 месеца съм без работа (по собствено желание) и през тези два месеца активно обмислям възможността за създаване на пиар агенция (досега само това съм работила и ми е приятно). Нямам никаква идея какво ще се случи, честно казано доста ме е страх, но имам вяра в собствените си умения и ще пробвам.
Та така Simple Smile

# 481
  • Мнения: 30
Здравейте,
много ми е приятно да ви чета и реших и аз  да се запиша при вас най-накрая Simple Smile От 2 месеца съм без работа (по собствено желание) и през тези два месеца активно обмислям възможността за създаване на пиар агенция (досега само това съм работила и ми е приятно). Нямам никаква идея какво ще се случи, честно казано доста ме е страх, но имам вяра в собствените си умения и ще пробвам.
Та така Simple Smile

Действай, няма от какво да се притесняваш! И без това в Бургас има само 2 агенции, които стават - другото е плява и си мислят че правенето на брошури и флаери е ПР. Успех с начинанието!

# 482
  • Мнения: 79
Здравейте,
много ми е приятно да ви чета и реших и аз  да се запиша при вас най-накрая Simple Smile От 2 месеца съм без работа (по собствено желание) и през тези два месеца активно обмислям възможността за създаване на пиар агенция (досега само това съм работила и ми е приятно). Нямам никаква идея какво ще се случи, честно казано доста ме е страх, но имам вяра в собствените си умения и ще пробвам.
Та така Simple Smile

Действай, няма от какво да се притесняваш! И без това в Бургас има само 2 агенции, които стават - другото е плява и си мислят че правенето на брошури и флаери е ПР. Успех с начинанието!

За кои две агенции говориш? Може и ЛС да ми пишеш. Защото сме се пробвали да наемем ПР, уж от добрите се водеше, но нямаше резултат от труда му. Мисля не, че толкова не беше професионалист, а просто не беше вещ в конкретния бизнес, който си има своите специфики. В крайна сметка винаги съм се чудила какъв трябва да е крайния резултат от работата на един ПР? Някой смятат, че това е рекламата с цел привличане на повече клиенти и продажби, други, че това е лицето на фирмата без конкретни ангажименти? Наистина не съм наясно?

# 483
  • Мнения: 30
Здравейте,
много ми е приятно да ви чета и реших и аз  да се запиша при вас най-накрая Simple Smile От 2 месеца съм без работа (по собствено желание) и през тези два месеца активно обмислям възможността за създаване на пиар агенция (досега само това съм работила и ми е приятно). Нямам никаква идея какво ще се случи, честно казано доста ме е страх, но имам вяра в собствените си умения и ще пробвам.
Та така Simple Smile

Действай, няма от какво да се притесняваш! И без това в Бургас има само 2 агенции, които стават - другото е плява и си мислят че правенето на брошури и флаери е ПР. Успех с начинанието!

За кои две агенции говориш? Може и ЛС да ми пишеш. Защото сме се пробвали да наемем ПР, уж от добрите се водеше, но нямаше резултат от труда му. Мисля не, че толкова не беше професионалист, а просто не беше вещ в конкретния бизнес, който си има своите специфики. В крайна сметка винаги съм се чудила какъв трябва да е крайния резултат от работата на един ПР? Някой смятат, че това е рекламата с цел привличане на повече клиенти и продажби, други, че това е лицето на фирмата без конкретни ангажименти? Наистина не съм наясно?

Тъй като PR-a приема много форми в различните организации като обществена информация, връзки с инвеститорите, обществени дела, корпоративни комуникации, маркетинг, връзки с клиентите, медиатор между вътрешни публики-организация-външни публики и много други, е много трудно да се дефинира какъв би бил крайният резултат от неговата работа. Въпреки това, според мен, добрият PR не трябва само да разказва историята на организацията, на нейните публики, но и да спомага за нейното изграждане/затвърждаване и начина й на работа чрез проучване, обратна връзка, комуникация и оценка, и на база на това да разбере какви са опасенията и очакванията на публиките към организацията и да ги обясни на нейното ръководство. Не можеш да го обясниш/обхванеш с едно изречение. Може би, затова толкова много си обичам професията! Peace

П.п. Една агенция е "PR Avenue", а другата е Капра (http://www.burgasinfo.com/ е техен)

# 484
  • Мнения: 79
Тъй като PR-a приема много форми в различните организации като обществена информация, връзки с инвеститорите, обществени дела, корпоративни комуникации, маркетинг, връзки с клиентите, медиатор между вътрешни публики-организация-външни публики и много други, е много трудно да се дефинира какъв би бил крайният резултат от неговата работа. Въпреки това, според мен, добрият PR не трябва само да разказва историята на организацията, на нейните публики, но и да спомага за нейното изграждане/затвърждаване и начина й на работа чрез проучване, обратна връзка, комуникация и оценка, и на база на това да разбере какви са опасенията и очакванията на публиките към организацията и да ги обясни на нейното ръководство. Не можеш да го обясниш/обхванеш с едно изречение. Може би, затова толкова много си обичам професията! Peace


В тази връзка ПР-ът не е ли за големи компании?

# 485
  • Мнения: 3 634
В тази връзка ПР-ът не е ли за големи компании?

Според мен не. Аз когато съм била в конфликтна ситуация с клиент или пред друга дилема съм се съветвала с един приятел, който е прекрасен специалист. Той разнищва проблема, казва ми как трябва да постъпя и очертава някаква рамка, към която да се придържам. Винаги е имало добри резултати!

Иначе моя позната с малък бизнес е на нещо като абонамент към ПР-агенция. Плаща колкото и за каквото има нужда, като ги използва и за някои аспекти на маркетинга. Не може да си позволи нито едното от двете на щатна длъжност защото има три магазина.

# 486
  • Мнения: 79

Иначе моя позната с малък бизнес е на нещо като абонамент към ПР-агенция. Плаща колкото и за каквото има нужда, като ги използва и за някои аспекти на маркетинга. Не може да си позволи нито едното от двете на щатна длъжност защото има три магазина.

Да, в този случай и така го разбирам.
Защото за наемане на ПР специалист, бил той ТД или като външен такъв, не ми се вижда ефикасно за една малка или дори средна фирма. В смисъл, няма чак толкова какво да прави този човек  newsm78
За отделни дейности, да.
Ние работихме в ПР агенция (от добрите) за пускането на нова услуга на пазара. Методът им се свеждаше само до пускане на публикации в сайтове (предимно техния и нашия) и няколко интервюта по местни медии. Не се оказа ефикасно, защото целевата група на услугата не е масовия потребител. След това, дейността е много специфична и ПР, така и не можа да влезе в същността, дори имаше някой груби технически грешки в някой статии. Не казва, че беше лош специалист, но просто не се оказа подходящ този метод, поне за нас.
В този случай прибегнахме до директен контакт с целевите клиенти чрез наши специалисти  Peace

Последна редакция: вт, 20 авг 2013, 02:02 от Red_Hot

# 487
  • Мнения: 3 634
В професиите, в които се изискват лични качества и креативност повече от диплома, можеш да попаднеш на много "специалисти".

# 488
  • Мнения: 79
В професиите, в които се изискват лични качества и креативност повече от диплома, можеш да попаднеш на много "специалисти".

Така е, но тези са много препоръчвани.

# 489
  • Мнения: 30
Тъй като PR-a приема много форми в различните организации като обществена информация, връзки с инвеститорите, обществени дела, корпоративни комуникации, маркетинг, връзки с клиентите, медиатор между вътрешни публики-организация-външни публики и много други, е много трудно да се дефинира какъв би бил крайният резултат от неговата работа. Въпреки това, според мен, добрият PR не трябва само да разказва историята на организацията, на нейните публики, но и да спомага за нейното изграждане/затвърждаване и начина й на работа чрез проучване, обратна връзка, комуникация и оценка, и на база на това да разбере какви са опасенията и очакванията на публиките към организацията и да ги обясни на нейното ръководство. Не можеш да го обясниш/обхванеш с едно изречение. Може би, затова толкова много си обичам професията! Peace


В тази връзка ПР-ът не е ли за големи компании?

Не. За да оцелее и за да бъде успешна дадена организация (без значение дали е голяма или малка), трябва да разчита изцяло на собствената си репутация. Клиентите, служителите, доставчиците, инвеститорите, журналистите и регулаторните органи могат да имат силно въздействие. Те всички имат мнение за организациите с които влизат в контакт - дали е добро или лошо/правилно или грешно. Тези възприятия определят/провокират решенията на публиките. В днешния конкурентен пазар, репутацията може да бъде най-големият актив на организацията - нещо, което те откроява от тълпата и ти дава конкурентно предимство. Ефективният PR може да помогне в управлението на репутацията, чрез комуникация и изграждане на добри взаимоотношения в/между организацията и всички заинтересовани страни.

# 490
  • Мнения: 79

Не. За да оцелее и за да бъде успешна дадена организация (без значение дали е голяма или малка), трябва да разчита изцяло на собствената си репутация. Клиентите, служителите, доставчиците, инвеститорите, журналистите и регулаторните органи могат да имат силно въздействие. Те всички имат мнение за организациите с които влизат в контакт - дали е добро или лошо/правилно или грешно. Тези възприятия определят/провокират решенията на публиките. В днешния конкурентен пазар, репутацията може да бъде най-големият актив на организацията - нещо, което те откроява от тълпата и ти дава конкурентно предимство. Ефективният PR може да помогне в управлението на репутацията, чрез комуникация и изграждане на добри взаимоотношения в/между организацията и всички заинтересовани страни.
[/quote]

Интересно е това, което пишеш, дори ще намеря материали да почета малко. професионалният ми опит ми дава малко по-друго мнение по въпроса за успешната организация.
Да, PR и аз си го представям като репутация  и взаимоотношения  с/ пред публиките, но до там.
Мисля, че много хора бъркат ПР- а с маркетинга и рекламата.

Последна редакция: вт, 20 авг 2013, 00:11 от Red_Hot

# 491
  • Мнения: 1 071
КрисаНа, какво те спира? Ако си създала име, клиентите са доволни от работата ти, нищо не ти пречи да пробваш. Стига да си наясно с начина, по който ще привличаш клиенти.

# 492
  • Мнения: 30
Интересно е това, което пишеш, дори ще намеря материали да почета малко. професионалният ми опит ми дава малко по-друго мнение по въпроса за успешната организация.
Да, PR и аз си го представям като репутация  и взаимоотношения  с/ пред публиките, но до там.
Мисля, че много хора бъркат ПР- а с маркетинга и рекламата.


Проблемът идва от там, че в България PR-ът много се подценява. Отделен е въпросът, че много малко хора знаят пълното значение на думата и как тя се представя у нас. Несериозно е, да се свежда до няколко действия. Както казах, това е една необятна професия с безброй нюанси.

П.п. Бъркат ги, защото са взаимодопълващи се. Wink
П.п. Би ли споделила, към коя фирма се обърнахте и каква е услугата, която предлагате?

# 493
  • Бургас
  • Мнения: 249


П.п. Една агенция е "PR Avenue", а другата е Капра (http://www.burgasinfo.com/ е техен)

Всъщност не е така, и двете агенции не знам да имат клиенти за ПР. Бургасинфо е на Презента, която също не се е счупила да работи...

КрисаНа, какво те спира? Ако си създала име, клиентите са доволни от работата ти, нищо не ти пречи да пробваш. Стига да си наясно с начина, по който ще привличаш клиенти.


Договорила съм се да не пипам клиенти на "старата" ми фирма Simple Smile Така или иначе, ще трябва да търся нови и така или иначе, просто май ме е страх от всяко ново нещо. Но съм направила първите стъпки, пуснала съм се от клона на сигурната заплата и сега ща не ща ще се наложи да го измисля.
Между другото, момичета, благодаря ви за мненията за конкретната сфера Simple Smile

Последна редакция: вт, 20 авг 2013, 01:59 от KpucaHa

# 494
  • Мнения: 79
Проблемът идва от там, че в България PR-ът много се подценява. Отделен е въпросът, че много малко хора знаят пълното значение на думата и как тя се представя у нас. Несериозно е, да се свежда до няколко действия. Както казах, това е една необятна професия с безброй нюанси.

П.п. Бъркат ги, защото са взаимодопълващи се. Wink
П.п. Би ли споделила, към коя фирма се обърнахте и каква е услугата, която предлагате?

Именно там е проблемът, че повечето фирми "спестяват" от маркетинг, от реклама, от специалисти и ред неща. Слагам го в кавички, защото на практика, ако това се прави професионално, това са най-добре похарчените пари. Повечето фирми работят много ниско по тревата. Наистина ПР- ът е нещо иновативно, което повечето дори не само подценяват, но и не разбират.
Ще ти пиша на ЛС за това, което ме питаш.

Общи условия

Активация на акаунт