Полезният и безполезният училищен материал ...

  • 3 683
  • 54
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Някъде там около края на осми или девети клас е редно да се разделят основните предмети на два клона- за интересуващите се и за такива, на които това е просто периферията на общата им култура.
Принципно точно тогава има такова разделение. Викат му профилирана подготовка. Друг е въпросът, че повечето профилирани гимназии са езикови или математически.

# 16
  • Мнения: 10 547
Не, Дидева, още по-профилирана подготовка и  не разделена в отделни гимназии, а по-скоро паралелни курсове в едно училище за такива, които искат да продължат да се занимават с точни науки, да речем, и такива, за които навлизането в тях е излишно.

# 17
  • Мнения: X
Е, ти пък! Наш'те деца трябва да тесни специалисти по всичко!  Grinning
То и аз  чак сега си зададох въпроса защо навремето, учейки в ЕГ са ни карали да решаваме задачи от сборник, който в момента използват в МГ.  Thinking ( завършила съм през соца.  Grinning )

# 18
  • Мнения: 12 066
Е, ти пък! Наш'те деца трябва да тесни специалисти по всичко!  Grinning
То и аз  чак сега си зададох въпроса защо навремето, учейки в ЕГ са ни карали да решаваме задачи от сборник, който в момента използват в МГ.  Thinking ( завършила съм през соца.  Grinning )

Кажи, че е на Рибкин! Simple SmileОще го сънувам newsm43

Синът ми пък иска още от първи клас училище в което се учи само математика и физическо hahaha

Няма пълно щастие!

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз чак на стари години осъзнах колко много съм научила в училище и колко много са ми помагали тези знания и най вече начинът на мислене, който дават науките. Ненужно, безполезно и дори вредно е за децата да стават тесни специалисти още от училище, защото орязва разнообразието от потенциално знание, което биха придобили, а то може да помогне в най-странния момент от живота. Харесвам класическото образование. Както се казва в един филм "тесен специалист е магарето".

# 20
  • Мнения: 10 547
Е, то защото специалист по всичко е чудесно да си!
Аз и с едното си висше не случих, та записах едно такова, което те прави нищо накрая.
Идеята на образованието е да даде общи насоки, култура и знания на човек. И то ги дава. Такъм докъм осми клас. После е нужна насока по интереси и умения.

# 21
  • Мнения: 6 331
Солидаризирам се напълно с Касита, колкото и да е странно, защото тя мрази математиката, а аз я обичам:).
 Нейният начин на разсъждение много се доближава до моя. Всичко ако учиш, накрая нищо няма да знаеш, и освен това бързо се забравя това, което не използваш. Няма никакъв смисъл хора като Касита например да бъдат тормозени в горния курс с математика и физика или пък хора като мен да бъдат тормозени с рисуване и история и биология:) И на Запад между другото май е точно така, поне в Германия със сигурност.

Касита, там за емотиконите в предното ми мнение, да не се обидиш. Не се смея на тебе, ама просто страхотно изказване направи, особено че след 5-ти клас била лишена от смисъл. Наистина яко, чак ми се иска да ти искам позволение да си включа този цитат като аватар hahaha

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
не е вярно и ще го разбереш, когато твоите деца стигнат възрастта да са осмокласници. тогава ще видиш, че изобщо не са ориентирани и имат нужда от още много общи знания. Дори ужки ориентираните, и те не са наясно много защо и какво учат като тясна нпециалност, дори когато са убедени, че искат да учат счетоводство или готварство. Пубертетът е почти до двайстата година, а за професия си има и курсове. Това, което децата могат да научат до напускането на училище, и то в най-неспециализиран вид, ще им е изключително полезно за вбъдеще, стига да имат такава мъзможност. Цената на специализацията е широтата на знанието. Все едно трябва да избереш дали да окастриш страничните клонки на едно младо дърво, за да върви на височина, или да ги оставиш и то да върви на ширина. Все още нашенското образование позволява едно дете да завърши техникум и да отиде в университет, но така, както се практикува специализацията в западните държави, в осми клас или те разпределят д специализация тип "работник", или към уж ненужното неспециализирано образование, което те пуска до университета.

# 23
  • Мнения: 6 331
Пубертетът е почти до двайстата година,

Леле, днеска всички страшни лафове пускате, о не, не мога повече rotfImbo rotfImao smile3532 smile3532 smile3514

# 24
  • Мнения: 10 547
И без ученото по математика в 10, 11 и 12 клас човек би се реализирал повече от успешно, нали? Същото важи и за историята, физиката, химията...
И обикновено това задълбаване само пречи на ученика да се развива в силната нему област.

Татко Мецан чудесно ме е разбрал!

# 25
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
Пубертетът е почти до двайстата година,

Някои ги държи до критичната Mr. Green

# 26
  • Мнения: 6 331
Пубертетът е почти до двайстата година,

Някои ги държи до критичната Mr. Green

"Критична" не знам какво е, чувал съм за "критическа", но добре, че при нас, мъжете, няма такъв феномен smile3532

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Чудя се дали изобщо си заслужава да се хабя да отговарям, като се държите като с несвършил пубертет, прелял в криза на средната възраст!

Не мога сега да го намеря като писмен източник на линк, но беше нещо свързано с пълното физичесо развитие и калцирането на костите, което свършва около 20-тата година. Също имаше и нещо с миелинизацията на невроните, но не помня добре, май в пубертета минава в "плато", а след двайстата година започва леко да спада и вече към 40-тата приключва (и става врезе за критическа Wink). Ако си мислите, че пубертетът свършва със сексуалното формиране, ще се окаже, че сте на грешен път. Но е вярно, че на природата не й пука колко умен ще е индивидът, дори в пубертета леко го прави да оглупява, за да се излъже да се размножава достатъчно много. Накратко, на еволюцията е й трябват умни индивиди, а плодовити.  Laughing

ще ми е любопитно да видя след години дали ще приложите сегашните си възгледи върху своите собствени деца като предпочетете да ги специализирате още в осми клас, примерно да ги пратите в готварството, шивачеството или електричарството, или ще държите да завършат най-неспециализирана езикова или математическа гимназия.

# 28
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
Пубертетът е почти до двайстата година,

Някои ги държи до критичната Mr. Green

"Критична" не знам какво е, чувал съм за "критическа", но добре, че при нас, мъжете, няма такъв феномен smile3532
http://semeistvo.rozali.com/mama/p9099.html
Критична-критическа-все тая...и при мъжете я има,че даже е и по-трагична,защото спират да дигат самолетЯ Laughing и го изживяват по-тежко,сори! Wink

# 29
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И без ученото по математика в 10, 11 и 12 клас човек би се реализирал повече от успешно, нали? Същото важи и за историята, физиката, химията...
И обикновено това задълбаване само пречи на ученика да се развива в силната нему област.

Татко Мецан чудесно ме е разбрал!

Освен онова, което се съдържа в учебника по математика, има и нещо друго, което го няма в учебника и което ти е много необходимо или би ти дало предимство, пред други. Това са много ценни умения - да разсъждаваш логично. Когато решаваш някаква по-сложна задача, ти упражняваш мозъка си, няма справочник или Уикипедия, които да ти дадат решението, защото то е съвкупност от твоите знания, извадени в подходящ момент. Виждаш няколко стъпки назад и напред, когато разсъждаваш по математика в 10 клас. А дали ще помниш Признаците за подобни триъгълници, не е толкова страшно.
В един момент хората с развита логическа мисъл са много по-напред в доста отношения спрямо други, които се хващат за буквата и още се чудят и маят за какво им е да учат математика.

Общи условия

Активация на акаунт