Частни училища-информативна тема

  • 70 287
  • 955
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 50 853

Черна станция, остави малко великото СМГ. Да говорим за другите ДУ и то точно за 5 клас, откъдето е примера на Жасмин.

Разбирам те, много е гадно да го има това СМГ, дето пречи на тоталната доминация на ЧУ. Ама какво съм виновна, че го има? И какво съм виновна, че някои смело обобщават без да мислят. Ако нямаше тези смели обобщения обаче нямаше да го споменавам пустото СМГ.

# 466
  • София
  • Мнения: 62 595
Не знам, на база едно дете как се правят изводи. Най-лесно ми е да кажа, че това е доказателство за истинността в слуховете, че в нукк нивото не е кой знае какво, и затова децата гледат да си кютат там до дванайсти клас. Нито знаем как се справят други деца с този тест. А то е било тест, при това входен, нали така! Във всеки случай е нелепо от един случай да се прави генерализация. Дайте го този изпит да го видим колко е труден! Ако изобщо ще смятаме нещо, нека да видим олимпиадите по български - ако на олимпиадата на първи кръг много деца от това училище са се явили и имат високи резултати, и също деца оттам са се явили на втори кръг и пак имат от най-високите резултати, тогава може да се каже, че са по-добре с подготовката. Поне градското и областното са едни и същи за цяла София!

Сега отворих файла от областното по български (което означава, че тези деца са минали успешно общинското)
- от петокласниците на Св София има една оценка от 5.50, няколко петици, четворка и две по малко над 4.50. От БШ примерно, децата са повече и имат по-високи оценки - като три са от по 5.75, малко петици, но нямат четворка.
 От шестокласниците има две деца - с 5.60 и 4.50.Останалите Веда, Кл. Охридски Евростар и др. са на средното ниво. Вижте и с колко деца и какви оценки имат децата от все един и същ кръг общински училища. За какво си говорим? Вижте какво пише във файла. А, да, и от НУКК не видях нито едно дете, а дори и да е имало, съм го пропуснала в навалицата.
 При седмокласниците няма нито едно дете от ЧУ (не зная Руският лицей дали е частно),

http://www.rio-sofia-grad.com/index_files/news/2013/04/12/Olimpi … oblasten_2013.pdf

Последна редакция: чт, 01 авг 2013, 22:55 от Andariel

# 467
  • Мнения: X
много гаднички намеците, които й правите де, особено по повод детето.

Пък де да знаеш, може вярно да ми е тъпо детето? Аз и нямам претенции да е страшно умно. По-скоро се ядосвам, че му пишеха шестици в ДУ и ни заблуждаваха, че знае за отличен. И чак на изпитите в ЧУ разбрахме къде сме, ако не се бяхме явили, щяхме още да си тънем в заблудите.
Вместо да е обратното, в ЧУ да ни прикоткат с отличните оценки и веднага да ни вземат. За ПЧМГ специално се борихме на 4 изпита, за да влезем - 3 пробни и 1 приемен, не е като да са ни чакали с погачата на входа. В Света София същото - май само шестицата по математика там наклонни везните, като нищо можеха да ни покажат вратата.
Скрит текст:
А да, всъщност, след 4 месеца уроци с Красимира Петрова от СМГ и 2 месеца с Кортезов, детето вдигна успеха по математика от 3 на 6, забравих да кажа. А на състезанието на ПЧМГ, на което съставител на задачите беше Иван Симеонов, изпревари 1 дете от СМГ и 11 деца от 17 явили се от ПЧМГ, както и всички външни кандидати (извън СМГ и ПЧМГ имам предвид)

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 01:12 от Анонимен

# 468
  • София
  • Мнения: 62 595
Жасмин, твоето не е било в обикновено държавно, а в държавното на привилегированите. Ако там не четкат самолюбието на родителите - къде? Ти не си можела да знаеш как щеше да е детето в някое от държавните, защото никъде не са ви искали изпити.

Къде се губят десетте часа хорариум по български?  newsm78

# 469
  • София
  • Мнения: 19 926
Мецане, и ти се правиш на ударен.. Нищо и за никое дете не съм казвала или намеквала. Единственото, което написах на Жасмин  по темата е, че е нередно да иска друго дете да се яви на изпит по английски без да е ходило допълнително някъде, а нейното е било и на курс над училищната подготовка. За да има някаква обективност при едно сравнение, децата следва да са поставени при равни условия. С какво тази констатация обижда когото и да е?

Изтривам написаното за  децата от нашето училище, защото след кратко разглеждане на файловете, се разбира кои са. А пък не е редно да им изкарвам имената на показ.  Като обединя това тяхно представяне  и наблюденията  ми над моите деца, сматам че преподаването на учителката си е много добро и зад шестиците й стоят реални знания. И последно по темата - назад бях упоменала, че в едно ДУ тихомълком  отстраниха  учител заради слабото му  преподаване, трудна работа, но все пак се случи. Но се носи слух, че учителят работи в ЧУ...Дано да е слух само, защото не виждам как един уяител като си е слаб по принцип ще стане добър и разбиращ материята само защото се е оказал в ЧУ. Най-много с ракетна скорост да го разкарат и от там..

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 10:07 от пенсионирана русалка

# 470
  • Мнения: 1 782
Абсурдизма в темата мисля, че надхвърли допустимите граници.
Обобщения от вида отличник в ДУ е еквивалент на тройкаджия в ЧУ са толкова перверзни и извратени, че успяват да депресират даже закоравял циник като мен.

Послепис с уточнение:
А на състезанието на ПЧМГ, на което съставител на задачите беше Иван Симеонов, изпревари 1 дете от СМГ
Надеждите са хубаво нещо.
Хубаво нещо е и статистиката, в случая за по-миналата учебна година...

http://alekdimitrov.com/20112012/default.asp


http://www.parvamatematicheska.com/news-bg/96-rezultati-deveto-m … pitagor-2013.html

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 06:43 от kodbg

# 471
  • Мнения: 961
Сега отворих файла от областното по български (което означава, че тези деца са минали успешно общинското) - от петокласниците на Св София има една оценка от 5.50, няколко петици, четворка и две по малко над 4.50. От БШ примерно, децата са повече и имат по-високи оценки - като три са от по 5.75, малко петици, но нямат четворка.
От друга страна има 7 деца от "Св.София", което при випуск от около 30 деца означава, че около 20% от децата са се класирали, половината с над 5. Същото важи за БШ. И никак не говори зле  за общото ниво.
Русалке, вие сте извадили късмет с учителката по математиката. Сигурна съм, че има и много други чудесни учители в много общински училища. Обаче ако пък не е късметлия човек...

Така или иначе мисля, че по този параграф дискусията се поизчерпа - всеки си направи изводите. Бих искала да попитам за нещо друго. Както казах, живея до смятано за добро ОУ (което не съм отхвърлила като вариант). Едно от малкото негативни мнения, които срещнах в тема тук във форума беше за дете, преместено, заради системен тормоз, по който никой не е взел отношение.
В този ред на мисли - в едно ЧУ, където класът е много по-малък и предполага се - децата по-наблюдавани би трябвало да не се допуска подобна агресия и системен тормоз. Така ли е или не? (ако е възможно да ми отговорят имащите наблюдения би било добре).

# 472
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, инкс, ама при положение, че в СВСофия търсят отлична успеваемост, подбират все от отличник нагоре, то двайсет процента не е нищо! Общинските училища, дето няма подбор и това им е най-големият недостатък според някои от привържениците на ЧУ, пак имат висок процент успеваемост. Аз нямам против да видим колко деца са в 18-то, примерно и какъв процент е на фона на общия брой деца там.
Ти хубаво обясняваш за петокласниците 20-те процента, а защо пропусна шестокласниците и седмокласнитице? Там защо няма дори и двайсет процента, а? Какво става, петокласниците са по-добре от шестокласниците, а те от седмокласниците? Нали учат по двоен хорариум часове, нали там шестиците от ДУ стават тройки? При такова положение не 20, а поне 70 процента от децата от това училище трябваше да са в областното, и то с космически оценки! Защо няма нито един седмокласник? И има само двама шестокласници? Виж пак списъка! Накрая да не се окаже, че други ЧУ, за които не се пеят химни колко са яки, изпреварват въпросното училище!
Казваш, че никак не говори зле за общото ниво. Ми, то, при подбор, ако е такова общото ниво, тогава трябва половината възхвални постове от тази тема да бъдат изтрити! И без подбор поне половината общински училища ще извадят по толкова деца на това ниво! Моля, нека не си кривим душите, поне олимпиадите си показват! Ако частните, след всичкия му подбор, след всичките двойни хорариуми, след всичките "про презумпция" по-добро качество, се изпълни поне наполовина, трябваше не трийсет процента, а поне петдесет процента да са в този списък, и резултатите им трябваше да бъдат на първите позиции в класирането.
И това само по български. Да вадим ли файловете по другите предмети?

# 473
  • Мнения: 4 877
Andariel, за 6 клас мога да ти кажа как беше на олимпиадата по БЕЛ. Нашата учителка допусна само по едно дете от клас. Нямам представа защо и дали има квота. Петокласниците са повече като бройка и класове. В 6 клас са само 2 класа. Детето с 5,50 е от нашия клас.

# 474
  • Мнения: 1 479
Споровете тук са не за ЧУ и ДУ по принцип, а за ЧУ и ДУ в България към настоящия момент, с всичките му специфики. Освен това обаче се оказва, че дори опитите да се обобщава на ниво България в настоящето са неуспешни, защото има голяма разлика в сравнението ДУ/ЧУ до седми клас и ДУ/ЧУ след 7 клас.
Или за да бъдем коректни спорът (ако има такъв) трябва да е ясно дефиниран на две нива:
- ЧУ спрямо ДУ до 7 клас в България
- ЧУ спрямо ДУ в гимназиите в България
Към даденият момент в  България ЧУ НЕ СА финансирани от държавата, за разлика от другите бивши соц. страни, а това ги поставя в съвсем неравностойно положение спрямо ДУ, защото главно ограничава контингента от кандидати още повече в БЕДНА държава. Може да се направи извод, че успехите на ЧУ, въпреки горното ограничение,  се дължат главно на по добрата организация и управление а това е качествен елемент..

Освен това редно е  да се направи сравнение между тези държави и България за да се види разликата между ЧУ и ДУ при държавно финансиране и разликата при това съпоставяне в България.

На мен лично ми е интересно с какво се обясняват успехите на ЧУ в НАЧАЛНИЯТ етап от развитието на детето, т.е при РАВЕН старт, въпреки същественото финансово ограничение.

За средните училища проблемът е отделен, защото той фокусира повече условия а и нямам време да го разглеждам сега.

# 475
  • София
  • Мнения: 62 595
Сериозно?  Shocked Пуснала е по едно дете от клас? И родителите как не надигнаха вой? Такива неща съм чувала и в други училища, и си мислех, че е бъг в държавните. Как ще спират деца от олимпиада!  ooooh!

Пламене, както стана ясно вече, не е зорът за бедните деца да отидат в ЧУ. Тук е по-скоро обратното - нашите деца и ние, щото сме много яки, много умни, много успели, не искаме да си смесваме децата с другите, където има двойкаджии. Някакъв ореол на елитарност взе да се материализира. ПредставИ си, че дойде държавно финансиране - тогава подборът на частните ще стане много труден или ще се напълни с бедни и неуспели.
Успехите в начален курс е заради малкото деца в клас. В клас от десет-петнайсет деца се работи много по-лесно от клас с трийсет. Най-малкото са двойно или тройно по-малко тетрадки за проверяване, както и една и съща игра или упражнение за 10 минути ще мине три пъти през десетте деца, а при трийсетте ще мине по веднъж.

Последна редакция: пт, 02 авг 2013, 10:04 от Andariel

# 476
  • Мнения: 4 877
Сериозно?  Shocked Пуснала е по едно дете от клас? И родителите как не надигнаха вой? Такива неща съм чувала и в други училища, и си мислех, че е бъг в държавните. Как ще спират деца от олимпиада!  ooooh!

Аз се доверявам на преценката на учителите на децата си, Andariel. Отделно в нашия случай имахме може би 20 сериозни състезания за тази година (включително и национален кръг на олимпиада) и ми се струва излишно да се разпилява. Точно в тази седмица на олимпиадата по БЕЛ за две седмици синът ми имаше 7 състезания по най-различни предмети и спортове. Така че затова съм избрала такова училище, в което да имам вяра на учителите, а и няма смисъл да покрива хиляди дисциплини.
Относно поста на код преди страница. Детето ми на училищно ниво е като повечето деца в класа си. Няма някакви драстични разлики. При него разликата идва в състезателната математика, където е по-добър. Има комбинация от талант за такива задачи, тип характер, уверен е в себе си, интересно му е. На училищно ниво си е като всички други деца.

# 477
  • София
  • Мнения: 62 595
Едва ли всички са били с твоя син на състезания, че да не могат да участват. Сега, няма нужда да се оправдават и защитават училищата. Поне при олимпиадите нещата са относително по-обективни, и какъвто и случаен елемент да има, то като цяло се вижда. Същото, което ти казваш важи и за държавните. И други деца са класирани, но не ходят на всички олимпиади, защото едно датите на някои се дублираха, а и и други деца имат странични от олимпиадите ангажименти, така че горе-долу случайният елемент е еднакъв. Като погледне човек списъка, има обичайни училища, които явно успяват да формират и поддържат някаква система, да поощрят децата и да се създаде една маса, които с всеки випуск да поддържат нивото на училището. То е ясно, че в държавните няма подбор, така че дори една-трета да е това авангардно ядро, на мен ми се вижда добре.

# 478
  • Мнения: 4 877
Andariel, споделям личните си мотиви, защото с тях съм запозната.
Отделно имам си правило да избирам добри лекари, добро училище, добри учители, треньори след сериозно проучване и гледам да не се затормозявам след това да ставам експерт по всичко. Следя нещата, съдействам, но основно разчитам на тяхната преценка.

Всеки си има своята гледна точка и всеки си има своето разбиране как да си разполага с времето, парите и как да се грижи за децата си.  Всеки със своята гледна точка, нали така. Аз съм щастлива и доволна към момента и от лекар, и от учители, и от училище/градина.

# 479
  • Мнения: 961
Andariel, позицията ти е повече от ясна и е съвсем очевидно, че каквото и да се даде като довод, няма да е убедително за теб, така че този спор ми се види излишен.
Аз съм още в сферата на теорията - ще видим.
Но бих искала да получа още малко информация за ЧУ, за да се информирам по различни аспекти на организацията, живота и прочее там, по възможност от "потърпевши".
Ако случайна на някой му остана желание - би ли коментирал как е климата в клас и по-точно по малкия брой деца спомага ли за една по - неагресивна среда?

Общи условия

Активация на акаунт