Частни училища-информативна тема 2

  • 63 833
  • 745
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 19 996
Ето и другата безумна статия за китайската майка тигър  Mr. Green
http://e-vestnik.bg/14396

Звезден прах, честно да ти кажа от прочетеното тук не знам дали ще можеш да придобиеш някаква представа. Първо много неща не се казват и второ това, което за мен е плюс, за теб може да е минус. Съответно коментари от сорта това училище е мега добро са напълно без стойност.
Най-добре е да посетиш набелязаните училища поне два пъти и после да разпиташ родители по конкретни точки. Също си прецени какво точно търсиш. Какво очакваш за твоето дете от училището, както и какъв е характерът на детето ти и след като разучиш училището, дали той би се вписал в него.

# 226
  • Мнения: 5 259
това, което за мен е плюс, за теб може да е минус. Съответно коментари от сорта това училище е мега добро са напълно без стойност.
Точно така е  Peace
Дефинирай си какво търсиш. Обясни си подробно какво точно разбираш под добро училище. Имаш ли опит с някакво и имаш ли база за сравнение?
И ако харесаш някое, задължително иди на място да провериш дали това, което очакваш отговаря на действителността. Че понякога стават големи изненади.

# 227
  • Мнения: 4 877
Sternenstaub, в този форум, според мен, пишат основно родители на по-малки деца и няма как да ви дадат точно тази гледна точка, която търсите. Едно е нещата да се виждат през погледа на родител на дете на 6 години, друго е да си имаш тинейджър вкъщи.

Аз нямам лошо отношение към Евростар. Да, не е за моите деца, но с мен са общували съвсем бегло родители на тинейджъри. И то интелигентни хора, които виждат, че си изпускат децата. Всъщност направо са ги изпуснали - пропиване, цигари, лоша среда, двойки по много предмети. Някои от тях са се хващали на спасителната сламка - Иванов, въпреки всички отрицателни мнения в нет-а. Бегло съм общувала с тези хора, но просто съм била свидетел покрай кореспонденциите си как методите му са проработили и тези деца бързо-бързо влизат в релси. Общо взето май тинейджърският бунт в почти тежка форма е пречупен за 3 дни. Много-много бегло говоря, но си давам сметка, че вероятно за много хора е по-добре такъв подход и после да си "върнат" детето, преди да е станало по-лошо, отколкото, например, още в 6-7 клас да се примириш, че нищо не можеш да направиш и да вдигнеш ръце.

Но не искам да влизам в спорове дали е добре или не. Просто споделям бегли коментари, които съм получавала лично от родители. Дано да успеете да се свържете с възпитаници и родители от там. Защото и моят разказ е за специфични случаи и не е казано да е чак такова положението.
Успех!

# 228
  • Мнения: 556
DANYBON, много благодаря за написаното от Вас  Hug. Ето такива коментари са ми нужни, които все повече и повече ме доближават  до намирането на моята истина.
Децата са различни, а частните училища също. Всеки изминава определен път и достига до своето решение.
Пожелавам на всеки да намери своята истина в търсене на истинско образование за своето дете.

# 229
  • Мнения: 1 007
Аз бих ви посъветвала да помолите родителите на децата, учещи в училището, от което се интересувате, да ви покажат тетрадките на децата, помагалата, от които учат, домашните, които им се дават, проверени контролни и домашни. Така ще се ориентирате по-добре за качеството на работата. Избирате си предмет, от който повече разбирате, и проследявате как протича обучението по него.

# 230
  • Мнения: 3 008

Китайците и корейците са много добри в копирането, но къде са им постиженията на оригиналната мисъл?



Ако се ограмотите, ще разберете кои са. Ще ви изброя само някой- порцеланът, хартията, коприната, а от последните- нобелова награда  за литература за 2012.

На нечий друг пост, че се забранявало на деца  да работят- Да,ама в България се забранява! В повечето бели държави се поощрява / почасовата работа,  ваканциите и се счита, че тези деца имат положително развитие.
В Холандия работят от малки, според възрастта са им разрешени различни дейности- Платени!. Под 14г. могат да разнасят вестници например. Над 14 да помагат в магазини за етикиране на стоки,редене на щандове, над 16г. вече работят и на каса.
Доброволческият труд също се поощрява!

Колкото до Иванов- има доста теми, методите му отстрани изглеждат драстични, но са често печеливши. Лесно е да оплюем нещо без да сме се докоснали до него, щот така е възприело обществото в България. Не искам да го защитавам, но има много неща, за които съм му благодарна и още поне толкова, заради които не искам да го виждам.

И по отношение, че децата са зомбирани:
Не искам да давам пример с моето дете, ще Ви дам пример с дете, което сега е втори курс студентка със стипендия за отличен успех. След 7 ми клас беше приета по първо желание в елитна гимназия и имаше най-високия бал от всички приети деца в гимназията. Завърши гимназията с отличие и отличен и на дветематури! Супер весело и позитивно дете и до днес
Копирам неин пост от сайта на Иванов

"...yonkata
11.7.2007 г. 01:24:00
ei, kude bez men Simple Smile vijte, ne znam dali ima hora, koito 6te mi lipsvat pove4e ot vipusk 2006/2007 na evrostar i 6kolata! spomnete si 1 oktomvri 2005g-durjaha ni ot 8 sutrinta do 6-7 ve4erta, koeto si be6e 4ist sadizum Grinning ami rekapitulaciite, doma6nite, kontrolnite, etap A i B (4e dori i do C se stiga6e Grinning), sutre6nite operativki, prepuni kamunite... trudno si be6e !! no spomnete si i iznesenite obu4eniq, kova4evci, TrAfiK, petu4noto kino, ludite mejdu4asiq i 6egite na petkova Wink Grinning vsi4ki tezi ne6ta prevurnaha 6-ti i 7-mi klas v ne6to izklu4itelno! no ot vs nai-mnogo 6te mi lipsvate vie - super mn se radvam 4e prekarah s vas poslednite 2 godini, za6toto ste THE BEST! Simple Smile:-* mila, desi, mina, neda, poli, vladi, simi, kremi, ani, marta, eli, moni, plami, savi,nora, ico, stefo, kalo, gregi, donev, to6ko batkov, to6ko kolev, steisi, ivan4o, pa6ov, lubo... wow, mn ste hora i vs ste super gotini Wink mai s vs izbroenie sum se karala i sry za vs gluposti, koito sum napravila Simple Smile OBI4AM VIII :-* ako sum propusnala nqkoi da ne se surdi pls Simple Smile a na vs zaici, na koito vs tova im predstoi, 6te vi dam samo edin suvet - naslajdavaite se na vseki moment, za6toto toi nqma da se vurne, a mn 6te vi lipsva sled vreme Wink celuvki na vsi4ki Simple Smile

Последна редакция: пт, 06 дек 2013, 20:08 от rosss

# 231
  • Мнения: 5 259
Ако се ограмотите, ще разберете кои са. Ще ви изброя само някой- порцеланът, хартията, коприната, а от последните- нобелова награда  за литература за 2012.
Не се ли подразбираше, че визирах периода от втората половина на 20-ти век нататък  Rolling Eyes и по-конкретно текущата образователна система? Самите китайци осъзнават, че имат проблем с нея и че тя не им носи резултатите, които очакват, въпреки че им дава добре усвоен и огромен обем от знания.

# 232
  • Мнения: 1 144
Да се запиша в темата и аз. Simple Smile В "Света София" учат двете ми момчета, имаме и батко завършил АК. Пообиколили сме някои частни училища, но смея да давам мнения само за настоящето, защото се надявам тези, които сме напуснали, да се развиват в положителна насока и да чистят грешките, заради които сме се отказали от тях. Simple Smile
И един въпрос, по който разсъждавам напоследък. Какво правим с втория западен език? Моите момчета сега учат английски, в АК ще продължат да учат на английски. Да, има втори западен, но не мисля, че се набляга много на него, а ми се иска да владеят добре немски като завършат, за да имат по-голям избор за висше образование. Дайте мнение по въпроса.

# 233
  • Мнения: 1 144
Моля, ако има родители на деца-гимназисти или на вече завършили частни езикови гимназии в София, да споделят впечатления. Основно английски гимназии ме интересуват.
Благодаря предварително!

АК завърши моят голям син, отлично владеене на английски език. Самата аз съм с английска филология и мога да дам обективно мнение. Никога не съм му помагала в ученето, всичко си е изцяло от училище.

# 234
  • Мнения: 1 144
Колкото повече чета и обмислям дилемата ЧУ или ДУ - по-трудно ми е да направя избор.

От една страна детето ми се справя и се чувства добре в средата, в която е в момента в ДУ, но аз
съм с усещането, че обучението не е на нужното ниво.

И аз споделям, мнението че са необходими допълнителни занимания у дома независимо дали образованието  е в ЧУ или ДУ.

Изпитвам страх да не направя погрешен избор, който ще мога да констатирам след година - две.
Въобще много трудно е да трупаш опит от образователната система в България на гърба на детето си  Confused

Алегра, ще споделя с теб моите собствени терзания по въпроса.
1. Относно средата. В ДУ детето е в един вид "улична", незащитена среда. Има чудесни умни дечица от добри семейства, има и малки хулиганчета. От една среда това е добре, защото детето свиква с всякакви типажи и вероятно става по-"оправно". От друга страна свиква да приема за нормално вулгарностите, сбиванията, уличния маниер на общуване, завистта към хората с по-добро материално положение и надпреварата да се покажеш, изобщо този народен манталитет, който поне за мен е ужасно противен и ни дърпа назад и като нация, и като личности. В ЧУ детето е определено в по-интелигентна среда, не се толерират агресията и цинизмите, енергията на децата умишлено се насочва към конструктивни занимания и противно на масовото мнение, конкуренцията не е кой има по-маркови дрешки или телефони (защото всички имат), а кой се справя по-добре и кой може повече. Освен това, за разлика от ДУ, детето (вече говорим за гимназия) не може да избяга от час, за да пуши в съседния вход или с дни да не се явява в училище, защото веднага ми звънят вкъщи да питат защо детето отсъства. 2. Относно образованието - учителите са по-добри поради факта, че са подбирани и по-добре заплатени (не отричам, че и в много държавни училища има чудесни учители, но те са като бели врани, масово е в упадък цялата ни образователна система, факт). Набляга се на чуждите езици, математиката и българският, по всички предмети има високи изисквания, не се разчита само на учебниците, предлага се и допълнителен материал. Предлагат се различни спортове, занимания по интереси, изкуства. Децата се ангажират през по-голямата част от деня, което според мен е изключително важно, защото на тази възраст, ако разполагат с времето си и не са контролирани, малко от тях ще се отдадат на четене на книги или някакво полезно занимание - или ще висят на улицата, или пред компютъра. 3. Ако детето е много отдадено на някакъв спорт, според мен не е за ЧУ, поради простата причина, че повечето спортове изискват всеки ден да се отделят часове наред за тренировки, а в ЧУ децата са ангажирани по цял ден - освен в ПЧМГи АК, където са заети някъде до 15 часа. Така че ако сте много активни спортисти, не мислете за ЧУ.
Поради гореописаните, съм се спряла на ЧУ поне на този етап.

# 235
  • София
  • Мнения: 2 952
От една среда това е добре, защото детето свиква с всякакви типажи и вероятно става по-"оправно". От друга страна свиква да приема за нормално вулгарностите, сбиванията, уличния маниер на общуване, завистта към хората с по-добро материално положение и надпреварата да се покажеш, изобщо този народен манталитет, който поне за мен е ужасно противен и ни дърпа назад и като нация, и като личности. В ЧУ детето е определено в по-интелигентна среда, не се толерират агресията и цинизмите, ...
Всеки е със собствената си гледна точка и разбирам твоята. И двете ми деца са учили начален курс в ДУ, но не приемат за нормални болднатите неща. Не смятам, че пребиваването в средностатистическо ДУ те прави по-толерантен към подобни неща от живота. Моята лична гледна точка е, че изолирането в ЧУ от ранна възраст може да те направи неподготвен за определени житейски ситуации. Хората сме различни, децата ни също  Simple Smile Не е критика, просто друга гледна точка. Относно по-интелигентната среда - не бих заменила добро ДУ за лошо ЧУ  Wink Съжалявам за отклонението, знам, че темата е информативна и общите ни разсъждения са за другата тема....

Всъщност исках да те попитам какъв втори език е учил синът ти в АК? Моите впечатления са за НЕ и мисля, че се учи здраво и като за научаване, не като за отбиване на номера. Синът ми започна от 0, не беше учил нито НЕ, нито друг език освен АЕ до 9-ти клас. Както споменаваш и ти и нашият избор е в посока по-широк хоризонт за след 12-ти клас...

Последна редакция: нд, 08 дек 2013, 09:40 от bib.bib

# 236
  • София
  • Мнения: 2 840
КЛОНКА Вие от личен опит ли говорите, или просто така споделяте казаното от някой друг......
Аз понеже вече писах, че се интересувам от училището на Иванов, ще ми бъде интересно да чуя мнението Ви за Иванов, но само ако наистина имате личен опит с него.

Опитът ми почива на лични наблюдения върху деца, които са били на курсовете му. Говоря за времето преди около 10 години. Аз  уточних това.

Моето дете не е било при него, освен това, даже не зная дали говорим за същия Иванов. И това го уточних също. Имаше курсове преди години за кандидатстване след седми клас. Впечатленията си съм ги споделила доста подробно. Даваха добри резултати децата, но си бяха като облъчени. Освен това родителите се съгласяваха с безумното натоварване и поради факта, че битуваше някаква митология, че темите за изпита се знаели предварително и децата ги упражнявали ден-два преди изпита. Честно казано, имаше...хъм...познаваемост, така да го кажем Mr. Green Но не мога да твърдя, че са имали информация, може да е обикновено налучкване Laughing

# 237
  • София
  • Мнения: leet
Здравейте,

Имам няколко питания за "Рьорих":

- Дали някой знае колко време пътуват децата от Драгалевци до центъра? Колко деца са в един бус и от домовете им ли ги взимат или от спирки?

- Класовете доколкото знам са наистина много малки (но не знам колко малки точно). Това как се отразява на децата и има ли достатъчно възможности да си създават приятелства и познанства поне през междучасията с деца от други класове?

- Предвид, че обучението е целодневно се чудя дали децата успяват да си научат и напишат домашните в училище, така че времето им след това да е свободно?

- Каква е актуалната годишна такса?

# 238
  • Мнения: 5 259
И аз съм питала за Рьорих тук и никой не ми отговори, така че предполагам никой не знае, т.е. тук не пишат родители, чиито деца учат там.
Ще се радвам обаче някой да каже нещо, защото го обмислям за вариант след 4-ти клас, ако нещо в сегашното ни училище не потръгне.

# 239
  • Мнения: 5 259
1. Относно средата. В ДУ детето е в един вид "улична", незащитена среда. Има чудесни умни дечица от добри семейства, има и малки хулиганчета. От една среда това е добре, защото детето свиква с всякакви типажи и вероятно става по-"оправно". От друга страна свиква да приема за нормално вулгарностите, сбиванията, уличния маниер на общуване, завистта към хората с по-добро материално положение и надпреварата да се покажеш, изобщо този народен манталитет, който поне за мен е ужасно противен и ни дърпа назад и като нация, и като личности. В ЧУ детето е определено в по-интелигентна среда, не се толерират агресията и цинизмите, енергията на децата умишлено се насочва към конструктивни занимания и противно на масовото мнение, конкуренцията не е кой има по-маркови дрешки или телефони (защото всички имат), а кой се справя по-добре и кой може повече.
Подписвам се под всяка дума.
Според мен това донякъде обяснява и цялостната картина в страната ни - толерирането и приемането за нормални на неща, които не ни се иска да приемаме и които ни отличават от наистина нормалните европейски страни. Манталитетът не се учи само в къщи. Учи се в първите 7 години, после водеща става средата. А при децата в училищна възраст оцеляваемостта е много важна. Ако си прекалено различен от средата и не се вписваш в ценностите, които тя налага, тя те отхвърля.

Общи условия

Активация на акаунт