Полезният и безполезният училищен материал ...

  • 3 680
  • 54
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 10 547
Логическата мисъл далеч не се развива само с решаване на задачи по математика, при които един абсолютно нематематически мозък и неговите разсъждения само по себе си не само не упражняват логическите си способности, а напротив губят сиво вещество.

# 31
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Няма такова понятие нематематически мозък.
Аз съм убедена, че всеки може да решава елементарни задачи.
Иначе съм съгласна, че не само математиката развива логическото мислене.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Касита, тук не става въпрос просто за логическа мисъл, защото всяка мисъл е логическа за този, който я произвежда, включително шизофрениците имат своя логика. В математиката и фундаменталните науки се използва и развива особен вид логическа мисъл, свързана с формалната логика и нейните правила, формулирани още от античните философи и математици. Именно този начин на мислене и правила е в основата на всичко съвременно като постижение в производството, технологиите и техниката. Няма "нематематически мозък", освен ако не си с дискалкулия, проблеми с визуализирането на фигури в пространството и други дефицити. Просто някъде по пътя в училище си изгубила нишката, а в математиката няма как да усвоиш нещо ново, ако не си разбрал и усвоил основното старо.

# 33
  • Мнения: 10 547
Именно, елементарни задачи, които са такива точно до споменатия от мен девети клас.
Нищо, абсолютно нищо не ми е било полезно от последните години химия, физика и математика в училище. Онези знания, общи и нужни, по въпросните предмети са ми били дадени в основното образование.
А после вместо да наблягам на полезното за мен, което да ме ориентира професионално, ми се налагаше да хвърлям усилия на вятъра за едната диплома.  Stop

# 34
  • Мнения: 6 331
Лили, не съм съгласен. Има такова понятие -нематематически мозък. И Касита е напълно права.
Има изключително умни, чудесни хора, които са постигнали големи успехи в живота и не могат, образно казано, да сметнат колко е 2 и 2. Ами вземи повечето от умните журналисти например, ами писателите? Има велики личности писатели, художници, поети, музиканти, които едно не квадратно, ами дори и линейно уравнение никога не биха могли да сметнат.

Аз като бях млад, преди да се оженя естествено, имах един тест със гаджетата - всяка нова я питах колко е 5 делено на 0. Познайте къв беше резултата - всички до една ми казваха, че било нула. hahaha

Дори и това, че ако не знаеш математика, ще ти куца логическото мислене, изобщо не е вярно.
Например жена ми е нещо като Касита в това отношение - тя не може да реши задача за 5 клас. Обаче има много добро логическо мислене. Да не говорим, че винаги печели споровете с мен smile3532, ама наскоро като погледнах задачите от Математическото кенгуру, я извиках да ги види. В тях не се изискват специализирани знания по математика, а се иска логическа мисъл и съобразяване. Е, оказа се, че жена ми ги троши като орехи и не й се опират въобще. Закъсваше само там, където се искаше да знаеш дори и елементарни формули, щото тя не знае дори  формулата за а+б на квадрат. Така че не схематизирайте така нещата.

# 35
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
ОК, отказвам се. Няма смисъл да обяснявам на хора, с които не говоря на един и същ език.
Аз не случайно писах, че не ти трябва да помниш формулата след 20 години, но уменията да вадиш от знанията си точно онези, които ти трябват за решение на, ако щеш житейска ситуация, са безценни.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
мецане, моля те, не пиши неща, от които хабер си нямаш! Имаш някакви наблюдения, но дотам! Липсват ти знания относно кое какво е и какво стои отдолу като механизъм. Науката в момента може да няма единна теория, но ти просто струпваш някакви наблюдения, които имат същата тежест, както и когато човек като наблюдава небето казва "аз нали виждам, че стоя на едно място, а Слънцето се мести, значи Слънцето се върти около Земята!"

# 37
  • Мнения: 6 331
ОК, отказвам се. Няма смисъл да обяснявам на хора, с които не говоря на един и същ език.
Аз не случайно писах, че не ти трябва да помниш формулата след 20 години, но уменията да вадиш от знанията си точно онези, които ти трябват за решение на, ако щеш житейска ситуация, са безценни.

Така е, но тези умения не ги дава непременно само математиката. Вие казвате на Касита, че едва ли не, ако не учиш математика в гимназията, ставаш непълноценен човек. Изобщо не е вярно. И музикалните и балетните училища например след 8 клас нямат математика, доколкото знам. Поне по мое време беше така.


мецане, моля те, не пиши неща, от които хабер си нямаш! Имаш някакви наблюдения, но дотам! Липсват ти знания относно кое какво е и какво стои отдолу като механизъм. Науката в момента може да няма единна теория, но ти просто струпваш някакви наблюдения, които имат същата тежест, както и когато човек като наблюдава небето казва "аз нали виждам, че стоя на едно място, а Слънцето се мести, значи Слънцето се върти около Земята!"
Това пък изобщо не го разбрах, остава ми неясно какво визираш. Май не си ходила на достатъчно частни уроци по БЕЛ, да те научат как се излага теза smile3532 smile3514 rotfImao

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Пропуснал си философията и историята на науката, затова не можеш да ме разбереш. Всичко се учи, няма такъв мозък и онакъв мозък. Може на някого природата да е дала на някого малко повечко връзки в някои точки или региони на мозъка, защото и той е индивидуален, но трябва човек да има някакви дефицити, заложени органично или вторично да са се получили чрез травми или дроги, че да не може да се справи и да разбере. Някои хора се справят по-лесно с определени дейности, и съвсем естествено започват да наблягат на тях, също както решават, че имат "нематематически мозък", ако нещо им е куцало в математиката, и съвсем интуитивно, за да се самосъхранят са предпочели да не се занимават с нея, полагайки повече усилия. тези неща най-много си личат при децата и възрастните с увреждания - те успяват въпреки сеериозните дефицити и дори с половин мозък, да компенсират липсващото и да постигнат много голям напредък, някои и доближават развитието в норма, именно благодарение на уппражнения и развиване на изоставащите умения и знания.

# 39
  • Мнения: 6 331
Ех, Андариел, сигурно съм пропуснал доста работи, но това, за което пишеш - устройството на мозъка, е предмет на изучаване от анатомията, физиологията и медицината, а не от философията и историята. Но както и да е. Вижданията по въпроса се вече мръднали доста напред от теориите на съветските учени, които излагаш. Моцарт, Бетовен, Пучини, Ван Гог, Мане, Пушкин и т.н. сигурно са били големи математици според вас. Друга работа е Леонардо, но той е изключение. Като си толкова веща с науките, запознай се все пак и със съвременни научни тези, в т.ч. и американски, няма нищо лошо.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, винаги е имало връзка между философията и медицината. Само ще спомена Декарт, и Да Винчи, които не са изключения, а по-скоро правило. Брока не е бил само лекар, а и философ. Медицината неслучайно е при изкуствата, но и при науката - тя се опира на науката, но е нужна философия и вникване в детайла, което трудно се вкарва в алгоритъм и рамка. Ако се загледаш по-внимателно в биографиите на хората, които сега са из учебниците ще видиш, че всички са били и философи, и творци, и математици, и са имали много широки знания, освен личните си качества.

# 41
  • Мнения: 6 331
Е, да се твърди, че Леонардо е правило...просто думи нямам. Андариел, много хубаво си спорим, но съм принуден да изчезвам, че имам работа. Не си права, а темата за философията е безкрайна, но  когато са живяли споменатите от теб, науката не е била развита и Брока например си е имал просто система от възгледи, какъв философ е моля ти се. Дори се обърни към ученото по марксизъм, което явно ти е слабост, и там виж кои велики философи се споменават, на чиито рамене бил стъпил Маркс, за да вижда по-далеч, според собствените му думи - Хегел, Кант и прочее. Нито дума за Брока:) А Леонардо, да ме прощаваш, си е истинско изключение, такъв гений друг май въобще няма, защото Моцарт например е бил гений само в музиката, Нютон - във физиката и математиката, а Леонардо е бил и художник, и математик, и...знаеш колко още много работи е бил. Айде чао и лек ден и не скачай толкова hahaha

# 42
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....Така е, но тези умения не ги дава непременно само математиката. Вие казвате на Касита, че едва ли не, ако не учиш математика в гимназията, ставаш непълноценен човек. Изобщо не е вярно.
...
Аз казвам, че математиката развива такива умения. Виж сам себе си, че от моите твърдения не можеш да направиш едно елементарно заключение и започваш да си фантазираш разни други, които не следват от моите думи.
Не съм говорила нито за непълноценни хора, нито че само математиката е необходима за развиване на уменията.

# 43
  • Мнения: 6 331
Виж сам себе си, че от моите твърдения не можеш да направиш едно елементарно заключение и започваш да си фантазираш разни други, които не следват от моите думи.

Ха ха, Лили, аз съм завършил математическа гимназия с пълно шест и бях редовен участник в математически състезания, където се класирах доста напред Laughing Какво искаше да докажеш, а то какво излиза Joy

# 44
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
темата доста се поизроди.
Аз съм на същото мнение, като арт-мама.

Основно е безполезен. Защото данните, датите и фактите са нетрайни знания. Ценното е да се мисли, да се систематизира, да се търси, да си любознателен.
А "системата" е точно такава - система за унищожаване на мислене и заменянето му с механично възпроизвеждане. За щастие има добри учители, които намират начин да я преодолеят.
Татко Мецан е готин...  Peace
И ви поздравявам с това парче.

И допълвам: няма практическа насоченост на знанията. И от там идва "сухотата" на материала и липсата на възприятие на дадена нАука. Да не говорим, че фигурата на преподавателя е най-водеща в това, дали даден предмет ще ти е любим и лесен.
И индивидуалният подход липсва.

Общи условия

Активация на акаунт