На добър час в ПЪРВИ клас! - 4

  • 31 518
  • 740
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 531
Влизам да споделя нещо от снощи.Прибирам се от работа,сядаме да вечеряме и малкия почва да ми разказва:Мамо,знаеш ли,че госпожата в училище ни е разделила на сектори.Сектор А,сектор Б и сектор Ц.Сектор А и сектор Б са еднакво умни,а сектор Ц са най-глупавите.И започва да ми изрежда поименно кои са в сектор Ц.Аз така ShockedИ го питам:Ама това госпожата ли го каза?И как определи кои са най-глупави?И той ми отговаря:Ами да,каза го пред тях,че са най-глупави и затова са в сектор Ц,ама те,вика,не се сърдят ,защото са глупави и не могат да разберат.Божеее,щях да падна.За пръв път виждам такова явно разпределение на класа на групи.За мен това е недопустимо.А как ли се чувстват майките на децата в сектор Ц,защото съм сигурна,че са разбрали?Децата нищо не крият и всичко си казват.Във вашите класове има ли такова разделение и как го приемате?
#Crazy
Това е върха на простотията! Дано детето да не е разбрало добре.  ooooh!
Охх,не знам и аз какво да мисля.Но дори и да не е разбрало добре,как би могло да си съчини такава история.Явно от някъде все пак е чуло кои деца са глупави и кои умни.А и си спомням,че преди една -две седмици имаше тотално разместване на децата от чиновете и явно тогава са се сформирали тези сектори.

# 211
  • Мнения: 24 467
Класната на голямото ми дете също имаше сектори- според редицата, на която сядат децата.
Възможно е децата да се разделят според това, доколко внимават в часа, като е нормално най- приказливите, напр., да седят в редицата, най- далеч от прозореца /ясно защо/ или на предните чинове, но това е по- неудобно, заради височината. Затова методът в редичка и по височина работи по- добре.
Може и да е добре да се обособят в отделна редичка, за да може да им се помага повече, докато на тези, в обратната посока, се налага най- рядко помощ и усмиряване, тях "отвъдното" не ги толкова разсейва.  Simple Smile
Обикновено по- разсеяните нямат и много добри резултати в училище /пак ясно защо, не толкова защото са глупави, а именно защото не чуват какво се обяснява и по- трудно се съсреодоточават/. Та е възможно да е налице такъв подход, чувала съм за подобно нещо нейде из чужбина, разказвали са ми, но сега не помня кой и за къде ставаше въпрос. 
Но пък децата сами си забелязват кой какво може /нормално е неможещите да са в редицата точно на по- разсеяните/ и точно по детски ми звучи определението "умен" и "глупав", не ми е много като учителско.
Може и да греша, но и това е вероятно. Питайте какво се има предвид при това разделяне.

Последна редакция: сб, 02 ное 2013, 11:24 от Judy

# 212
  • Мнения: 882
Но разделяне на 3 сектора...
И дори да не е учителско определението, те все пак са получили някакво определение - дори и по детски.И от там се започват подигравките.
Върви сега обяснявай на децата - че тези в сектор Ц не са глупави , а са по разсеяни.При условие , че петното вече е сложено.
Нещо не ми се нрави  този подход.
Разбираемо е да е има съревнование между децата в клас.Обособяването на групи.Изолиране на деца и т.н.

# 213
  • Мнения: 24 467
Не знам в случая дали има подигравки и изолиране.
Аз по- скоро бих поразпитала.
 
На мен ми е допадало в това, което са ми разказвали, подредбата според нива, което е давало възможност и за по- различен подход- напр. различни по сложност и обем задания. В първи клас не е толкова осезаемо, особено докато са на изписване на букви, но по- нагоре нивата се отличават ясно в класове, при които няма подбор при приема, каквито са почти всички първолаци у нас. Ако няма разделение става един общ и безсмислен кюп- напредналите скучаят и зорлем се бавят, разсеяните и неразбралите пък не могат да догонят.
Жалко, че не мога да се сетя за коя точно държава ми разправяха, нещо из скандинавието ми се върти в главата, но не съм сигурна. Отдавна беше.
За САЩ наскоро пък позната ми разказва, става въпрос за средно училище, че по различните предмети си има различни нива и всеки участва, според силите си и интересите си.
Лично аз съм много против уравниловката. Но не разделям децата на умни и глупави, по- скоро съзнавам, че те имат различни интереси и различен темп на усвояване на материала, вкл. различен по различните предмети. Различават се и по социалните си умения също. Съответно имат различна нужда от помощ- като вид и количество.

# 214
  • Мнения: 882
За мен това е недопустимо.
Разделение в 1 клас, на четящи, нечетящи, на смятащи или несмятащи.
Каква ще е тогава системата на работа  с децата.Как  ще се преподава материала?
Нормално е да има изоставащи деца.С работа  се наваксва.
Става както при изучаването на чужд език в училище.Без странични занимания - резултат никакъв.
Тогава , защо въобще се залага като програма в училищата.


# 215
  • Мнения: 0
.

Последна редакция: сб, 02 ное 2013, 12:27 от Ice Ladyyy

# 216
  • Мнения: 531
На всичкото отгоре детето ми казва:Мамо,ние не играем с децата от сектор Ц.Те си играят самички Shocked Shocked ShockedНе знам,как да говоря с госпожата и какво да и кажа?Ами ако детето не е разбрало както трябва и аз се изложа...По-добре за сега да оставя нещата така,а пък по нататък ще му мисля..

# 217
  • Мнения: 5 018
За САЩ наскоро пък позната ми разказва, става въпрос за средно училище, че по различните предмети си има различни нива и всеки участва, според силите си и интересите си.
Така е, учила съм в средното училище в САЩ. Тогава ми направи страшно впечатление, защото тук такова нещо няма - всички учат едно и също, без значение кой къде се справя по-добре. Тук имах съученик, който беше брилянтен по математика и физика, но по БЕЛ едва 3-ки връзваше. В щатите имаше различни математики - някой можеше да учи дробите в 9-ти клас, друг вече висша математика, която пък съответно ти дава кредит за университета. По английски в началото на учебната година бях в клас по четене - забележете, става дума за 11-ти клас. Вторият срок обаче, или средата на първия още, не помня, жената, при която живеех, твърдо реши да ме запише в редовен клас. Справих се отлично, дори получавах по-високи оценки на тестовете по граматика от останалите. Имаше и английски за напреднали, нямам представа какво точно по-различно учеха, но този предмет също им даваше кредит за университета. Предполагам по останалите предмети също е било така. Там има изискване в гимназиалния курс да имаш 8 семестъра, срока, математика. А каква точно математика - ти си решаваш. Подобно е и при останалите предмети.
Ice lady, силно се надявам детето ти да не е разбрало точно, но едва ли. Нямам думи за тази учителка!

# 218
  • Мнения: 882
Не съм учила в чужбина, но доколкото ми е известно- там системата е съвсем различна и няма нищо общо с това разделяне на децата от един клас на сектори.
Там се работи на клубове по интереси.
Има задължителен хорариум  часове по всеки предмет, но децата не са всички от един клас.
Не го обясних точно...
Нещо от рода на :от всеки клас определен брой деца имат история примерно.Други деца имат математика, трети имат рисуване.И детето само си избира програмата , според това , какво  и кое му се отдава повече.Но като се запазват необходимия брой часове по определените предмети.
И определено се набляга на индивидуалността.На субективното мнение на ученика.
Няма я тази масовка, която се наблюдава при нас.

п.п.Едно не мога да си обясня.Колкото познати имам в чужбина, които са взели децата си с тях и децата им са учили 4-5 класа в България.Когато отидат в Англия примерно , минават първоначалния тест и задължително са в един клас по горен от нашите деца. newsm78
Това нещо да не би да им има на англичанчетата./шегувам се разбира се/
Клоня на мисълта, че натоварването на децата в българското училище е унищожително .

# 219
  • Мнения: 2 144

Ice lady, говори с някой друго родител от класа.. вижте дали разказват едно и сущо децета ви и говорете с госпожата.. за мен такова разделение е недопустимо!!!

# 220
  • Мнения: 2 815
Момичета, според вас  тук думата "опаковка" ли ще да е?
За домашно е, звуков анализ.

Ето ги и другите думички.

# 221
  • Мнения: 8 911
Мисля, че е "опаковка", освен това и "п"-то си го има написано.
Аз веднъж колко се чудих на едно цвете (хич не разпознавам цветята, а пък на черно-бяло копие съвсем) с доста букви. Що цветя си изредих, нито едно не пасваше. Оказа се еделвайс, мъжът ми го разпозна веднага.

# 222
  • софия
  • Мнения: 30 388
Цитат
Децата са изключително натоварени- Диктовки, четене, разсъждение върху текст! Това е за домашно събота и неделя+ смятане. През седмицата си вървят домашните, които не са никак малко. Отделно всеки ден трябва да преглеждам тетрадките и където видя, че тя е коригирала, аз от своя страна да наблягам на това нещо. Ако е в диктовките, .... да пише отново и отново докато го усвои.
Учат френски, математика, геометрия, география, регионите на франция/кой с какво е характерен/, 2 пъти в седмицата по 1 час испански, 2 пъти в седмицата спорт. Вероятно изпускам нещо. Учат от 8.30 до 16ч. с обедна почивка 1 час и няколко малки междучасия. Да, разбира се, че изпускам от втория триместър ще учат....внимание...за ЯПОНИЯ!!! И след толкова часове учене учителката обърна внимание, че всички 26 деца които са в класа работят много добре, всички до 1, от което тя е много щастлива. Но в края на деня някои деца били изморени и им трябвало побутване. Е, м..ка му как да не са изморени след толкова натоварена програма?! .... каза, че се изморява. А смятайте щом тя се изморява, която си ляга в 20.30 ч. и става в 7.30ч. Демек след 11 часа сън, детето ми в 15ч. примерно вече е изморено. Ми то и аз да то и аз да съм, ще съм изморена. И отделно след това трябва да започва с домашните. Решихме да я взимам в 16ч. и да работя с нея вкъщи на спокойствие докато го няма ..... /него взимаме в 18ч./. Снощи ми се доплака...в такива моменти ми идва си хвана чукалата и да се прибера в България и детето ми да учи що годе нормално. На мнение съм, че дори и сегашното образование в Бг е по-добро от тукашното. Тук много ги натоварват и накрая нищо не знаят. А...и нещо интересно, което каза учителката..."Не е нужно да знаят и разбират всичко, което учим през годината...колкото толкова!" Просто за тях ще е по-лесно догодина. Потресена съм. Не знам какво да правя?! Ще изкараме още някоя и друга година, за да имат добра френска основа и ми се иска да се прибираме в Бг. Ето защо тук масовото население е необразовано!

Това сподели наша съфорумка с детенце в 1 клас във Франция. Р#&*%, надявам се не се сърдиш, че те копирах Hug

# 223
  • Мнения: 2 815
Мерси, ston   bouquet
Детето и в 3ти клас не би се досетило за "опаковка" , аз поне 3 мин мигах докато я измисля Laughing

# 224
  • Мнения: 5 940
E колко да е унищожително натоварването в българските училища, щом сме най-зле като резултати по четене и математика?

Общи условия

Активация на акаунт