Математически турнири - 23

  • 74 608
  • 737
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 5 454
Не зная в другите градове къде и при какви условия се провежда това състезание.
Както писах, според сина ми, залата е била "огромна" и е било доста шумно, на задните места не се е чувало добре. Това категорично не го пиша по повод досегашната дискусия, а се замислих, че за по-малките деца обичайната състезателна обстановка са класните стаи. Дали е практика и в другите градове това състезание да се провежда в малко по-различна от обичайното обстановка?

Колкото то дискусията, не ми е комфортно повече да коментираме /особено в тази тема/ даден конкретен преподавател. И ако съм си позволила да изразя свои съмнения, те не са само толкова пряко свъразно с дадено име само. Не знам СМГ от колко години има прием на 5-токласници. Може би понякога разминаванията в очакванията идват и оттам, че според мен има разлика в подхода към 5-токласници и 8-мокласници. И в този смисъл, учители, които предподават на ученци от 8-ми  до 12-ти клас напр. понякога може би са по-трудни за разбиране от един по-впечатлителен и "крехък" петокласник.  
В теми за подготвителните модули също съм попадала на подобно мнение за даден преподавател -че е по-подходящ за работа с по-големи деца напр.
Когато Ирина Б. написа: " В общия случай децата я боготворят-много им вика, много им се кара, но винаги се държи с тях като с възрастни и е справедлива.", точно това се замисилих - че сиурно имат значение и темперамента, и възрастта на детето в някои ситуации.  

Последна редакция: вт, 06 авг 2013, 05:24 от Prizma

# 121
  • Мнения: 980
Какви повиквателни...
Всеки, който изяви желание би следвало да може да участва. Дадени са контакти, имена на организатори, което училище реши се свързва с тях и уточнява условията. Естествено, не е лошо да се хвърли един поглед на задачите, това състезание е насочено към специализирани училища, участието на нематематически ориентирани е безпредметно.



Тази година дори се обмисля 7 клас (6-ти за 7-ми) да участват с два отбора, но още не е решено. Последната информация е от 19.07.

12 човека от набор от едно училище... абе друго си е една седмица иху аху на море Simple Smile

В случая под "повиквателни" се разбира, че за СМГ децата от отборите се посочват/определят от учителите, без да се правят контролни.

Не знам как другите училища определят своите отбори, нито как се канят/заявяват участие други отбори.

Доколкото си спомням миналата година имаше и деца от Русе, Пловдив, Бургас, Санкт Петербург (Ленинград), Краснодар и т. н.

На "математическите боеве" в Созопол, СМГ 7 клас (6-ти за 7-ми), действително ще участва с 2 отбора: единият 7а & 7б (3 деца от 7а и 3 деца от 7б с преподавател г-жа Петя Тодорова) и другият 7в & 7 г (с преподавател г-н Александров). Ръководител и на двата отбора за състезанието ще бъде г-н Александров.

# 122
  • Мнения: 1 782
Еми... останалите да не ходим тогава, тези компютърчета ще мачкат всичко наред Simple Smile

# 123
  • Мнения: 980
Еми... останалите да не ходим тогава, тези компютърчета ще мачкат всичко наред Simple Smile

Абе тук „решаването” не е всичко, горе-долу (според мен) е: 30% индивидуално решаване + 20% групово решаване/работа в екип + 20% тактика + 20% презентационни умения + 10% късмет.

Иначе и двата отбора на 7 клас са добри. Например в 7в & 7 г има: бронзов медалист от PLK + максимален резултат от ЧХ + 1-во място и единствен максимален резултат от „Звездите” в Пловдив + 2-ро място от ПЧМГ; 2-ро място от ПМС Варна  + 3-то място от Кенгуру Национален + максимален резултат Шумен; 2-ро място от Кенгуру Национален + 1-во място от IMAS I-ви кръг и т.н.

Последна редакция: вт, 06 авг 2013, 23:29 от Ant12

# 124
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 836
Еми... останалите да не ходим тогава, тези компютърчета ще мачкат всичко наред Simple Smile

Абе тук „решаването” не е всичко, горе-долу (според мен) е: 30% индивидуално решаване + 20% групово решаване/работа в екип + 20% тактика + 20% презентационни умения + 10% късмет.

Иначе и двата отбора на 7 клас са добри. Например в 7в & 7 г има: бронзов медалист от PLK + максимален резултат от ЧХ + 1-во място и единствен максимален резултат от „Звездите” в Пловдив + 2-ро място от ПЧМГ; 2-ро място от ПМС Варна  + 3-то място от Кенгуру Национален + максимален резултат Шумен; 2-ро място от Кенгуру Национален + 1-во място от IMAS I-ви кръг и т.н.

Направо главата ми се замая....... Никакви шансове за другите....

# 125
  • Мнения: 30
Отдавна е ясно, че съществува огромна пропаст между СМГ, МГ-тата във Варна, Русе, Бургас и Пловдив  и останалите училища в страната. Всичко е въпрос на преподаватели. Деца има много, стига някой да иска да работи с тях. Кадрите решават всичко, колкото и да звучи по Сталински.

# 126
  • Мнения: 1 782
Е... така на сухи параметри, хлапето има шанс ако мине квалификациите да участва в отбор със сребърен медалист от PLK + максимален резултат от ПЧМГ, Салабашев, втори резултат от ЧХ, ПМС Варна, Шумен, 1-ви кръг на IMAS във възрастовата група, участие в BIMC Simple Smile Ама смесването на 6 - 7 клас в една група е помоему непреодолимо.

Отдавна е ясно, че съществува огромна пропаст между СМГ, МГ-тата във Варна, Русе, Бургас и Пловдив  и останалите училища в страната. Всичко е въпрос на преподаватели. Деца има много, стига някой да иска да работи с тях. Кадрите решават всичко, колкото и да звучи по Сталински.

Невярно помоему. Поредно обезценяване на самите деца. Просто не са толкова много, колкото ни се иска. И са концентрирани в изброените училища. Няма ли ги децата със заложби, кадрите ще решат дедовия.

Последна редакция: ср, 07 авг 2013, 08:56 от kodbg

# 127
  • Мнения: 980
Състезанието в Созопол, официално Фестивал на младите математици и неофициално математически „боеве”, е с доста специфичен (за България) формат. Това е регламента: http://kamentk.ovo.bg/sozopol/reglament_boeve.pdf

# 128
  • Мнения: 1 782
Абе опитах се да проумея регламента, но още в началото се обърках Simple Smile Най-важното е да е приятно за децата.

# 129
  • Мнения: 980
Е... така на сухи параметри, хлапето има шанс ако мине квалификациите да участва в отбор със сребърен медалист от PLK + максимален резултат от ПЧМГ, Салабашев, втори резултат от ЧХ, ПМС Варна, Шумен, 1-ви кръг на IMAS във възрастовата група, участие в BIMC Simple Smile Ама смесването на 6 - 7 клас в една група е помоему непреодолимо.


А-а-а . . ., ето трима състезатели от отбора на 7а & 7б  Laughing:

Сребърен медал от PLK Хонг Конг + 2-ро място от ПМС Варна + максимален резултат (21 т.) от Олимпиада-областен + максимален резултат (140 т.) от ЧХ + максимален резултат (74 т.) от СМТ + 2-ри резултат (49/50) от Шумен + 2-ри резултат за България (140/150) от Кенгуру-областен.

Сребърен медал от WMTC Пекин + сребърен медал от PLK Хонг Конг + 1-во място (единствен максимален резултат / 26 т.) от ПМС Варна + 1-во място от ХП Габрово + максимален резултат (140 т.) от ЧХ + максимален резултат (74 т.) от СМТ + 1-ви резултат за България (145/150) от Кенгуру-областен.

Бронзов медал от PLK Хонг Конг + максимален резултат (21 т.) от Олимпиада-областен + максимален резултат (50 т.) от Шумен.

В това състезание обаче тези неща могат да бъдат компенсирани от други. Например, докладчик може  е перфектен математик и да си е решил задачата абсолютно вярно и пълно, но самото дете може да е по-свито и срамежливо и да се притеснява да говори пред хора. Ако опонентът е по-разтропано и агресивно (в положителния смисъл на думата) дете, което без проблем влиза в спорове и търси слабости, то . . . паниката идва, презентацията отива на кино и точките отиват при опонента. Миналата година е имало и реване при малките.

P.S. Току-що видях, че Danybon е публикувала подробна информация за "боевете", включително програма и нов, по-подробен регламент:http://www.danybon.com/index.php/education/sustezania/1082-sozopol-2013

Последна редакция: ср, 07 авг 2013, 11:22 от Ant12

# 130
  • Мнения: 61
Има ли готовност някоя мама на дете от 3-4 клас да даде отговори на задачите от Австралийското кенгуру за да ги сверим?

# 131
  • София
  • Мнения: 1 659
Има ли готовност някоя мама на дете от 3-4 клас да даде отговори на задачите от Австралийското кенгуру за да ги сверим?

Не се обаждат майките на мъниците, затова от мен набързо нахвърляни, без претенции за достоверност:
1D, 2E, 3D, 4E, 5C, 6D, 8B, 9A, 10A, 11B, 12D, 13C,
14B, 15D, 16B, 17E, 18A, 19E, 20A, 21D, 22C, 23D, 24A, 25C,
26 - 48, 27 - 180, 28 - 252, 29 - 76, 30 - 405

# 132
  • Мнения: 61
Благодаря:)

# 133
  • Мнения: 61
Имам затруднения с обяснението на задача 29 от темата за 3-4 клас на АК 2013. Бихте ли помогнали с решение?

# 134
  • София
  • Мнения: 1 659
Имам затруднения с обяснението на задача 29 от темата за 3-4 клас на АК 2013. Бихте ли помогнали с решение?

Разделяме числата от 1 до 12 на три групи според остатъците при деление на три:
ост. 0: 3, 6, 9, 12
ост. 1: 1, 4, 7, 10
ост. 2: 2, 5, 8, 11

За да се дели сумата на три числа на 3, числата можем да ги подберем или измежду всяка от тези групи, или по едно от всяка група.
Броят комбинации от три числа от група от четири числа е 4. Три групи по 4 комбинации = 3*4 =12
Броят комбинации по едно от всяка от трите групи е 4*4*4 = 64
Общо 12+64 = 76 различни комбинации.

Общи условия

Активация на акаунт