Училищата в район Младост, София- ІІI част

  • 70 987
  • 788
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: X
Искам да попитам какви са формите за контакт с учителите на децата?
При нас това е голям недостатък, контактуването с класната е чрез писане в тефтерчето (в което досега нищо не е писано, разбира се) или чрез детето (което пък не винаги всичко е разбрало или запомнило.. ooooh!).
Ако имам въпроси, директно й звъня по телефона, но пък не ми е удобно да го правя често, защото представете си родителите на 24 деца да й звънят непрекъснато...



# 46
  • Мнения: 2 966
И на мене изискванията за облекло ми звучат пресилено в много части.
Но съм й казала, че спокойно може да носи къси панталони. Аз ще я придружа въоръжена със съответното писмо, та влизането да е гарантирано.
И други неща в този режим смятам за неправилни. Както и наказанието да не ги пускат първите 15 минути, за да им пишат 1/3 неизвинено (например липса на бележник) - няма го в правилника им. Освен това е унизително за децата. Да не говорим, какво може да направи по-чувствително дето (например да се запилее тъжно някъде).

Но реших да не се разправям (писане, срещи) и т.н.
Надявам се в 8 клас да я приемат в по-добро училище. (от 8 клас 125-то едва връзват 1 паралелка и балът е много нисък).

# 47
  • Мнения: 4 729
Най-лошото е, че се опитват да "вземат страха" и на родителите, аз така го усещам, за 125-то става въпрос.

Аз писах, писах, писах, но като видях Касита какво е написала, изтрих всичко, тя е обобщила право в десятката Laughing

Аз имам едно обобщено впечатление от 125-то- много шум и много фрустрация.

# 48
  • Мнения: 2 966
Пиша накратко:
ФВС: за 2+ години не са имали нормален час. (Голям минус). Има проблем със салона.
Трудово (както се нарича ТДИ и т.н.) - през зимата понякога правят смислени неща (готвене), но в топлото време - оставят децата сами в двора с мотики (недопустимо). Понеже класовете са големи, не всички деца успяват да се включат в заниманията, дори през зимата. При нас класовете са с много момчета, които са кавалери. Затова момичетата прекарват часа седнали на пейка в сладки приказки. Накрая им пишат 4 и 5 заради липса на активност.

# 49
  • София
  • Мнения: 4 041
Говорим с учителката сутрин като ги водим, ако има нещо спешно й звъним. Аз се ядосвам, че хич не ползва таблото за обявите и изцяло на децата разчита, ама не става така. Не помнят за да предадат. Миналия петък им поръчала за този да си носят дървени шишчета...Познайте дали ми каза, нито им пише в тефтерите, нири на таблото изнася.
А колкото до 125то, наистина Касита го е написала сипер - бият тъпана на поразия, втелясват се за глупости и важните неща някак минават между капките и на заден план.
Физически възпитание, домашен бит и техника, рисуване и музика си се водят много сериозно в нашия клас. Имат си изисквания за екип и за навън на двора, и за в салона.

# 50
  • Мнения: X
Бубчето, и ние сме така с комуникацията.
Мисля да предложа да си направим общ мейл на класа, сайт някакъв, нещо подобно. Аз например за родителската среща разбрах случайно, защото се обадих предния ден.... ooooh!
Никъде не беше обявена...  Naughty Sad

# 51
  • София
  • Мнения: 4 041
И аз си го мислех това за общия мейл или за фейбук група, ама нямам контакт с родителите, за да ги питам.

# 52
  • Мнения: 5 234
За комуникацията - госпожата пише в тефтерчето, ако има нещо важно, най-често лепи напечатани съобщения.
Има консултации всеки понеделник - за който иска да си говори с нея повече.
Аз лично не държа да се виждаме всеки ден като в детската градина и да ми казва ежедневно яло ли е, играло ли е детето. Simple Smile. Родителските срещи са предоволно много на брой. Ако има някакъв проблем, ще я търся в деня за консултации или по телефона.
Има фейсбук група на родителите. Там обменяме информация между родители за домашните основно или ако някой отсъства може да разбере какво са работили останалите деца в клас.  Peace

# 53
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Има фейсбук група на родителите. Там обменяме информация между родители за домашните основно или ако някой отсъства може да разбере какво са работили останалите деца в клас.  Peace

о, да.
Много ми е полезна нашата група. Жалко, че класната ни не обича компютрите.
Винаги моите деца са си имали ФВС и ДБТ и Рисуване. Никакви заменки  Mr. Green

# 54
  • София
  • Мнения: 6 653
И аз се записвам в темата, с готовност да давам пресни впечатлеия от 144то с хореография, първи клас. За сега съм доста доволна, ама да не бързаме. За 125то писах и преди, в момента от доста преките ми впечатления мнението ми, че върви все по-надолу се затвърждават.

прощавай, дъщеря ти не е ли в 144-то?
откъде идват тогава продължителните ти преки впечатления за 125-то?

# 55
  • Мнения: 7 263
Ето как се вижда, че различните хора имат различни предпочитания. На мен ми се струва много стресиращо това за деца в 1-ви клас... Предпочитам учителката не да "им взима страха" още първите дни, а да ги въведе, да направи за тях училището нещо любимо..., да ги гали с перце отначало. Реда и дисциплината са полезо нещо, но както е видно, с тях може да се прекалява също... Лично за мен този подход не е в интерес на децата! Той просто улеснява учителите... Въпросът е за сметка на какво...  Wink

Много се чудех как да формулирам най-правилно своите изисквания към училището, но ето че Петя го е направила блестящо, затова просто се подписвам под мнението и!
Всяко ново начало е вълнуващо, но и малко плашещо. Само за миг си представете отивате за пръв ден на нова работа и шефа ви ви глобява, защото се е наложило да се задържите в тоалетната 10 минути, вместо 3 /както е редно според него/ или защото пишете с лявата ръка или защото ....
Е как ще се почуствате вие?!
Няма нужда да ми отговаряте - ще се чувствате всякак, но не и вдъхновени, окрилени и щастливи че сте там - съответно и толкова ще сте продуктивни.
Затова и аз смятам, че дисциплината и реда са нещо много важно и че е задължително да има такива, НО едно дете първо трябва да усети училището си свой втори дом, да обикне средата си, тогава то ще се старае, ще бъде усърдно и на практика няма да има и нужда от принудително дисциплиниране!

А относно резонният въпрос накрая имам отговора - за сметка на здравето на децата ни и физическо и психическо.
Не е нормално за мен едно дете на 6-7 години, та дори и на 10-12 да седи на чина си в междучасието!
Средният ми син имаше административно наказание за това, че цитирам "Тича по коридора в междучасията!" - не зная какво за бога се очаква, че е нормално да прави едно 6 годишно дете, когато има 10 свободни минути след часа, а навън има сняг до колене.  Rolling Eyes

Петя  Hug  bouquet

# 56
  • София
  • Мнения: 4 041
И аз се записвам в темата, с готовност да давам пресни впечатлеия от 144то с хореография, първи клас. За сега съм доста доволна, ама да не бързаме. За 125то писах и преди, в момента от доста преките ми впечатления мнението ми, че върви все по-надолу се затвърждават.

прощавай, дъщеря ти не е ли в 144-то?
откъде идват тогава продължителните ти преки впечатления за 125-то?
От племенника ми или само от собсетвините ни деца може? Пък и добра база за сравнение имам за преди и сега, 7 години там съм учила.

# 57
  • София
  • Мнения: 4 438
Според правилника в 125-то полите трябва да са не по-къси от 10см над коляното (или 15-не помня добре). Момчетата могат да ходят с къси панталони, но до/под коляното. Не се разрешават потници , много разголени блузи, силен грим и големи украшения. Не виждам нищо толкова капризно в изискванията. За закъснения не знам, не помня да са споменавали, не помня и в правилника да пишеше нещо.
Рисуване имат. Мин. година идваха някакви "какички", по някакъв проект. Преподаваха им нещо за история на изкуството. Правиха проекти-"пещерни" рисунки, някакви други имаха-много се забавлявали децата.
ДБТ-не знам какво правят. Тази тъпотия я мразех неистово като дете, явно и хлапето не е фен. Носи някакви неща вкъщи, но постоянно забравя , че са им искали материали, та резултатите не са особено впечатляващи.
Музика-тази година имат отделна учителка, която се старае очевидно. Пишат, учат, пеят...Досега наистина май нямаше много-много музика.
Физическо-огромен проблем. Моят вече е по-голям и им дават да ритат футбол или играят на народна, но в началото само маршируваха и правеха упражнения като едновремешните сутрешни физзарядки. Simple Smile Салонът още не е оправен, та не знам как ще са зимата.
Като минус тази година отчитам огромните домашни. По принцип съм "за" сериозното учене, но тези количества наистина са в повече. Можеше да се намали количеството за сметка на качеството-по-трудни неща, изискващи повече креативност, а не безкрайното "копаене" на едно и също. Приятелки с деца в други у-ща в квартала също се оплакват от повишен обем домашни, та явно навсякъде се изхвърлят заради пустите матури.  Crazy

# 58
  • София
  • Мнения: 3 704
Аз доста писах в миналата тема.
И за 125 СОУ писах и за ПГ в 144 СОУ съм писала, няма да се повтарям.

Сега малкото е в ПГ в 10 СОУ и още не съм съвсем категорична какво ми е мнението, но ако нещата не се променят към зле няма да го преместя в 125 СОУ.

Оглеждам се за мнения за 145 СОУ или за "Шилер"

# 59
  • София
  • Мнения: 6 653
Оглеждам се за мнения за 145 СОУ или за "Шилер"

това е едно и също нещо. "Шилер" е по същество немска занималня, долните класове на която са ситуирани в 145-то училище, което на практика няма други паралелки, освен тези към "Шилер".

защо няма други паралелки - помисли и се сети сама.

обстановката е силно мизерна, а ако някой си мисли, че "Шилер" не е казарма и месомелачка - много се заблуждава. а, и между другото, подборът е прецизен - не вземат всякакъв тип характерчета там.

Общи условия

Активация на акаунт