СЕДМИ КЛАС - 29 тема - Три за щастие!!!!!

  • 34 078
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 1 527
еllis, като детски психолог искам да те попитам нещо. Ако детето не само не проявява интерес към чужди езици, а направо ги мрази и ученето им е направо битка и мъка...как трябва да постъпи един родител - да му спести мъките и да търси училище където не се набляга на езици, или обратно - да го натиска да учи езици, защото може да му трябват и защото после ще бъде твърде късно.



На така поставен въпрос / без да знам причините за проблеми с езиците/, отговорът е само един -Никакво учене в ЕГ....В противен случай са възможни много тежки последващи проблеми както с ученето , така и с личностовото развитие и поведението...

Ще си послужа с един пример: В моя клас в НГДЕК имах съученик, блестящ математик, натикан почти насила от родители - журналисти в Елитната Класическа Гимназия. Е , това момче си се мъчеше през всичките години - имахме Договор - аз му оправях нещата с Литературата и Историята, а той ме спасяваше с Математиката и Физиката . В резултат -  в моята диплома се мъдри гордо 5.97 по Мат и 6 по Физика, а в неговата 5.5 по литература и 6 по история. Нито аз знам нещо от Математиката за 6, нито той от Литературата. Мразеше Училището, Преподавателите/ без тези по Мат и Физика/, Родителите си за това, което му причиняват, имаше проблеми с дисциплината, бягства...Държаха го, защото представяше НГДЕК на всички възможни олимпиади по точните предмети и обираше награди, за всеобщо учудване.

Това е, изводите са за Родителите. Не изповядвам максимата за "Набиване на канчето", защото след време щяло да се осъзнае детето и да бъде благодарно. Не, то няма да знае какво е можело да стане, ако се е слушала неговата воля, а благодарността е съвсем естествено чувство, не винаги заслужено/ и битото куче ближе с благодарност жестокия си стопанин, когато му подхвърли малко храна/, просто защото няма модел за друго отношение...

# 721
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
пенсионирана русалка да и ще продължат цял живот за това дете уроци и то ще казва, че не е научило нищо в училище - да.

А закачките са ми за да дам увереност на хората, че може и без уроци, ама пак ще се почне едно и също. Всичко си зависи от децата.

# 722
  • Мнения: 41 173
Ако детето не само не проявява интерес към чужди езици, а направо ги мрази и ученето им е направо битка и мъка...как трябва да постъпи един родител - да му спести мъките и да търси училище където не се набляга на езици, или обратно - да го натиска да учи езици, защото може да му трябват и защото после ще бъде твърде късно.

Език може да научи всеки. По-лесно или по-трудно, но всеки. Ако детето мрази езиците причината е в досегашните методи на преподаване, в учителите или нещо такова. Като много малка и аз мразех английския, плачех, не исках да го уча, правех по 100 грешки на диктовките. После с друг учител и с други методи нещата се поправиха. Та лесно е да се каже не тормозете детето, ама днес човек без език губи много шансове в живота. По-добре е да се види дали не може да се намери успешна формула за учене на езици. За мен това дете е стресирано и се съпротивлява. И ще се съпротивлява докато не се намери как да се преодолее нежеланието.

# 723
  • Мнения: 24 467
Това съм го виждала и с математиката как се случва. При един учител и един подход- омерзение пълно, при друг- наличен голям интерес.

# 724
  • София
  • Мнения: 18 089
пенсионирана русалка да и ще продължат цял живот за това дете уроци и то ще казва, че не е научило нищо в училище - да.

А закачките са ми за да дам увереност на хората, че може и без уроци, ама пак ще се почне едно и също. Всичко си зависи от децата.


Дороти, а не допускаш ли варианта проблемът да не е само в детето и родителите? Wink Не ви харесва фактът, но има и слаби преподаватели, независимо за кое училище става дума и за кой предмет. И тогава родителят взима нещата в свои ръце. Назад през годините съм писала, че в 8 клас класът на дъщеря ми имаше лошият късмет да смени много преподаватели по математика , в резултат на което децата останаха с доста  на брой непредадени въобще  уроци от иначе важен дял за вписани и описани четириъгълници, който е основа и за нещата от горните класове.  Дъщеря ми е фен на математиката, рови се тук и там, научи си нещата сама. Ако не го беше направила, можеше да попита и мен. Пък ако сметнеше, че не й обяснявам разбираемо, винаги можеше да попита и Ганис онлайн, която лично познава и която никога не би й отказала помощ. Но какви опции имаше пред децата, които не проявяват задълбочен интерес към тази наука, не киснат по математически форуми  и родителите им не са в състояние да  помогнат с материала? Да подминат неученото и да си влачат негативите от тези пропуски и нагоре, така ли? При това определено не по тяхна вина? Или все пак да прибегнат до уроците като по-малка беля? Всеки се беше спасил по единично през лятото , а когато в 9 и 10 клас учителят беше сменен  и  вече си беше на мястото като знания и умения за преподаване, децата гарантирано не търсеха странична помощ. Получаваха си необходимото в училище.  А такива случки само доказват, че нещата са двустранни..Не винаги вината  е в децата, както ти се опитваш да вмениш. Слабият учител по даден предмет също тласка родителите към такъв избор, често и по изричното  искане на самите деца, тъй като ако учат в определяните като добри училища, те  не са в общия случай мързеливи и незаинтересовани пубертети, на които не им пука, че трайно  не разбират материала  или въобще не им е предаден в цялост... Peace

Последна редакция: чт, 11 юли 2013, 15:31 от пенсионирана русалка

# 725
  • София
  • Мнения: 5 135
Това съм го виждала и с математиката как се случва. При един учител и един подход- омерзение пълно, при друг- наличен голям интерес.
В крайна сметка- няма формула за успех. Всичко зависи от детето, учителите, училището и родителите. Дами, лято е:) Нека децата се отдадат на заслужена почивка. Тези неща ще ги мислите, като се започне училище и навлязат в дебрите на науките.

# 726
  • София
  • Мнения: 18 089
Това съм го виждала и с математиката как се случва. При един учител и един подход- омерзение пълно, при друг- наличен голям интерес.
В крайна сметка- няма формула за успех. Всичко зависи от детето, учителите, училището и родителите. Дами, лято е:) Нека децата се отдадат на заслужена почивка. Тези неща ще ги мислите, като се започне училище и навлязат в дебрите на науките.
+1 Peace

# 727
  • Мнения: 4 936
Ох, на такава почивка сме се отдали, че чак се плаша Wink

Моля, споделете: на нас втория език е АЕ - учен до момента, това, че в 8 клас няма да го учи фатално ли е? Трябва ли да ходи на уроци за да го поддържа или не е необходимо?

Какво показва опита на мамите, 'които вече се връщат от там, накъдето ние сега сме тръгнали"?

Последна редакция: чт, 11 юли 2013, 15:57 от gold__

# 728
  • Мнения: 24 467
А какво се случи с тоз младеж, ellis, беше ли "благодарен на родителите си", както по добава или им тегли една и рече "Бе що ме не оставиха на мира тез, моите?!".
Аз имам по- често срещани от втория вид.  Laughing Има и доста смачкани, от типа на лижещото куче, разбира се. Зависи на кой колко са му седнали на врата.
.............................................
Ако си говорим за децата- че те сега без друго си почиват. Аз съм пропуснала да го запиша моя на летни курсове и на- местата свършиха!  Cry Дороти късно пусна предупреждението.
Тук си хортуваме ние, родителите.

Ох, на Такева почивка сме се отдали, че чак се плаша Wink
Моля, споделете: на нас втория език е АЕ - учен до момента, това, че в 8 клас няма да го учи фатално ли е? Трябва ли да ходи на уроци за да го поддържа или не е необходимо?
Какво показва опита на мамите, 'които вече се връщат от там, накъдето ние сега сме тръгнали"?

Голд, нямаш предвид Такева, нали?  Laughing

# 729
  • Мнения: 4 447
Дороти, има нещо в 91НЕГ, което е непостижимо в никоя друга първа гимназия - няма нито едно дете, което да е попаднало там, просто защото не му е стигнал бала за другаде. Wink

Ааааа има, имааа. Или поне много е вероятно да има, защото не познавам всички деца Grinning
Паралелката по Биология с АЕ в НПНГ със сигурност. Предполагам, че и в 1АЕГ повечето паралеки са така.

Syn, Шони, Елис, Хедра, и на всички, които ще си опитат късмета в 3-то класиране- успех!

# 730
  • Мнения: 57
Syn, успех и на вас, и на Елин Hug
Благодаря  Wink

# 731
  • София
  • Мнения: 18 089
Ох, на таква почивка сме се отдали, че чак се плаша Wink

Моля, споделете: на нас втория език е АЕ - учен до момена, това, че в 8 клас няма да го учи фатало ли е? Трябва ли да ходи на уроци за да го поддържа или не е необходимо?

Какво показва опита на мамите, 'които вече се връщат от тм, акъде ние сега сме тръгнали"?

За 8 клас ли имаш предвид или по принцип? Ако е за 8 клас конкретно , аз съм привърженик на идеята за пълно отдаване на новия език. Часовете по него са много, натоварването е голямо, домашните са обемни... Но от 9 клас нагоре си е препоръчително да се върнеш там , докъдето си стиганал с АЕ в 7 клас и да продължиш с надграждането. Thinking

Камъче, балът на НПМГ се формира по съвършено различен начин и не следва да се сравнява с този в езикова. Тежестта на оценките от изпитите по математика и БЕЛ са само с коефициент 1 и една  отлична утроена  оценка от изпита по профилиращия предмет в НПМГ би донесла висок бал,  но далеч не задължително достатъчен за  някои езикови. Още повече пък , ако гледаме минималния бал за прием...Той е достижим и при сериозно ниски оценки на изпитите по БЕЛ и мат, а  с отлична на изпита по биология, което за една езикова би докарало много посредствен бал. Не спряха журналисти през годините  да правят такива паралели с балове, които се  образуват по различни начини - езикови, МГ, порофесионални, НПМГ...

Последна редакция: чт, 11 юли 2013, 15:49 от пенсионирана русалка

# 732
  • Мнения: 14 433
Споко,Златце-почивайте и събирайте сили за на есен с песен Hug
Не е фатално,че ще си "починете" малко от английския.Мисля,че няма да е необходимо поддръжка за него в 8 клас Peace
Весела ваканция!
Успех и късмет,много късмет на всички,които очакват третото класиране Peace

# 733
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141

Моля, споделете: на нас втория език е АЕ - учен до момента, това, че в 8 клас няма да го учи фатално ли е? Трябва ли да ходи на уроци за да го поддържа или не е необходимо?


Ми пак си зависи от детето, децата ми не са ходили на курсове, но си знаят езика идеално. Нито на училище са разчитали.

# 734
  • Мнения: 14 433

Моля, споделете: на нас втория език е АЕ - учен до момента, това, че в 8 клас няма да го учи фатално ли е? Трябва ли да ходи на уроци за да го поддържа или не е необходимо?


Ми пак си зависи от детето, децата ми не са ходили на курсове, но си знаят езика идеално. Нито на училище са разчитали.

Е,от къде са го научили идеално newsm78 щом като не е курс или училище. Outta Joint

Общи условия

Активация на акаунт