СЕДМИ КЛАС не ще уплаши нас! Прас! - тема № 37

  • 41 415
  • 740
  •   1
Отговори
# 585
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Не се изнервяйте още от входните,щадете се! Wink
Русалката е абсолютно права,че оценките в различни у-ща и при различни учители имат различна тежест.Аз примерно сравнявах миналата година тестове -трудност и оценяване от други 2 у-ща тук и се убедих в това също.
А в 5ците до към 2ри срок средата дори (и аз бях в нервна криза поради това признавам) си има своя огромен плюс и той,че децата са стегнати и учат до откат за заветните 6ци в у-ще.Не се отпускат и не лежат на кълките си. Twisted EvilИ ей тъй докато гонят 6ците в у-ще,те се подготвили отлично и за матурките за отличен. Wink
А за отчетността ...ами почакайте да започнат и пробните де,цяла година ще е ,няма как! Whistling

# 586
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Ей, хора, не изперквайте от сега , кой бил се  отчел и кой не , кой трябвало или не трябвало да го прави.. Peace Темата е отчетна и всичко, свързано със седмокласниците ни, е за обсъждане - пъпки, гаджета, помагала, странични занимания, оценки, тестове, ходене по купони... Grinning Нека всеки си пише каквото му е на душата, а пък четящият винаги може  да отсее само онова, което го интересува. Peace

 Peace, както винаги право в  десятката.

G.D. нашата учителка по музика предупредила децата, че тази година музиката ще е по-тежка от историята ...

# 587
  • Мнения: 1 203
Според мен, който и да е учител може да подготви детето, didiela. Просто индивидуалната работа е по-добра. Спокойно може да споделяш с нас лошите оценки на детето и да търсиш помощ.

За съжаление не мога да се съглася. За да не завихряме спора школи- уроци само ще предупредя, че има учители, които изобщо не са в час с изпита за НВО. Трябва да се работи изключително целенасочено, никой не може да научи всичко.



G.D. нашата учителка по музика предупредила децата, че тази година музиката ще е по-тежка от историята ...


Боже, колко мъка има..

# 588
  • Мнения: 2 955
Довечера съм на родителска на моя седмокласник. Тогава би трябвало да ни дадат теста от входното по български, а ако ни дадат да си ги вземем ( това не е било досега) ще ви го пусна, разбира се. .........

 Днес имаме входно по география. Не знам защо, но синът ми учи като изоглавен по разказвателните предмети, наплашен от учителите, че предметът им не е по маловажен от български и математика. По принцип съм съгласна, но след като сме жертва на безумната система и сме наясно, че вход към желаното училище може да осигури единствено стабилни знания по тези два предмета - как да съм спокойна, че вместо да направи един тест по математика той учи контурни карти за входното по география ( нищо лошо към предмета, прекрасен е). Искам да кажа, че липсва баланс   - така важен във всичко.


G.D. - За теста, какво значи не дават да се взема, като всеки може да си го снима.

Съгласна съм за "жертвата не безумната система" - в 7 клас само МАТ и БЕЛ са важни. По останалите предмети всичко над 3 ме устройва. Пропуските могат да се наваксат в гимназията, но на НВО се явяват само веднъж, а оценките по МАТ и БЕЛ не подлежат на обжалване.
Знам, че не е възпитателно, но ме сърби езикът да й кажа да не губи много време с тях. И това ще стане, ако видя, че не й стигат времето и силите за всичко.

# 589
  • София
  • Мнения: 1 659
Нека всеки си пише каквото му е на душата, а пък четящият винаги може  да отсее само онова, което го интересува. Peace

Подкрепям  Peace, чета ви с удоволствие, въпреки че не съм отчитала кой знае какво.
По повод на разказвателните предмети, с интерес  Mr. Green очаквам оценката от входното
по география - това е предметът, който съвсем буквално приспива безотказно
младежа всеки път, когато отвори учебника. Цялата минала година беше така, така го намерих
и в неделя, заспал върху атласа, вместо да преговаря.  Rolling Eyes
Иначе това, което мен ме притеснява при него, е претупването на нещата - и когато учи или
пише домашни вкъщи, и на контролни в училище. Всичко се прави набързо, без много мислене и
обикновено с поне няколко "тъпи" (по негови думи) грешки - "аз това го знам, ама не съм го прочел
добре", "тук съм объркал, не знам как, знака" и т.н.
Върнахме паролата на неговия компютър (толкова сме зли муа-ха-ха-ха), таблетът е прибран и
му го връчвам само вечер след отчет на свършената работа, не знам обаче докога ще
ми стигнат силите за подобен тотален контрол. Не съм му давала никакви допълнителни
тестове и задачи, чудя се необходимо ли е вече или да изчакам някакви конкретни пропуски
и нужди да се очертаят  Thinking

# 590
  • Мнения: 1
Ако някой има нужда от качествен и сериозен учител по математика бих могла да препоръчам, но на лични съобщения, за да не излиза като реклама на школата тук, само ще кажа че се намира на Руски паметник.
Но не съм сигурна дали госпожата има свободни часове, тъй като тя работи с много деца.
И по български език мога да препоръчам една учителка от Втора испанска гимназия също много добра.

# 591
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
И моят е от бързаците-нерваци. На контролни, състезания винаги излиза пръв. В школата, разказва, че докато останалите решавали един пример, той вече бил решил пет, доколко вярно, обаче, е друг въпрос. За проверка и дума не може да става. Как да преодолеем тази припряност, не знам. Сигурно трябва да му сложа таймер   ooooh!

# 592
  • Мнения: 1 203
И моят е от бързаците-нерваци. На контролни, състезания винаги излиза пръв.
Моят също, не излиза защото съм казала да се стои и уж проверява.
Нож с две остриета е това - от една страна лоша работа е и да си бавен, да не ти стигне времето за последните задачи. От друга после и да ти остане време много трудно може да се насилиш да провериш, без да повториш логиката на първото решение. (знам го по себе си).
То си е до характер, тъй че не може много да се направи, повече проверки и това е. Peace

# 593
  • Мнения: 6 270
biborana  - Именно, и аз съм дала "свободно" по разказвателните предмети, но детето е изпълнително, слуша учителите и хвърля много труд да учи по предмети които не са от първостепенно значение.
В нашето училище тестовете се държат  ... незнайно къде - дават ни ги, подписваме ги, и после детето е длъжно да ги отнесе обратно в училище. А тази вечер само ще ги видим и най-вероятно ще ги върнем. А за снимането... не ми е и хрумвало. Аз не съм от майките с модерни телефони. Обикновено съм с някой от старите апарати на децата - без интернет и с нископикселова камера, достатъчно малък да се скрие в ръката ми.
По повод ученето по разказвателни предмети ще ви разкажа нещо. В края на шести клас госпожата по човекът и  природата пусна заявление за кръжок по химия в седми клас. Синът ми посещава такъв кръжок  от пети клас, но аз го посъветвах в седми клас да не си пилее времето по кръжоци, а вместо това да се съсредоточи върху важните предмети. Той се съгласи, и вероятно е споделил с госпожата. Скоро след това тя ме срещна и много сериозно ме нахока - как съм смеела, знаела ли съм, че детето ми има вродени заложби и утре може да стане доктор, колко бил умен Митко и колко важно било за него да развива тези си способност. Колкото и да й обяснявах, че се стремя детето да попадне в добра гимназия, а химията няма да помогне за това, тя не отстъпваше, накрая аз капитулирах, казах заветното "да", тя заяви, че също ме обича, и сега с тревога очаквам да започнат ежеседмичните посещения по лаборатории, университетски катедри, да се губи време в правене на презентации.
Ако самите учители не  влязат в положението на децата  и не ги пощадят, кой ще го направи???
Относно частните учители - един съвет - избирайте такива, които са проверяващи. Техните критерии са най-точни, и ще научат децата именно на това, което се изисква на изпита.

# 594
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
И мен ме притеснява фактът, че много скорострелно пише домашни, а пък на контролни все не й стига времето за някоя задача. Добре поне, че в школата ще тренират за време цяла година с тестове всяка седмица...

# 595
  • София
  • Мнения: 19 925
В отбора "Припрян" има много деца.. hahaha Аз имам две изявени представителки в него. Mr. Green Решаваха преди няколко дни един тест като подготовка за входното и първата задача в него беше кое от изброените числа е най-малкото. Едната,  чела-недочела какво я питат, написа  като отговор най-голямото и спори с мен упорито, че не е сгрешила... Само две задачи по-надолу се прояви и другата. Дадено е едно неравенство, примерно от вида  -6<x<=4. Искаше се да се намери сборът от целите нечетни числа,  удовлетворяващи това неравенство. И девойката ми се ежи, че сред отговорите нямало верен. Ми как да има като момата е пропуснала уточнението за нечетни... Joy И така, ама се успокоявам, че с времето ще си съберат акъла. По-верният глагол всъщност е "надявам се"..

GD, и как ще разбереш, че е проверяващ, особено в голям град като София? Понеже той така казва или... всеки може да каже на практика , че е  бил или ще бъде  и ти трудно можеш да провериш дали това е така. Важно е наистина  да знае какво се иска от детето на изпита като формат, като начин на разписване, като оценяване. А това го знаят много учители след дългогодияна работа на частно и в школи. За мен обаче не това е най-важното при избора на преподавател. Кел файда ако е  бивш, настоящ или бъдещ  проверяващ, но стилът му на поднасяне на материала, на обясненията му,  не е разбираем за конкретно  дете , темпото му не отговаря на това на детето.... И корифей да е по предмета, и 5 поредни години да е проверител,  и да е супер  наясно с оценяването, няма ли спойка между двамата , нищо особено няма да стане.. Лично мнение. Ето, по темите от години Иван Симеонов от СМГ е  спряган  съвсем заслужено сред най-желаните учители за курсове. Гарантирано е наясно и с формат, и с оценяаване, и с начини на  разписване, но това не го прави универсално подходящ за всички. Има много деца, които след време се преместват другаде, защото не го разбират, не смогват на темпото му... И пак изкарват отлична оценка. Както и останалите до края  при Симеонов, на които математиката им върви и той им пасва  и като стил, и като обяснения,  и като обем решени задачи, и като темперамент и темпо..

Последна редакция: вт, 01 окт 2013, 13:12 от пенсионирана русалка

# 596
  • Карлово
  • Мнения: 5 275
G.D. нашата учителка по музика предупредила децата, че тази година музиката ще е по-тежка от историята ...
На кого му пука. Mr. Green

Всъщност и при нас така предупредили.

# 597
  • София
  • Мнения: 436
Моята дъщеря не е припряна, а по-скоро притеснителна, че на моменти от притеснение не може да мисли. Да не си помислите, че за всичко е така. Става въпрос само за ученето. Вчера ми обяснява, че имала 4 на входното по биология. Доста пъти повторих, че за тази година ме интересуват само БЕЛ и математика.
Да преговря нещо свързано с оценките, за да не бъркам нещо. Нали за кандидастването се вземат оценките от дипломата по БЕЛ и математика и оценките от НВО  (без останалите оценки от дипломата, освен за специализраните училища и самата оценка на дипломата)? Питам, за да не бъркам някъде нещо.
G..D.. , много бързо се предаваш  Grinning. Химията не е лошо като предмет, ама докато стигне да учи за доктор има толкова много време.

# 598
  • Варна
  • Мнения: 262
G..D.. моят син също е на кръжок по химия тази година, даже направиха първото си занятие миналия петък преди часовете. Така му се събират 8часа училище, но той си го избра и ще си ходи на химията до февруари, тогава приключвали заниманията. Каза, че му е интересно, не било  като физика, но ставало Simple Smile.

# 599
  • Мнения: 489
И аз съм изнервена, днес прибрах лаптопа!
Не може да научи стихотворението "На прощаване", не може да се съсредоточи върху домашните, мисли само за някакво момиче, с което си чати и за една игра, еми..оплаках се..

Не се изнервяйте още от входните,щадете се! Wink
Русалката е абсолютно права,че оценките в различни у-ща и при различни учители имат различна тежест.Аз примерно сравнявах миналата година тестове -трудност и оценяване от други 2 у-ща тук и се убедих в това също.
А в 5ците до към 2ри срок средата дори (и аз бях в нервна криза поради това признавам) си има своя огромен плюс и той,че децата са стегнати и учат до откат за заветните 6ци в у-ще.Не се отпускат и не лежат на кълките си. Twisted EvilИ ей тъй докато гонят 6ците в у-ще,те се подготвили отлично и за матурките за отличен. Wink
А за отчетността ...ами почакайте да започнат и пробните де,цяла година ще е ,няма как! Whistling

Върнах се да те прочета отново и някак се поуспокоих. Благодаря ти, Деска Hug!

Последна редакция: вт, 01 окт 2013, 14:02 от Annyto_e

Общи условия

Активация на акаунт