Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 524
  • 747
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 1 782
Благодарности Simple Smile

# 601
  • София
  • Мнения: 3 855
Имаме системи линейни уравнения(8 клас):
5х+4=6х-у
6х+у=21+4у

На девойката са ù ясни само тогава,когато след равното има само едно число.Какво му е по-особеното и защо не получава отговорите при този вид?

# 602
  • Мнения: 6 913
Какво му е по-особеното и защо не получава отговорите при този вид?
Няма нищо по-особено, системата се решава по същия начин: изразяване, заместване, пресмятане...
Може би не разбира смисъла на изразяването на едно неизвестно чрез друго и се опитва да действа "автоматично" според някакъв заучен, по-прост пример?
А знае ли правилата за прехвърляне и умножение/деление от двете страни на уравнение? Те са много лесни, но може би по някаква причина не ги е усвоила?

Последна редакция: чт, 27 фев 2014, 15:37 от Barbabeau

# 603
  • София
  • Мнения: 3 855
Взели са раздела,но никъде няма такава примерна задача.Ако след равното има едно число решава задачата.Но ако са така ,както съм ги написала не получава отговора...
Ета как подхожда:5х+4=6х-у                 5х-6х+у= -4
                               6х+у=21+4у              6х+у-4у=21

                               -х+у=4/.3                   -3х+3у=12
                               6х-3у=21                    6х-3у=21
             
                               -3х+3у+6х-3х=21+12
                                съкращаваме +3у и -3у
                                 3х=33
                                х=33/3 съкращаваме ги и получаваме 11

                                6.11-3у=21
                                -3у=21-66
                                -3у=45/.-1
                                3у=-45
                                 у=-45/3
                                 у=-15

# 604
  • Мнения: X

Ета как подхожда:5х+4=6х-у                 5х-6х+у= - 4
                               6х+у=21+4у              6х+у-4у=21

                               -х+у=4/.3                  -3х+3у=12
                               6х-3у=21                    6х-3у=21
            
                              

Обърни внимание на знака на четворката в двете уравнения.
Иначе подходът й е правилен.  Grinning

# 605
  • Мнения: 79
Имаме системи линейни уравнения(8 клас):
5х+4=6х-у
6х+у=21+4у

5х+4=6х-у => 5x-6x=-y-4 => -x=-y-4 => x=y+4 това x заместваме в опростеното второ у-ние

6х+у=21+4у => 6x-3y=21 => 2x-y=7 => 2(y+4)-y=7 => 2y-y+8=7 => y=-1

и връщаме се в първото x = -1+4 = 3

# 606
  • София
  • Мнения: 3 855
Благодаря ви! Hug

# 607
  • Мнения: 6 913
Най-подробно мога да го запиша така:

| 5x+4 = 6x-y
| 6x+y = 21 +4y

Целта е едното неизвестно да се представи чрез другото (тоест да стигнем до израз от типа х = ....у) и после да заместим в другото уравнение от системата. Изразяваме:

| 5x-6x = -4-y
| у-4у = 21-6х

| -x = -4-y  /.(-1)
| -3у = 21-6х  /.(-1)

| x = 4+y
| 3у = 6х-21

Заместваме х във второто уравнение:

| х = 4+у
| 3у = 6(4+у)-21

Развиваме второто уравнение:

3у = 6(4+у)-21
3у = 24+6y-21
3y-6y = 24-21
-3y = 3  /:(-3)
y = -1

Следователно сега системата има вида:

| х = 4+у
| у = -1

Заместваме у в горното уравнение:

| х = 4+(-1)  =>  х = 4-1  => х = 3
| у = -1

# 608
  • Мнения: X

Целта е едното неизвестно да се представи чрез другото (тоест да стигнем до израз от типа х = ....у) и после да заместим в другото уравнение от системата.
Всъщност системата може да се реши и чрез събиране, както е подходило детето на Магика.
Не са получили отговора заради техническа грешка ( преписали са 4 вместо - 4).

# 609
  • София
  • Мнения: 213
Моля за помощ за една геометрична задача за 7 клас - подчертавам че медицентър се учи в 8 клас
Задачата: Равнобедрен триъгълник АВС , АМ и ВР -медиани  пресичат се в т.О .Да се докаже ,че СО лежи на височината СН.
Не мога да се сетя как да я реша като за 7 клас  newsm78

# 610
  • Мнения: 655
Разглеждаме триъгълник АНС и тр. ВНС - те са правоъгълни (СН е височина по усливие) следователно:AC  е хипотенуза на AHC и BC е хипотенуза на BHC.
AH2 + AC2 = CH2и
HB2 + CH2 = BC2Но AC=BC (равнобедрения триъгилник) и CH e обща страна, следователно AH=BH, следователно CH е и медиана на триъгълника ABC.
Това е, което се сещам на прима виста.....

# 611
  • София
  • Мнения: 213
Mariette ,благодаря ти ,но Питагорова теорема в 7 клас не се учи и не може да се използва   bouquet

# 612
  • Мнения: 655
Забравила съм кое в кой клас се учи.. Сетих се и за друго решение:
Пак разглеждаме триъгълниците AHC и HBC, нека АН = x и BH=y; да сметнем лицата им:
SAHC= CHx
SHBC = CHy
SAHC + SHBC = SABCследователно
1/2 SABC = CHx и
1/2 SABC = CHy
следователно x=y


# 613
  • София
  • Мнения: 213
Mariette защо двата триъгълника са равнолицеви?

# 614
  • Мнения: 655
Ами пак по питагоровата теорема, но това не е решението...
Виж какво намерих:
http://dauchimmatematika.alle.bg/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80% … 0%BD%D0%B8%D0%BA/
Вижте шестата задача в червено или девета подред - същата е Simple Smile спирам да пиша, да не се излагам повече  Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт