ПЧМГ

  • 38 423
  • 255
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 227
Само ви чета от време на време и колкото повече ви чета, толкова повече се чудя дали направих правилния избор с това училище. На моменти ми се струва, че пишете на китайски, тъй като дъщеря ми не участва в мат. състезания и повечето не съм и чувала, нито ходи на мат.школа Simple Smile На моменти пък ми се струва, че пишете за друго у-ще, а не за ПЧМГ, защото в класа на дъщеря ми масово са зле по всички предмети според мен, дори по мат. Записах детето си в ПЧМГ не заради математиката, а защото ми се струваше, че средата там ще е по-закътана, учителите ще обръщат повече внимание на всеки от учениците, по-ученолюбиви деца, по-малко рискове в сравнение с кварталното у-ще. Не е ходила на курсове предните години, нито и е кой знае колко любим предмет, поради което най-големите ми опасения бяха дали ще се впише, дали няма да е драстично назад, дали няма да се смачка самочувствието и сред изявените математици, но се успокоявах, че ще се справи, тъй като успя да се подготви за приемния изпит за няколко седмици, при все, че  с такива задачи почти не се беше сблъсквала. Първите месеци и беше много трудно заради огромните домашни по мат., по английски стартира с няколко двойки за разкош. Въпреки това бях решила да се намесвам само ако нещо не разбира, да не я впрягам и тормозя за ученето и като ми кажеше, че си е научила, не го подлагах на съмнение и не я контролирах. Оказа се обаче, че съм сбъркала. От първи до четвърти клас тя ходеше на частна занималня с още три, четири деца само, и процесът на подготовка на всяко от децата беше строго контролиран от учителката. Не съобразих, че освен новото у-ще, новите учители и съученици и много по-трудните предмети и високи изисквания, ще трябва и да свикне и да се подготвя сама. А и тя винаги ми казваше, че всичко и е ясно, нищо не я затруднява, всичко разбира...Пак не беше толкова зле, де - преимуществено петици срочни оценки, две четворки и няколко шестици. Но си носеше и тройки чат пат. От началото на втория срок учим заедно по англ., домашните по мат. проверяваме, а по разказвателните предмети препитвам на всеки урок. Българският и литературата учи с желание и не се налага да се намесвам там. По другите предмети веднага се усети намесата ми и съжалявам, че не съм си дала сметка още първия срок колко и е било трудно.  Не ми е за оценките, просто не искам да вземе да си внуши, че не може да се справя. Като цяло съм доволна от училището, но съмненията дали мястото на детето ми е там, си остават. Успокоявам се, че ходи с желание, атмосферата в класа е добра, децата са свестни. Искаше ми се да се запали и изяви желание за школа по мат. и състезания, но явно няма да стане. Май като за пети клас не е зле, всъщност...

Последна редакция: чт, 13 мар 2014, 16:15 от Делфин

# 211
  • София
  • Мнения: 5 051
Делфин,

Благодаря за споделеното мнение. Опитвам се да разбера твоите колебания относно избора на училище в коя посока са. От една страна пишеш, че:

... в класа на дъщеря ми масово са зле по всички предмети според мен, дори по мат.


От друга страна пишеш, че съмненията дали мястото на детето ти е там, си остават, като тя не се интересува специално от мат.

От това, което си написала, изглежда, че дъщеря ти  не се вписва в 15-тината деца с интерес към мат. от випуска, които обаче са събрани от трите паралелки, т.е. при клас от средно 25 деца евентуално има 5 такива деца в класа. Останалите 20 изглежда също не ходят на школа и вероятно и не ходят много на мат. състезания.  Кое тогава те притеснява?

В тази въръзка се чудя, ако е такова съотношението, как се процедира с разделянето на децата на СИП / ЗИП ?

# 212
  • Мнения: 227
Да, наистина не съм се изразила ясно. Претенции към качеството на обучение нямам. Не мисля, че ниският успех на децата се дължи на несправяне от страна на преподавателите, а по-скоро на факта, че са в пети клас, в ново училище, нова среда, много по-високи изисквания и т.н. фактори, изброени и в предходните мнения. Интересно ще ми бъде и родителите на по-големи ученици да споделят как е било при децата им в пети клас в това отношение.
Терзанията ми са свързани единствено с обстоятелството, че математиката така и не грабна дъщеря ми, както се надявах да се случи, и в такъв случай оправдано ли е да продължи да я изучава така интензивно. Дали това няма да е стъпка към затвърждаване на посредствеността, дали ненужното натоварване няма да убие каквито и да са други наченки на интерес към нещо, което да и е наистина по сърце...от друга страна се надявам да получи една добра подготовка м/у 5 и 7 клас. Дори, колкото и противоречиво да звучи, започвам да се замислям сериозно и над варианта да остане и след седми клас в ПЧМГ, провокирана от ежедневното наблюдение на ученици от "елитна" Софийска гимназия, до която живея. Ей такива неща, но май прекалено Ви занимах с обърканите си мисли. С две думи, претенции към ПЧМГ нямам, напротив   

# 213
  • Мнения: 2 993
Интересно ще ми бъде и родителите на по-големи ученици да споделят как е било при децата им в пети клас в това отношение.

...от друга страна се надявам да получи една добра подготовка м/у 5 и 7 клас.

Делфин, майка съм на по-голяма ученичка, не е учила в ПЧМГ, но харесвам училището и го наблюдавам от няколко години.
Не се притеснявай от натоварването в 5-ти клас. Добрите училища и учители поставят по-висока летва на изискванията си в 5ти клас, защото знаят, че оценките са без значение за бъдещето на детето, но се стремят да ги приучат към повече учене и справяне с по-голям обем материал. Все си мисля, че това е по-добрия вариант за едно дете и това са годините, в които не е желателно да се натрупат пропуски.
Дори да не е състезател по математика, тя винаги ще му е необходима на високо ниво- в 7 клас изпитите често се решават от оценката по математика, по БЕЛ децата се справят традиционно добре. Ако математиката му е на ниво, ще има вероятност да прояви и интерес към природните науки, те в голяма степен са свързани с математиката , дори да прояви интерес  към химия или физика, без стабилна основа по математика ще се откаже.

Предполагам,че в ПЧМГ има консултации. Насърчавайте я да ходи на такива или да иска такива. Учителят няма да си помисли лошо за нея, напротив ще се радва, че има желание и интерес за подобрение. От опит- били са ни полезни.
Майките на по-големите от ПЧМГ ще кажат,но аз мисля, че за година, децата влизат в ритъм с изискванията и темпото в дадено училище. И когато влезе в ритъм, може да прояви повече интерес към математиката

# 214
  • София
  • Мнения: 4 032
ivokost, мерси за пожеланието! За жалост се е издънила щерката. Дали са им 6 задачи от последните 3 ПМС, за 80 минути. Който ги е решавал вкъщи вероятно се е справил отлично, тя обаче не ги е гледала и е постигнала зашеметяващия резултат от верни задача и половина. Та Русе ще бъде някой друг път. Ще й дам другата седмица задачката за делимост, звучи интересна.

Делфин,писахме си в другата тема с теб, сигурна съм, че след известно време детето ще свикне да учи само и нещата ще бъдат ок.  Peace

# 215
  • Мнения: 227
Така е, Рос, само дето съществува и опасност децата да се обезсърчат при този рязък спад в оценяването, да решат, че такива са им възможностите, и толкоз. Зависи и от детето - едно ще се нахъса да докаже, че може и по-добре и ще се засили, на друго ще се убие всяко желание и ще започне да учи с неохота, дори може да намрази предмета трайно. Тук, разбира се, идва нашата роля - да натискаме, да помагаме, да уверяваме, че може още и още...
Ели, вярно, че се засичаме и в другата тема! Всъщност точно след твоя пост се замислих, че подходът ми е грешен, последвах съветите ти и веднага имаше ефект, за което още веднъж благодаря.   bouquet Мисля, че точно ти беше споменала, че си взела дискове към учебника по англ. Бях търсила в сайта на издателството, пишеше, че се разпространява безплатно, но така и не успях да се ориентирам откъде да го изтегля.

# 216
  • София
  • Мнения: 4 032
Делфин, няма за какво да ми благодариш, аз просто споделих как се справяме, и че на децата не им е лесно в 5 клас, изглеждат много пораснали и на човек му иде да абдикира напълно. Обаче си трябва поне частичен контрол, особено при вас като е имало кой да го изпълнява досега и няма изградени навици. За дисковете -  оттук, http://www.expresspublishingbg.com/bg/distributors проверих работното време по телефона и цената - 30лв са 3 диска, слушат се много вкъщи, бих казала, че са чудесно допълнение, вероятно са със защита иначе бих ги копирала.

# 217
  • Мнения: 2 993
Делфин,

Кажете му истинските причини. Насърчавайте го. Вие познавате детето най-добре.
И пак продължавам да мисля, че негативите биха били по-малко от позитивите на тази система. Има училище, в което на по-големи /осмокласници/ им го прилагат -напън, учене и няма оценки подарък. От випуски с над 100 деца, при почти всички е действало мобилизиращо. При един двама не е проработвало.

Говорете с учителя. Може да има някакви пропуски, които да трябва да се наваксат. В ЧУ едно от полезните неща е комуникацията с учителите

# 218
  • Мнения: 79
Делфин, а как разбра какви са оценките на другите деца в класа? И за мен тази информация винаги е била любопитна. Засега училището обаче показва публично само оценките по МАТ на ПИ. Само на единствената РС през първи срок успях да разгледам дневника и да видя оценките на останалите. Но останах с различни впечатления от твоите. Малкото 4-ки, които видях бяха на моето и на още едно две деца по МАТ, БЕЛ, АЕ, Физ., История, ЧП. 3-ките бяха само няколко по МАТ. Ако нямаше 3ки и 4ки ама много щях да се замисля дали са реалистични. След тази РС ме налегнаха същите мисли като теб, дали сме за там. Но път в друга посока ще мислим след 7клас. Дотогава ще се стараем да НЕ сме от последните по общообразователните предмети и ще си наблягаме на МАТ. А преди 3-4 дни имаме и 2ка по АЕ на диктовка. Ама като говоря, че АЕ се учи с транскрипция. Много думи грешно заучени и не ги чува камо ли да ги напише, а ходи 6години на алианс.

EliG, и на нас не ни стигнаха точки, но и не бяхме подготвени. Задачите бяха трудни за нивото ни и НЕ бяха от предишни години. Нашата г-жа беше предвидила този момент и даде други. Отиват най-силните да им пожелаем успех.

ПП kodbg, благодарности за задачите. Друго си е да ги видиш, а не да ти ги преразказват.

Последна редакция: чт, 13 мар 2014, 19:55 от ivokost

# 219
  • Мнения: 1 776
EliG, и на нас не ни стигнаха точки, но и не бяхме подготвени. Задачите бяха трудни за нивото ни и НЕ бяха от предишни години. Нашата г-жа беше предвидила този момент и даде други. Отиват най-силните да им пожелаем успех.


Хм, е то знае ли се кой отива, по колко деца от набор?

# 220
  • Мнения: 79
Хм, е то знае ли се кой отива, по колко деца от набор?
Г-жата е съобщила днес на тези, които са правили контролно. В 6клас са четири деца. Вие имате повод за гордост, не че сте имали някакви трудности Grinning

# 221
  • Мнения: 7 263
Делфин, принципно мразя да се произнасям като последна инстанция, да се самоцитирам пък съвсем, но явно ти е убягнал смисъла на този ми пост ....

..... подсещаш ми за нещо много важно, което като че ли никой не се сеща да каже на родителите.
5-ти клас всъщност сам по себе си е едно ново начало и като такова, не е леко дори и за децата, които са си съвсем на мястото.
Нов клас, нова организация на работа по различните предмети - различни учители в различни кабинети, изискванията също са различни. В някои случаи и ново училище и съвсем нов клас.


Отделно, понеже на 2 пъти съм имала 5-токласник в училището - това е най-стресиращият момент /поне за моите деца и за мен/.
Категорично в 5-ти клас, особено с големият имах съмнения дали сме си на мястото, дали ще издържи на темпото, дали ще успее да върви с останалите или просто ще окапе ...
Досегашният ми опит съвсем накратко -

5-ти клас - повечето са малко или много все още неориентирани, независимо от нивото им на владеене на математика, всичко им е ново, все още търсят и себе си и мястото си, както и приятели, изучават правилата, учителите, търсят начин да ги заобиколят, опитват се да се правят на интересни /някои/, да хитруват, да се доказват.
6-ти клас - полека-лека им става ясно, кое как става. Кое при кой преподавател ще мине и при кой няма, кои са истински важните неща и на кои трябва да се отделя повече време, как да се организират, как да степенуват натоварването и задачите си така, че да вървят в крак с останалите. Вече са сформирали приятелски групи и си помагат.
7-ми клас, най-накрая глътка въздух за изстрадалите родители. Децата вече са си съвсем в час, вървят по-уверено през материала, подготовката за матурите се форсира, натоварването расте, но те някак успяват да се справят и да не забавят темпото. Въпреки това прочутата 7-мо класна истерия някак не ни оставя на спокойствие и ние също ги тормозим.

Това е съвсем накратко и доста схематично, също така с уговорката, че има деца талантливи, ученолюбиви и доста устремени и при тях всичко това е доста по-семпло. Но не всички сме късметлии така да се каже.

Simple Smile така че следвай хубавите съвети на Росс - окуражавай, помагай, насърчавай, давай примери / но не сравнявай с по-добрите съученици, освен ако не е градивно/, предлагай помощ, та било то и в това да направиш един сок, докато детето учи или да му приготвиш нещо любимо за вечеря преди или след тегав тест .... поощрявай след всяко постижение, разпитвай как са се представили приятелчетата.
Ако има нещо, което за мен е доста положително като цяло в училището, то е че обичайно децата стават истински добри приятели и някак си го има точно това хубаво и истинско ученическо приятелство и взаимна помощ, които май после се срещат само до студентската скамейка ...Та именно тези приятелства също правят чудеса.
Дано съм била полезна Simple Smile

Последна редакция: пт, 14 мар 2014, 08:49 от Lennyh

# 222
  • Мнения: 1 776
ivokost, мерси за пожеланието! За жалост се е издънила щерката. Дали са им 6 задачи от последните 3 ПМС, за 80 минути. Който ги е решавал вкъщи вероятно се е справил отлично, тя обаче не ги е гледала и е постигнала зашеметяващия резултат от верни задача и половина. Та Русе ще бъде някой друг път.

Без да обнадеждаваш детето, изчакай до утре преди да отписваш Русе...
Сега се информирах за 6-ти клас, предвид резултатите и класираните за ПМС там, не бих казал, че е изключено да отиде девойката в Русе със задача и половина...

# 223
  • Мнения: 227
Благодаря ви! Много ме успокоихте! Давам си сметка, че вероятно драматизирам излишно. Росс и Лени, правя ги тези неща напоследък и както писах, ефектът не закъсня. 
ivokost, и моите първи и най-достоверни впечатления са от дневника на родителската миналия срок, даже дъщеря ми беше сред децата с хубав успех, което беше направило впечатление на майката до мен. Като изключим мат. СИП и двойките по англ. Но ми направи впечатление, че масово имат двойки по англ. и тройки по СИП. От тогава се ориентирам по коментари на дъщеря си единствено.
Ели, оказа се, че мъжът ми им е звънял на същите с готовност да купи откъдето трябва тези дискове, но са му казали, че се теглят безплатно, както е и написано тук: http://www.expresspublishingbg.com/bg/catalog/upper-secondary-and-adults, като паролите трябвало да ни даде учителката. Писал и бил преди няколко дни, но отговор още няма. Явно има някакво объркване в цялата работа. Или са си променили политиката.
Иначе на фона на моите мрачни мисли, детето хвърчи от щастие тези дни покрай репетициите и участието си утре в концерта на училището. Докато аз си скубя косите, че изпусна поне шест часа англ. заради тези репетиции Simple Smile

# 224
  • Мнения: 1 552
Привет!

Включвам се в темата и с малко носталгия , и с лека тъга - като родител на дете учило до седми клас в ПЧМГ.

Делфин, това което ви се случва сега в пети клас е до болка познато за много родители - не само на деца от ПЧМГ, а и изобщо на петокласници...Спомням си  какъв масов плач започваше в нашия клас след всяко контролно или тест по математика , след всяка диктовка по АЕ....В 5 клас моят син получи и първата си двойка по география , завърши първия срок за първи път с оценка различна от 6 / 4 по СИП математика/....
Най-важното , което направихме у дома / освен помощ в ученето/, беше да му внушим, че всичко това е абсолютно естествено , че е част от трудния период на адаптация, че  се случва и при приятелите му в други училища....Мотивирахме го , че тези оценки не показват нищо друго освен някакво моментно състояние на знанията му, а не че по принцип е глупав или незнаещ....Казвахме му, че щом е издържал изпита за училището с отлична оценка и е победил много други деца, значи мястото му е там и е въпрос на време да разгърне потенциала си.

Постепенно в 6 и 7 клас всичко си дойде на мястото - масовият плач сред децата изчезна, започнаха да гледат обективно критично на оценките си....Показаха изключително високи резултати на НВО и всички сега са в елитни гимназии и АК.
Сега, в 8 клас , сме изключително щастливи от подготовката в ПЧМГ и оценяваме високо всяка една получена оценка там. Оценяваме и навиците за учене и организиране придобити в училището, както и средата....Детето се справя отлично, лесно му е / дори по  чуждия език, който е нов за него/. Дисциплиниран е, без да е сред "задръстените" - просто си има амбиции и цели и знае кое и как ще му помогне. Обадих се в ПЧМГ , за да им благодаря ....   

Общи условия

Активация на акаунт