Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 244
  • 754
  •   1
Отговори
# 150
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 350
Имам затруднение със следната задача за 7 клас е, от НВО 2011 задача 25
Един работник може сам да извърши определена работа за 10 часа. Производителността на друг работник е с 40% по-ниска.Времето в часове, за което двамата заедно могат да извършат половината от тази работа е корен на уравнението:
а) x/10+x/25=1/2
б)x/10+3x/50=1/2
в)x/10+x/14=1/2
г)x/10+x/16=1/2

въртя, суча и все докарвам отговор в , но в отговорите на МОН е б
Може ли пояснение защо е б)

# 151
  • София
  • Мнения: 5 553
Имам затруднение със следната задача за 7 клас е, от НВО 2011 задача 25
Един работник може сам да извърши определена работа за 10 часа. Производителността на друг работник е с 40% по-ниска.Времето в часове, за което двамата заедно могат да извършат половината от тази работа е корен на уравнението:
а) x/10+x/25=1/2
б)x/10+3x/50=1/2
в)x/10+x/14=1/2
г)x/10+x/16=1/2

въртя, суча и все докарвам отговор в , но в отговорите на МОН е б
Може ли пояснение защо е б)

Привет, МАД:) Нормата на 1 работник е 1/10. На втория ще е 60%, т.е. (1/10).(60/100)=3/50
Нека с х означим времето, за което двамата заедно изработят половината работа. Тогава:
(1/10)х+(3/50)х=1/2 ; отг (б)

# 152
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 350
Благодаря, ти Гани Hug
Видях къде бъркам.

# 153
  • София
  • Мнения: 2 300
И аз следвам същата логика като на Ганис  и получавам 750 числа. 

А дали децата до 6-ти /което предполага участието и на по-малки ученици/ са запознати с разлагането на израза х2-у2  newsm78

Ако се разгледат няколко последователни разлики от типа (k+1)2-(k)2 се установява, че нечетните числа могат да се представят по този начин, както и четните числа, кратни на 4. След което остава лесната част с намирането броя на неделящите се на 4 числа.

Скрит текст:
Нямам представа дали това решение би се приело за вярно, то е на сина ми. Все пак младежът е в пети клас, а доколкото разбирам, състезанието е за деца от близка до неговата и от неговата възрастова група.


# 154
  • София
  • Мнения: 5 553
И аз следвам същата логика като на Ганис  и получавам 750 числа.  

А дали децата до 6-ти /което предполага участието и на по-малки ученици/ са запознати с разлагането на израза х2-у2  newsm78

Ако се разгледат няколко последователни разлики от типа (k+1)2-(k)2 се установява, че нечетните числа могат да се представят по този начин, както и четните числа, кратни на 4. След което остава лесната част с намирането броя на неделящите се на 4 числа.

Скрит текст:
Нямам представа дали това решение би се приело за вярно, то е на сина ми. Все пак младежът е в пети клас, а доколкото разбирам, състезанието е за деца от близка до неговата и от неговата възрастова група.




Не забравяй, че тези задачи не са от България, освен това дори и да е така, децата, които се занимават от рано с математика, са запознати с още много други положения. На запад например Питагоровата теорема се казва в малките класове. Тези задачи не са пуснати от българи.

Елфи, съжалявам за последния си пост, спрямо теб. Извини ме. Гани.

Последна редакция: вт, 07 май 2013, 21:17 от ganis

# 155
  • Мнения: 2 836
   Синът ми "блокира" на тази задача. Embarassed    Правилна четириъгълна пирамида има височина  h=4см,околна повърхнина S1 =60см^ и повърхнина S=96^ Намерете - а/основния ръб на пирамидата, б/апотемата на пирамидата,в/обема на пирамидата     Сподели,че го затруднява условие а/ и без него няма как да я реши.Моля,помогнете.Благодаря! Hug

Последна редакция: чт, 09 май 2013, 15:16 от Roo Roo

# 156
  • Мнения: 2 836
Реши я сам!Хубав ден нататък! Hug

# 157
  • Мнения: 1 550
И аз тук!

# 158
  • Мнения: 40
Имате ли някаква идея как бързо да намираме нерешените задачи, защото темата става дълга и неудобна за търсене?

А също така и да остават или да се маркират по някакъв начин  само верните решения накрая, примерно в определен цвят или пък условията на задачите да се изнесат в друга подобна тема и от там да се вземат, а тук само да се решават и коментират, докато се намери решение. За разсъждения и скандали да се ползва примерно скрит текст, а  условията и верните решения да се виждат нормално. Знам ли? В този вид не е добре според мен. Вие как мислите?

Доколко време е възможно да се редактира пост?

Последна редакция: чт, 09 май 2013, 15:14 от Алекс Белята

# 159
  • София
  • Мнения: 5 553
  Синът ми "блокира" на тази задача. Embarassed    Правилна четириъгълна пирамида има височина  h=4см,околна повърхнинаS1 =60см^.Намерете - а/основния ръб на пирамидата, б/апотемата на пирамидата,в/обема на пирамидата     Сподели,че го затруднява условие а/ и без него няма как да я реши.Моля,помогнете.Благодаря! Hug

Роо Роо, на тази задача и липсва още един елемент. Няма как да се реши.

# 160
  • Мнения: 2 836
  Синът ми "блокира" на тази задача. Embarassed    Правилна четириъгълна пирамида има височина  h=4см,околна повърхнинаS1 =60см^.Намерете - а/основния ръб на пирамидата, б/апотемата на пирамидата,в/обема на пирамидата     Сподели,че го затруднява условие а/ и без него няма как да я реши.Моля,помогнете.Благодаря! Hug

Роо Роо, на тази задача и липсва още един елемент. Няма как да се реши.
  Да,коригирах се и аз!повърхнина S=96^-това е било "препъни-камъчето" Благодаря,Ганис! Преписал е непълно условието в клас,но я открихме в сборника и я реши!

# 161
  • Мнения: 7 285
Доколко време е възможно да се редактира пост?
В рамките на 24 часа всеки потребител може да редактира поста си.

Темата в момента е дискусионна, въпрос-отговор.
Е, има и малко излишни постове тук-там. На по-късен етап тези постове могат да се трият така, че в темата да останат само правилно решените задачи и условията им.

Отворена съм към всякакви други предложения и идеи.

# 162
  • Мнения: 1 904
С молба за помощ:
Едно двуцифрено число е 7 пъти по - голямо от цифрата на единиците си. Кое е числото? Благодаря!

# 163
# 164
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 350
С молба за помощ:
Едно двуцифрено число е 7 пъти по - голямо от цифрата на единиците си. Кое е числото? Благодаря!
10x+y - двуцифреното число
10x+y=7y
10x=6y
y=10/6x=5/3x
за х=1  следва y=5/3 - не можеq не е цяло число
за х=2 следва y=10/3 - не може не е цяло число
за х=3 следва y=15/3 =5   става - цяло число е
х=4   не
х=5  - не
х=6 следва y=30/3 =10 не става защото е по-голямо от 9
следователно единствен отговор 35=7.5

Общи условия

Активация на акаунт