Частни училища-информативна тема

  • 70 423
  • 955
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 4 877
Аз не разбирам защо Andariel е решила, че държавата трябва да казва на ЧУ по колко деца да натъпче в една стая. А и на мен ми идват в повече такива претенциите и желания държавата, която би давала само 100 лева на месец, да е в супер позиция, а родителите, които додават 900 лева, да са второстепенен или никакъв фактор. Съотношението на финансовите сили не е равностойно, за да диктува държавата и в ЧУ като в ДУ.

Основната грешка на Andariel е, че говори за ЧУ през опита си в ДУ. Добре, че сме по-старички и сме учили в ДУ, за да разберем за какво иде реч.

Isa, беше ми много интересен поста ти за по-либералното обучение. Някъде по-горе сложих линк към статия с преподавател от Увекинд, но се загуби в бурната дискусия. Учителката казваше интересни неща. Иначе за названието "бохемски" - така е описано в книгата и затова го ползвах като термин.

# 211
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, да, и излиза, че опитните с ЧУ са отишли от държавното в частно, защото не са успяли влязат в добро държавно!  Laughing Още помня как преди години, когато беше учителската стачка, доста родители преместиха децата в ЧУ не заради друго, а защото нямаше кой да им гледа децата заради дългата стачка. Помня конкретни постове, макар да не съм много сигурна за имената на потребителите. А ги помня, защото се изненадах как това, че няма кой да гледа детето е мотив за местене в ЧУ. И не защото ЧУ е с по-добро обучение, а защото учителите от ЧУ не стачкуваха.
Защото който плаща - той поръчва музиката, Дани! Държавата няма просто ей така да даде едни пари на ЧУ без да ги обвърже с изисквания. Щом срещу парите определя бройката на децата в класовете в държавните, е логично да поиска същото и от частните. ЧУ се борят за финансирането, а не държавата да се натиска да ги дава.

Да, прочетох линка с госпожата от въпросното училище. Ако напиша впечатлението си, пак ще кажете, че е лошо. На мен ми беше като преписано отнякъде, все едно слушах психолог по телевизията в магазинно предаване.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 23:43 от Andariel

# 212
  • Sf
  • Мнения: 977
Работят с екип от логопеди и психолози, отделно методите им на преподаване са нестандартни за нашенския стандарт, затова ми е интересно да прочета нещо от родител на дете обучаващо се там.  Peace


Добри са в това, което е основната им дейност - уроци и курсове за кандидат-студенти и кандидат-гимназисти. Така са и в училището - преподават необходимия минимум, но го правят добре. И накрая вече поемат задълбочено кандидат-студентските по съответните предмети. Факт е, че повечето деца влизат където са си наумили. В никакъв случай не става дума за азиатски методи - това за интересуващите се. Няма денонощно зубрене, поне до 12 клас, там не знам вече как е. За нас беше идеален вариант, защото оставаше достатъчно време за рисуване и в същото време не изпускахме основните предмети.

Какво друго? Имаха един курс по презентиране и делово общуване. Не помня, дали го приключиха (дъщеря ми изкара там само 10 клас), но това, на което я научиха, си го ползва редовно. Отношенията с учителите са дружески, атмосферата е спокойна. Децата пътуват на екскурзии, участват в проекти.

Ако трябва да ги характеризирам с една дума, то бих казала - стабилни.
Това е за гимназията в Образователни технологии.

# 213
  • Мнения: 4 877
Е, да, и излиза, че опитните с ЧУ са отишли от държавното в частно, защото не са успяли влязат в добро държавно!  Laughing

Не, бе, човече! Говоря, че аз съм дъртичка (е, не много) и съм учила в ДУ. Затова и те разбирам какво се опитваш да анализираш и защо ти е грешна из основи тезата. Децата ми са били винаги в ЧДГ и ЧУ. Ако те те четат, няма да разберат какво им говориш и как им бил устроен живота в у-ще. Защото писанията ти са твои тълкувания и размисли, а не реалността. В общия план вероятно улучваш някакъв ъгъл на картинката, посъбрана от постове и мнения на познати, но, когато навлезеш в детайлите, грешиш доста.

# 214
  • София
  • Мнения: 62 595
Трябва ли да се изръся по няколко хиляди евро на година на дете, за да имам "правилната" гледна точка или теза? Защо смяташ ,че познатите ми и приятелите ми, както и приятелите на децата ми не са надежден източник за реалността? Кое точно не е правилно, като съвсем на практика две познати деца ги преместиха още в пети клас, а други познати деца през целия седми клас ходеха на частни уроци по български и математика, и всички бяха в някои от спряганите за най-успешни ЧУ? Това са факти, не са мои интерпретации. Или трябва да напиша имена и адреси на хората? По думите им те далеч не са единствените и все повече деца ходят на уроци, за да кандидатстват после в държавните гимназии. Всички споменати от мен деца бяха отличници в тогавашните си училища, но като си говореха с другите деца, защото прекарваха доста време заедно, обсъждаха къде как учат, дали много ги изпитват, колко трудни са контролните, и в общи линии се оказваше, че има разминаване. Някои родители затова си преместиха децата от пети клас.

# 215
  • Мнения: 4 877
Andariel, ти пак запя същата песен. Само изпусна НВО.

Всеки ангажиран с децата си родител има и представа за някои други у-ща. Нормално е да имаш познати и да споделяш техните разкази. Но това съвсем ограничена гл. т.

Ще ти дам пример с мен и произволно посочено у-ще.
Няма да е СМГ, защото имам една идея повече информация, т.е. не само въз основа на познати деца.
Например, 125-то.
Имам познати деца. Разказвали са ми за това у-ще. Понеже е математическо и ми е малко по-интересно от другите ДУ. Дори сме ходила там по състезания, т.е. надниквала съм вътре и мога да кажа кое как е. Мога дори и да вляза в темата за най-добрите у-ща в Младост и да я изчета за години назад.
И?
Ще седна да обяснявам на майките от 125-то как е в тяхното у-ще, защото съм имала няколко познати деца, а и дори съм влизала там?

# 216
  • Sf
  • Мнения: 977
Трябва ли да се изръся по няколко хиляди евро на година на дете, за да имам "правилната" гледна точка или теза?

Достатъчно е да спреш да мислиш по въпроса. За твоите деца ти си взела правилното решение. Ние за нашите - също. След като няма едно общо правилно решение за всички, за какво ти е ежедневно да си доказваш, че ЧУ не ти трябва? Ако ти трябваше, щеше да си го избрала и парите нямат нищо общо.

# 217
  • София
  • Мнения: 62 595
не съм правила уточнение кои са училищата. А ако кажеш на майките от 125-то нещо, те могат или да го потвърдят, или да го отрекат. И какво, това някакъв проблем ли е? И най--вероятно ще има такива, които ще отрекат, както и такива, които ще потвърдят, но едва ли ще има единен фронт на тема "нищо не разбираш, защото твоето не учи там", и да го избият на чест.

Аха, ловет, да спра да мисля, за да ти угодя! Аз нямам какво да доказвам, просто тук информацията не е обективна, особено в частта с класациите и твърденията, че всичките постижения на учениците са само и единствено заслуга на училището.
Аз дори не споря с вас, а вие се чувствате засегнати. Както и да е, не ми се занимава.

Последна редакция: вт, 23 юли 2013, 00:25 от Andariel

# 218
  • Мнения: 4 877
Andariel, на мен лично ми е интересно да те чета, защото си супер профи във форумите и наистина съм те признала.

Разбира се, че мога да говоря общо и за ДУ (пак да ти припомня, че доста години съм била журналист и с ресор "образование"). Но защо да го правя и да натрапвам някакви лични тълкувания? Отделно аз уважавам хората, които са избрали такива у-ща. Има толкова фактори, които влияят и защо някой да натрапва своята позиция? Нито те ми пречат, нито аз на тях. Това, което съм натрупала като информация или впечатления, си го ползвам за своите деца и те са в ЧУ.

# 219
  • Мнения: 7 263

За мен има огромно зна4ение и как се опитват да вкарат в релси едно по-палаво дете . Едно е да се подходи към него индвидуално, съвсем друго е да го стигматизират набързо и със заплахи или с унижения да го вкарат в послу6ание.


Ето това е!
На едното място го наказват и му слагат етикета лош, като го бракуват и набързичко ви привикват да си приберете негодната стока, на другото му показват недвусмислено, че такива като него са ги виждали и преди и има два начина да влезе в час - доброволно и с наказания или доброволно и с усмивки  Wink Peace Винаги се намира някой учител, който да хареса детето и да поеме "шефство над него" помагайки му да покаже и хубавата си страна, защото всяко дете има такива!


Isa, беше ми много интересен поста ти за по-либералното обучение. Някъде по-горе сложих линк към статия с преподавател от Увекинд, но се загуби в бурната дискусия. Учителката казваше интересни неща. Иначе за названието "бохемски" - така е описано в книгата и затова го ползвах като термин.

Данибон, мога ли да помоля да потърсиш линка - търпеливо ще почакам  Peace

.... Така са и в училището - преподават необходимия минимум, но го правят добре. И накрая вече поемат задълбочено кандидат-студентските по съответните предмети. Факт е, че повечето деца влизат където са си наумили. В никакъв случай не става дума за азиатски методи - това за интересуващите се. Няма денонощно зубрене, поне до 12 клас, там не знам вече как е. За нас беше идеален вариант, защото оставаше достатъчно време за рисуване и в същото време не изпускахме основните предмети.
Какво друго? Имаха един курс по презентиране и делово общуване. Не помня, дали го приключиха (дъщеря ми изкара там само 10 клас), но това, на което я научиха, си го ползва редовно. Отношенията с учителите са дружески, атмосферата е спокойна....


Рисуването къде го практикувате? Ако искаш може и на ЛС? Тъй като точно съвместяването на езиците, спорта и рисуването ни идват проблемни / като време и логистика/ иначе младежа тутакси е готов да махне с ръка и да остави досадното училище за сметка на гореупоменатите занимания  Mr. Green Laughing Mr. Green, но е попаднал на кофти родители - никакво разбиране не проявяват.
Явно ще се наложи да ги посетя ОТ след около година Simple Smile

# 220
  • София
  • Мнения: 5 454
Аз нямам какво да доказвам, просто тук информацията не е обективна, особено в частта с класациите и твърденията, че всичките постижения на учениците са само и единствено заслуга на училището.

Вече съвсем се изгуби в тезите си. Последно - родителите искат "да сведат до минимум ангажиментите си", като записват децата си в ЧУ или "имат заслуги за постиженията" на децата си, въпреки че те учат в ЧУ ?!

Имаше питане за храната - мисля, че на повечето места няма предварителни менюта и информация за храната. Но дори и да има - ако пише "доматена супа", то не пречи това да бъде разтворима "Маги".
Най-добре е с кухня на място, а не с кетъринг. Чувала съм ОТЛИЧНИ отзиви за храната в Обр. технологии.

# 221
  • Мнения: 7 263
Имаше питане за храната - мисля, че на повечето места няма предварителни менюта и информация за храната. Но дори и да има - ако пише "доматена супа", то не пречи това да бъде разтворима "Маги".
Най-добре е с кухня на място, а не с кетъринг. Чувала съм ОТЛИЧНИ отзиви за храната в Обр. технологии.

В повечето ЧУ храната е кетъринг, не е лоша но не очаквайте супер здравословна кухня така както я разбирате вие. Винаги има различия и относно разбирането на родителите. На РС в нашето училище се обсъждаше сутрешната закуска да бъде плод -90% от родителите приехме идеята ентусиазирано, но се намериха 1-2 родители да мрънкат, че било по-добре кроасанче, защото до обяд видите ли детето щяло съвсем да прегладнее ..... както се казва не можеш да угодиш на всички.  Peace

Продължавам с апела да коментираме конкретни въпроси и да даваме конкретни отговори, само така ще избегнем безмисленото противопоставяне и опитите да запалим огън под водата  Mr. Green

# 222
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, защо сега ме дърпаш за езика, вече не ми се занимава с тази тема! говорех за твърденията, че децата от ЧУ не ходели на уроци и курсове - нито текущи, нито за кандидатстване, и каквото си изкарали по български и математика, било само и единствено в училище. И да, идеята на родителя е тази - готов съм да си плащам, но да зная, че детето е по цял ден на училище и не ми се налага да мисля нито за ядене, нито кой ще го води и къде на балет, нито да обяснявам домашни и уроци след часовете, защото там трябва да го научат, нали затова си плащам, няма да плащам два пъти! Знам, знам, тук никой не мисли така! Явно аз все съм попадала на незаинтересовани родители с по-тъпички деца!

Огънят си е под водата, Лени! Просто аз разбуних духовете тук. Тази тема я четат хора, които нищо не знаят, нямат опит, хващат се на захаросани приказки и си представят неща, които са виждали по филмите. Казвам го отговорно, защото и аз навремето минах по тази схема, докато не започнах активно да се интересувам и накрая видях, че нещата не са като на реклама. За последно казвам - ако родителят иска ол-инклузив и не иска или не може да се занимава с организирането на извънучебните дейности през седмицата, езиковата школа да е на място, иска детето му да е в затворена система по цял ден, да е с малко деца в един клас, да не мисли за закуската и обяда, нито за возенето от и до училището, то ЧУ е точно за него. За основната учебна дейност нямам данни, че е на по-високо ниво от това в относително добрите държавни училища - програмата е същата, учебният план е същият, учебниците са същите, учителите са същите, така че няма как при една и съща рецепта да се получи много по-добър продукт от този, който е заложен в рецептата. Щом някой иска и е готов да плаща, и смята, че ЧУ е за него - ок. Но чудеса никой не може да направи. ЧУ имат своето място в образователната система.
Айде, от мен толкоз!

Последна редакция: вт, 23 юли 2013, 10:02 от Andariel

# 223
  • София
  • Мнения: 5 454
Лени, то тази драма с родителските виждания е във всеки аспект. Едни искат повече домашни за събота и неделя, други се сърдят, че са много. Едни казват, че децата са много натоварени, други - че темпото е бавно. Едни - че са доволни от постигнатото по езика, други - че може и още, трети - че много се изисква от децата Simple Smile

Затова е добре да се избере училище с ясна методика, темп и критерии на обучение, а не да се очаква, че училището ще се напасне според разбиранията на родителите.

Ние тази година напр. подписахме декларация, че сме съгласни с допълнителното натоварване на детето.

# 224
  • Мнения: 7 263
Да Prizma - точно това не се уморявам да повтарям на всички, които ми задават въпроса - "кое да избера между тези 2-3 училища?".
Много е индивидуално усещането кое е добро за твоето дете, много е съществена разликата между две деца и по отношение на поемането на натоварвания и по отношение на овладяване на материала.

Затова няма идеални и перфектни ЧУ.
Няма такова, на което дори на прима виста да не намеря поне 20 недостатъка, от които поне 2-3 са много големи за мен / и пречупени през призмата на децата ми/. Дори моите деца не биха учили в едно училище, защото имат донякъде различен натюрел, въпреки общата им склонност към попиване на чужди езици, както и хуманитарната им насоченост.
Въпреки това избрах за тях училище с ясното съзнание, че ще се наложи да правим компромиси, за да се получат нещата. Радвам се много на напредъка на големия, защото хората показаха, че могат и искат да работят.

Общи условия

Активация на акаунт