73 СОУ - гимназиална степен

  • 114 134
  • 795
  •   1
Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 4 330
??
Как Ви хрумна, че това искам да кажа? Simple Smile
Казвам, че по ДЗИ не може да се съди за нивото на преподаване, а само за амбициозността на учениците. В това няма нищо лошо. Може да се ориентирате за средата. Учителите са нещо съвсем различно.
Peace
Така е, съгласна съм.
Ама с учителите също е различно и трудно може да се стигне до общовалиден извод. Например знам, че има добри преподаватели по НЕ в 8. клас, но има и учител, който не обяснява добре и децата ходят на ЧУ по НЕ още от 1. срок на 8. клас. В НЕГ също има учители с недобра репутация. Мнението по-горе на родител също съобщава за проблеми в обучението в 73-то.
Тогава по какви критерии erna може да вземе информирано решение?

# 781
  • София
  • Мнения: 164
За съжаление, във всички училища е въпрос на късмет кой учител ще те учи, и 91., и 73. ,и 9....По - горе питаха за руския - има 2 учетелки. Едната е много добра, другата -пълна скръб.  Затова, моето мнение е да си изберете по - удобната локализация. Единственото нещо, което няма 73.  е лайтунг паралелките. Всичко друго е еднакво зле/добре Simple Smile

# 782
  • Мнения: 667
 И е на късмет коя по руски ще се падне? А по немски как са учителите?

# 783
  • София
  • Мнения: 164
Амиии, мисля, че по - голяма е вероятността за кофти варианта. За френския съм чувала , че е доста добра

# 784
  • Мнения: 667
Има и една паралрлка с английски.

# 785
  • Мнения: 598


И още нещо - при обявен прием от 26 деца в клас, масово класовете са от 32 деца (което по моя информация не е така в НЕГ).  
В НЕГ също са по 32деца в клас.
Като родител,на които едното детет е учило в НЕГ, а другото в 73-то, аз бих препоръчала 91-во. Въпреки, че и децата са ми различни. В 73-то системата е пишем по ниски бележки и децата понеже са бележкари учат повече и на задължителни тестове /като външно оценяване/ са на предни позиции. Това не е само мое мнение, а е изказано от учител по БЕЛ и немски език. Учителката по немски, ако по някаква причина я ядосат децата дава трудно контролно /може би защото има много деца учили в 73-то преди това и имат самочувствие, че знаят децата/ и на 80% от децата 2-ки. Специално на моя син му действаше демотивиращо. Той по едно време ми каза и да уча и да не уча все 2-ки получавам. Другото което ми прави впечетление , че в 73-то не признават часовете за консултации /това пак от моя опит и може би не всички учители/ .До сега нито един учител не е влязъл на родителска среща и не е казал, че някое дете , ако има проблем еди кога са му часовете за консултация. Ние имаме проблеми с БЕЛ, аз отивам на среща с учителката и я моля да му обясни отново как се пише интерпретативно съчинение, защото не му е ясно и ми се обяснява, че тя в клас го била обяснила и ако е слушал е трябвало да го разбере. В НЕГ на всяка родителска всеки учител си оставяше часовете за консултации за ученици и родители, а някои дори и телефоните.
Хубавото на 73-то е че по английски ги разделиха на две групи начинаещи и напреднали , това го няма в НЕГ. Предишни години от 4 паралелки са правили 5  за подготовка за немския езиков сертификат от 10клас, от догодина вече няма да ги делят.
Времето за пътуване също е доста важен фактор, така че трябва добре да обмислите плюсовете и минусите

# 786
  • Мнения: X
happy mom , благодаря за отговорът. Точно обратно на моето инфо.

erna, логистиката и близостта до училище е важна за детето, за да не губи време в път и да има време за учене и за извънкласни занимания (друг език, спорт, математика). От друга страна, дори и без ДСД може да учи в Германия после, защото университетите (говоря за добрите) приемат тест ДАФ 4х4. Разбира се, трябва да учи сериозно, защото езикът е труден и изисква отдаване. Освен другото, когато отидат в Германия, в началото винаги има период на адаптация с езика, което важи и за деца с ДСД. Но ако детето е умно и амбициозно, бързо се справя. От немска (не езикова) диплома пък съвсем не виждам ползата в България.

Конкретно за 73-то съм чувала само хубави неща, за НЕГ - също, така че аз бих гледала по-скоро да е удобно на детето да има време да учи, вкл. и извън училище. Но разбира се, има родители, които държат на нейтив спийкърс или на ДСД, или на нещо друго специфично, което си е тяхно право.

# 787
  • София
  • Мнения: 18 385
big67,
Скрит текст:
дъщеря ти беше във випуска на моята, класът  на моята (със същия профил като на твоята) беше с 27 деца. Химиците  и литераторите също бяха малко, лайстунг са си фиксирани, значи остава само класът на твоята девойка да е бил така многочислен. В което обаче не виждам логиката на ръководството, при наличие на още една математическа паралелка е можело да ги разпределят равномерно.. А и не забравяй нещо друго, говорим за деца, приети през 2010, тогава ЕГ приемаха по регламент паралелки по 28, не по 26. Значи випускът по регламент е трябвало да бъде 196 деца, той беше май 202 според данните на ДЗИ по БЕЛ, значи горницата е била само 5-6 и по незнайна причина е била  набутана цялата в класа на дъшеря ти. Сега имам поглед над 10-те класове, всичките са с по 26-27 деца. Peace Колебанията от 1-2 деца са от изобилието на близнаци и тризнаци във випуска, две или три двойки близнаци и едни тризнаци.

Истината за мен е, че никой не може да претендира за  обективност в преценката кое от двете училища е по-добро/по-лошо. Може би само  хора като big67, които са имали /имат деца и на двете места. И тогава дори ще е относително субективно, защото ще е съобразено с нагласите на нейните деца.  Всяка от гимназиите си има  своите съществени предимства, всяка има и своите недостатъци в сравнение с другата, затова ако балът стига и за двете, е най-добре човек сам да си ги претегли плюсовете и минусите на кантара.

Последна редакция: вт, 13 юни 2017, 10:18 от пенсионирана русалка

# 788
  • Мнения: 598
big67,
Скрит текст:
дъщеря ти беше във випуска на моята, класът  на моята (със същия профил като на твоята) беше с 27 деца. Химиците  и литераторите също бяха малко, лайстунг са си фиксирани, значи остава само класът на твоята девойка да е бил така многочислен. В което обаче не виждам логиката на ръководството, при наличие на още една математическа паралелка е можело да ги разпределят равномерно.. А и не забравяй нещо друго, говорим за деца, приети през 2010, тогава ЕГ приемаха по регламент паралелки по 28, не по 26. Значи випускът по регламент е трябвало да бъде 196 деца, той беше май 202 според данните на ДЗИ по БЕЛ, значи горницата е била само 5-6 и по незнайна причина е била  набутана цялата в класа на дъшеря ти. Сега имам поглед над 10-те класове, всичките са с по 26-27 деца. Peace Колебанията от 1-2 деца са от изобилието на близнаци и тризнаци във випуска, две или три двойки близнаци и едни тризнаци.

Истината за мен е, че никой не може да претендира за  обективност в преценката кое от двете училища е по-добро/по-лошо. Може би само  хора като big67, които са имали /имат деца и на двете места. И тогава дори ще е относително субективно, защото ще е съобразено с нагласите на нейните деца.  Всяка от гимназиите си има  своите съществени предимства, всяка има и своите недостатъци в сравнение с другата, затова ако балът стига и за двете, е най-добре човек сам да си ги претегли плюсовете и минусите на кантара.
Сега погледнах албума от завършването. Така е завършили са 202 деца. Класа на дъщеря ми са били 30, Б клас 33, Г клас 32, А клас 27, Д клас 24, Е клас 26, и Ж клас 30.  Явно са били разпределени неравномерно, но  в 73-то май няка клас под 32,

# 789
  • София
  • Мнения: 250
Здравейте,
Подарявам сако (от униформата на 73-то СОУ), номер 46, ръст 176/182
Обличано е не повече от 2-3 пъти за 5 години...., преживяло е едно химическо чистене...

Последна редакция: сб, 24 юни 2017, 10:43 от Kose

# 790
  • София
  • Мнения: 494
Здравейте, дами. Ако не се натрапвам, много  бих искала в тази тема да открия сродни  души сред родителите на ученици  от гимназията, в която е записан и моят заек- гимназист. След предизвикателството "седми клас" все още се стряскам на моменти и не мога да се отърся от напрежението, но съм с хубави чувства към училището и се надявам това да не се промени през следващите няколко години. Във френската паралелка е синът ми . Дали са се намерили вече в социалните мрежи новоприетите?

# 791
  • България, София
  • Мнения: 1 770
Моята дъщеря е приета в паралелката с руски и БЕЛ. Нови сме за училището  Simple Smile

# 792
  • София
  • Мнения: 164
Честито! Сега е важно да попадне в добра компания и да е здрава Simple Smile

# 793
  • София
  • Мнения: 45
Записвам се като майка на заек момиче прието в паралелка НЕ,РЕ и БЕЛ

# 794
  • България, София
  • Мнения: 1 770
Записвам се като майка на заек момиче прието в паралелка НЕ,РЕ и БЕЛ

Значи с дъщеря ми ще бъдат в един клас Blush

Общи условия

Активация на акаунт