СЕДМИ КЛАС - 29 тема - Три за щастие!!!!!

  • 35 970
  • 742
  •   1
Отговори
# 705
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Така - документите изтеглихме почти безболезнено. Не че не се опитаха да ни обяснят как правим грешка, колко е рисковано и как не е разумно да се оставя един тинейджър да решава, но не бяха настоятелни и си знаеха процедурата. Сега остана да подадем заявлението - аз някак се кротнах малко, като направихме първата крачка, явно цялата положителна енергия, която изпращате, помага Hug

Виждам, че пак сте зачесали темата с уроците... Подготвителният клас понякога е труден за деца, на които езикът им е съвсем нов и езиците им се удават малко по-трудно - темпото е бързо, невинаги се обяснява достатъчно и има деца, които може да имат нужда от побутване и помощ, за да не изостанат и да нямат пропуски в материала. Но да се смята, че е задължително да се ходи на уроци още от подгответо е абсурд.

В НЕГ доста ходят на уроци точно децата, които са в ЛК (нашата учителка по мат от години работи с учещите за немските матури) - което става доста абсурдно, защото много прилича на ситуацията в училището, където аз работя. Децата не се справят добре с допълнителното натоварване и затова им се наслагва още допълнително натоварване, за да избутват... Rolling Eyes Но да речем, че аз си имам собствено мнение по темата с ЛК специално.

Не мога да кажа за нас как ще е тази година, тъй като идея си нямам какво ще учи синковеца Mr. Green Ще изчакам първите 2 седмици и тогава ще преценя какво ще му е натоварването и дали ще има сили да си подхване сертификатните нива за английския - него това не го товари и той сам си го иска, така че ще видим. Ако пък се падне в училище с английски, английският го зарязваме само за в училище и ще почне съботни курсове по втори език - какъвто си избере между немски и френски (испански предполагам, че няма да иска). Моите амбиции са за два езика до края на гимназията, което му е напълно по силите, така че в това отношение няма да го жаля въобще.

Вероятно ще си ходи от време на време на уроци по математика, тъй като тя ще продължи да му е проблем, а аз вече не съм в състояние да му помагам - но това си е конкретно за моето дете, за да си спестя истерии, а не заради някакви амбиции и конкуренция.

А 12-класните матури ще ги мисля, като му дойде времето... засега смятам да си дам 4 години почивка, само с обичайното ядосване покрай БЕЛ и немския на дребната, да не губя съвсем тренинг Mr. Green

# 706
  • Мнения: 6 294
Палето, много ми харесаха твоите разсъждения. Мисля, че по-рано ти беше писала за това как навремето хората са продавали ниви за да изучат децата си.  Абсолютно подкрепям!!
Днешните деца и без да са скъсали 2-3 чифта гуменки през лятото могат да преживеят прекрасно детство. Мисля, че важното е не колко, а какво преживяват. Толкова за правата. Другото са отговорности и задължения. А те нямат ваканция.

# 707
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 720
Да стигна до художествената ще му мисля. Peace WinkИмам още време за там.

Последна редакция: чт, 11 юли 2013, 13:17 от Syn

# 708
  • Мнения: 8 994
Ако детето не е достатъчно подготвено в подгответо на езиковата  гимназия, на него няма да е му е просто трудно с езика, а ще му стане трудно изобщо в училище, където от следващата година започват да изучават различни предмети на съответния език.
Та съвсем ми е ясно защо има и деца от езикови, които се доподготвят допълнително, може за конкретното дете въпросният език да е труден, нищо чудно и от няколкото учители не всички да са ниво, в която  и да е най-елитна езикова, причини най-различни, но ако детето не се справи отлично на подгответо, според мен е по-добре да изкара някакви допълнителни уроци, за да не му е трудно по-нагоре.

По отношение на втория език, учен като първи до момента, и аз съм в дилема, но ще пробваме да продължим и с двата, ако му се види нанагорно, тогава ще го мислим.
Все пак в 8-ми клас няма какво толкова да учи, освен езиците, в 9-ти не става ли по-натоварено с повече предмети?
Миналата година в курса му по английски имаше осмокласници от езикови, ами хич не са се оплаквали, даже обратното.  Thinking

Хедра,  Syn и всички останали, които сте на трето класиране, късмет ви желая!

# 709
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Syn, успех и на вас, и на Елин Hug

# 710
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 720
Благодаря.
Успех на всички   bouquet Да влезнат там където най много искат.  Wink

# 711
  • Мнения: 49
Shoni, Syn, Hedra, Ellin и всички останали

МНОГО КЪСМЕТ И ОТ МЕН НА 3ТО КЛАСИРАНЕ!!!

# 712
  • София
  • Мнения: 789
 Късмет на всички, които са на трето класиране!

# 713
  • Мнения: 247
Ние сме в МГ. Там часовете по 1-ви и 2-ри ЧЕ са наполовина през 9-ти, 10-ти, 11-ти и 12-ти клас в сравнение с ЕГ.
Тъй като 1-вия език е АЕ (учи го от 2-ри клас в у-ще + учител) мисля, че няма да се наложат допълнителни уроци. За 2-рия език с два часа седмично мисля, че нищо няма да научи и там ще се набляга на уроци, но може би след 9-ти клас, да положи основа, в/у която да гради.
За подготовката за матури - по БЕЛ ще си ходи - от сега си знам  Laughing , а по математика се надявам, че няма да има нужда  Joy
И моят хубосник е учил английски до 7ми клас и се справя, смея да твърдя, доста прилично, затова мисля, че в 8ми клас няма да му е никакъв  проблем и по тази причина смятам, че моментът е подходящ за започване на немски, който ще учи после като втори и нищо няма да научи поради малкия хорариум. Преди време беше важно да се учи чужд език, сега скромното ми мнение е, че децата трябва да владеят минимум 2 чужди езика и сега е точното време  - учат най-лесно в тая възраст. А за матурит ще му мислим, има време. Надявам се, училището да си свърши работата  Mr. Green все пак нали затова се борихме  Peace

# 714
  • Мнения: 51 188
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning

# 715
  • София
  • Мнения: 842
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning
Имаше освободени места след 1/во класиране, има и след 2/ро.Дори сега за 3/то класиране има 1 свободна бройка, а в други ЕГ, няма.Така че има и отказали се и от 91НЕГ, а и те ще учат някъде! Simple Smile
Нищо лично / просто статистика.

# 716
  • Мнения: 8 994
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning

Немската паралелка на СМГ, както и състезателната им паралелка, предполагам имаш предвид.  Laughing

# 717
  • София
  • Мнения: 283
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning
Тази година съученичка на дъщеря ми се записа в 91 НЕГ само защото не й стигна бала за немската паралелка на СМГ. Мисля, че не е единственият такъв случай. Това обаче са подробности и съвсем не истинската причина, поради която не съм съгласна с paleto. Писала съм вече за моето разбиране по въпроса за избора на детето и външния натиск. Не мисля, че съществува цел (дори тя да се нарича "успех в живота"), за постигането на която е оправдан външен натиск, отвън наложени лишения спрямо едно дете. За мен това си е насилие и като всяко насилие е неприемливо. Друго е, когато лишенията и трудностите са избор на самото дете и то си ги налага. Това с набиването на канчето - Naughty

# 718
  • София
  • Мнения: 19 981
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning
Имаше освободени места след 1/во класиране, има и след 2/ро.Дори сега за 3/то класиране има 1 свободна бройка, а в други ЕГ, няма.Така че има и отказали се и от 91НЕГ, а и те ще учат някъде! Simple Smile
Нищо лично / просто статистика.

Това, че има отказали се от НЕГ си има и други обяснения. Или са отишли в АК девойките, или в училище с отделен прием. Помня момиче, с майка в предстоящата  12-класна тема, което с много висок бал при тежкия изпит по математика през 2009 влезе в НЕГ, но предпочете Художествената гимназия и съответно освободи място.  Peace


И пак любимата ми тема с уроците, и пак закачките на Дороти на гърба на някои потребителки. Всеки гледа своето си дете и така обобщава..Щом то не ходи на уроци - край в гимназията не се ходи. Само в другите училища се ходи, на чужд гръб - 100 тояги. Е, да, но далеч не е така. Да, в 91 НЕГ ходят, но да се обобщава, че е масовост....И в 73 СОУ ходят, но и това не е показател за нищо . И в АЕГ, и в 9  ФЕГ, и в СМГ по езика след 8 клас за надграждане, и т.н..Всеки знае сам за себе си, познава детето си, съобразява се с евентуалните му затруднения с даден предмет, с целите му. Peace И Дороти, за протокола , познавам дете от НПМГ, което също ходи на уроци по математика и немски още от 8 клас, а вече завърши десети. По думите му нищо не е научило по немски в  езиковата  година в 8 клас. И какво...На него и родителите му ще кажеш ли така иронично  като тук да се разбързат, та да не изпуснат местата? Mr. Green Оставете хората сами да си взимат решения, имат си своите доводи. Фен съм на допълнителна помощ при доказана нужда само. Дъщеря ми не е ходила на уроци по нищо в 8, 9 и 10 клас, а се справя отлично. И въпреки това съвсем сама  поиска ,  когато дойде време за сертификатната подготовка по езика, да се подготвя и допълнително, с цел отработване на елементите по формата на изпита. Peace И какво, като дойде този момент да й кажа НЕ ли?В 12 клас за матурата по БЕЛ на курсове или уроци ходят повечето..Тогава ще го мислим.

Мисълта ми е, че е строго индивидуално и не е редно да коментираме избора на когото и да е като удачен или не. Thinking

Последна редакция: чт, 11 юли 2013, 14:56 от пенсионирана русалка

# 719
  • Мнения: 24 467
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning
Тази година съученичка на дъщеря ми се записа в 91 НЕГ само защото не й стигна бала за немската паралелка на СМГ. Мисля, че не е единственият такъв случай. Това обаче са подробности и съвсем не истинската причина, поради която не съм съгласна с paleto. Писала съм вече за моето разбиране по въпроса за избора на детето и външния натиск. Не мисля, че съществува цел (дори тя да се нарича "успех в живота"), за постигането на която е оправдан външен натиск, отвън наложени лишения спрямо едно дете. За мен това си е насилие и като всяко насилие е неприемливо. Друго е, когато лишенията и трудностите са избор на самото дете и то си ги налага. Това с набиването на канчето - Naughty

Пък аз съм за леко по- различен поглед върху нещата- детето трудно на ранна възраст може да прецени какво и още повече защо иска, какви биха последици от един или друг негов избор. Между впрочем и повечето възрастни са си така- с не особено широк светоглед, решили, че изборът на човека е ограничен само между няколко и то съвсем малко на брой възможности, избрани от самите тях, най- често защото те самите са ги опитали и познават или понеже компенсират някаква своя си непостигната мечта.

Поради тази специфика човешка е добре детето да бъде запознато възможно най- обективно /което не включва внушения от типа- училището Х е най- добро за теб, т.к. там влизат само отличници- това не може да е критерий за избор на училище, най- малкото той не е съобразен с най- важното- със самото дете/ с възможностите на различните професионални и други профилирани училища, както и с това, че има и общи, които нямат профил. Това означава  родителят да има един по-широк и необременен твърде много с лични емоции и едностранчивост поглед.
Децата трудно биха се организирали на тази възраст сами, не полагат системно усилия, липсва им нужната ясна представа за целта и пътя. Това налага възрастен да се погрижи да им припомня периодично и за двете и да ги повкарва в тоя, същия, път. Понякога се налага външен натиск, налагат се лишения. Но, както навсякъде, тъй и тук- дозата прави лекарството, тя прави и отровата /бавно, но пък сигурно действаща/. Тук не важат смешките на Мечо Пух с "Колкото повече- толкова повече.".
По- скоро проблемът е в мярата, която, ако се прекрачи, би довела човека до излишно пренавиване и надценяване на едни неща за сметка на други, които са общо взето равностойни, до редица поведенчески и психологически проблеми, които ще го съпътстват ако не през целия му живот, то поне през достатъчен брой години.
И ако детето е лишено от нормален живот, пък било то и за една година- да, това е насилие, което е изцяло неоправдано. Т.к. целта- да учи в добро училище нещо, което би му било полезно и що- годе поне малко интересно, може да се постигне и с поне един свободен ден /то и Господ до го е нарекъл за хората поне един/ и достатъчно брой свободни часове всеки работен такъв, извън часовете за хранене, път, спане, учене и домашни.
Точно мярата е бивала една от най- важните ценности човешки още от древността, такава следва да бъде тя и днес. Който се отклонява много от нея би си навлякъл основно страдания.

Общи условия

Активация на акаунт