Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 606
  • 747
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 955
  Много благодаря bouquet
Да питам и за една от логаритмите.
log5(x-1)+log5(4x+1)Heart  / Не знам как да запиша log с оснсова 5 /

Каката не иска помощ, ама от 2 часа се ядосва на тази задача

P.S Решихме  я

# 406
  • София
  • Мнения: 5 551
 Много благодаря bouquet
Да питам и за една от логаритмите.
log5(x-1)+log5(4x+1)Heart  / Не знам как да запиша log с оснсова 5 /

Каката не иска помощ, ама от 2 часа се ядосва на тази задача

P.S Решихме  я

log5(x-1)+log5(4x+1)Heart Simple Smile

1)DM: x-1>0; 4x+1>0=>x>1=>
log5(x-1)(4x+1)<log5125=>(x-1)(4x+1)<125 - решавате неравенството и засичате с ДМ.=>

х in (1;6)

Последна редакция: нд, 05 яну 2014, 17:43 от ganis

# 407
  • Мнения: 138
Честита Нова Година! Ваканцията приключи и с нови сили се залавяме за работа. Моля за помощ за следната задача от движение:
Влак изминал 370км за 5ч 30мин. Първите 4 часа се движил с постоянна скорост, а след това намалил скоростта с 10км/ч. Да се намери скоростта, с която се е движил през първите 4 часа.

# 408
  • София
  • Мнения: 19 964
Честита Нова Година! Ваканцията приключи и с нови сили се залавяме за работа. Моля за помощ за следната задача от движение:
Влак изминал 370км за 5ч 30мин. Първите 4 часа се движил с постоянна скорост, а след това намалил скоростта с 10км/ч. Да се намери скоростта, с която се е движил през първите 4 часа.

Нека скоростта на влака през първите 4 часа е v.
S1= 4v
След това скоростта е намалена с 10 км  => v1= v-10. Времето, което влакът пътува с новата скорост , е 
t= 5,5h - 4h=1,5h= 3/2 h

S2=v1.t= (v-10).3/2

S1+S2=370
4v + (v-10).3/2 = 370
8v +3v - 30  = 740
11v = 770
v=70 km/h

# 409
  • Мнения: 138
Благодаря за бързия отговор.  bouquet

# 410
  • Мнения: 955
ganis . , благодаря за отговорите. Доста зор видяха вчера, и аз покрай тях.

# 411
  • София
  • Мнения: 57
Здравейте,
Моля за помощ при решаването на следната задача /6 клас/:
Дължините в сантиметри на страните и на височините на разностранен триъгълник АВС се изразяват с естествени числа. Върху най-голямата страна АВ е взета точка D, така че AD=2 см. и лицето на триъгълник CDE е 2 кв. см., където Е е средата на най-малката страна BC.
Да се намерят дължините на височините на триъгълника АВС.
Отг. ha=4 см, hb=3 см, hc=2 см.

# 412
  • Мнения: 3 379
Здравейте и от мен! Ето една задача, която днес затрудни и мен, майката на петокласничка:

На един първобитен пазар 1 кожа на слон се разменя за 2 кожи на тигър, а пола от паунови пера - за 3 копия. На друг първобитен пазар, който е на разстояние един ден от първия, 1 кожа на слон се разменя за 3 поли, а 1 кожа от тигър - за 4 копия. Ловец разполага с 1 кожа на слон и иска да получи за нея 4 кожи на тигър. За колко дни може да се осъществи размяната, ако първоначално ловецът се намира на първия пазар?

Благодаря предварително на отзовалите се Simple Smile

Аз съм любопитна някой да даде решението на тази задача - доста я четох и си блъсках нематематическия ум, но ... нищо.

# 413
  • Дива Индия
  • Мнения: 627
Пенсионирана русалка, сърдечно благодаря за решението на задачата! Директно я преписах от теста на детето, а на мен ако не на китайски, то поне на санскрит ми е цялата работа.

Здрава и успешна 2014г. Grinning  bouquet!

Последна редакция: пн, 06 яну 2014, 16:56 от Инди

# 414
  • Мнения: X
Здравейте и от мен! Ето една задача, която днес затрудни и мен, майката на петокласничка:

На един първобитен пазар 1 кожа на слон се разменя за 2 кожи на тигър, а пола от паунови пера - за 3 копия. На друг първобитен пазар, който е на разстояние един ден от първия, 1 кожа на слон се разменя за 3 поли, а 1 кожа от тигър - за 4 копия. Ловец разполага с 1 кожа на слон и иска да получи за нея 4 кожи на тигър. За колко дни може да се осъществи размяната, ако първоначално ловецът се намира на първия пазар?

Благодаря предварително на отзовалите се Simple Smile

Аз съм любопитна някой да даде решението на тази задача - доста я четох и си блъсках нематематическия ум, но ... нищо.
С - кожа на слон
Т - кожа на тигър
П - пола от паунови пера
К - копие
Първи пазар: С=2Т   П=3К
Втори пазар: С=3П   Т=4К

1 ден - отива от първи на втори пазар и разменя С за 3П.
2 ден - отива от втори пазар на първи и разменя 3П за 9К.
3 ден - отива от първи пазар на втори и разменя 9К за 2Т+К (размяната е всъщност 8К за 2Т, като му остава 1К).
4 ден - отива от втори пазар на първи и разменя 2Т+К за С+К(размяната е всъщност 2Т за С, като пак му остава 1К).
Така за четири дни към кожата на слона е добавено едно копие. За 32 дни ловецът ще добави 8 копия към слонската кожа, като на 32-я ден ще запази двете тигрови кожи, вместо да ги размени за слонска. На 33-я ден може да размени 8-те копия за 2Т на втория пазар. Ето, че вече си има четири тигрови кожи.

Аз отново идвам заради седмокласника. Ето го новото предизвикателство:
Предвидено е поръчка да бъде изпълнена за 5 часа с две машини, които да работят едновременно. Ако едната машина е с 1,5 пъти по-голяма производителност, а другата работи два пъти по-бавно, изпълнението на поръчката ще се забави с 1 час.
а\ За колко часа ще бъде изпълнена поръчката, ако работи само една от машините?
б\Ако машината с по-голяма производитеност работи 5 часа, а машината с по-малка производителност - 2 часа, колко процента от поръчката ще бъдат изпълнени?

Може би съм полузаспала (или пък изцяло)  по нощите, но тази задача ми се струва  недостатъчно прецизно зададена.

Оказа се, че задачата е решавана у дома (пробвах да я дам на седмокласника и той я позна). От сборника на Златилов, Тодорова, Савова е. Отговорите са като твоите. Детето е получило същото. Не съм го питала подробно как я е решавал, но хвърли едно око на твоето решение и каза, че той е работил с едно неизвестно. 

Последна редакция: пн, 06 яну 2014, 17:45 от Анонимен

# 415
  • София
  • Мнения: 19 964
Дидева, не ставаше въпрос за това как се решава задачата - дали с едно неизвестно, дали с две.  Накрая все е решена, може дадено  решение да  е   по-рационално отколкото друго, в това спор няма. Но аз и досега я намирам за  леко неточна  тази задача по отношение на зададените въпроси, в тях няма нужната  конкретика.

а\ За колко часа ще бъде изпълнена поръчката, ако работи само една от машините?

 Този въпрос предполага 4 отговора - за всяка машина по два - с променена  и със стара производителност.

б\Ако машината с по-голяма производителност работи 5 часа, а машината с по-малка производителност - 2 часа, колко процента от поръчката ще бъдат изпълнени?

И този така -  два отговора може да има , в зависимост от това коя производителност разглеждаме, тази в началото или променената.

Сборникът не е пред мен, за да видя, но има ли 6 отговора сборно за двете подусловия? Ако да, ок, но нещо се съмнявам.

Последна редакция: пн, 06 яну 2014, 21:19 от пенсионирана русалка

# 416
  • Мнения: X
Дидева, не ставаше въпрос за това как се решава задачата - дали с едно неизвестно, дали с две.  Накрая все е решена, може дадено  решение да  е   по-рационално отколкото друго, в това спор няма. Но аз и досега я намирам за неточна  тази задача по отношение на зададените въпроси, в тях няма нужната  конкретика.
..................
Сборникът не е пред мен, за да видя, но има ли 6 отговора сборно за двете подусловия? Ако да, ок, но нещо се съмнявам.
Проверих отговорите. Само три са, тези които си дала тук.
Споменах броя на неизвестните точно, за да подчертая че независимо от начина на решаване ( с едно или с две неизвестни) се стига до едни и същи отговори. В тази връзка, проблем ли е, ако на същинския изпит задачата бъде решена с повече от едно неизвестно?
За съжаление и в този сборник, съставен от доста известни преподаватели, за пореден път срещаме неточност.

# 417
  • София
  • Мнения: 19 964
Едва ли някой ще се заяде  за ползването на две  (а и  повече неизвестни) Thinking, ако решението е правилно. Изразяването на една променлива посредством друга и последващото заместване , макар  да не са  официално предадени в 7 клас  като един от методите  за решаване на  системи линейни  уравнения (които се учат в 8 клас) , се срещат  в доста текстови задачи. И добре си спомням, че преди няколко години на пробен в школата  дъщеря ми не беше санкционирана за такова решение на  тогавашна 29-та задача ( за сплави май беше). Но пък знае ли човек, пробнен е едно, същинското НВО е друго. Но ако  следваме тази логика, те и допълнителни построения не се предават в училище (кой каквото закачил от школи и уроци, това е), ама никой няма да върне такова решение.

Последна редакция: пн, 06 яну 2014, 21:35 от пенсионирана русалка

# 418
  • Мнения: 105
На изпитите по математика може да бъде използван без доказателство всякакъв материал включен в учебната програма до съответния клас.Използването на материал извън тази учебна програма  е допустимо след доказването му с изучаван материал.
Или казано по просто всеки седмокласник може да използва интеграли и диференциали стига да успее да ги докаже с материал за 7-ми клас  Joy

# 419
  • София
  • Мнения: 19 964
На изпитите по математика може да бъде използван без доказателство всякакъв материал включен в учебната програма до съответния клас.Използването на материал извън тази учебна програма  е допустимо след доказването му с изучаван материал.
Или казано по просто всеки седмокласник може да използва интеграли и диференциали стига да успее да ги докаже с материал за 7-ми клас  Joy


ХиХи,  специално в системите няма какво да доказваш. Ако детето е написало две линейни уравнения с две неизвестни , дори без да подозира за понятието система,  демек едното уравнение му е примерно най-горе на листа, а другото е изведено доста по-късно в хода на решението) , и е успяло да  изрази едната променлива чрез другата и да замести, всеки ще му признае решението, независимо, че материалът за системи е принципно  осмокласен.  Това, което си написал,  принципно е така , ама  предимно за геометричните задачи. Никой няма да подмине  безнаказано (без санкциониране в точките)   ползвана  примерно теорема за средна отсечка, без тя да е доказана. И казвам принципно,че си прав,  тъй като в изказването ти има и една неточност. Не съвсем всичко, учено в 7 клас, се прилага без доказателство. Има голям набор от ОЗ (доста от тях налични и в учебниците за 7 клас) ,  които в 1 модул се ползват автоматично и не се доказват, но  ако се приложат в геометрична задача за разписване във втори модул, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се  докажат. Пресен пример е  седмокласничката ми. На пробния в СМГ е ползвала  в последната задача ОЗ, но  не я е доказала. Е, в резутат на това  съвсем заслужено има отнети точки.

Последна редакция: вт, 07 яну 2014, 13:15 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт