Частни училища-информативна тема 2

  • 64 104
  • 745
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 43
Аз говорих наскоро с един родител с две деца в "Дорис Тенеди". Не знам къде е истината, не съм дори стъпвала в училището и не се ангажирам с мнение. Само споделям за наличието на други гледни точки.
Не смея да препоръчвам това училище, защото дете на мои роднини учеше там и знам каква бе изненадата им, когато в V клас, завеждайки детето на друго място за изпит - държавно училище при това, установиха, че отличните оценки от "Дорис Тенеди" нямат покритие. Когато преместиха детето, се оказа, че в държавно училище отначало получаваше 4-ки, тук-там по някоя петица. Разочарованието им беше голямо, тъй като четири години бяха плащали за добро образование в "Дорис Тенеди". Знам, че там като администрация всичко изглежда много добре уредено, родителски срещи обаче има два пъти в годината, на които информацията за съответния ученик е доста постна, изчистена от онези истини, които биха могли да стреснат родителя и да го накарат да си премести детето. Що се отнася до комуникацията родител-учител, тя обикновено се осъществява по телефона, родителите не могат да влизат в училището, освен ако не са специално извикани. Може би в началния курс не са така осезаеми тези проблеми, но след това явно не е така. От тях знам, а пък и във форумите четох, че имало преподаватели на патриаршеска възраст - над 70 год., а все пак...това не е без значение, въпреки опита и титлите им, предвид спецификата на работата с тийнейджъри.

Последна редакция: нд, 26 яну 2014, 13:00 от Наблюсател

# 406
  • София
  • Мнения: 7 247
Сега се сетих, че във вторник ще се провежда състезанието на Съюза на началните учители "Аз и числата". Да не би детенцето ти да е имало него предвид?
Сигурно за това състезание става въпрос. На 23.03. ще има и по БЕЛ, ако ми е точна информацията за датата. Тези състезания на СНУ се провеждат ежегодно, не са нещо ново.
Не, информацията ми е от класната, а и ще бъде по двата предмета тази седмица. ще питам Simple Smile

# 407
  • Мнения: 851
Лекси, моля да споделиш после.
Моето дете също учи в частно училище, но нищо подобно не е споменавало. И аз ще разпитам - заинтригувах се.

# 408
  • София
  • Мнения: 2 952
Колкото до децата в ДУ, класовете са по 28 деца и нагоре, няма класове по 18.
И двете ми деца са карали начален курс в основни училища с по 2-3 паралелки, които рядко са надминавали 20 деца (винаги има по 1-2-3 преместени, заминали, новодошли...).
И двете деца съм успявала да запиша при най-желаната учителка. Голямото ми дете е от най-малките набори от 90-те и мислех, че това е причината. Малката е родена след 2000-та и за мое приятно учудване започнаха с 23 деца. Другите две паралелки бяха под 20 деца и много дълго апелираха някой да си премести детето там. Мисля, че това е обичайната ситуация за начален курс в "неелитно" ДУ.
Синът ми беше в СМГ в клас с космически размери за периода 5-7 клас. Ясно, че университетски подходи не могат да са ефективни в тази възраст и тук идва ролята на родителя, който води детето си на курсове и уроци и понякога дори твърди, че не го прави...

Онзи ден, когато Дани писа за 18-те деца си затраях, че ми се виждат много, но за съжаление го мисля и заедно с ранния подбор мен лично ме отблъсква. Рано е на тази възраст към децата да има високи изисквания, прекалено много строгост и много часове над лимитите, одобрени официално.
Не съм против децата да се занимават с много неща и да се ограмотят. Просто не споделям гледната точка, че на тази възраст може да се придобиват сериозни едва ли не академични познания, вкл. по чужд език.

# 409
  • Мнения: 967
А Св. София биха ме впечатлили с резултатите си, ако не си подбираха така стриктно децата.

 newsm10

Които резултати обаче никой не може да отнеме на децата и факта, че е страхотен старт там, стига да си типа дете, което му харесва на подобно място и вирее и се развива добре! Така че сигурно с право ги подбират, не само за тях си самите, но и за доброто на децата!

# 410
  • Мнения: 66
Здравейте, отново се включвам с въпроси за Св.София. За нас 107мо ОУ е кварталното училище и съответно не лоша алтернатива - няма пътуване, ранно ставане, детето може да е заето само до обяд, и всъщност търсим по какво да диференцираме двете училища (освен очевадните база и стандартните ДУ-ЧУ за и против, постижения от състезания), особено за начален курс, та затова и тези въпроси, които сигурно са питани и отговаряни... в старите теми...но може би не така директно.

1. За Дорис Тенеди, бях чувала от мои познати, че на учениците до 5кл не се разрешават джобни и GSM в училище. Как стоят нещата в Св.София в този аспект? За нас е важно, тъй като смятаме, че показността не е най-голямата добродетел.....
2. Как стои въпросът с излизането извън двора на училището, с "лафките и вафлите".
3.Колко от 7-10ч на седмица БЕЛ и математика са реални часове, и колко такива тип "занималня". В ДУ до обяд е стандартния материал - следобед занималнята в сборни групи и тн. Далеч от мисълта съм, че в ЧУ е така...въпросът е следобед какво точно правят - затвърждават, учат нови неща? newsm78
4.Четох в темата, че домашни нямат през седмицата само събота и неделя. Как се подготвят тогава децата, само от училище ли?
5. Каква е възможността да не се стои в училище целия следобед? За нас не е проблем да прибираме детето и по-рано (за сметка на т.н допълнителни занимания - танци, рисуване и тн), тъй като ходи на фигурно пързаляне, където искаме повече да насочи усилията си.

Благодаря за търпението, и се извинявам, ако разводнявам темата, но повече яснота би ни била от помощ...

# 411
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
1. От джобни няма нужда, няма забрана, но не се носят (вж т. 2). Забраната за носене на телефони и т.н. джаджи отпада след 1-ви клас. Не мисля, че има показност.
2. Лафки наоколо няма. Май само тук съм чела за излизане на големи деца до близкото магазинче. Разказ от 1-во лице не съм чула => мога да твърдя, че не излизат.
3. Занималня и часове тип "занималня" няма. Ученето не е разделено на "сутрин" и "следобед", а на 2 часа бълг., 2 часа англ., 2 часа математика...
4. Да. За 5 години вкъщи учебници никога не са носени, вкл. и по разказвателните предмети;
5. Няма такава (виж т. 3)

# 412
  • Мнения: 1 782
Здравейте, отново се включвам с въпроси за Св.София. За нас 107мо ОУ е кварталното училище и съответно не лоша алтернатива - няма пътуване, ранно ставане, детето може да е заето само до обяд,

5. Каква е възможността да не се стои в училище целия следобед? За нас не е проблем да прибираме детето и по-рано

От моя гледна точка, при поставените условия и възможността някой да се занимава с детето през втората част от деня, единствено показността и снобарията може да наклони везните към Св. София или друго платено училище.
Комбинацията от добро общинско училище като 107 ОУ в квартала, елеминиращо час, два загуба на време за път + свободен възрастен, който следобяд може да води детето на допълнителни платени уроци в област, от която детето се интересува, била тя език, математика, изкуство или спорт без никакво съмнение е по-добра, по-евтина и ще доведе до по-високи резултати, отколкото би могло да направи едно частно училище със стандартна програма за всички деца.
Точно пък в периода 1-4 клас личната ангажираност на родителя и възможността за подбор на допълнителни платени занимания извън училище води до най-добри резултати.
Моят съвет - забрави за Св. София и ЧУ поне до 5-ти клас, задели една четвърт от таксата на частното школо и ги вложи в курсове в области, които са интересни за детето. Разбира се, по-ангажиращо е. Друг минус... не мисля, че има.

Последна редакция: пн, 27 яну 2014, 07:36 от kodbg

# 413
  • Мнения: X
pezota, с тренировките и допълните занимания е проблем, ако са през седмицата преди 18 ч. Ако са след 18, може да се ходи. Ако сте в Лозенец, детето ще си идва около 17.30 ч. Синът ми ходи на плуване след училище, от 18 ч. Но каката прекрати тренировките си по гимнастика, защото са от 17 до 19 и няма как да успява за тях. Иначе, остават събота и неделя.

Последна редакция: пн, 27 яну 2014, 10:58 от Анонимен

# 414
  • Мнения: 1 007
1. За Дорис Тенеди, бях чувала от мои познати, че на учениците до 5кл не се разрешават джобни и GSM в училище. Как стоят нещата в Св.София в този аспект? За нас е важно, тъй като смятаме, че показността не е най-голямата добродетел.....
Точно от показност не би трябвало да се притеснявате, защото скъпите електронни нещица не са за децата това, което са (били) за родителите им. Днешните деца са презадоволени и не се фукат със скъпи неща. Друг е въпросът, че телефоните е добре да се събират, защото иначе малчуганите се разсейват с тях - това е болестта на поколението, не показността. Показността е комплекс на предишното поколение Simple Smile

# 415
  • Мнения: 264
Здравейте, отново се включвам с въпроси за Св.София. За нас 107мо ОУ е кварталното училище и съответно не лоша алтернатива - няма пътуване, ранно ставане, детето може да е заето само до обяд,

5. Каква е възможността да не се стои в училище целия следобед? За нас не е проблем да прибираме детето и по-рано

От моя гледна точка, при поставените условия и възможността някой да се занимава с детето през втората част от деня, единствено показността и снобарията може да наклони везните към Св. София или друго платено училище.
Комбинацията от добро общинско училище като 107 ОУ в квартала, елеминиращо час, два загуба на време за път + свободен възрастен, който следобяд може да води детето на допълнителни платени уроци в област, от която детето се интересува, била тя език, математика, изкуство или спорт без никакво съмнение е по-добра, по-евтина и ще доведе до по-високи резултати, отколкото би могло да направи едно частно училище със стандартна програма за всички деца.
Точно пък в периода 1-4 клас личната ангажираност на родителя и възможността за подбор на допълнителни платени занимания извън училище води до най-добри резултати.
Моят съвет - забрави за Св. София и ЧУ поне до 5-ти клас, задели една четвърт от таксата на частното школо и ги вложи в курсове в области, които са интересни за детето. Разбира се, по-ангажиращо е. Друг минус... не мисля, че има.

Много подкрепям това мнение.
За начален курс е много важно детето да не пътува много и да има по-безгрижно детство.
Разбира се в комбинацията с добро и взискателно училище и добър начален учител нещата да се държат под контрол, за да получи стабилна основа.
А тъкмо това е възрастта в която детето трябва да пробва всичко, за да види какви са му интересите ... това няма как да се получи в ЧУ защото там интересите са на конвейер - английски и спорт са традиционните екстри, а не си струва детето да е целодневно да е на училище и едва след това вечер изморено да ходи на занимания.

# 416
  • Мнения: X
В ЧУ васяка седмица имат занимания с психолог за общуване, възпитание в добродетели и добро отношение към съучениците, часове по игри - колективни и креативни, театър и подобни дейности, които не са предвидени от МОН и ги няма в ДУ.
Отделно, агресивните прояви се потушават в зародиш, с децата непрекъснато работи психолог; ние имахме подобни случаи в класа, всички бяха разрешени успешно и вече престанаха. Много по-спокойно е.

Последна редакция: вт, 28 яну 2014, 10:01 от Анонимен

# 417
  • Мнения: 66
Жасмин, Sea, Химикал, Тинкърбел много благодаря за отговорите. Тази вечер ще има сериозна семейна дискусия. Щом деца успяват да тренират и да напредват в спорта, това е добре, значи и за нас ще има възможност, ще намерим как. За някои неща определено зависи - от много фактори, и за ДУ и за ЧУ.
За ДУ - ако е както е ДГрадина в момента - не мисля, че си струва без значение колко време се стои там ....ако е на максимата, ами ние се занимаваме с 3-4 най-добри деца...(не коментираме как определят, кои са 3-4 най-добри деца)...
Ако децата в 5 клас се разхождат с кенове с кола и енърджайзъри....зад гърба на госпожата.....няма какво да говорим....

И в ДГрадина се учи английски и то всеки ден и то от първа група, но там са 33 деца.....а познайте колко концентрирани са тези деца..и какво научават. Проблемът е, че ДГр отново се води престижна, с малко деца, с голям двор, с много допълнителни занимания - но реалността се оказва друга - не могатда се обхванат децата, не се научават на концентрация, има ротация на персонал....или изобщо липсват преподаватели.

Нашият страх е, просто тези неща да не се пренесат и в училище - без значение ДУ или ЧУ.....

# 418
  • Мнения: X
pezota, ако имате съмнения, най-добре си преценете целите, а и гледайте детето какви интереси има. Нищо не пречи да опитате на няколко места, а ако ви приемат, да си изберете тогава. Защото ако не ви приемат, какво има да обмисляте предварително? Доста деца отпаднаха на приемните изпити в сегашното ни училище, а още повече в предишното, затова не е лошо човек да има повече варианти.

# 419
  • София
  • Мнения: 6 999
Аз говорих наскоро с един родител с две деца в "Дорис Тенеди". Не знам къде е истината, не съм дори стъпвала в училището и не се ангажирам с мнение. Само споделям за наличието на други гледни точки.
Не смея да препоръчвам това училище, защото дете на мои роднини учеше там и знам каква бе изненадата им, когато в V клас, завеждайки детето на друго място за изпит - държавно училище при това, установиха, че отличните оценки от "Дорис Тенеди" нямат покритие…

Без изобщо да препоръчвам "Дорис Тенеди", тъй като не познавам училището… Много странно как (особено) за дете от начален курс родителите не са наясно със знанията му и разчитат само на училищните оценки.  newsm78 Изобщо не ми е необходима родителска среща или пък оценки, за да преценя до колко (да речем) детето ми се справя с таблицата за умножение и до колко с четенето и писането. Това се вижда всеки ден… Друг е въпросът ако не го виждаш и най-вече защо не го виждаш?  newsm78 newsm78

Общи условия

Активация на акаунт