Частни училища-информативна тема

  • 70 269
  • 955
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 10 825
И в кое държавно училище се случи това?
Ти защо не се насочиш направо към него... и без това вече има отъпкана пътека

# 511
  • Мнения: 11
Има ли смисъл да го казвам? И явно съм преценила, че не искам детето ми да учи там ако ще и магистрала да има прокарана вместо добре отъпкан път. ooooh!

# 512
  • София
  • Мнения: 1 507
Аз искам да питам за нещо, което в темата вероятно ще ме целите с камъни. Кое от частните училища срещу определена сума би писало наготово оценки. Знам, че познати така "купиха" 10 клас на дъщеря си, но в държавно училище.

Чак толкова зле ли е детето, че да се налага да му се купуват оценките? Като ги гледам повечето, завършили миналата година с шестици, колко са им знанията, трябва да си пълен идиот, че да не можеш да завършиш нормално (освен ако и онези не са си купили оценките). Ако частните училища държат на реномето си, не би трябвало да приемат такива деца, иначе ще изплашат другите родители, които все пак искат по-подбрана среда за децата си.

# 513
  • София
  • Мнения: 10 825
Има ли смисъл да го казвам? И явно съм преценила, че не искам детето ми да учи там ако ще и магистрала да има прокарана вместо добре отъпкан път. ooooh!
Е какво значи " да учи".... нали си търсите място, на което да му купите оценки?
И защо да не го споделите кое е въпросното училище, което продава оценки. Хубаво е да го знаем - едни за да го избягват, други за да се възползват от сергията. Пък и "танто за кукуриго" както се казва. Пазите си в тайна държавното училище, където можем да си пазаруваме като в супермаркет, а окаввате от нас да ви дадем списък с частни "магазини за оценки"?

# 514
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Дали не е възможно да се опитват да избегнат такова училище, Onna-bugeisha?

# 515
  • София
  • Мнения: 10 825
Не знам, това трябва да го каже питащата.
Така зададен въпросът, обаче навява други мисли. По-рано в темата на госпожата ѝ казаха кои са най-предпочитаните частни гимназии. Тя каза - не са подходящи за нас. И след това попита за училище, в което можеш да си платиш за оценки. Нямам кристална топка и не знам какво е искала да каже, виждам само това, което е казала

# 516
  • Мнения: 11
Големи дебати, голямо чудо.
Прегледах гимназиите, които ми предложиха, но не са подходящи, защото са с прием след 7 клас, а тя не е кандидатствала. Също така някои от тях бяха с немски, който се учи 4 години. При положение, че дъщеря ми е учила само 2 години руски и никога немски, как за Бога да я преместя в училище където ще се изучава вече четвърта година? Ей затова не са подходящи, разбрахте ли вече?
И дъщеря ми е отличничка, редовно достига до областните кръгове на олимпиадите. Това е реплика към тези, които смятат, че детето ми е "толкова зле".
И да, Гейшата съвсем правилно ми е разбрала въпроса. В момента смятам това за най - правилно в ситуацията. Явно ми е, че в темата всеки ще се представя като най - целомъдрения и такова нещо като "платено" ще е невероятен ужас. Може ми пишете на лични по въпроса ми, там оценка колко сте целомъдрени няма да търся. Ще търся само помощ.
Друго си е в темата да се пишат романи между няколко потребители и да няма едно мнение за училищата. ooooh!

# 517
  • София
  • Мнения: 62 595
Какъв е проблемът, не разбирам! Дъщеряти ще е 12 клас, не е била в профилирана гимназия, не може да държи приравнителни изпити. Оттук следва изводът, че всяко СОУ в София, което има непрофилирани (едно време им казваха "реални паралелки") паралелки, би трябвало да ви свърши работа. Ако вие си правите сметката да запишете проформа момичето, колкото да ви подарят или продадат оценките, си поемайте отговорността, а инфо от нас не искайте! Никой тук няма да си сложи главата в торбата да пише имена на училища, продаващи дипломи. За частни училища е малковероятно да намерите, защото всяко гледа да се профилира, и ще-неще спазва разпоредбите на закона и инспектората, и пак ще ви искат някакво прираавняване, дори формално да е то. Аз поне не зная за непрофилирано частно.

# 518
  • Мнения: 1 007
Зачетох се в един от линковете на Пламен и ми направи впечатление това:
"Парадоксално, но факт: българските гимназисти се справят по-добре с английския, отколкото с българския език."
Имам абсолютно същите впечатления за класа на дъщеря ми в предишното училище - деца, които бяха зле по повечето/всичките предмети, нямаха никакъв проблем с английския. При това, без учителката по английски да блестеше с особени качества - най-лошата дисциплина беше при нея. Думите й на родителските срещи бяха букавално: "Искам да ги накажа, като ги изпитам, но вместо това ги награждавам, защото винаги знаят и в крайна сметка изкарват шестица. А уж моята цел е била да им пиша двойки." Резултатите от НВО потвърдиха думите й. Както и посещения на директорката и класната в часовете по повод проблема с дисциплината. Не така стоеше въпросът с немския - по този език децата, имащи проблеми по всичко, също не се справяха. Това с английския доста ме учуди тогава, а сега го чета като обобщение в статия. Наистина интересно.

Пак тази статия ме провокира за едни други разсъждения, а именно, че ЧУ се насочва към нещо, което си работи и на ниво ДУ - доброто образование, силните деца. За тях си има ДУ и докато ЧУ драпат към тях, все ще са втора цигулка и предмет на подобни (и аз съм съгласна) безсмислени спорове. В България елитът не страда от липса на доби училища. Пробелмът е за отпадащите от образованието - за тях ДУ не е най-доброто място. И мисля, че тук е нишата на ЧУ - да се заеме със слабите ученици и да преодолее кризата в образованието. За целта бих подкрепила държавна субсидия, дори нещо като специален допълнителен данък образование на всеки с доходи над определен минимум, като тези пари ще се насочват към съответните ЧУ.
По света може и да не е така, но, пак казвам, в България няма криза в образованието на ниво елит, ДУ се справя чудесно с учещите. Проблемът е при неучещите и отпадащите - там ДУ не се справя и там трябва да се помогне, там има нужда от алтернатива - виждам я в ЧУ.

# 519
  • София
  • Мнения: 10 825
Три пъти чета втората част на поста на Химикал да не би случайно нещо да не съм доразбрала.... ами не, баш това е написала ooooh!
Идеята за масовото образование не е да произведе мислещи и добре образовани индивиди. Напротив, идеята е да се "очукат" острите ръбове и да се напасне тухличката в градежа, както и да се дадат елементарни базови познания. За елита винаги е имало едни по-други учебни заведения. У нас, преди 70 години се направи едно разбъркване на пластовете и държавното образование е пряко следствие от това и си постави цели да образова еднакво всички. В момента то бавно, но сигурно върви надолу и, да си говорим честно, децата бележат успехи не благодарение на това, което им дава училището, а въпреки него. В момента ДУ все още се държат на инерцията, но в следващите 10-15 години нещата ще се променят и ситуацията и в средното образование ще стане подобна на тази в начален и основен курс.
Абсурдно е да се вменява на частните училища да се занимават с изоставащите и отпадащи от училище. Именно тук е ролята на държавата - да образова и маргиналите.

# 520
  • София
  • Мнения: 62 595
И сега е възможно да се образоват всички по сходен начин (не еднакво, защото има индивидуални различия). За кой елит говориш? За политическия ли? Щото едно време това беше елитът, плюс административен от типа директори. И кое му е било по-елитното на тези елитни (по-скоро "единственото" - че са си карали както дойде. И пак на доста от силните на деня децата им са завършили все същите езикови и математически гимназии, каквито сме завършили сигурно 90 процента от хората в тази тема. Просто техните деца влизаха през прозореца, вместо като нас през тясната врата. Преувеличаваш и украсяваш елитността, и то здраво. В момента все още началното образование държи фронта, основното горе-долу, а в гимназиален е трагедията, защото много младежи отпадат или вземат диплома за средно с тройки и съмнително присъствие.

# 521
  • Мнения: 2 963

Пак тази статия ме провокира за едни други разсъждения, а именно, че ЧУ се насочва към нещо, което си работи и на ниво ДУ - доброто образование, силните деца. За тях си има ДУ и докато ЧУ драпат към тях, все ще са втора цигулка и предмет на подобни (и аз съм съгласна) безсмислени спорове. В България елитът не страда от липса на доби училища.

Химикал, с предишните ти постове съм съгласна, но не и с този.
В България всички страдаме  липсата на достатъчно достъпни добри училища - и елитът (независимо от дефиницията) и средното ниво и отпадащите. Доказва го 7-класната истерия. Добрите училища са недостатъчни и борбата за тях е безмилостна. Липсват достатъчно на бр брой добри ДУ и ЧУ. За ЧУ проблем е малката ниша - малкото родители с пари, готови да платят и убедени в качеството (тук и сега).
Затова смятам, че ЧУ имат вина – те не се борят за „парите следват детето“ (това правят родителите), а ЧУ предпочитат статуквото и свободата – „малко, но от сърце“. Ако ЧУ подкрепят тази инициатива (да не забравяме, че децата на много политици сигурно също учат при тях), ще се разшири „нишата“, повече деца ще могат да бъдат записани, броят ще доведе до по-високо качество и т.н.
У нас няма безплатно добро образование – то е 100% платено (ЧО), частично платено от родителите – елитни ДУ (поне за приема). Децата, учещи в ДУ, за които родителите не отделят средства са обречени на изоставане и отпадане. Ако има гениално дете, което успее 100 % само, само и единствено от знания от ДУ – то не е доказателство, а изключение, за което можем да направим филм.
Нормално е ДУ да се стремят към добрите деца, а за ЧУ е задължително. Всеки се стреми към най-доброто възможно в даден момент според своите възможности. Затова има училища 1-ва,2-ра и н-та дивизия (пак седмокласна кампания за пример).  ЧУ трябва да спечелят парите си, а това става с резултати.  


[/b]Пробелмът е за отпадащите от образованието - за тях ДУ не е най-доброто място. И мисля, че тук е нишата на ЧУ - да се заеме със слабите ученици и да преодолее кризата в образованието. За целта бих подкрепила държавна субсидия, дори нещо като специален допълнителен данък образование на всеки с доходи над определен минимум, като тези пари ще се насочват към съответните ЧУ.

В тази част постът ти е утопичен -в смисъл нелогичен, нереален и неприложим.

ЧУ трябва да спечелят парите си, те трябва да дават нещо допълнително и по-добро, а не да решават пропуските на държавата. Как ти звучи фурните безплатно да хранят гладните, хотелите да приютят бездомниците и т.н. Няма как да стане – всяка фирма ще фалира (изключвам социалната отговорност, която е малък % и за нея всеки си е направил сметката). Може би имаш предвид проектно финансиране, в което е включен частния сектор. Това може да стане. То и сега го има, но ефектът е съмнителен или поне не е добре обяснен (разгледай отчетите на МОН и бюджетът им – колко милиони се дават на фирми и НПО).  Peace

ПП
Onna-bugeisha,
съгласна съм с първата част - за целите на образователния минимум. Включително създаването на елитни ДУ по времето на соца е част от тази цел - необходимост от по-образован минимум (затова и елитните ДУ са малко и в тях приемаха лесно "правоимащи).
Но ще възразя на втората част, че ЧГ непременно ще задминат ДГ.

И това, заедно с инерцията на 50 години единствено държавно образование продължава да държи ДУ в гимназиален курс по-високо от ЧУ.

Както си написала говорим за инерция, а това е "Състояние на движение или покой, докато някоя сила не го изведе от това състояние" - засега липсва такава сила. По-скоро е недостатъчна за гимназиалния етап и спорна за предходния. Успехите на ЧУ са малко и "крехки". Лично аз смятам, че парите следват детето може да е тази сила, която ще ускори промяната. Но (повтарям) ЧУ проявяват апатия. Затова ЧУ остават "бутиков продукт" или "спасителен пояс".

Последна редакция: пн, 05 авг 2013, 19:04 от biborana

# 522
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
A няма ли шанс все пак за следването на парите? Не приеха ли подобна мярка за детцките градини? Ако са, там е заради невъзможност да се осигурят държавни. В училищата е подобно. Места има, но на неправилните места. Поне сградите на замиращи училища могат да си сменят предназначението.

ПП И преди и сега реална гимназия и техникум не са желани варианти в общия случай. Сега новите гимназии заменили техникумите са също със спорен имидж. Има мегдан за нови специализирани гимназии. При 3 немски, пак една ще е най-желаната, но деца ще има и за трите. Даже забелязвам че /тук/ една доскоро посредствена гимназия има най-гордите възпитаници /съответно е и желана/, без да е най-добрата по стандартните показатели.

# 523
  • Sofia
  • Мнения: 2 577


Химикал повдига една много сложна тема, която дълги години смитаме под килима  Embarassed Ограмотяването на децата, които изпадат от образователната система. Смятам, че това е най-срамната черта на образователната ни система. Те темите, които ние тук дискутираме и които за нас персонално са безспорно важни не касаят толкова голям брой деца  Embarassed.

Напълно споделям написаното !!! Това е толкова съществен проблем за страната ни, който касае всички ни, защото ако продължаваме така скоро всеки 10ти ще бъде неграмотен.

# 524
  • Мнения: 1 007

Химикал повдига една много сложна тема, която дълги години смитаме под килима  Embarassed Ограмотяването на децата, които изпадат от образователната система. Смятам, че това е най-срамната черта на образователната ни система. Те темите, които ние тук дискутираме и които за нас персонално са безспорно важни не касаят толкова голям брой деца  Embarassed.

О, далеч съм от мисълта да товаря съвестта на хората с упреци, тип как може да преяждате при толкова много гладни около вас Simple Smile Разбира се, че тази тема е за предимствата и недостатъците на ЧО и е важна, колкото и хора да се интересуват от нея. Но когато говорим за ЧО, сравнението с ДО се налага от само себе си. В момента ЧУ си търсят място под слънцето, но за да го намерят, трябва да са полезни. А те ще са полезни, ако запълват дупки, а не дублират вече съществуващи добри училища.  Образованието не запада, а се поляризира - много силни и много слаби ученици. Силните се справят с всички заигравки на образователната система, независимо в какво училище са - ЧУ или ДУ, а слабите понасят ударите. Сега се иска субсидия за ЧУ на основание високи резултати. Отговорът на населението - децата ви ще постигнат същото и в ДУ, не ви е нужна субсидия. Но ако ЧУ поемат слабите ученици, обществото ще ги приветства и финансира подобаващо. Неграмотността вече плаши доста хора, защото вече не е патент на "простолюдието", а навлиза в университетите, в министерствата, дори в новия правописен речник. Хората са готови да плащат не само за образованието на своето дете (някой по-напред беше писал, че българинът не пести пари за образование, и това е така, стига да е убеден, че срещу парите си получава нещо добро), но и за по-добра обществена среда. Неграмотността влачи след себе си безработицата, престъпността, лошата алтернатива в университетите (тази година в СУ право се влизало и с тройки), работата на тези, които все пак се сдобият с такава - всички страдаме от това. Съгласна съм, че държавата трябва да се справи с това, но тя или не може, или не иска. В момента така е затънала в проблемите, предизвикани от неглижирането на образованието през последните години, че надали ще започне нещо, което се очаква да даде първите резултати след 10-15 години (образоване на малцинствата, намаляване на раждаемостта сред тях, на безработицата --> по-малко социални помощи. Сега всички са по-склонни да увеличат помощите, но не и да работят върху причините за острата необходимост от тях). Никое ЧУ не желае да отглежда земеделци, дърводелци, водопроводчици, шивачки, всяко се опитва да бъде езиково или математическо - а такива държавни колкото искаш. Може да се обвържат договорно със съответния отрасъл... варианти много. Она-Бугейша описа как е започнало държавното всеобщо образование, за да стигне до днешните висоти. Може би и частното трябва да започне от там, а докъде ще стигне, времето ще покаже Simple Smile
С този коментар отговарям и на Биборана.

Последна редакция: вт, 06 авг 2013, 14:33 от Химикал

Общи условия

Активация на акаунт