Частни училища-информативна тема

  • 70 309
  • 955
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: X
Споровете тук са не за ЧУ и ДУ по принцип, а за ЧУ и ДУ в България към настоящия момент, с всичките му специфики.


Е, и как може да водиш този спор, като познаваш само едната страна?
Да не говорим, че пишещите тук сме 1 шепа хора и нямаме общи познания върху всички ДУ/ЧУ.
Такова сравнение може да направи само някой в МОН. Че дори и там не са категорични, нали питахме, като се колебаехме между 2 частни и 1 държ.училище. Трима души - три различни мнения.  Crazy
А и нещата се менят непрекъснато за ЧО, погледнете само Увекинд колко дърпа с всяка изминала година. Въведоха и сертифициране MYP, освен IB: http://uwekind.com/bg/pages/programs/

# 361
  • Мнения: 11
Добър ден!
Търся частно училище за дъщеря си, която ще е 12 клас и не е кандидатствала след 7 клас и не е изучавала интензивно език. Ще е хубаво да се набляха на хуманитарните дисциплини. Местоположението не ни интересува.

# 362
  • Мнения: 7 683
Мисля, че твърде много се набляга на успеваемостта на децата като цяло в дадено училище - това е реклама на училището, но не и на децата в него. Ако моето дете е сред 5-те най-добри от 120 деца в даден випуск от дадено училище и се конкурира успешно със 7-8 хиляди от цяла София, за мен училището е добро, дава възможност дете като моето да вземе максималното. А това, че останалите 115 деца от същия випуск на същото училище не се възползват от същите възможности, мен не ме касае - това касае директора на училището, учителите и т.н. Конкуренцията между училищата е нещо много различно от тази, между учениците. Затова и гледането на НВО (особено ако се има предвид само първи модул) е най-голямата грешка, която може да допусне родител при избор на училище. Държавните училища създават условия за влизане в най-конкурентните гимназии, а после - и университети. Друг е въпросът кой как ще се възползва от тези възможности.
Все пак (ако са верни наблюденията ми) тук пишат родители, а не директори/собственици на училища. А за един родител е важно как се представя неговото дете, а не училището, в което то учи.

Изобщо не съм съгласен с това. Средата, в която е детето, оказва силно влияние върху него. И разбира се, че НВО е критерий. Не можеш да ме убедиш, че няма разлика дали детето ми ще учи в училище, което е на 5-о място или в такова на 95-то. Когато си заобиколен от по-посредствени деца, с по-лошо възпитание  и т.н., ти пак може да си отличник, но мислиш, че си върхът, просто защото се сравняваш с посредствени. И не знаеш, че на друго място има много по-"върхът" от тебе. Когато си заобиколен от силни деца, всички отличници, с интерес към знанието и т.н., виждаш, че не си върхът и има и други добри колкото тебе, а има  по-добри от тебе.
Държавните училища създавали условия за влизане в най-конкурентните гимназии - нонсенс е това според мен.

# 363
  • София
  • Мнения: 62 595
В такъв случай няма нужда да се веят знамена как частните били по презумпция най-добри, по презумпция предлагали повече и особено това как родителите в чу били по-заинтересовани за децата си. Това не е обективизъм, това е мантра, която човек си повтаря, за да се почувства привилегирован, някакъв по-особен, по-добър и изобщо по-по-най от другите само на база на това, че е записал детето си в чу. А, да, забравих, че в чу децата са все отбрани, а не са двойкаджии. Малко кофти звучи, и трудно може да се отмине. Все пак, това не е сапунка тип дъ болд енд дъ бютифул, нито Санта Барбара, където децата на богатите, известните и пр. са все в частни училища, където са все гений до гения. Хайде, малко в реала да отидем! Нито всички частни училища са цъфнали и вързали, че да се спряга как изпреварвали държавните по всички показатели, нито държавните са все от типа училище в гетото. Просто част от частните и добрите държавни са горе-долу на едно ниво. Доста хора си записват децата в частно училище от първи клас, защото не успяват да се уредят в желаното държавно, а не защото са фенове на частното. Същото е и с детските градини, и с гимназиите. Частните естествено търсят своите ниши, и тези ниши най-често са засилена чуждоезикова подготовка до седми клас, защото такива държавни училища няма.

От това, което Русалката извади като числа останах изумена. Какви са тези 3-4-5 бройки зрелостници! Това е... не знам, то е по-зле от маломерните паралелки! Явно започва окрупняване в гимназиален курс.

# 364
  • Мнения: 1 970

Ето Ви нещо интересно, което ми попадна тази сутрин:

Аз Буки" отговаря на въпроса: "Колко учат децата в Европа?". Доклад на Европейската комисия развенчава мита, че българчетата са най-претоварени. Образователната служба към Европейската комисия Eyrodice публикува доклад за задължителното учебно време на Стария континент. Българчетата са сред тези, които прекарват най-малко време в училище. В първи клас те имат едва 398 астрономически часа на година. За сравнение - техните връстници в Румъния учат 593 ч., в Германия - 564, в Дания - 600 часа, в Турция - 720. Най-продължително е обучението на малчуганите в Португалия и Люксембург, съответно 936 и 1008 часа.

# 365
  • София
  • Мнения: 1 507
Значи нашите са по-умни, за по-малко време научават повече материал  Twisted Evil

# 366
  • София
  • Мнения: 62 595
И слава Богу, че е така! Дори при най-доброто училище, не смятам, че децата трябва да прекарват цял ден и на практика почти цялото будно време, в училище. Половин ден училище е идеално за мен - след учебните часове има време за личен живот.

# 367
  • Мнения: 50 889
Те и в чужбина не учат от тъмно до тъмно, но имат по-малко ваканции. Ние май сме с най-голямата лятна ваканция

# 368
  • Мнения: 7 683
Въпросът изобщо не е кое е по-добро - ЧУ или ДУ. Много ясно кое е по-добро по принцип или на практика, но в белите държави. Нали затова децата масово отиват да следват в частни университети в чужбина. Ясно е, че ЧУ по принцип има всички предимства и всички предпоставки да е по-добро. И не виждам някой да спори по този въпрос.

Споровете тук са не за ЧУ и ДУ по принцип, а за ЧУ и ДУ в България към настоящия момент, с всичките му специфики. Освен това обаче се оказва, че дори опитите да се обобщава на ниво България в настоящето са неуспешни, защото има голяма разлика в сравнението ДУ/ЧУ до седми клас и ДУ/ЧУ след 7 клас.
Или за да бъдем коректни спорът (ако има такъв) трябва да е ясно дефиниран на две нива:
- ЧУ спрямо ДУ до 7 клас в България
- ЧУ спрямо ДУ в гимназиите в България

Според мен е точно така и е съвсем ясно, че до 7 клас ЧУ са наистина по-добри, колкото и да скача Андариел. В гимназиите вече по причини, които Русалката е обяснила, нещата стоят по-различно и засега добрите държавни гимназии са по-добри от частните. Но те, добрите ДГ, се броят буквално на пръсти. А много не съм съгласен с Русалката обаче, че няма изгледи да се обърнат нещата. Ще видим. Аз пък мисля, че до 10 години и в гимназиалния курс първенци ще са частните училища, както е сега до 7 клас.

Справедливостта изисква да отбележа, че ми хареса постът на Пламен ХК,

И тъй като по въпросът кое е по добро - ЧУ или ДУ само идиот може да спори, оставам с впечатлението, че единствената причина е словесната мастурбация.

Развесели ме:) Доста грубо казано, но точно, според мен.

# 369
  • Мнения: X
Наистина учат повече часове в чужбина, но там и ваканциите са много по-малки. В Германия лятната ваканция е едва месец и половина, не е като нашата - 3 месеца.
(Сега видях, че и Черна станция го е отбелязала като факт)
И в България има такова училище - ААУ, там учебната година започва през август.  


Андариел, много грешиш за това, че хората от немай къде си си давали децата в ЧУ.
Ти от немай къде да си дадеш детето в ААУ, или Фр.лицей, или Св.Георги - е, извинявай!
Искам го и аз това "отнемайкъде", да плащам и на двете деца таксите в ААУ, 40 хиляди евро годишно и да не ми е проблем, както ще правят едни мои познати, на които голямото дете е там вече 7 години на пълна такса, а след 2 години влиза и малкото, което сега е в ЧДГ Уондъруърлд (там май 1000 лв. месечно беше таксата).
Така че, за някои хора НВО, мат и БЕЛ не са от такова значение, каквото за нормалните хора. НВО е пълна лудница, всеки би си го спестил, ако можеше да си го позволи.

За гимназиите - не знам с какво Увекинд е по-лошо от НЕГ, ако може някой да ми разясни, че не сме стигнали етапа гимназии? От Увекинд излизаш с IB и 2 силни езика, от НЕГ с какво излизаш?
По същата логика - с какво АЕГ води и превъзхожда ААУ, или АК?
Френският лицей с какво е по-лош от ФЕГ?
Да не говорим, че си спестяваш всички нерви, а и тези на детето, да се блъска 2 години по курсове и да се готви за НВО.


Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 10:41 от Анонимен

# 370
  • Мнения: 7 683
Наистина учат повече часове в чужбина, но там и ваканциите са много по-малки. В Германия лятната ваканция е едва месец и половина, не е като нашата - 3 месеца.
(Сега видях, че и Черна станция го е отбелязала като факт)
И в България има такова училище - ААУ, там учебната година започва през август.  Peace


Андариел, много грешиш за това, че хората от немай къде си си давали децата в ЧУ.
Ти от немай къде да си дадеш детето в ААУ, или Фр.лицей, или Св.Георги - е, извинявай!
Искам го и аз това "отнемайкъде", да плащам и на двете деца таксите в ААУ, 40 хиляди евро годишно и да не ми е проблем, както ще правят едни мои познати, на които голямото дете е там вече 7 години на пълна такса, а след 2 години влиза и малкото, което сега е в ЧДГ Уондъруърлд (там май 1000 лв. месечно беше таксата).
Така че, за някои хора НВО, мат и БЕЛ не са от такова значение, каквото за нормалните хора. НВО е пълна лудница, всеки би си го спестил, ако можеше да си го позволи.
За гимназиите - не знам с какво Увекинд е по-лошо от НЕГ, ако може някой да ми разясни, че не сме стигнали етапа гимназии? От Увекинд излизаш с IB и 2 силни езика, от НЕГ с какво излизаш?
По същата логика - с какво АЕГ води и превъзхожда ААУ, или АК?
Да не говорим, че си спестяваш всички нерви, а и тези на детето, да се блъска 2 години по курсове и да се готви за НВО.

Солидарен съм напълно с това мнение и точно това са въпросите, по които спорим с Русалката например, включително и на лични. Аз съм на позициите на Жасмин.
 Андариел е друга работа, с нея няма смисъл да се спори Peace

# 371
  • София
  • Мнения: 62 595
Не казах за "всички",  а за "доста". В тази тема много пъти е хората пишат, че ЧУ не са само за маститите бизнесмени и пр., а учат деца на хора от така да се каже, средната класа, и това беше един от най-силните аргументи, когато искаха и ЧУ да получават пари от бюджета. Така беше, и няма как пишещите тук да го отрекат. Френският лицей, доколкото зная, изобщо не е регистриран в МОН и не издава български дипломи. ААУ и той е друга губерния, защото или отиваш с двата куфара пари, или трябва да им фитваш на профила, ако искаш стипендия. Единствено СвГеорги се води по МОН. Някак ти висят примерите, защото нямат нищо общо с болшинството ЧУ.
Щом НВО е лудница, тогава защо точно НВО се спряга като критерий колко по-добри били частните? Не може и тако, и вако! Ти май не разбираш - не всеки търси и иска детето му да е в ЧУ, пък било то и в споменатите от теб. И тези училища, пак казвам, са изключения! Сравняваме ябълки с круши.

Мецане, и как разбра, че до седми клас частните "наистина са по-добри"? По постоянно оспорваните като обективност резултати от НВО? Някои частни са по-добри, а други не са. И на всичко отгоре пак казвам, не може да се слагат в един кюп всички частни и всички държавни и да се гледа на едро. Да, няма смисъл да се спори, защото няма как казаното от мен да се оспори. Всички тук сме явно достатъчно образовани хора, че да знаем за какво става въпрос. Сега какво, ще мижаме здраво с двете очи, за да запазим илюзията ли? Някой оттук може ли да каже, че всички частни са по-добри от всички държавни? Едва ли, защото това просто няма да е вярно. какво тогава си губим времето!

# 372
  • Мнения: X
Нека сравним гимназиите, като сме започнали.

Ето, взимаме държавната ФЕГ и частния Френския лицей.

Ето какво е Френският лицей - частно училище:
"Нашето училище е едно от двеста петдесет и трите френски училища, разположени в 135 страни, чиято основна цел е да предлага образование на френските граждани в чужбина, както и да позволи на български ученици и такива от други националности да получат обучение съобразно френските образователни програми."

"Циклите в Колежа, както и в началното училище, следват официалните програми на Френското Министерство на Образованието."

Ето какво предлага: http://www.vhugo.org/bg/activities/lycee/lycee.php
"В нашето училище предлагаме три профила – икономически и социален, научен и литературен.

В нашето училище предлагаме три профила – икономически и социален, научен и литературен.
Икономическият и социален профил се отнася до ученици, които са привлечени от информациятта, от икономическите и социални проблеми, исторически събития, географски данни, актуалността...
Силни са следните дисциплини: икономически и социални науки, математика, история и география, западни езици.
Диплома за матура с Икономически и Социален профил позволява да са продължи обучение в университет или търговско училище.
Могат да се изучават следните специалности в университета : управление, счетоводство, търговия, комуникация, социални дейности, обучение.
Научният профил е обърнат към ученици, привлечени от научните дисциплини, експерименталните методи, математика, физика, биология... Силни са следните дисциплини : науки и математика.
Диплома за матура с Научен рофил позволява да се продължи обучението в университета, във висшите училища, тези за инженери и за търговия.
Могат да се изучават следните специалности в университета : индустрия, земеделие и агро-хранителна промишленост, научна дейност, обучение, здраве, финанси...
Литературният профия се адресира до учениците, привлечени от литературата, езиците или изкуствата, които обичат да четат и пишат. Силни са следните дисциплини : френски и литература, философия, езици (съвременни и древни), история и география.
Диплома за матура с Литературен профил позволява да се продължи обучение в университет с филологии, езици, изкуства, философия, социология, история, политически науки.
Могат да се изучават следните специалности в университета : обучение, право, книгоиздаване, комуникации, реклама, журналистика, превод, социални и културни дейности..."


А от ФЕГ си учиш по български стереотип, само научаваш много добре френски език. http://www.feg.bg/polezno/programa/
Докато във Френския лицей учиш по френските образователни програми.
Има разлика, нали?

# 373
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Нека сравним гимназиите, като сме започнали.

Ето, взимаме държавната ФЕГ и частния Френския лицей.
.....
А от ФЕГ си учиш по български стереотип, само научаваш много добре френски език. http://www.feg.bg/polezno/programa/
Докато във Френския лицей учиш по френските образователни програми.
Има разлика, нали?
Което потвърждава тезата, че се сравняват круши с ябълки.

# 374
  • София
  • Мнения: 62 595
Жасмин, защо сама се набутваш така? Цитираното от теб само потвърждава това, което написах - това училище няма нищо общо с българските частни училища. То НЕ е регистрирано в МОН, не издава българска диплома. На какво основание ги сравняваш? Това е чуждо училище, по чужда образователна система, като дори не се и напъва да получи лиценз от мОН!  ooooh! О, не, не мога да повярвам с какви глупости се занимавам! Наистина ли не виждаш разликат, или наистина си вярваш?

Общи условия

Активация на акаунт