Частни училища-информативна тема

  • 70 350
  • 955
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 7 263
... трябва да имат известна свобода на избора си, отделно наистина ние тук не сме коне с капаци и не твърдим, че Частното образование е единственото добро решение...

Честно казано не виждам причина децата ми да учат в общинско училище, няма нито едно такова, което да предпочета и да няма частна алтернатива. Бих ги изпратила в общинско само ако нямам финансовата възможност за частно училище.  Peace

Принципно след като вече сме се уверили от първа ръка в предимствата .... "Да", но има няколко добри държавни гимназии и в тази образователна степен бих дала известна автономия на детето при избора, в случай че то включа тях.  Peace и естествено, ако не намеря начин да го убедя в моите доводи. Засега не се е налагало, да видим нататък Simple Smile

# 286
  • Мнения: 10 260
според мен е и въпрос персонално до всяко дете
има деца ..по чувствителни ..в държавни би им било зле

# 287
  • Мнения: 4 877
Може би има две групи семейства, които се насочват към частното образование:

Някои избират частното образование по убеждение, че предлага и дава повече. Това е чест случай с хубавите ЧДГ (определени родители), силните основните частни училища, Американския колеж, Англо-американското у-ще и може би още някое от ЧУ (например, ако детето е учило там до 7 клас).

Други избират частното образование по необходимост - не са се класирали в държавна градина, не са влезли в добро държавно у-ще или в района им няма такова, не са се класирали за елитна гимназия.

И аз като Иса съм в 1 група.

# 288
  • Мнения: 1 479
Специално за  Danybon !  Wink

Виж резултатите от PISA  за частните у-ща.
http://www.oecd.org/pisa/pisainfocus/48482894.pdf

Благодарение на нормативното финансиране на ЧУ се дава възможност и на деца от семества с по слаби социално економ. условия да учат в тях.
http://www.oecd.org/pisa/49685503.pdf

Процентът на частните основни и средни у-ща в Европа е 14%
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/978-92-9201-24 … 9201-242-7-EN.PDF

 Education at a Glance 2010, OECD
http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/45926093.pdf
.........................
Интересен факт - В Дания и фламската част на Белгия в ЧУ учат пповече деца отколкото в ДУ. Simple Smile

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 09:48 от plamenhk

# 289
  • Мнения: 7 263
Може би има две групи семейства, които се насочват към частното образование:

Някои избират частното образование по убеждение, че предлага и дава повече. Това е чест случай с хубавите ЧДГ (определени родители), силните основните частни училища, Американския колеж, Англо-американското у-ще и може би още някое от ЧУ (например, ако детето е учило там до 7 клас).

Други избират частното образование по необходимост - не са се класирали в държавна градина, не са влезли в добро държавно у-ще или в района им няма такова, не са се класирали за елитна гимназия.

И аз като Иса съм в 1 група.

Аз от 2-рата, макар че вече за №3 по-скоро минавам към 1-та Simple Smile

# 290
  • Мнения: 7 683
По класацията на Данибон и аз съм в първата група Peace

# 291
  • София
  • Мнения: 6 999
plamenhk, много хубави неща даваш за четене и мислене.

Хареса ми сравнението ЧУ/ДУ за ПИСА.
Прочетох нещо като: Ако на държавните училища е дадена автономия и те привличат същата социална група ученици, както частните, то тогава резултатите не се различават.

Това много ясно показва 2 от основните предимства на ЧУ:

1. Учебните програми са изначално неправилно създадени и се изпълняват още по-зле в ОУ. ЧУ имат възможност, заради повечето часове да са по-гъвкави и да компенсират.Като следствие учениците са по-добре подготвени.
2. Децата, които са в ЧУ са от семейства, които са по-заинтересовани от децата си и техните успехи. Въпреки широко ширещото се мнение за обратното в БГ обществото. Семейната среда (за мен) е основополагащия фактор за това как всяко дете се справя в училище и в голяма степен до колко ще е успешно в живота.

pinko, искаш да кажеш, че ЧУ са за чувствителните към какво деца?

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
Иса, тук вече правиш свободни съчинения в частта със заинтересоваността на родителите, чиито деца са в ЧУ и в ДУ. Семейната среда е определяща, но не на принципа, на който ти се опитваш да го докараш. Ако твоето твърдение беше вярно, то досега да са се нароили сума частни гимназии, в които да ходят децата, които в момента са в най-желаните държавни гимназии. Надявам се не смяташ, че децата там са на незаинтересовани родители. Обективността за нищо я нямаш, а въртиш и сучеш, все гледаш да изкараш нещата така, че щом е частно, все е хубаво и що родител има дете в частно, значи е все читав родител.

# 293
  • Мнения: 4 877
plamenhk, благодаря много за информацията!

Иса, сетих се за едно изследване, което е правено в САЩ през 2007 г. Търси се причината защо децата от ЧУ дават по-високи резултати на техните изпити и тестове. Класациите, подобно на ситуацията у нас тази година, доминират от ЧУ.
Установява се, че наистина ЧУ имат голям плюс в обучението, ангажираността, програмите. Но това, което в крайна сметка се оформя като водещ фактор е, че точно децата в семейства на по-ангажирани родители дават високи резултати. Просто в ЧУ отиват основно такива деца и родителите са ангажирани с тяхното обучение, нонстоп са във връзка с училището и учителите. Съпоставката е направена въз основа на публични у-ща, които също са дали добри резултати. И пак се оказва, че не са случайни у-ща и родителите са ангажирани с обучението на децата си и общуват с учителите, с ръководството.
Изводът беше, че всичко си зависи от семейството, а в ЧУ попадат в голям % ангажирани родители, които винаги ще реагират при проблем, които ще са активни, ще съдействат на учителите и т.н.

2. Децата, които са в ЧУ са от семейства, които са по-заинтересовани от децата си и техните успехи. Въпреки широко ширещото се мнение за обратното в БГ обществото. Семейната среда (за мен) е основополагащия фактор за това как всяко дете се справя в училище и в голяма степен до колко ще е успешно в живота.

# 294
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Интересна ми е тамата.
За да не е само "запис", подкрепям тезата за семействата намиращи "тяхното" училище. В нашия град почти няма частни училища, но за сметка на това има добри общински, където определено се насочват описаните родители. И това им личи - съвсем различни резултати от прехвалени училища нетърсени от описаните семейства.

# 295
  • София
  • Мнения: 6 999
Andariel, ти нали вече не пишеше по тази тема?
Писна ми да ти доказвам, "че нямам сестра"! Никъде не казвам, че родителите, които си пращат децата в ЧУ са всички заинтересовани, но масово са такива. Парите, които се плащат не са никак малко, колкото и да си богат.
Сигурно има незаинтересовани родители, които си "хвърлят" децата, друг да им ги гледа. Обаче аз не познавам такива с деца в ЧУ. Всички родители, които аз познавам, включително тези пищещи в темата и с които общувам живо се интересуваме от това какво и как учат децата ни, даваме пари за допълнителни неща, като пиано, балет, тенис, рисуване, летни училища по езици и прочие...
Сигурна съм, че всички пишещи тук могат да изредят с какво се занимават децата им допълнително и какво правят за развитието на децата си. Това едва ли ни прави незаинтересувани.

Ако утре остана без възможност да плащам ЧУ за детето си, това няма да намали интереса ми към това какво учи и как го учи. Ще намали само възможностите ми да му предлагам по-добро образование и повече възможности за обучение.

# 296
  • София
  • Мнения: 6 999
Danybon, за мен тази класация не е изненада.  Peace
Колкото и да е добро едно ЧУ, това което се дава на детето като база и като стремеж за знания в семейството, никое училище не може да го даде. Училището може само да е в хармония със семейството и да надгражда, то не може да възпита детето ти, вместо теб.
Това е нещо, което съм изпитала лично и на свои гръб с деца в "небългарски" системи на образование, различни от нашите възприятия как следва да се учи и какво следва да се учи. 

# 297
  • sofia
  • Мнения: 9 236

Изводът беше, че всичко си зависи от семейството, а в ЧУ попадат в голям % ангажирани родители, които винаги ще реагират при проблем, които ще са активни, ще съдействат на учителите и т.н.
Нали знаете, че този процес е двупосочен? Един родител, колкото и да е ангажиран, при учител (или учителски колектив) не даващ нищо насреща, пак няма да се получат нещата в училище.
От там следват външни уроци по принуда и на практика не остава време за други неща.
Незаинтересования учител няма да остане дълго на работа в частното училище - от там идват нещата, не толкова от заинтересованите родители.

Казвам го от позицията на родител, чието дете (голямото) среща трудности в обучението и не можещ да си позволи частно училище.

# 298
  • Мнения: 4 877

Изводът беше, че всичко си зависи от семейството, а в ЧУ попадат в голям % ангажирани родители, които винаги ще реагират при проблем, които ще са активни, ще съдействат на учителите и т.н.
Нали знаете, че този процес е двупосочен? Един родител, колкото и да е ангажиран, при учител (или учителски колектив) не даващ нищо насреща, пак няма да се получат нещата в училище.
От там следват външни уроци по принуда и на практика не остава време за други неща.
Незаинтересования учител няма да остане дълго на работа в частното училище - от там идват нещата, не толкова от заинтересованите родители.


Права сте!
Истината е, че аз не съм виждала нито в ЧДГ, нито в частното ни училище незаинтересован учител. Дори винаги се чудя как успяват да са така ангажирани и за всяко детайлче да реагират.

Но също така виждам около мен, подобно на Иса, и страшно ангажирани родители - и майки, и татковци в комплект.

# 299
  • София
  • Мнения: 62 595
Andariel, ти нали вече не пишеше по тази тема?
Писна ми да ти доказвам, "че нямам сестра"! Никъде не казвам, че родителите, които си пращат децата в ЧУ са всички заинтересовани, но масово са такива. Парите, които се плащат не са никак малко, колкото и да си богат.
Сигурно има незаинтересовани родители, които си "хвърлят" децата, друг да им ги гледа. Обаче аз не познавам такива с деца в ЧУ. Всички родители, които аз познавам, включително тези пищещи в темата и с които общувам живо се интересуваме от това какво и как учат децата ни, даваме пари за допълнителни неща, като пиано, балет, тенис, рисуване, летни училища по езици и прочие...
Сигурна съм, че всички пишещи тук могат да изредят с какво се занимават децата им допълнително и какво правят за развитието на децата си. Това едва ли ни прави незаинтересувани.

Ако утре остана без възможност да плащам ЧУ за детето си, това няма да намали интереса ми към това какво учи и как го учи. Ще намали само възможностите ми да му предлагам по-добро образование и повече възможности за обучение.

Е, изненада - твоят пост ме провокира да пиша! И то заради това, че е толкова субективен, та чак не остава място за грам обективност. ПрочетИ си го пак, ако не вярваш! Слагаш такава дебела граница между родителите на база частно и държавно училище, че няма как човек да я отмине. Ти може да не познаваш безотговорни родители с деца в чУ, но аз познавам. И какво? Или мислиш, че само родителите с деца в ЧУ се интересуват и записват децата си на извънкласни занимания? Трябва ли да изброявам моите с какво се занимават през годините или да давам примери с хора пак с деца в ДУ какви извънкласни занимания имат? Разбирам те, имаш си лични причини, ама малко се огледай около себе си, по-далечко от оградата на ЧУ! Има живот и извън него! Не са всички заинтересовани родители все в ЧУ събрани! Посмали малко!

Работата е много проста - и едните, и другите дават пари за извънкласни занимания и допълнителна подготовка като часове. Просто в ЧУ се плаща основна такса, плюс всичко останало, а в ДУ не се плаща основна такса (но пък се дават пари за подобряване на материалната база на училището), но се плаща всичко останало. Плюс в ЧУ се плаща за транспорт, кетъринг, а в ДУ родителите си карат или водят децата на училище, и или им дават пари да си купуват закуска, или им дават/готвят храна вкъщи. Елементарна е сметката, какво има да го чудим и обикаляме! Какво се случва с едно дете зависи първо какво се случва вкъщи, каква е нагласата и какво на практика правят родителите. Нататък дали в държавно или в частно, е въпрос на желание - на един му харесва едното, на друг - другото.

Общи условия

Активация на акаунт