Полезният и безполезният училищен материал ...

  • 3 682
  • 54
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Изобщо няма да споря с теб! Ти всичко си знаеш и всичко си можеш!

# 46
  • Мнения: 1 007
Чакайте малко, има разлика при какви условия изучаваш нещо. Аз също съм от хората, за които математиката беше кошмар в ученическите години (изкарвах шестици, но с къртовски труд и дипломата ми за срдно образование е няколко стотни под пълната шестица именно заради математиката). Години наред разсъждавах като Касита. За мен цялото зло на земята се коренеше в това, да ме принуждават да уча математика. До момента, в който се заех с дъщеря ми. Започнах да уча математиката от втори клас - бявно, спокойно, уж обяснявайки на нея. И с всеки нов материал нарастваше недоумението ми какво толкова ми е било трудно по математика. Открих невероятното удовлствие от решаванто на задачи, открих и неподозирани способности на собствения си мозък. Лично аз подготвих дъщеря ми за изпита след седми клас. И какъв е изводът? Че уж нематематическият ми мозък всъщност е бил жертва на пропуски, които лесно се натрупват по математика, ако не ги уловиш в зародиш. Гледам дъщеря ми да няма пропуски по нищо. Някъде от средата на пети клас спрях да помагам по разказвателните предмети, но й показах как да учи, за да няма пропуски. Доволна съм от резултата и искам тази общообразователна подготовка да си продължи до края на гимназията. Все пак университетът е мястото, където ще профилира обучението си и колкото по-широка общообразователна подготовка има, толкова по-добре.

# 47
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
открих и неподозирани способности на собствения си мозък. Лично аз подготвих дъщеря ми за изпита след седми клас. И какъв е изводът? Че уж нематематическият ми мозък всъщност е бил жертва на пропуски, които лесно се натрупват по математика, ако не ги уловиш в зародиш. Гледам дъщеря ми да няма пропуски по нищо. Някъде от средата на пети клас спрях да помагам по разказвателните предмети, но й показах как да учи, за да няма пропуски. Доволна съм от резултата и искам тази общообразователна подготовка да си продължи до края на гимназията. Все пак университетът е мястото, където ще профилира обучението си и колкото по-широка общообразователна подготовка има, толкова по-добре.
И какъв е резултатът?Просто така...

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Фантастичен! Шапка й свалям, че се е заела да подготвя детето!

# 49
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
Аз също си подготвих моето дете по математика и изкара 5.50/всяка вечер плътно решавахме задачи от сборници и какво ли не/, но математиката ми беше от у-ще като кръстословица LaughingБеше ми интересно да решавам задачи,но не съм завършила математика--....просто я поназнайвах LaughingМатематикът ни беше прекрасен млад човек и ние покрай него заобичахме и математиката.Да знаете,че всичко си зависи от учителят-проверено е. Peace

# 50
  • Мнения: 1 007
Фантастичен! Шапка й свалям, че се е заела да подготвя детето!

Андариел Hug Просто бях доста наплашена от собствените си трудности навремето и знаех, че стъпиш ли накриво по математика, си създаваш един малък кошмар. Страх лозе пази Laughing Но като навлезеш в материала, става интересно.

91 НЕГ Grinning Първо класиране по първо желание. 97 точки на изпита по математика.

# 51
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
Фантастичен! Шапка й свалям, че се е заела да подготвя детето!

Андариел Hug Просто бях доста наплашена от собствените си трудности навремето и знаех, че стъпиш ли накриво по математика, си създаваш един малък кошмар. Страх лозе пази Laughing Но като навлезеш в материала, става интересно.

91 НЕГ Grinning Първо класиране по първо желание. 97 точки на изпита по математика.
smile3508

# 52
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ако намираш нещо за ненужно, вероятно системния подход на учбеника не е бил спасен от правилния човек. Даже руския с падежи и склонения бях харесала, че и проговорила, докато не смениха учителя и стана минало. Трудно е да учиш сам по лош учебник. Песен и без учебник даже при правилния преподавател. А стигне ли се до помощ в къщи - ясно е, че преподавателят в училище не е правилния.

# 53
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
За мен е безсмислено наизустяването на цифри, дати и пр.данни, все неща, които могат да се намерят в справочници и др. източници. Не е нужно човешката глава да е енциклопедия.  Mr. Green
Иначе съм за развитие на мисловната дейност, това винаги е нужно в живота. Peace
За целта трябва учене, задачи, граматиката също е важна за мен.

Понеже горното мнение изцяло съвпада с моето, присъединявам се към него.

За мен безмислено е изучаването на факти/дати, които не са логически свързани помежду си.
А основният проблем, който виждам в днешното образование, е че от училище излизат неграмотни деца. Студенти масово бъркат А с Ъ, У с О, Й с И. Смятам, че пзрвите промени, които МОН трябва да направи са в тази посока.

# 54
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Точно тази липса на логика в учебниците, успешно се отстранява от добър преподавател, който извежда на преден план логиката на процесите по история или на откритията и процесите в естесвените науки. За съжаление такива има малко и няма мерки за увеличаването им.

Общи условия

Активация на акаунт