Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 097
  • 754
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 1 793
Това с шоколада някакъв фотошоп ли е? Бая време се цъклих. Shocked

# 646
  • Мнения: 596
Здравейте,бихте ли ми обяснили каква е техниката за решаване на подобен род задачи(може и на лични,ако някой разполага с време,много ще съм благодарна  bouquet):

За ваканцията Албена и Боби имат еднакво домашно.Албена написала 37 задачи,а Боби 9 задачи.На Боби му остават за решаване 5 пъти повече задачи,отколкото на Албена.От колко задачи се състои домашното?

А)43  Б)44  В)45  Г)46  Д)47

Задачата е от ЧХ за 4-ти кл. за 2011г.

# 647
  • Мнения: 5 160
Здравейте,бихте ли ми обяснили каква е техниката за решаване на подобен род задачи(може и на лични,ако някой разполага с време,много ще съм благодарна  bouquet):

За ваканцията Албена и Боби имат еднакво домашно.Албена написала 37 задачи,а Боби 9 задачи.На Боби му остават за решаване 5 пъти повече задачи,отколкото на Албена.От колко задачи се състои домашното?

А)43  Б)44  В)45  Г)46  Д)47

Задачата е от ЧХ за 4-ти кл. за 2011г.

Ани и Борис имат еднакво домашно. Ани написала 22 задачи, а Борис 16 задачи. На Борис му остават за решаване три пъти повече задачи, отколкото на Ани. От колко задачи се състои домашното?

Отг. 25.

Нека на Ани остават x  задачи, а на Боби   3 x.

Тогава 22 +x = 16 + 3x, откъдето   x = 3

Оттук -   МАТЕМАТИЧЕСКИ ЗВЕЗДИ

# 648
  • София
  • Мнения: 1 659
Здравейте,бихте ли ми обяснили каква е техниката за решаване на подобен род задачи(може и на лични,ако някой разполага с време,много ще съм благодарна  bouquet):

За ваканцията Албена и Боби имат еднакво домашно.Албена написала 37 задачи,а Боби 9 задачи.На Боби му остават за решаване 5 пъти повече задачи,отколкото на Албена.От колко задачи се състои домашното?

А)43  Б)44  В)45  Г)46  Д)47

Задачата е от ЧХ за 4-ти кл. за 2011г.

Ако беше за по-горен клас, елементарно - едно уравнение с едно неизвестно.

За четвърти клас обаче, понеже не работят с прехвърляне от двете страни на равенството,
обикновено процедират с отсечки:
Представяме линейно домашното на Албена. То се състои от
Една дълга отсечка от [37 решени задачи] + [       ] отсечка, която представлява нерешените задачи.
Домашното на Боби е отсечка със същата дължина и се състои от:
Една отсечка от [9 решени задачи] + [       ] + [       ] + [       ] + [       ] + [       ] пет еднакви отсечки от нерешени задачи =>
четири такива отсечки са равни на разликата между решените от Албена и от Боби задачи: 37 -9 = 28
=> една отсечка е равна на 28:4 =7 задачи,
от където следва, че домашното е 37+7 = 44 задачи

# 649
  • Мнения: 335
Моят син я реши чрез отговорите.

# 650
  • Мнения: 5 160
Carmela Biscuit   Peace    Задачата, която цитирах, е дадена за 5 клас Wink

unna, как така с "отговорите", а ако няма посочен верен отговор ... Никога не ми харесва такъв вариант на решаване, разбира се като не се сещаш какво друго е вариант. Но няма смисъл ...

# 651
  • Варна
  • Мнения: 3 308
Номерът със шоколада наистина е ефектен, но ако се направи на практика се вижда, че  шоколада става по къс при всяко разместване и няма как да вадим по парченце до безкрайност. Grinning

Да, след като се подредят парчетата и точно преди да се покаже пак ненарязания шоколад се вижда, че има луфт. Общата сума на луфта явно е колкото площта на едно блокче. Не мога сега да направя чертеж, но ако пуснете успоредна линия от пресечната точка на диагонала на разреза и ветикалните линии на блокчето ще се види.

# 652
  • София
  • Мнения: 2 300
Carmela Biscuit   Peace    Задачата, която цитирах, е дадена за 5 клас Wink

unna, как така с "отговорите", а ако няма посочен верен отговор ... Никога не ми харесва такъв вариант на решаване, разбира се като не се сещаш какво друго е вариант. Но няма смисъл ...

В тестовите задачи винаги има един верен отговор - това е посочено и в условията на състезанията. Евентуално може да бъде написано "не може да се определи", което само по себе си също би могло да е правилно /макар и много рядко/.

Във всеки случай, понякога за децата е по-лесно да направят проверка с посочените отговори, особено ако нямат изградена система за решаване на даден тип задачи, отколкото да решават задачата.

А иначе за горната задача - дали е х или отсечка - според мен няма никакво значение. Въпросът е как точно ще бъде обяснена на детето. Логиката е една и съща.

P.S. Задачите не се ли обсъждат в друга тема?
P.P.S. Така и предполагах  Mr. Green

# 653
  • Мнения: 596
lorenca, Carmela Biscuit,

благодаря ви  bouquet,разбрах и двата начина,но кой се приема за правилен начин на решение за дете в 4-ти клас?Или е важно да е решена вярно?


# 654
  • София
  • Мнения: 4 104
h_o_p_e, може да му покажеш начина на lorenca, ако обясниш добре мисля , че ще те разбере и ще може да решава и така.

# 655
  • Мнения: 596
EliG, точно начина на lorenca мисля ще е по-лесен за моята дъщеря. Peace

# 656
  • Мнения: 5 160
h_o_p_e Simple Smile Покажи и двата начина.
 За пренасянето от другата страна - пренасят цифри, ще пренесат и неизвестно, както и са решавали задачи с везни - елиминират еднакви тежести в двете блюда.
В училище така или иначе имат доста примери с отсечки, както го описа Carmela Biscuit. Вкл. да създават сами задачи по чертеж с отсечки.

# 657
  • Мнения: 3 180
Да следя темата, да вия бива ли ме още по математика или не Mr. Green, т.е. ще успея ли да помагам на децата

# 658
  • София
  • Мнения: 4 447
Здравейте, много хубава тема, да се включа и аз. Simple Smile

Моят четвъртокласник не знае как се пренася от другата страна на уравнението, но решава задачите по интересен начин. Вади от двете страни на уравнението едно и също число или квадратче.Задачата за Ани и Боби реши така:

22+ _  = 16 + _ + _ + _        вади 16 и една _
6= 2._
_ = 3

То по същество е същото, но така решава подобни задачи от 2-3 клас. По същия начин понякога умножава или дели. Не са учили още работа с X и пренасяне и това му е по-лесния начин да ги решава. Може да е полезно за по-малките.  Peace

# 659
  • София
  • Мнения: 1 120
Моят четвъртокласник не знае как се пренася от другата страна на уравнението
Според мен не е нужно да знае. В четвърти клас учат по правила за намиране на неизвестно събираемо, неизвестно умаляемо, неизвестен умалител.
Ако греша, нека ме поправят учитлите от начален курс.

Общи условия

Активация на акаунт