Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 519
  • 747
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 19 943
Моля за помощ за една геометрична задача за 7 клас - подчертавам че медицентър се учи в 8 клас
Задачата: Равнобедрен триъгълник АВС , АМ и ВР -медиани  пресичат се в т.О .Да се докаже ,че СО лежи на височината СН.
Не мога да се сетя как да я реша като за 7 клас  newsm78
След десетина минути ще ти пусна седмокласно решение. Peace

http://prikachi.com/images.php?images/779/7115779j.png

Последна редакция: нд, 02 мар 2014, 00:17 от пенсионирана русалка

# 616
  • София
  • Мнения: 213
Mariette много ти благодаря за отделеното време, усилие и старание   bouquet
Русалке  Hug направо си незаменима и аз опитах с еднакви триъгълници ,но не бях избрала правилните  Embarassed

# 617
  • Мнения: 12 123
Добро утро   bouquet
Записвам се да следя интересната тема, защото имам малък проблем - живеем в англия и съответно детето ми учи тук. Имам желание да изучава математика и по българската система. Той е на 9г. и в момента учим математика за 4-ти клас. Ще ви следя с интерес   bouquet

# 618
  • София
  • Мнения: 5 551
Моля за помощ за една геометрична задача за 7 клас - подчертавам че медицентър се учи в 8 клас
Задачата: Равнобедрен триъгълник АВС , АМ и ВР -медиани  пресичат се в т.О .Да се докаже ,че СО лежи на височината СН.
Не мога да се сетя как да я реша като за 7 клас  newsm78

Дами, Честит 3 март!
Сега се прибрах от Паничище (беше страхотно) и чета решенията ви:) Ето едно седмокласно от мен:)

Триъгълниците АРВ, ВАМ са еднакви по 1 признак=><АВР=<ВАМ=>триъгълник АОВ- равнобедрен=>О лежи на симетралата на АВ. Точка С също лежи на симетралата на АВ (АС=ВС)=>СО е симетрала на АВ=>СО е перпендикулярна на АВ.

# 619
  • Мнения: 200
Здравейте,

Търся решение на състезателна задача за 4 клас:

Една баба, учителка по математика, има четири внучета. Един ден тя им казала: Орехите в тази кутия са колкото сумата от годините на всички ви. Ако на Иван дам третинка от всичките плюс още един орех, на Жоро дам третинка от остатъка плюс още два ореха, на Митко дам треникна от новия остатък плюс още 2 ореха, то ще ми останат 6 ореха за Васко. Иван бързо пресметнал и отговорил: Така на всеки ще дадеш по толкова орехи, на колко години е. Колко ореха има в купчинката и на колко години е всяко от децата?

# 620
  • Мнения: 596
 jeorjina ,а от къде е задачата би ли казала? Peace

# 621
  • Мнения: 79
Една баба, учителка по математика, има четири внучета. Един ден тя им казала: Орехите в тази кутия са колкото сумата от годините на всички ви. Ако на Иван дам третинка от всичките плюс още един орех, на Жоро дам третинка от остатъка плюс още два ореха, на Митко дам треникна от новия остатък плюс още 2 ореха, то ще ми останат 6 ореха за Васко. Иван бързо пресметнал и отговорил: Така на всеки ще дадеш по толкова орехи, на колко години е. Колко ореха има в купчинката и на колко години е всяко от децата?

Тези задачи се решават отзад напред. С уравнения е лесно. Без тях малко с повечко фантазия.

2/3 от колко са 6+2=8 т.е. били са 12/3+2=4+2=6ореха за Васко и 6 за Митко
2/3 от колко са 12+2=14 т.е. били са 21 и 21-12=9 за Жоро другите 12 остават
2/3  от колко са 21+1=22 т.е. били са 33 и 33-21=12ореха за Иван

Васко=6год,  Митко=6год, Жоро=9год, Иван=12год => Общо 33ореха

Последна редакция: вт, 04 мар 2014, 14:20 от ivokost

# 622
  • Мнения: 200
Задачите са дадени в курс по математика и са за състезание на списание: "Математика плюс".
Благодаря на ivokost !

# 623
  • Мнения: 980
Здравейте,

Търся решение на състезателна задача за 4 клас:

Една баба, учителка по математика, има четири внучета. Един ден тя им казала: Орехите в тази кутия са колкото сумата от годините на всички ви. Ако на Иван дам третинка от всичките плюс още един орех, на Жоро дам третинка от остатъка плюс още два ореха, на Митко дам треникна от новия остатък плюс още 2 ореха, то ще ми останат 6 ореха за Васко. Иван бързо пресметнал и отговорил: Така на всеки ще дадеш по толкова орехи, на колко години е. Колко ореха има в купчинката и на колко години е всяко от децата?

Ето още един начин. Всъщност това е сравнително стандартна задача от типа „да върнем влакчето назад”, който е доста добре описан в „Математическата читанка” за 4-ти клас. Трудността за четвъртокласниците идва от разделянето на 3 части.

Нека съставим „влакче” от гледна точка на броя орехи, които остават у бабата, докато тя ги раздава на внуците си.

Бабата разделя орехите на 3 равни части – съответнoтo действие ще бъде (: 3). Дава една част на Иван и запазва 2 части у себе си – действието ще бъде (×2). Накрая дава на Иван още един орех – действието ще бъде (-1).

Тогава „влакчето” за Иван ще бъде: __ (:3) __ (×2) __ (-1).

Сега вече е лесно да съставим цялото „влакче”.

 __ (:3) __ (×2) __ (-1) __ (:3) __ (×2) __ (-2) : __ (:3) __ (×2) __ (-2) 6 .

Сега „връщаме влакчето назад” с обратните аритметични действия.

6 (+2) 8 (:2) 4 (×3) 12 (+2) 14 (:2) 7 (×3) 21 (+1) 22 (:2) 11 (×3) 33.

Следователно орехите са 33.

Иван получава (33 : 3) + 1 = 11 + 1 = 12 ореха, у бабата остават 33 – 12 = 21.
Жоро получава (21 : 3) + 2 = 7 + 2 = 9 ореха, у бабата остават 21 – 9 = 12.
Митко получава (12 : 3) + 2 = 4 + 2 = 6 ореха, у бабата остават 12 – 6 = 6.
Васко получава останалите 6 ореха.

# 624
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 347
С коя буква е прието да се бележи осева симетрия?
В учебника е дадена сигма(g) т.е спрямо правата g . Може ли с тау(g)?

# 625
  • София
  • Мнения: 5 551
С коя буква е прието да се бележи осева симетрия?
В учебника е дадена сигма(g) т.е спрямо правата g . Може ли с тау(g)?
сигма- осева симетрия; ро- ротация; тау- транслация

# 626
  • София
  • Мнения: 4 101
И аз да помоля за една задачка от школата по математика, на която детето се препъна:

Намерете последните две цифри на числото , равно на 3  27892953 .

Последна редакция: ср, 05 мар 2014, 20:13 от EliG

# 627
  • Мнения: 1 132
Здравейте. Искам да помоля и аз за помощ - става дума за задача от Кенгуруто - 2010г. 7-8 клас, която гласи:

Колко прави са необходими най-малко, за да се раздели равнината точно на 5 части?
A -3, B-4, C-5, D-6, E - не е възможно подобно разделяне

Отговора, който намирам в нета е B-4. Предполагам, че е грешка, но да не би аз да изтървам нещо?

Последна редакция: ср, 05 мар 2014, 20:09 от mst

# 628
  • Мнения: 980
Здравейте. Искам да помоля и аз за помощ - става дума за задача от Кенгуруто - 2010г. 7-8 клас, която гласи:

Колко прави са необходими най-млко, за да се раздели равнината точно на 5 части?
A -3, B-4, C-5, D-6, E - не е възможно подобно разделяне

Отговора, който намирам в нета е B-4. Предполагам, че е грешка, но да не би аз да изтървам нещо?

Не е грешка - 4 успоредни прави разделят равнината точно на 5 части.

# 629
  • Мнения: 980
Една задачка от школата по математика, на която детето се препъна:

Намерете последните две цифри на числото , равно на 3  27892953 .

Последните две цифри на степените на 3 се повтарят през 20 (пуснах го в Exel). 320 = _01 и всичко започва отначало.

Накарай дъщеря ти да ги сметне от 31 до 320, като обаче пише само последните 2 цифри на съответната степен.

Има и по-бърз начин, но трябва теория, която още не е учена в школата на СМГ за 7-ми клас, така че едва ли ще са я учили в 5-ти.



Общи условия

Активация на акаунт