Частни училища-информативна тема

  • 70 375
  • 955
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: X
Виж, така желаната за много родители комбинация Света София+АК за мен има един съществен недостатък - детето остава само с английски. Е, може да учи втори език на курсове и школи. Но предвид голямото натоварване и в Света София, и в АК, това ми се вижда много тежък и труден вариант.

Всеки си преценява. Половината деца от Св.София не отиват в АК, а в други езикови гимназии. A някои заминават да учат в чужбина след 7 клас (ние обмисляме и тази възможност) - тогава английският им е от пряка полза.
Влезлите в АК учат там втори език задължително - немски, френски, или испански. А понеже вече добре знаят английски, първата година няма какво толкова да го учат - могат да подхванат втори език в някоя школа.
Но има и амбициозни родители, децата им учат английски в Св.София, а отделно ходят на съботни курсове по друг език - така в 7 клас вече знаят 2 езика на добро ниво. В АК или надграждат втория, или подхващат трети.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 15:21 от Анонимен

# 181
  • Мнения: 7 683
Точно за АК съм чувал, че втори език хич не се учи на ниво.

# 182
  • Мнения: 4 877
За мен чуждият език не е само сертификати и затова АК е надграждащо ниво. Надявам се догодина синът ми да вземе С1 ниво по англ. От 5 клас е с В2 ниво. Ако влезе в АК, вероятно ще е в най-силната група и там, доколкото знам, имат доста надграждащо обучение и много четене на книги, обсъждане, дебати, проекти. Т.е. вече си в по-другата сфера на боравене с езика.

Към 6 клас три чужди езика - английски (В2), френски (В1) и руски (говори, разбира, чете; справя се по-добре от мен). Ако има желание и ако влезе в АК, може да подхване немски или испански. Ученето на езиците изобщо не го затруднява. Нямам представа как го прави.

Татко Мецан, за немския и фр. в АК съм чувала добри отзиви. Но при нас би бил 4 чужд език (ако е немски, например) - колкото-толкова.

# 183
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Андариел, точно пък за България за кажеш, че частните ВУЗове са по-добри? Поне е много спорно. Всъщност, изобщо не съм компетентен по въпроса. Но познавам хора от НБУ и Благоевградския частен - гола вода са. Може сега да е различно, не знам.
Може да се говори за добро обучение в дадена специалност.....добър като цяло ВУЗ няма в БГ

Ако основната подготовка си е все една и съща по кой критерии делим държавните на "добри" и "не добри"? (за начален курс говоря).
Според учителя...и после идва цялостната обстановка в у-ще, организация на извънкласни дейности и разни други детайли. Това за 1-4 клас....5-7 клас е потрес навсякъде (ако можем да вярваме на бг-мама)

# 184
  • София
  • Мнения: 5 453
(Това с лабораториите в ЧУ ме заинтригува. Кои са ЧУ, които имат лаборатория по химия, физика или биология? Повечето дори нямат гимназия, а са основни училища, с по една паралелка от випуск, как се натоварва тази лаборатория, че да се изплати?  newsm78)

Заповядай още един линк: http://bgshkolo.com/%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d0%b5%d1%80%d0%b8%d1%8f/? … m=2&gallery=6

И още един: http://www.drujba.org/novini/uchilishta-drujba/opiti-po-fizika-i … imiya-40?siteID=2

В Образователни технологии пък има кабинет за лего конструиране. Часовете се провеждат с учителката по информационни технологии. Отделно училището има разработена програма за мултимедийно обучение, децата използват цветни маркери за подчертаване на ключови пасажи и др. похвати. При отсъствия - онлайн домашни и  информация за преподадения материал.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 16:16 от Prizma

# 185
  • Мнения: 9 045
Видях линка на БШ - може ли мнения за него?
Оказа се, че последните са от 2010. Информация относно предучилищната както и малките класове ще ми бъде много полезна.

# 186
  • София
  • Мнения: 5 453
Видях линка на БШ - може ли мнения за него?
Оказа се, че последните са от 2010. Информация относно предучилищната както и малките класове ще ми бъде много полезна.

Актуална тема: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=680794.30

# 187
  • Мнения: 9 045
Prizma благодаря,
Знам я тази тема но от нея неполучавам кой знае каква информация.
Затова помолих за нови мнения. Благодаря.

# 188
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако основната подготовка си е все една и съща по кои критерии делим държавните на "добри" и "не добри"? (за начален курс говоря).


Да, така излиза! Но същото важи и за частните. За мен лично нито допълнителните часове по език са важни, нито целодневното обучение и т.н., тоест, най-атрактивното за повечето родители мен не ме интересува, защото предпочитам аз да си ги организирам където и както намеря за добре. При положение, че мен ме интересува подготовката по основните предмети, не виждам никакъв смисъл да давам пари за частно училище. Затова казах, че това, за което се закачат основно родителите не е основната програма, а допълнителните дейности. В начална степен е важна учителката, а тя може да е добра или недобра и в частното, и в държавното. Тъй както хората се интересуват от конкретни имена на учители в конкретни държавни училища, по същия начин е важно и за частните.

На Българско школо каква е тази лаборатория? Лего-конструирането с програмиране ли е?
 Това за маркерите сериозно ли го пишеш като някакво напредничаво? Май накрая ще се окаже, че моите в обикновеното държавно училище са били с различните похвати, а аз го смятах за традиционно.  newsm78 Само мултимедията им липсва и показаните еднакви апарати на снимката, за която попитах. Но кабинет по физика имат, по химия също, макар да им куцаше снабдяването с реактиви и базата да е стара. Peace

# 189
  • Sf
  • Мнения: 977
Андариел, ти така похвали държавното училище на децата си, че вече ми стана любопитно, кое е това училище. Simple Smile Бих се радвала да науча. Simple Smile

# 190
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй като в началното търсихме учител, а в основното образование учители и дисциплина, се наложи да ги преместя в друго училище, където трабълмейкърите биваха своевременно вкарани в правия път или поне нямаше кършене на пръсти "какво да направим, това е положението". Учителите бяха нормални, доста добри повечето от тях (разбира се, имаше и такива, които не струваха, но го приех и компенсирахме сами). То не е за хвалене, просто обикновено училище, със запазен в общи маниер като времето, когато ние бяхме ученици - без много много волности и прекланяне пред индивидуалността, която в повечето случаи е безценното качество на трабълмейкърите. И имаше деца, които не учеха, но поне през повечето време си траеха.

# 191
  • Мнения: 289
Не разбирам защо хора, чиито деца никога не са учили в ЧУ изказват мнения.

Всеки сам преценява кое е най-доброто за неговото дете, но да критикуваш нещо до което нямаш пряк достъп е смешно.

А и повечето са противници на частните училища, защото не искат или нямат възможност да плащат таксите.

# 192
  • София
  • Мнения: 6 999
Извянавайте, но вместо да се обсъждат различните частни училища и различните приоритети в тях,
пример поста на Дани от преди 10тина страници, относно по-бохемските (аз не бих ги нарекла точно така) и по-стриктни училища, тази тема отново се обърна на: "Нека да убедим Андариел, че частните училища са по-добри."  ooooh!

Всъщност Andariel като не харесваш, одобряваш или смяташ за по-добрия избор ЧУ какво изобщо правиш в поредна тема по този въпрос?  newsm78  Опитваш се да ни убедиш, че си харчим парите напразно? За малоумни ли ни мислиш?  ooooh!
Става ми безкрайно досадно да чета едно и също вече...не, не 3та тема, а всяка тема, в която се обсъжда нещо свързано с частните училища и частното образование. Като куче, което си гони опашката.

За да не е празен поста ми:
Аз определено съм "за" либералните форми на образование. За мен е важно децата ми да се чувстват комфортно усвоявайки знания и още повече умения. Идеята да не е "за да влезеш в добър университет" или "за да ти пишат 6ца", а мотивацията да идва от детето. Да се става от чиновете, да се пие вода, да се критикува учителя... Ей такива неща, които не се срещат във всяко училище.
Просто у дома възпитаваме децата ни така. Ок съм децата ми да имат мнение различно от моето, стига да могат да се аргументират. Няма лошо да направят някоя простотия, стига да са наясно защо я правят, какви са последиците. Аз също мога да аргументирам всяко нещо, което искам от тях. По този повод прекарахме една вечер с мъжа ми обяснявайки защо е важно да знаеш таблицата за умножение, а не всеки път да смяташ (5+5+5+5+5...) на дъщеря ни.

# 193
  • София
  • Мнения: 5 453
Andariel, мисля, че постингът ми беше съвсем добре структуриран.

1-вия линк е към кабинет по физика в Б.школо. Нямам идея какво представлява това оборудване, но информацията за кабинета им е изнесена отделно на сайта им и реших, че на знаещите снимката ще говори нещо.

2-рия линк е към кабинет в ЧУ "Дружба". Доколкото се ориентирам - по физика и химия.

За Образователни технологии линк не съм дала. Споделих информация за тях, че имат лего кабинет, че предлагат мултимедийно обучение, онлайн задачи и консултации /особено полезни при отсъствия/, както и имат някаква тяхна система за работа по ключови думи и фрази, които децата повдигат с маркери в помагалата си в час, докато разучават дадена тема.
И да, много е хубаво в края на часа, в който се преподава за старите столици Плиска  и Преслав напр., на децата да се прожектира петминутно филмче, в което могат да видят кадри от тези места. Това впечатлява и се запомня.
Не знам дали тези неща се правят в държавните учлища в процеса на обуение. Със сигурност не е масово.

А за мен това също е един плюс на ЧУ: че получаваш качество, без да разчиташ на късмет да се "попадне" на добър класен, с добри деца в класа, а в 5-ти - 7-ми клас - и на добри учители и по останалите предмети.

И да, и липсата на лафка, съще е "екстра", която одобрявам в ЧУ.

За мен плюс е и това, че вече доста частни училища предлагат математическа подготовка, надхвърляща изискванията на МОН.

# 194
  • Sf
  • Мнения: 977
Образователни технологии работят по собствени методики и нямат учебници, не знам дали сте го обсъждали. Плюс гарантират на родителите, че няма да дадат нито лев над таксата за подготовка на кандидат-студенти.

Общи условия

Активация на акаунт