Математически турнири - 22

  • 84 877
  • 740
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 5 551
Ами може да сте я решили но се учи до 100 във втори клас,а в 14 се изисква от 228 примерно да извадиш 180  ?? Не е трудно но при положение че учът до 100 дъщерями например е търсила друга логика.  А за 15 дм се обръщат в см  -така се учи  и става иначе огромна цифра 400 да се дели.
Това все пак е Великденско математическо състезание и за много от задачите се изисква логика. По отношение на 14 зад. Не е нужно да се събират четните, съответно нечетните числа.
Да наредим четните числа в редичка, под тях нечетните
8, 10, 12,... 28, 30
7,   9, 11, ..., 27
Виждаме, че разликата на всеки две съответни четно и нечетно числа в колонката е 1. Тези колонки са 11. Защото, четните числа от 8 до 28 (съответно нечетните от 7 до 27) са 11. Значи разликите са 11. Към тях прибавяме последното четно число 30, което си няма "другарче" и получаваме 11+30=41 Wink

# 31
  • Мнения: 44
Благодаря ви,но точно за този принцип не съм се сетила въобще аз,  а пък дъщеря ми изобщо-просто такъв принцип дори не им е обясняван.  Тя е решила че цифрата става много голяма и е решила че от 12 цифри четни,трябва да се извадят 11 нечетни.  Ние за първи път се явяваме на такова състезание и за мен не е лесна тази задачка.  Браво на децата които са я решили.

# 32
  • София
  • Мнения: 5 551
Благодаря ви,но точно за този принцип не съм се сетила въобще аз,  а пък дъщеря ми изобщо-просто такъв принцип дори не им е обясняван.  Тя е решила че цифрата става много голяма и е решила че от 12 цифри четни,трябва да се извадят 11 нечетни.  Ние за първи път се явяваме на такова състезание и за мен не е лесна тази задачка.  Браво на децата които са я решили.
Не се притеснявайте, детето е само 2 клас. Има още толкова много неща да научи. Няма къде този принцип в училище да е обясняван. В училище се учат "стандартни" задачи. Ако детето има афинитет и хъс за математика, в 3 клас може да я запишете на курс в СМГ. Много са добри:)

# 33
  • Мнения: 79
Какво мислите за зад. 5 от темата за 5ти клас?  Thinking

5. зад. Колко са петцифрените числа, записани само с цифрите 5 и 0
a) 15 б) 16 в) 32 г) друг отговор

На пръв поглед със знания от 11клас и комбинаторика с повторение, отговора трябва да е 25 - 24 = 32 - 16 = 16
 
В отговорите са записани 15 числа и липсва числото 55555
Зад.5. Отг. б) 15 Числата са: 50000; 50005; 50050; 50500; 55000; 50055; 50505; 50550;
55005; 55050; 55500; 55505; 55055; 55550; 50555

# 34
  • Мнения: 13 210
Здравейте!
Гледам, че има градове, в които вече са излезли резултатите от ВМС. Знае ли се кога ще излязат резултатите за Варна? Проверих сайта на у-щето, в което се проведе състезанието, но не намирам информация. Синът ми каза, че не са им казвали нищо за резултати.

Моят син каза, че щели да качат резултатите на 25.04.  Rolling Eyes
 Надявам се все пак да е по-рано.

На 25.ІV- според официално изнесена информация в "П.Р.Славейков"

# 35
  • Варна
  • Мнения: 19 049
Какво мислите за зад. 5 от темата за 5ти клас?  Thinking

5. зад. Колко са петцифрените числа, записани само с цифрите 5 и 0
a) 15 б) 16 в) 32 г) друг отговор

На пръв поглед със знания от 11клас и комбинаторика с повторение, отговора трябва да е 25 - 24 = 32 - 16 = 16
 
В отговорите са записани 15 числа и липсва числото 55555
Зад.5. Отг. б) 15 Числата са: 50000; 50005; 50050; 50500; 55000; 50055; 50505; 50550;
55005; 55050; 55500; 55505; 55055; 55550; 50555


В 55555 липсва цифрата 0.

# 36
  • София
  • Мнения: 5 551
Какво мислите за зад. 5 от темата за 5ти клас?  Thinking

5. зад. Колко са петцифрените числа, записани само с цифрите 5 и 0
a) 15 б) 16 в) 32 г) друг отговор

На пръв поглед със знания от 11клас и комбинаторика с повторение, отговора трябва да е 25 - 24 = 32 - 16 = 16
 
В отговорите са записани 15 числа и липсва числото 55555
Зад.5. Отг. б) 15 Числата са: 50000; 50005; 50050; 50500; 55000; 50055; 50505; 50550;
55005; 55050; 55500; 55505; 55055; 55550; 50555
Ако решваваме с комбинаторика ( което за този клас е недопустимо), следва, че от твоите изброени възможности ще има едно число с еднакви цифри. Тогава броят ще е -1, значи 15.

# 37
  • Мнения: 79
Благодаря ви ganis и Хексе
Няма лошо в комбинаториката, за спестяване на хамалогия при тестове и за проверка вкъщи.
Но и татковците трябва да внимават, че случая с петте петици не отговаря на условието и трябва да се извади.

# 38
  • Мнения: 928
Благодаря ви,но точно за този принцип не съм се сетила въобще аз,  а пък дъщеря ми изобщо-просто такъв принцип дори не им е обясняван.  Тя е решила че цифрата става много голяма и е решила че от 12 цифри четни,трябва да се извадят 11 нечетни.  Ние за първи път се явяваме на такова състезание и за мен не е лесна тази задачка.  Браво на децата които са я решили.
Може малко грубо да ти прозвучи, но моя учител по математика казваше: "Който няма в главата, са му здрави краката". С други думи - математиката не е само смятане. Логическото мислене обаче ще дойде с опита. Успех на следващи състезания  Peace

# 39
  • Мнения: 1
Здравейте,  някои знаели защо резултатите от училище Иван Вазов  гр. Плевен не са публикувани в СМБ Плевен. Знанията на нашите деца не се ли зачитат?

# 40
  • Мнения: 3 164
Здравейте,  някои знаели защо резултатите от училище Иван Вазов  гр. Плевен не са публикувани в СМБ Плевен. Знанията на нашите деца не се ли зачитат?

http://sou-ivanvazov.eu/новини/състезания/item/4403-великденско-математическо-състезание-20-04-2013-година
копирам линка от предишната тема-дори има и класиране вече за Плевен.
Ние от София докога  ще чакаме, обаче Simple Smile

Последна редакция: нд, 21 апр 2013, 08:35 от Shoni

# 41
  • Мнения: 13 210
Някой знае ли как се оценяват задачите от първи клас?На всеки лист от по-горните класове има регламент за оценяване, но не и на листа на първи клас newsm78

Друго- детето като излезе каза, че квесторът им обяснил като има отговор "Г" да посочат и числото.Това много ме озадачи, защото в листа на първи клак няма "друг отговор", за да се иска изричното му обозначаване, а освен това част от отговорите се състоят от цели изрази.
Въпросът ми е-  ако детето е поставило в матрицата на мястото на "Г" освен обозначение с буква и някакво число дали ще се зачете, след като по регламент няма право да "драска" в матрицата.

Надявам се да не съм разбрана погрешно, в случая не са ми чак толкова важни точките, но искам за себе си да изясня някои моменти.

# 42
  • София
  • Мнения: 4 443

Ние от София докога  ще чакаме, обаче Simple Smile


На сина ми са казали, че до сряда ще има резултати, но не знам дали само в училището или официалните.  Peace

# 43
  • Варна
  • Мнения: 340
Светкавица, квесторът може да е обяснявал на децата от втори клас за отговор Г /поне в нашата стая бяха заедно първи и втори клас/. И на мен ми е интересно с какъв брой точки ще се оценяват задачите.  Simple Smile

# 44
  • Мнения: X
Здравейте,  някои знаели защо резултатите от училище Иван Вазов  гр. Плевен не са публикувани в СМБ Плевен. Знанията на нашите деца не се ли зачитат?
В първия пост на темата има линкове и към двете класирания в Плевен. Не знам защо няма обединено класиране. Възможно е все пак да се появи и такова.

Някой знае ли как се оценяват задачите от първи клас?
Възможно е да се оценяват като при останалите градове.
Що се отнася до отговор Г, обикновено в една стая има деца от различни класове и най-вероятно обяснението се е отнасяло за по-големите, а не за първи клас. Ако все пак първокласник е написал Г и верния отговор към него, предполагам ще отчетат, че децата са малки, нямат състезателен опит и няма да ги санкционират.

Общи условия

Активация на акаунт