СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 82 056
  • 744
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: X
Наистина нищо не знам, особено за истинските математически състезания и турнири.
kodbg има поглед върху всички състезания, а и детето му е в СМГ, ходили са в ПЧМГ на състезания - той е човекът тук, който най-добре може да сравни двете училища.
И kodbg, защо си пропуснал твоя син от челната тройка? Освен всичките си успехи, той спечели и състезанието на Иван Симеонов в ПЧМГ, нали не бъркам? Значи имате пълна стипендия за ПЧМГ.

Последна редакция: нд, 23 юни 2013, 15:41 от Анонимен

# 241
  • Мнения: 1 782
И kodbg, защо си пропуснал твоя син от челната тройка?

3-те най-добре представили се за мен деца през годината са генийчето от Свищов, Кайряков от Пловдив и Ивайло от ЕСПА...

# 242
  • Мнения: X
Това момиче от Свищов явно наистина е гений, щом се е наредило сред момчетата. Момичетата като че ли са голяма рядкост сред математеческия елит. Основната част са момчета.



# 243
  • Мнения: 939
И за да върна темата в СМГ:

Преди написах, че участието в международни състезания е показател за инициативност на ръководството на училището и показател за желанието му да инвестира в децата. Ето списък на международните състезания по математика, за които аз знам, че тази учебна година децата от СМГ са участвали или ще участват:
- WMTC
- Жаутиковска олимпиада
- състезание в Принстън
- IMAS
- ARML
- BIMC
- Po Leung Kuk
- състезание за стаж в  MIT
- състезание в Румъния

За по-незапознатите - горните са състезания, в които децата от СМГ са участвали като представители на СМГ, а не на България (затова тук не са балканиади, олимпиади и RMM). Не претендирам за пълнота на списъка.

# 244
  • Мнения: 1 782
IMAS?
В коя възрастова група ще участва?
В 5, 6, 7-ми клас участие няма.
Явиха се децата на 2 теста, с мъка се споменаха някакви резултати от първия и никакви от втория.
За грамоти и медали, както са описани в регламента и участие на финалния лагер в ХК не е ставало и дума.
Ако това се визира за участие...

Иначе безспорно, в гимназиалната степен са единственото софийско училище, обръщащо сериозно внимание на състезания по математика и осигуряващо участие в тях.

# 245
  • Мнения: X
Като стана дума за състезания, на мен ми се щеше петокласниците на СМГ да присъстват на две наши състезания - Хитър Петър и Хайнацки. Не знам дали е въпрос на финанси или на нещо друго.

# 246
  • Мнения: 1 782
Като стана дума за състезания, на мен ми се щеше петокласниците на СМГ да присъстват на две наши състезания - Хитър Петър и Хайнацки. Не знам дали е въпрос на финанси или на нещо друго.

На финанси няма как да е. Какво е другото... не знам, въпреки че съм пряко засегнат от него.  При добра комуникация и взаимно уважение би следвало като родител на 5-класник да знам, но не е така...

# 247
  • Мнения: X
И за съответната 16 задача остават 10, 15 или даже 20 минути. За толкова време може да се реши и хамалски.


А, това сега го прочетох. Не е съвсем така, защото от 10-та задача натам стават трудни (и носят по 3 точки), а от 15-та - много трудни (носят по 4 точки) и ако им се отделят по 10-15 минути, въобще няма да стигне времето от 60 минути.
13-та задача също не можах да я реша, не само 16-та. Само за една от последните задачи ми хрумна почти веднага решението, тази с многото дроби, 19 мисля, че беше.
Значи, трябва почти всичко на бегом, което е ужас за тези задачи.
Няма нито едно дете, което да е решило всичко, дори децата от СМГ. От 50 възможни точки, най-високият постигнат резултат беше 36 точки. (за 5 клас)
http://www.parvamatematicheska.com/news-bg/96-rezultati-deveto-m … pitagor-2013.html
Аз не съм ги мъчила, но на теста пише коя задача с колко точки се оценява - ако ти се занимава, засечи си 1 час и виж дали можеш да ги да решиш за това време.
Иван Симеонов неслучайно е топ учител.

Последна редакция: сб, 22 юни 2013, 23:43 от Анонимен

# 248
  • Мнения: 51 109
Аз не само не мога да решавам задачите, но и от доста години не се и опитвам. Точно в периода 5-7 клас се случва с повечето родители. Затова си говоря неща по принцип Grinning

Поради гореизложеното съвсем не съм репер за трудността на състезанието и няма и да се опитвам да решавам каквото и да е. Показател е, че никой не е решил задачите, но то така и трябва да бъде, за да имаме истинско класиране. Впрочем това показва, че или Иван Симеонов много е вдигнал летвата (това си му е хоби, да дава нерешими задачи) или децата днес са по-малко оправни от преди няколко години. В нашия випуск имаше деца, дето си решаваха почти всичко и даже дете, което си решаваше всичко. То това дете и сега така прави.

Дали Иван Симеонов е най-добрият (топ) преподавател вече е въпрос на предпочитание и пасване между детето и стила на Симеонов.Че е най-колоритният е вярно. Но аз лично харесвам повече Златилов за по-малките класове. За по-големите пък Симеонов е непостоянен, работи на проблясъци, но няма да го видите постоянно и методично да подготвя състезатели. С тази задача се занимават други учтелКИ, които обаче нямат този славен ореол на Симеонов и техните имена не се предъвкват по форумите.

И накрая да кажа, че деца от различни випуски не могат да бъдат сравнявани в математиката, защото условията винаги са различни. Тук нямаме обективни измерители като  в леката атлетика или щангите за да кажем кой точно колко е добър.  По-скоро е като в борбата  например и супер атлет, който днес би надвил всички и би печелил всички титли, преди 10 години може да е бил обречен да бъде вечно втори, защото е тогава е имало и някой още по-добър. А може и трагедията да е била пълна за този атлет, ако е имало двама - трима по-добри и така нашият супер атлет винаги е оставал извън националния отбор. Така е и с математиката - има випуски с много на брой отлични математици и тогава просто в отборите няма място за всички. Има и випуски, в които децата ходят на всички състезания и правят супер биография. Много зависи и от датата на раждане - може да са в един и същ випуск, но няколко месеца по-малките да имат изключително голямо предимство и да печелят много медали от международни състезания. Затова и никога няма да узнаем дали тазгодишносто състезание на ПЧМГ е било върховно трудно, или просто децата са различни. Но дали е нужно изобщо това?

# 249
  • Мнения: X
Впрочем това показва, че или Иван Симеонов много е вдигнал летвата (това си му е хоби, да дава нерешими задачи) или децата днес са по-малко оправни от преди няколко години.


По-скоро е първото - нито в един от випуските няма дете, което да е решило всички задачи. Нито дете от който и да е випуск, което да е решило всички задачи от последните 2 сектора (най-трудните задачи), дори математиците от 7 клас на СМГ, които вече трябва да са натрупали опит с математиката.
Ние имаме синьото ръководство на Иван Симеонов със задачите, давани на състезанието на ПЧМГ от 2005 до 2010, от ПЧМГ ни преснимаха и теста за 2012, само за 2011 го нямам; поне за 5 клас тази година дадоха най-трудния тест от всички досега.

Последна редакция: нд, 23 юни 2013, 15:39 от Анонимен

# 250
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
И kodbg, защо си пропуснал твоя син от челната тройка?

3-те най-добре представили се за мен деца през годината са генийчето от Свищов, Кайряков от Пловдив и Ивайло от ЕСПА...
Мисля ,че трябва да добавите и Иво Петров, това дете заедно с Евгени Кайряков имат много победи не само в математически турнири ,но и по информатика, което ги прави една идея по-напред

# 251
  • Мнения: 1 782
Мисля ,че трябва да добавите и Иво Петров, това дете заедно с Евгени Кайряков имат много победи не само в математически турнири ,но и по информатика, което ги прави една идея по-напред

Не съм убеден, че липсата на фокус е предимство.
Рано или късно ще се избере едното.
Посещавахме информатика в СМГ тази година, това са 12 допълнителни учебни часа на седмица. Повече от всички по математика, да не говорим за другите предмети.
За мен, в 5-ти клас трябва да има повече баланс, дълго с това темпо не става, ще се занемари останалото.

# 252
  • Мнения: 51 109
Подкрепям kodbg. Обикновено надарените деца са добри и по математика, и по информатика, но никое не успява да носи двете дини еднакво успешно. Винаги едното е на фокус, а другото е ей така "Що да не се пробвам пък, удава ми се?".  Който се е опитал да е топ и в двете направления обикновено губи.

# 253
  • Мнения: X
kodbg, като майка и на момче, бих предпочела информатиката. Марк Зукърбърг или Григорий Перелман - ясно е кой е по-добре платен. Нали това момче трябва след време да гледа семейство. Освен ако не гоним университетска кариера в областта на математиката, тогава ще е различно.

Последна редакция: нд, 23 юни 2013, 15:39 от Анонимен

# 254
  • Мнения: X
kodbg, като майка и на момче, бих предпочела информатиката. Марк Зукърбърг или Григорий Перелман - ясно е кой е по-добре платен. Нали това момче трябва след време да гледа семейство. Освен ако не гоним университетска кариера в областта на математиката, тогава ще е различно.

Скрит текст:
Но Марк Зукърбърг от дете се е занимавал с програмиране. Всъщност, от 6-годишен, роден е през 1984, а:
"Неговият баща го запознава с Атари Бейсик програмиране през 1990 г., а по-късно наема софтуерен разработчика на софтуер Дейвид Нюман за негов частен учител. Нюман го нарича „чудо“. Зукърбърг също изкарва магистърски курс по предмета в колежа Мърси близо до дома му, където той все още е в основно училище." (от Уикипедия)

Та като гледам, май ни е време вече да започваме, моят син е на 6 години.  Twisted Evil
Ти - да, а детето?
И не е ли малко раничко за подобни професионални планове? От математическите гимназиии в частност СМГ не излизат само бъдещи програмисти или университетски преподаватели по математика. Има и лекари, юристи, архитекти и вероятно хора с много други професии. Някои от тях вероятно са много успели в областта, в която работят, други - по-малко и едва ли това е свързано с това, че от невръстни дечица се занимават със същото нещо.

Общи условия

Активация на акаунт