Частни училища-информативна тема 2

  • 64 125
  • 745
  •   1
Отговори
# 330
  • България
  • Мнения: 2 164
При някой от училищата има критерии за успех на ученика и за това е необходимо да се подновяват договорите. Ако детето не отговаря на изискванията, не се предлага договор за следващата.

 Има изисквания и за дисциплина и спазване на правилника, за които важи същото.
 Освен това, договорът е двустранен и подписването му всяка година дава възможност ако не си доволен да се откажеш без неустойки. За мен това е по-скоро плюс, от колкото минус.

# 331
  • Мнения: 967
Когато има исторически данни за класиранията, както и броя на учениците, както и изразена тенденция, са си много валидни данните. Статитиката е като математиката, няма лъжа, няма измама!
Аз съм много слаба по статистика, но смътно си спомням, че може да се нормализират резултатите спрямо броя на децата. Още по-хубаво би било да се знаят и оценките, за да се извадят най-добрите и най-лошите оценки от статистическата редица, ама горе долу за ориентир си става.

Колкото до таксите! Ако вземем официалните данни за инфлацията, то тя за периода от септември 2005 до септември 2013 е 46,5%
Тоест при начална такса 3000 евро на година през началото на учебната 2005 2006 до началото на настоящата учебна година, нормално е таксата да е скочила до 4395 евро на година. Като се има напредвид, че инфлацията 2013 година е паднала под 1 процент, то догодина не би трябвало да има сериозно увеличение.
Данните са взети оттук http://www.kik-info.com/useful_info/inflation-rates.php
и от мързел ползвах техния калкулатор  Embarassed
Всяко невдигане на цените за по-дългосрочен период ще доведе рано или късно да намаляване качеството на обучение неминуемо.
Нашето училище е на курс спестяване, защото имаме проблем с високия наем на сградата, от няколко години няма увеличение на таксата и вече виждам в детската градина как рисуват с фулмастри, вместо с качествени триъгълни моливи, книжките в библиотеката са доста поокъсани вече и такива дреболии все в крак с всеобщата криза. Което донякъде го преглъщам, но много се надявам да не се стигне до компромиси с учителите и тяхното качество. Ама така си върви....тя, инфлацията винаги си е изяждала парите.

# 332
  • Софето
  • Мнения: 641
От резултати по състезания аз не бих си правила изводи, защото те показват индивидуални постижения, а не са мерило за нивото на обучението. Гледайки резултати от състезания, аз виждам какво е постигнало едно друго дете, което не е моето и чиито резултати са плод на неговата лична мотивация, труд, талант и интелект, и за което училището едва ли има решаваща заслуга. Извод може да се напрви за средата - дали тя е от състезатели, от успешно представящи се и т.н., но за самото обучение - не.

Това показва какви са учителите в това училище, ако са добри и работят усилено с децата, ще има деца с резултати, ако не няма резултати. Само с интелект не става, децата за състезания се подготвят от знаещи, можещи, разбиращи и амбициозни учителите, дълго и с много труд.

# 333
  • Мнения: 847
При някой от училищата има критерии за успех на ученика и за това е необходимо да се подновяват договорите. Ако детето не отговаря на изискванията, не се предлага договор за следващата.

 Има изисквания и за дисциплина и спазване на правилника, за които важи същото.
 Освен това, договорът е двустранен и подписването му всяка година дава възможност ако не си доволен да се откажеш без неустойки. За мен това е по-скоро плюс, от колкото минус.

Това са просто клаузи от договора и не може да е причина да не сключи такъв за по-дълъг период от 1 година. Поне аз не виждам никаква пречка.

Rila, инфлацията рядко се гледа месец от една година спрямо месец от друга, защото е много субективно и същевременно тенденциозно -всеки месец от годината е много различен, дори и заради сезона и празниците в него-има различни видове инфлация по различни критерии-официално може да се види в сайта на статистиката   bouquet

Последна редакция: пт, 17 яну 2014, 13:09 от Io_io

# 334
  • Мнения: 7 683
Колкото до таксите! Ако вземем официалните данни за инфлацията, то тя за периода от септември 2005 до септември 2013 е 46,5%
Тоест при начална такса 3000 евро на година през началото на учебната 2005 2006 ....

През въпросните години понятие си нямах от тези въпроси и дори не съм знаел, че има частни училища, но, като четях темите тук, ми е попадала информация, че до 2007-2008г таксите за частните градини са били около 300лв на месец /сега са около 600 средно/, а и за частните училища са били от този порядък. 3000 наистина, но лева, не евро.

Ако това е вярно, значи от тогава досега са увеличени средно около 100%.

Сега, съвсем друг въпрос е реалната инфлация доколко се вързва с официалната от 46,5%, защото цените сега са в пъти по-високи от 2005 година.

Ако например сега детето ми беше вече ученик и не съм го бил дал на частна градина, за да си спестя таксата, (а тя тогава е била 300лв), то от гледна точка на днешния ден, когато таксите са по 600-700лв, нямаше ли да се ухапя за г*за, че мижавите от днешна гледна точка 300лв не съм ги дал? Еми така ще  бъде и след 5-6 години, с този темп на инфлация сигурно.

# 335
  • Мнения: 376
От резултати по състезания аз не бих си правила изводи, защото те показват индивидуални постижения, а не са мерило за нивото на обучението. Гледайки резултати от състезания, аз виждам какво е постигнало едно друго дете, което не е моето и чиито резултати са плод на неговата лична мотивация, труд, талант и интелект, и за което училището едва ли има решаваща заслуга. Извод може да се напрви за средата - дали тя е от състезатели, от успешно представящи се и т.н., но за самото обучение - не.

Това показва какви са учителите в това училище, ако са добри и работят усилено с децата, ще има деца с резултати, ако не няма резултати. Само с интелект не става, децата за състезания се подготвят от знаещи, можещи, разбиращи и амбициозни учителите, дълго и с много труд.
Но и само със "знаещи, можещи, разбиращи и амбициозни учители" също не става. На грънчаря ако му дадеш пясък вместо глина, колкото и добър да е, няма да може да направи грънци.

# 336
  • Мнения: 5 259
Индивидуалните постижения си зависят преди всичко от индивидуалните качества на ученика. Те може да не са само интелект, но също така и амбиция, упоритост, постоянство. Не искам да омаловажавам труда и усилията на учителите, но ако зависеше само от тях, в един клас нямаше да има деца с резултати в двата края на таблицата. Всички щяха да са приблизително на едни и същи места.

# 337
  • Мнения: 967
Io_io, дала съм период от - до, понеже на страницата има и официалната инфлация по месеци и за да е точно като учебна година от септември до септември. Калкулаторът си смята правилно със сложна лихва, всичко си е наред със сметката. Ако се вземе обаче от 2006 до 2013 излиза пак някъде 41,6%.

А че инфлацията е в пъти по-висока, Татко Мецане, ми то е видимо, ама иди го докажи  Mr. Green! Затова показах официалната инфлация и едно увеличение на таксите с ръстта на инфлацията би било нормално.
Лошото е, че обикновено доходите макар и по-бавно също трябва да се покачват, ама в кризата това просто не се случи, даже много хора обратното ги сполетя, разходи се съкращаваха, заплати се намаляваха и така....!
Дъщеря ми посещаваше в далечната 2001 Увекинд и нямам спомени за 300 лв., дори и тогава май беше повече, ама не си спомням съвсем, но май 400 ми се върти в главата!
Нека мамите на по-големите деца да погледнат договорите, аз не го пазя нашия от тогава.

# 338
  • Софето
  • Мнения: 641
Индивидуалните постижения си зависят преди всичко от индивидуалните качества на ученика. Те може да не са само интелект, но също така и амбиция, упоритост, постоянство. Не искам да омаловажавам труда и усилията на учителите, но ако зависеше само от тях, в един клас нямаше да има деца с резултати в двата края на таблицата. Всички щяха да са приблизително на едни и същи места.
Естествено че не зависи само от тях, но зависи доста и от тях. Ако няма кой да подготви и стимулира това дете, каква полза от интелекта му.
От резултати по състезания аз не бих си правила изводи, защото те показват индивидуални постижения, а не са мерило за нивото на обучението. Гледайки резултати от състезания, аз виждам какво е постигнало едно друго дете, което не е моето и чиито резултати са плод на неговата лична мотивация, труд, талант и интелект, и за което училището едва ли има решаваща заслуга. Извод може да се напрви за средата - дали тя е от състезатели, от успешно представящи се и т.н., но за самото обучение - не.

Това показва какви са учителите в това училище, ако са добри и работят усилено с децата, ще има деца с резултати, ако не няма резултати. Само с интелект не става, децата за състезания се подготвят от знаещи, можещи, разбиращи и амбициозни учителите, дълго и с много труд.
Но и само със "знаещи, можещи, разбиращи и амбициозни учители" също не става. На грънчаря ако му дадеш пясък вместо глина, колкото и добър да е, няма да може да направи грънци.

Е хайде сега, все в някоя торбичка ще има глина, а като е добър с ръцете, от пясъка ще направи красиви пясъчни фигури  Grinning.

# 339
  • София
  • Мнения: 2 952
А ЕСПА в момента добро училище ли е? Знам, че навремето е било много добро и въпросът е бил кое да се предпочете, ЕСПА или Света София.
Дори не помисляй да ги сравняваш  Laughing
Разгледах линковете, които Дани е успяла да вземе. Обърнете внимание на броя деца - 13 - които са държали НВО в ЕСПА. Дори не са успели да съберат приличен брой деца на випуск. Имам наблюдения над 4-5 деца, които са учили в ЕСПА от преди близо 20-тина години, та досега. Всъщност първите вече са на 25+ години. Именно тези ми наблюдения и сега ме оставят резервирана към частното образование, макар да имам син в АК и дъщеря, която ще подкрепя, ако избере същото средно училище.

През въпросните години понятие си нямах от тези въпроси и дори не съм знаел, че има частни училища, но, като четях темите тук, ми е попадала информация, че до 2007-2008г таксите за частните градини са били около 300лв на месец /сега са около 600 средно/, а и за частните училища са били от този порядък. 3000 наистина, но лева, не евро.
Мецане, не беше така. Когато започнаха проблемите с местата в детските градини - някъде след 2001-2002, цените дори в новопоявяващите се ДГ не падаха под 500-600 лева на месец. Съответно в утвърдените си бяха 3-4-5000 евро на година. Второто ми дете е родено тогава и практически нямаше шанс за държавна ДГ, тъй като сме нормално семейство, което се грижи за двете си деца  Mr. Green - и съм много добре запозната с цените точно в онзи период. По-скоро не съм наясно в последните 5-6-7 години накъде вървят.

А че инфлацията е в пъти по-висока, Татко Мецане, ми то е видимо, ама иди го докажи  Mr. Green! Затова показах официалната инфлация и едно увеличение на таксите с ръстта на инфлацията би било нормално.
Няма друга инфлация освен официално изчислената. Няма икономически растеж без инфлация, еле пък като сме в борд  Wink Цените пък са такива, каквито собственикът прецени.

Статитиката е като математиката, няма лъжа, няма измама!
Аз съм много слаба по статистика, но смътно си спомням, че може да се нормализират резултатите спрямо броя на децата. Още по-хубаво би било да се знаят и оценките, за да се извадят най-добрите и най-лошите оценки от статистическата редица, ама горе долу за ориентир си става.
Проблемът е, че випуск от 5 или 10 деца не е нещо, което и най-големият факир да превърне в представителна извадка (непреднамерена, както също може да се нарече на чист български). Статистиката не е като математиката  Wink. Тя е част от методите, които се ползват в приложната математика - познаването на концепциите в нея е част от общата култура на всички, които имат образование в точните науки, именно за да няма "лъжа и измама".

# 340
  • Мнения: 1 426
Видях от сайта на Данибон, че г-н Данков (преподавател по математика в 125-то СОУ) е водил отбора по математика на ЕСПА. Ето на какво се дължат добрите резултати на училището в математическите състезания.

# 341
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
Чувствам се силно раздвоена  Cry  От няколко месеца взех решение, че е необходимо да преместя детето ми  от едно прехвалено държавно училище в частно училище, с идеята да предотвратим натрупване на бъдещи дефицити в образователния процес.

Сега, когато започнах да привеждам плана в действие, отново ме заляха съмнения. Давам си сметка, че проблема ми вероятно е изцяло екзистенциален и това също ме притеснява, защото предполагам и че за в бъдеще ще продължавам да изпитвам съмнения, колебания и критичност към всяка форма на образование.

Моля, споделете опит: винаги ли сте чувствали, че избора Ви на училище е правилен. Всички родители около мен и тези които са избрали ДУ и тези които са предпочели ЧУ се чувстват сигурни и убедени в избора си. На мен това чувство ми липсва, аз забелязвам все недостатъците на едната или другата форма. Много се притеснявам да не причиня стрес на детето ми,  а избора ми на училище да не се укаже добър. Притеснявам се и от това, че вероятно критичността ми към учебния процес в нашето училище е силно експонирана и дали частното училище наистина ще отговори на очакванията ми.

Дали можете да споделите плюсовете и минусите, които виждате в двете форми държавно и частно училище. Допускам някъде има подобен анализ и ако е така моля, дайте линк!

# 342
  • Мнения: 847
Здравейте,
И аз имам един конкретен въпрос-до колко часа са децата ви в училище и как се прибират и в колко часа? Оставам с впечатление, че повечето училища са до 16-16,30ч.
Има ли родители, които са на работа например до 17-18,00ч. и как решавате този проблем?

# 343
  • София
  • Мнения: 5 454
Здравейте,
И аз имам един конкретен въпрос-до колко часа са децата ви в училище и как се прибират и в колко часа? Оставам с впечатление, че повечето училища са до 16-16,30ч.
Има ли родители, които са на работа например до 17-18,00ч. и как решавате този проблем?

В Питагор часовете са до 17.20 или 17.30 /не съм сигурна, защото ползваме транспорт/. Или в този час се вземат децата от училището, или се ползва транспорт. Децата, които ползват транспорт, се прибират след този час, според отдалечеността. При нас това е около 18.10 часа.

Ако се ползва транспорт, зависи и колко е голямо детето и къде спира бусът. При нас от 3-ти клас детето се прибираше само, но бусът спираше пред входа.

В Св.Климент Охридски има дежурен учител до 17.30 часа.

Последна редакция: сб, 18 яну 2014, 17:02 от Prizma

# 344
  • София
  • Мнения: 5 454

Моля, споделете опит: винаги ли сте чувствали, че избора Ви на училище е правилен.

Дали можете да споделите плюсовете и минусите, които виждате в двете форми държавно и частно училище.

На първия въпрос: След една учебна година в държавна детска градина преместих детето в частна. Разликата беше огромна. Оттогава досега детето е в сферата на частното образование. Не съм имала колебания или съмнения в избора.
В момента е в 4-ти клас и единствено СМГ донякъде ме привлича като алтернатива, но все още се колебая. ПЧМГ /другата ни опция/ също има много плючове.

На втория въпрос:  плюсовете са отсъствие на сменен режим, мотивирани преподаватели и мотивираща среда, по-малки паралелки, сигурност, спорт. Всичко това като допълнение към добро обучение.

Последна редакция: сб, 18 яну 2014, 17:00 от Prizma

Общи условия

Активация на акаунт