Петокласници

  • 58 167
  • 737
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: X

При нас също не са разказвали /писах по-горе - по нищо/. Аз съм доволна обаче. По РР разказваха, та знаят как става. Миналата година приятелски деца пишеха писмен преразказ на всеки текст взет по лиетература за да се научели... Това си е точно загубено време.

Засега не съм наясно ще им искат ли разказване по география, но вероятно по останалите - ЧП и ИЦ няма. Това е по-добрият вариант според мен  - да учат материала, а не уроците като приказка.


При нас до 4-ти клас много разказваха, също и писмени преразкази и съчинения. Даже имат две издадени книжки на класа с разкази и стихчета на децата. И по английски няколко пъти трябваше да измислят приказка. Имат италианче и германче в класа, те публикуваха неща на техния си език. За колорит, не че не знаят български.

# 661
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
На мойто му дай локуми да разтяга (неслучайно са я избрали за говорител на класа  Wink), което си е нож с две остриета, защото от много приказки, същността й убягва.

# 662
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Разказването им помага да се учат да се изразяват.
Аз съжалявам, че нашите не са ги карали да разказват!

Вероятно учи да се изразяват. Исках само да дам положителната страна, понеже и такава има.
Ясно е, че не за всеки ще е само положителна.

Не го харесвам преразказването заради другия му момент - учи ги да възпроизвеждат.
Изразяването със собствени думи /при ученето на текст за разказване/ на много деца им убягва.

Последна редакция: ср, 25 сеп 2013, 11:41 от арт мама

# 663
  • София
  • Мнения: 5 782
При нас много разказваха до 4-ти клас. И много съчинения пишеха. И много песни и много стихотворения учеха наизуст. Надявам се, че е било полезно. И ще помогне за разказвателните предмети. По принцип обаче съм съгласна с art mama. Методът, който тя предлага, се ползва в някои училища и според мен е по-добър от нашенската система, но това е напълно отделна тема... Тъй като децата и в прогимназията продължават по българската система.  Wink

Снощи имахме родителска. Пак се видяхме само с класната, както и на първия учебен ден. Надявах се и останалите учители да минат да се представят, но остана за следващия път. Входните нива започнаха и при нас - минаха по математика, ЧП и география. Другата седмица по БЕЛ. Дали ще имат по история и кога не се знае за сега. По изобразително децата си рисуват. По музика си пеят. Деян се радва много на испанския. Той по принцип учи с най-голямо удоволствие чуждите езици.  Grinning

# 664
  • у дома
  • Мнения: 7 968


При нас също не са разказвали /писах по-горе - по нищо/. Аз съм доволна обаче. По РР разказваха, та знаят как става. Миналата година приятелски деца пишеха писмен преразказ на всеки текст взет по лиетература за да се научели... Това си е точно загубено време.

Да ти кажа хич не е загубено време-в момента изпита след 7кл втори модул е точно преразказ-едва ли ще го променят формата на изпита,а след 4 клас вече по програма рядко се правят преразкази и които деца не са го усвоили в 7 клас им идва нанагорно....

# 665
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не отричам. Само не обичам натрупвания за идеята.
РР-то им стигаше и според класната за да се научат.
Друг е въпросът какво ще помнят от 4-ти клас и в двата случая.

# 666
  • Бургас
  • Мнения: 4 550
още не сме изяснили от 5-те часа БЕЛ колко са български и колко литература, как е при вас

# 667
  • Мнения: 116
още не сме изяснили от 5-те часа БЕЛ колко са български и колко литература, как е при вас

3 часа са за литературата 2 за българския, ние имаме и 2 часа зип български

# 668
  • Мнения: 5 018
Косето вчера се върна толкова доволен от екскурзията до Вазовите пътеки. Голяма игра паднала, времето било супер, дори някои от момчетата се съблекли голи от кръста нагоре, и той естествено. Катерили планината, посетили пещера, хапвали, играли. Звучи ми страхотно! Върна се пълен с енергия и щастлив! Класната им обаче не е била с тях. Това е било един вид екскурзия по география - били са предимно учителите по този предмет, включително директорът, който преподава на нашия клас.
Онзи ден бяха входните по ЧП и история, утре по БЕЛ и Математика, в понеделник щяло да бъде по АЕ. По музика и рисуване и ДТИ - пишат планове, уроци, щуротии.
БЕЛ имаме всеки ден - понеделник и сряда са литаратура, петък е ЗИП БЕЛ, а вторник, сряда и четвъртък само български език (в сряда имат два часа). Математика имат всеки ден.

# 669
  • Варна
  • Мнения: 262
При нас минаха входните по рисуване, математика и география. Днес предстои по ЧП и история, а началото на следващата седмица по БЕЛ.

# 670
  • Мнения: 116
Разказването им помага да се учат да се изразяват.
Аз съжалявам, че нашите не са ги карали да разказват!

Вероятно учи да се изразяват. Исках само да дам положителната страна, понеже и такава има.
Ясно е, че не за всеки ще е само положителна.

Не го харесвам преразказването заради другия му момент - учи ги да възпроизвеждат.
Изразяването със собствени думи /при ученето на текст за разказване/ на много деца им убягва.
И аз съжалявам,че не разказваха по същата причина-моето чете и горе-долу има добър изказ,но и липсва точно изразяването със собствени думи,а с повече разказване това се тренира.
При нас съотношението БЕЛ -литература е 3:2часа+ зип и сип БЕЛ по 1 час.
На входното по математика за мое учудване  има 5.Явно 50те задачи,които им даде госпожата за упражнение през почивните дни са били от полза.по БЕЛ и география са правили вчера,а днес по ИЦ.
Ще видим резултата!

# 671
  • Мнения: 284
Вчера бях на най-дългата родителска среща в живота си. До 21.00ч. ooooh! Но пък останах с добри впечатления от повечето учители!
Директорът иска да направи училището с контролиран достъп, с идентификационни карти тази година, догодина с електронен чип. На мен идеята ми хареса, дано успее да я осъществи.

# 672
  • Мнения: 6 031
Вчера бях на най-дългата родителска среща в живота си. До 21.00ч. ooooh!
 ...

Защото не си в класа на моят - тръгнахме си от училището в 21,45.  Mr. Green
И аз съм доволна от преподавателите, надявам се и те да са доволни от децата.  Laughing

Идеите на директора са много добри, но както знаем всичко става с пари, а именно те са недостатъчни във всяко българско училище и в най-западналото, и в най-доброто.  Thinking

Правех си снощи една скромна аритметика, ако всяко дете/родител отдели по 10-20 лв на срок(даже и на година да е) ще събере една хубава сума, която да се използва за добри идеи, но ...

# 673
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Нямам никаква идея кога имат литература, кога български.
В бележника са БЕЛ. Всеки път носят и двете /двойки са/.
Входните нива започнаха полечка, минали са само главните така да се каже.
Очакваме остатъка другата седмица или утре.

# 674
  • София
  • Мнения: 4 101


Правех си снощи една скромна аритметика, ако всяко дете/родител отдели по 10-20 лв на срок(даже и на година да е) ще събере една хубава сума, която да се използва за добри идеи, но ...

А какво пречи да се съберат тези парички? Едва ли има родител, който не инвестирал поне в курсове в 4 клас далеч по-голяма сума. А децата учат в тази среда по 6 часа, всяка инвестиция би била напълно оправдана.

Общи условия

Активация на акаунт