Частни училища-информативна тема

  • 70 417
  • 955
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: X
Извянавайте, но вместо да се обсъждат различните частни училища и различните приоритети в тях,
пример поста на Дани от преди 10тина страници, относно по-бохемските (аз не бих ги нарекла точно така) и по-стриктни училища, тази тема отново се обърна на: "Нека да убедим Андариел, че частните училища са по-добри."  ooooh!


Погледни го от добрата страна - убеждавайки другите, се убеждавам още повече самите ние в качествата на избраното. Липсата на информация е много по-лоша и от най-лошия спор.
Добре, че е този форум, иначе нямаше да знам 99% от нещата, които знам сега за ЧО.

# 196
  • Мнения: 2 400
Моите дечковци, досега  били в ЧУЗ, се надявам да бъдат приети в ДУЗ (едното го взеха), но не заради кинтите ми е мислата. И при частните се налагат допълнителни уроци..и некак си хич не ми излиза сметката.
Вярвам, ме разбирате.

# 197
  • Мнения: 7 263
Образователни технологии работят по собствени методики и нямат учебници, не знам дали сте го обсъждали. Плюс гарантират на родителите, че няма да дадат нито лев над таксата за подготовка на кандидат-студенти.

Това е доста интересна практика - благодаря, че го сподели   bouquet имат ли ПУК?

Иначе
Извянавайте, но вместо да се обсъждат различните частни училища и различните приоритети в тях,
пример поста на Дани от преди 10тина страници, относно по-бохемските (аз не бих ги нарекла точно така) и по-стриктни училища, тази тема отново се обърна на: "Нека да убедим Андариел, че частните училища са по-добри."  ooooh!


Погледни го от добрата страна - убеждавайки другите, се убеждавам още повече самите ние в качествата на избраното. Липсата на информация е много по-лоша и от най-лошия спор.
Добре, че е този форум, иначе нямаше да знам 99% от нещата, които знам сега за ЧО.

Донякъде си права Жасмин, но това може би за теб е 4-5 тема, за някои от нас / които сме по-одавна във форумите/ това е сигурно 20-та тема със едни и същи опоненти, които са опоненти априори. Те не се интересуват от ЧУ и практиките му, те се интересуват да изобличат печалбарите от ЧУ, както и недотам интелигентните да речем родители, готови да плащат само и само да не се занимават с децата си. Модераторите очевидно нямат нищо против подобно развитие на темата, поради този факт аз получавам средно дневно между 2 и 5 бележки  Simple Smile.
Няма лошо, не съм отказала на никого помощ и/или насоки, за да намери своето решение. За мен ЧУ не е панацея и не е универсално решение, както и не го идеализирам само защото 2 от децата ми учат в ЧУ. Те учат там по една супер проста причина - не можах да намеря свестно училище и свестен учител от 1-4 клас, ако бях намерила може би сега и аз нямаше да знам що е то ЧУ и защо записваме децата си в него.
Със същата тази решимост, ако нещата в ЧУ не се бяха получили според очакванията ми, щях да си вдигна децата и да търся следващо решение - в най-общият случай добро ДУ и платена школа за основните предмети + езиците, тоест във финансово изражение щях да плащам същото.
Тоест приемам /поради вродената си нужда да виждам доброто у хората/, че Андариел, Черна станция и други скептици са имали късмета да попаднат на нужната комбинация в нужният момент и поради това не ги съдя за позициите им. Виж защо те съдят моята / и тази на други балъци плащащи за ЧУ/ ще остане загадка, но ... няма лошо Simple Smile
Приемам по принцип, че всеки родител търси и прави най-доброто за СВОЕТО ДЕТЕ, оттук идват и различията ни. Peace

# 198
  • Sf
  • Мнения: 977
Образователни технологии работят по собствени методики и нямат учебници, не знам дали сте го обсъждали. Плюс гарантират на родителите, че няма да дадат нито лев над таксата за подготовка на кандидат-студенти.

Това е доста интересна практика - благодаря, че го сподели   bouquet имат ли ПУК?


ПУК предучилищна ли е? Нямам представа за това, имам поглед само върху гимназията им.

# 199
  • София
  • Мнения: 62 595
Извянавайте, но вместо да се обсъждат различните частни училища и различните приоритети в тях,
пример поста на Дани от преди 10тина страници, относно по-бохемските (аз не бих ги нарекла точно така) и по-стриктни училища, тази тема отново се обърна на: "Нека да убедим Андариел, че частните училища са по-добри."  ooooh!


Погледни го от добрата страна - убеждавайки другите, се убеждавам още повече самите ние в качествата на избраното. Липсата на информация е много по-лоша и от най-лошия спор.
Добре, че е този форум, иначе нямаше да знам 99% от нещата, които знам сега за ЧО.

Точно така е! Дори трябва всички тук да са ми благодарни, защото всъщност им правя услугата, която ти споменаваш. Като в религиозните учения е - на билийвърите им трябват опоненти и инакомислещи, за да могат да станат още по-убедени билийвъри.

Лени, дотук не виждам някой много да е описал конкретни предимства на чу, освен тези, дето така или иначе се знаят. Но много пламенно се отрича да има недостатъци. Просто зацикляте на идеята "щом е частно - все е хубаво" и толкоз. В темите за държавните училища никой не се свени да каже и недостатъците, обсъждат се предимства и недостатъци на отделни училища, а не се прави тема "да си поФалим държавното образование". Дори толкова критики се изсипват върху определени училища, и то от техни възпитаници или родители с деца от тези училища, че ти е бедна фантазията! А тук е като клубче - всички трябва да пеят в един глас, и той да е като от рИклама - всички ЧУ са ако не идеални, то всяко за себе си се приближава към идеала. И любимото - изкараното за НВО и как на първите позиции били ЧУ. Ако човек не е наясно за какво става въпрос, смятай, че се е вързал! Някой да е написал нещо да не му харесва в ЧУ, в което учи детето му? Или точно се самоубеждава, че щом си плаща, значи няма начин да се е минал и в училище да има проблеми. Ако не се включваха хора като мен, цялата ви тема щеше да е като ПР на ЧУ. От толкова сладост, чак нагарча.

# 200
  • София
  • Мнения: 6 999
Lennyh, де факто информация за 90% от ЧУ изобщо липсва тук, просто защото всички са заети да убеждават някой, който няма интерес от ЧУ изобщо, че там е ОК и че не искаме да се отървем от децата си избирайки училище от 9 до 4, а напротив.
Всички сякаш се страхуват да споделят какво не харесват в конкретно ЧУ, което са избрали, защото ще им бъде натрит носа как видиш ли не е добър изборът ни и колко по-добре е в н-ското общинско училище.

# 201
  • Мнения: 7 263

ПУК предучилищна ли е? Нямам представа за това, имам поглед само върху гимназията им.

Да, предучилищна е. Доколкото знам ползват интересни практики и работят с деца със СОП, но не зная от първи клас ли започват или от предучилищна. Работят с екип от логопеди и психолози, отделно методите им на преподаване са нестандартни за нашенския стандарт, затова ми е интересно да прочета нещо от родител на дете обучаващо се там.  Peace

Lennyh, де факто информация за 90% от ЧУ изобщо липсва тук, просто защото всички са заети да убеждават някой, който няма интерес от ЧУ изобщо, че там е ОК и че не искаме да се отървем от децата си избирайки училище от 9 до 4, а напротив.
Всички сякаш се страхуват да споделят какво не харесват в конкретно ЧУ, което са избрали, защото ще им бъде натрит носа как видиш ли не е добър изборът ни и колко по-добре е в н-ското общинско училище.



Факт, който не мога да оспоря. Все пак хората учудващо успяват да отсеят плявата и задават съвсем конкретни въпроси. Признавам си, че ако сега трябваше да започна да чета и търся, още на 5 страница щях да се откажа.  Simple Smile
Предлагам да опитаме да отговаряме на конкретни питания и тук и на ЛС, като избегнем безмислените удари в стената челно. За който може и има време и нерви  Peace
Аз съм дала достатъчно жокери, който се интересува - насреща съм за конкретни питания - вече съм се ошлайфала в ПР на ЧУ  Laughing Mr. Green

# 202
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво, аз повече няма да напиша и една дума в тази тема, пък да видим дали изобщо някой ще се престраши да се оплаче! Ако аз съм виновна - ок! Но темите бяха в същия дух и преди аз да започна да пиша - самоубеждаване колко ЧУ са супер, вадене на класации, статии от вестници и пр. Което ме подсети за финансирането от държавата. А не сте ли се замисляли, че получаването на пари по ЕРС ще означава вдигане на броя на децата в паралелка до определения за общинските и държавните прагове? И тогава няма да има паралелки от по 8-10 деца, а ще трябва да се запълнят до 16 за първолаците и 18 за класовете от втори клас нататък? И че тогава може да се окаже, че няма да се събират деца и за една паралелка?

# 203
  • София
  • Мнения: 10 825
Andariel, аз наистина не разбирам какво искаш да напише някой за да го приемеш за "конкретно предимство" Много хора пишат неща, които те харесват в някое частно училище или в частното образование по принцип и ти веднага пишеш, че "това не е важно", "това може да се постигне и в ДУ", "това не е от полза", "да, ама и децата от ЧУ ходят на уроци" и .т.н. и т.н. Наистина не знам какво правиш в темата, освен ако не се опитваш да се самоубедиш в нещо.
А оплаквания в темата има редовно от едно или друго училище, от хора, чиито деца го посещават или са го посещавали. Аз поне често съм виждала такива постове.

# 204
  • София
  • Мнения: 5 454
Лени, в Обр. технологии учат по учебници - поне за началното училище е така.
ПУК имат.
Ползват и много помагала, напр. на изд. Кронос, Слово и др.
Също свои материали - копирани листове, върху които децата работят.

Аз вече съм споменавала недостатъци на някои ЧУ. Напр. това, че част от децата напускат след 4-ти клас. По този начин паралелките стават нездравословно малки, а и повечето силни деца са се насочили към математически училища и паралелки, т.е. класовете са не само малки, но и не така силни.
Друг недостатък в някои ЧУ е недобрата храна /т.е. нехарсвана от децата и понякога - нездравословна -  пици, вафли, кремвирши и др./.
Недостатък е и това, че някои по-малки или нови училища не могат да си позволят да бъдат много принципни - т.е. ако в класа се случат 1-2 невъзпитани деца, това  донякъде пречи на реализирането на иначе добрите им програми.
Отново за малките училища - понякога /отново по финансови причини/ приемат нови деца в по-горните класове /след 2-ри , 3-ти клас/, които не отговарят на нивото на обучение на останалите деца. Налага се наваксване, което е за сметка на "старите" им ученици - т.е. ниски критерии за прием.
Има училища, чиято база не е подходяща и строена за целта.
Но затова пък има избор на ЧУ и човек проучва, ориентира се и чак тогава взема решение.

# 205
  • София
  • Мнения: 62 595
уна... (сори, не мога да си спелувам ника ти на български), получава се като с един похват, който в маркетинга се използва доста - на конкретната марка продукт да се припишат като уникални качества, които притежават всички продукти от този тип. Примерно обясняваш в реклама за кисело мляко как в него имало мляко. Или за чадър как пази от слънце и дъжд. Нещо такова виждам и тук - имало разчупени методи, които се оказва, че не са някакво уникално свойство на точно това училище. Или пък текстовете се раздавали на роли. Затова написах, че това го има и в държавните, и явно е методика, която е стандартна за съответната възрастова група. Или извънкласните занимания на място - обясних, че и държавните училища организират, стига да има кой да ги води и да си плащаш - така едното ми дете играеше народни танци. Не съм казала нищо лошо за ЧУ, та така го приемате с лошо. Дълго време не съм се включвала в темата, докато не излезе прословутото класиране на училищата и бомбастичните заглавия и фанфари как ЧУ били на първите места. И не в една и две теми се обсъжда въпросът с това доколко обективни са подобни класации, защото родителите, които нямат опит ги възприемат като важен ориентир. В интерес на обективността разказах за това, че И децата от ЧУ ходят на уроци и курсове, и че голяма тежест има чуждезиковото обучение във формиране на крайния резултат и съответно изплуването нагоре в класацията, както и сравняването на 10 деца на випуск в едно училище с държавни училища с по няколко пъти повече деца, където на всичко отгоре няма и подбор. Ако темата ще е информативна, нека да е поне цялостна и хората наистина да разберат, че има някои подробности, които могат да изкривят крайния резултат. И аз самата изброих доста предимства на ЧУ, но пак незнайно защо се посрещнаха негативно, все едно съм казала нещо лошо.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 22:42 от Andariel

# 206
  • Мнения: 961
Друг недостатък в някои ЧУ е недобрата храна /т.е. нехарсвана от децата и понякога - нездравословна -  пици, вафли, кремвирши и др./.
А това обявено ли е в менюто им официално? Искам да кажа - достатъчно ли ще е да поискам менюто, за да се уверя че отговаря на моите представи?

# 207
  • Мнения: X
И тогава няма да има паралелки от по 8-10 деца, а ще трябва да се запълнят до 16 за първолаците и 18 за класовете от втори клас нататък?
От първи до четвърти клас минимумът е 16 деца. Това е за една паралелка. Ако става дума за сформиране на по-голям брой паралелки броят на децата може да падне до 13. А и откъде знаеш, че броят на децата в паралелка ще бъде обвързан с държавното финансиране? Има общински училища, в които редовно се одобряват маломерни паралелки.

# 208
  • Мнения: 19 999
За да не е празен поста ми:
Аз определено съм "за" либералните форми на образование. За мен е важно децата ми да се чувстват комфортно усвоявайки знания и още повече умения. Идеята да не е "за да влезеш в добър университет" или "за да ти пишат 6ца", а мотивацията да идва от детето. Да се става от чиновете, да се пие вода, да се критикува учителя... Ей такива неща, които не се срещат във всяко училище.
Просто у дома възпитаваме децата ни така. Ок съм децата ми да имат мнение различно от моето, стига да могат да се аргументират. Няма лошо да направят някоя простотия, стига да са наясно защо я правят, какви са последиците. Аз също мога да аргументирам всяко нещо, което искам от тях. По този повод прекарахме една вечер с мъжа ми обяснявайки защо е важно да знаеш таблицата за умножение, а не всеки път да смяташ (5+5+5+5+5...) на дъщеря ни.
Това изцяло покрива и моето мнение. Много ми е сме6но в България по какво се мери дисциплина и уважение към преподавателите.
За мен има огромно зна4ение ии как се опитват да вкарат в релси едно по-палаво дете . Едно е да се подходи към него индвидуално, съвсем друго е да го стигматизират набързо и със заплахи или с унижения да го вкарат в послу6ание.

# 209
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная, но е логично да се случи и това. Някой по-назад писа, че в клас може да има и по 6 деца, а най-често са по 8-10. Не помня дали имаше предвид И първи клас. Четох наредбата, и останах с впечатление, че маломерните са така да се каже, на особен режим.

Общи условия

Активация на акаунт