Полезният и безполезният училищен материал ...

  • 3 679
  • 54
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11
Знам, че всички мрънкат как в училище (и особено в гимназията) не се учи нищо полезно и ми става все по-тъжно понеже като че ли е вярно. Какви са вашите спомени от училище? Кои са нещата, които използваме и до днес от материала, натъпкан така грубо в главите ни от отдавна забравени учители? Мисля, че на всички би било интересно да чуят... Grinning

# 1
  • Мнения: 169
То ако се гледаше само практическата полза от училището, обучението би трябвало да приключва още след 5. клас - като се изучат четенето, писането и таблицата за умножение, смятането с дроби и проценти и малко нещо чужди езици.

Иначе си права, че има много излишен материал, който като мине контролното или бъде оформена оценката, се забравя.
За твое успокоение мога да ти кажа, че не е само в българското училище така. Вчера играейки с моя малкия играта "Лабиринта на Минотавъра" установих, че само месец след класното по история за минойската и микенската култура, вече не помни кой дворец се свързва с лабиринта на Минотавъра. Тоест, останалото в главата му по темата клони към нула.

Това, което се надявам да му е останало от исторята, и е по-важното, е способността да интерпретира правилно известните факти, да търси и намира нужнатa информация по определена тема, да може да я  представи в реферат пред публика. И други подобни базисни умения, които няма как да ги усвои на улицата.

# 2
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Основно е безполезен. Защото данните, датите и фактите са нетрайни знания. Ценното е да се мисли, да се систематизира, да се търси, да си любознателен.

А "системата" е точно такава - система за унищожаване на мислене и заменянето му с механично възпроизвеждане. За щастие има добри учители, които намират начин да я преодолеят.

# 3
  • Мнения: 12 031
По най-невероятен начин се оказва, че всичко изучавано в училище ми е било полезно.Не като непосредствена практическа полза, а като аналогии, препратки, мисловни модели и т.н.Но в моята професия е добре човек да е запознат с много сфери на науката, доколкото е възможно и на каквото ниво е възможно.

Естествено е от любимите ни предмети да е останала повече пряко запаметена информация , отколкото  по не особено предпочитаните.

За мен проблем в днешното училище е не обемът и видът на материала, а начинът по който е поднесен- неясните картинки в учебниците/ В първокласната тема бях споделила следния случай- езиков модел картинка- детето пише 6 букви, 6 звука, г-жата поправя 5букви, 5 звука, казвам си така и не се научи това дете, но поне буквите не отброи ли.Оказа се, че правил "звуков модел" на грозде, а на картинката било люляк Simple Smile/, често- липса на систематизираност и последователност и др.

# 4
  • Мнения: 260
Аз си спомням много от изученото по мое време, мога да кажа ,че имам трайни знания от тогава.
Проблемът днес е в многото издателства учебници, в надпреварата кой да е по-по-най, с много излишна информация и висок стил,недостъпен и трудно разбираем за учениците.

# 5
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Защо си мислиш, че материалът от училище трябва да ти влезе в употреба 1:1?
В училище се усвояват много полезни неща, например да мислиш глобално, да правиш анализ, да разсъждаваш логично, да се ориентираш, да вземаш бързи и правилни решения и т.н. Всичките тези умения се научават, след като минеш някакъв материал. И щом след като някой го е минал и все още не е разбрал, че освен буквално, материалът ще ти трябва и за умения, то ползата от училище не ти е била голяма.
Нищо не ми е било излишно на мен. Нищо излишно не виждам и сега, само е неориентирано разпръснато.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
Относително е това с полезността на материала. Не е нужно да стават химици или изследователи в Антарктида или джунглите - общообразователната подготовка дава кръгозор, идея, начин на мислене. Ужасно много се дразня и направо се вбесявам като чуя някой да каже "за какво ми е да уча толкова математика, като никой няма да ме кара да източвам и пълня басейни". Толко тесногръдо мислене не мога да приема, че може да съществува, и то в двайсет и първи век.
 Според мен със сигурност по история около две-трети от материала е ненужен, особено цялото натъпкване на сто дати в един урок. Никой нищо не помни накрая. По география имам известни забележки пак по отношение на числата и претрупването с географски обекти. Важното и  при двете е да се схванее основната идея. По биология всичките семейства всякакви гадинки и треволяци също са ненужни, има си и там основни идеи, които трябва да се схванат. Единствено химия, физика, математика трябва всичко да се учи в строга последователност и с подробности, просто иначе не може да се схване дори основната идея.

Материалът е много лошо структуриран, претрупан и изобщо всичко, което се сетите.

# 7
  • Мнения: 1 127
За мен е безсмислено наизустяването на цифри, дати и пр.данни, все неща, които могат да се намерят в справочници и др. източници. Не е нужно човешката глава да е енциклопедия.  Mr. Green
Иначе съм за развитие на мисловната дейност, това винаги е нужно в живота. Peace
За целта трябва учене, задачи, граматиката също е важна за мен.


# 8
  • Мнения: 6 329
Според мен със сигурност по история около две-трети от материала е ненужен, особено цялото натъпкване на сто дати в един урок. Никой нищо не помни накрая. По география имам известни забележки пак по отношение на числата и претрупването с географски обекти. Важното и  при двете е да се схванее основната идея. По биология всичките семейства всякакви гадинки и треволяци също са ненужни, има си и там основни идеи, които трябва да се схванат. Единствено химия, физика, математика трябва всичко да се учи в строга последователност и с подробности, просто иначе не може да се схване дори основната идея.


Напълно подкрепям горното, особено това, което съм болднал. Браво на тези, които твърдят, че помнят много от училище. Аз съм завършил, наистина доста отдавна, елитно училище - математическа гимназия, и помня само математиката. Гимназиалния материал по математика го помня така, все едно вчера съм го учил, а не съм го ползвал изобщо. Помня доста от химията, но от неорганичната само, и чат-пат нещичко по физика. Не помня обаче АБСОЛЮТНО НИЩО по история, биология, БЕЛ, георгафия, а точно по тези гадни разказвателни предмети се скъсвах да уча като ученик. Естествено, знам георгафията в смисъл коя държава къде се намира, моретата и океаните, обаче - коя планина от какъв произход е, къде какви полезни изкопаеми има и тям подобни неща - грам. По история и биология всяко дете 4 клас ще ме сложи в малкото си джобче, нямам идея нито пуническите, нито каквито и да било други войни кога са били и кой се е бил Joy, разните му треволяци и гадинки нямам ни най-малка представа от кой вид и подвид са и какви са им особеностите Joy hahaha, а за споменатия по-горе Минотавър познанията ми са точно толкова, колкото и по санскритски език, хахахах hahaha

# 9
  • Мнения: 6 329
  В първокласната тема бях споделила следния случай- езиков модел картинка- детето пише 6 букви, 6 звука, г-жата поправя 5букви, 5 звука, казвам си така и не се научи това дете, но поне буквите не отброи ли.Оказа се, че правил "звуков модел" на грозде, а на картинката било люляк Simple Smile/,

Ужас!!! !!! !!! ! Mr. Green Този дето е правил учебника или помагалото заслужава..#2gunfire #2gunfire

# 10
  • Мнения: 12 031
  В първокласната тема бях споделила следния случай- езиков модел картинка- детето пише 6 букви, 6 звука, г-жата поправя 5букви, 5 звука, казвам си така и не се научи това дете, но поне буквите не отброи ли.Оказа се, че правил "звуков модел" на грозде, а на картинката било люляк Simple Smile/,

Ужас!!! !!! !!! ! Mr. Green Този дето е правил учебника или помагалото заслужава..#2gunfire #2gunfire

Имаше и един още по-голям куриоз- в първокласната тема се питахме за една тетрадка по математика, съвсем в началото- едни изображения- за едни от майките бяха питки, за други-пици, за трети-някакъв нот-дог- имаше значение, защото нещо с нещо си трябваше да се свързва и в темата се питахме за тази задача.Оказа се, че според регионалната търговия с хранителни стоки/ в зависимост от местоживеенето на всяко от майките/ бяха и предположенията ни hahaha

В едно от помагалата по БЕЛ за първи клас има неясноти, както и никога не стига мястото за изписване на ръкописен текст.Предполага се, че дете от първи клас трудно се ориентира за размера на буквите, които трябва да изпише, ако не му се предоставят точно същия размер редове както в тетрадките.

Ей за такива неща трябва повече разум .Аз дори бих отишла и по- далече- да се въведе единен стандарт за учебници и помагала поне до ІV клас.

# 11
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
 В първокласната тема бях споделила следния случай- езиков модел картинка- детето пише 6 букви, 6 звука, г-жата поправя 5букви, 5 звука, казвам си така и не се научи това дете, но поне буквите не отброи ли.Оказа се, че правил "звуков модел" на грозде, а на картинката било люляк Simple Smile/,

Ужас!!! !!! !!! ! Mr. Green Този дето е правил учебника или помагалото заслужава..#2gunfire #2gunfire

То пък, ако им нарисуват дюля и им дадат да напишат какво е, логиката на много първокласници ще клони към круша.

Логично е, когато се учат букви "ю" и "я", думите за пример да съдържат тези букви. За това ми стигна акъла и без да търся помощ.

За мен голяма част от картинките в тетрадката и помагалата по математика за първи клас  бяха мистерия  Mr. Green

# 12
  • Мнения: 7 821
Разбира се, че не са ми останали трайни знания по всички предмети, които съм учила преди повече от 20г. Бавно и постепенно ненужните са се позагубили, оставили са място да трупам нови. Но едно дете на 10-15 дори 18 години не може да знае кое точно ще му трябва. Математикът и инженерът помнят математика и физика, политикът и учителят - география и история, лекарят - биология и химия и т.н. Кой знае какво точно ще му потрябва в един момент, мъжът ми си смени коренно професията на 30г.
Вярно, че информацията е доста, понякога излишно конкретна, но рядко учителите държат на датите и санкционират незнанието им, ако виждат, че ученика разбира модела, прави изводи и стига до решения. Когато моите деца са се сблъсквали с подобни индивиди, обяснявам, че и учителите са хора с всичките им недостатъци.
За едно средно интелигентно дете материала, според мен, не е чак толкова много или непонятен или непосилен. От друга страна е редно един гимназист да се е научил да отсява плявата и да си улеснява живота без да мрънка, че нещо му е в повече, след като един Бог знае кое всъщност ще му е нужно и кое ненужно.
Обществото им е осигурило възможността необезпокоявани да трупат безплатно знания и умения 12 години, някои се възползват други не, всеки според възможностите си Wink.

Последна редакция: вт, 18 юни 2013, 10:53 от .Ели.

# 13
  • Мнения: 10 547
Твърде субективно е. Аз от дъното на душата си мразя математиката. За мен всичко, което се учи по този предмет от пети клас нагоре е напълно лишено от смисъл.
Но виж, историята, това е друга работа. Малко е дори това, което се изучава в училище.  Simple Smile

Някъде там около края на осми или девети клас е редно да се разделят основните предмети на два клона- за интересуващите се и за такива, на които това е просто периферията на общата им култура.

# 14
  • Мнения: 6 329
Аз от дъното на душата си мразя математиката. За мен всичко, което се учи по този предмет от пети клас нагоре е напълно лишено от смисъл.

Яко!!!  Joy hahaha smile3532 rotfImbo rotfImao smile3508

Общи условия

Активация на акаунт