На добър час в ПЪРВИ клас! - 5

  • 35 703
  • 749
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: X
А колко просто би било да има една попълнена пирамида за пример.  Simple Smile

# 691
  • София
  • Мнения: 4 041
А колко просто би било да има една попълнена пирамида за пример.  Simple Smile
Абсолютно Simple Smile И едно изришно за ВСИЧКИ числа, ама тогава как ще отделят тези, които са по-съобразителни Simple Smile

# 692
  • Мнения: 18 815
Дидева, нищо не се отваря тук  Sad

Разград - http://www.eobrazovanie.com/ - благодаря на Маргарита, която ги помести в коментарите под тази статия!

# 693
  • Мнения: X
Дидева, нищо не се отваря тук  Sad

Разград - http://www.eobrazovanie.com/ - благодаря на Маргарита, която ги помести в коментарите под тази статия!
Това не е ли от миналата година? Помня благодарността към Маргарита.  Grinning
Някъде мярнах, че ще качат резултатите на страницата на МГ, но май на 18-ти. Мда, в " Дарик".

# 694
  • Мнения: 18 815
Дидева, нищо не се отваря тук  Sad

Разград - http://www.eobrazovanie.com/ - благодаря на Маргарита, която ги помести в коментарите под тази статия!
Това не е ли от миналата година? Помня благодарността към Маргарита.  Grinning
Някъде мярнах, че ще качат резултатите на страницата на МГ, но май на 18-ти. Мда, в " Дарик".

Хм, въобще не съм видяла, някой линк ме е пратил там  Embarassed
Казвам ви аз, че са най- много математиците в Разград  Wink

# 695
  • София
  • Мнения: 1 074
Моят пък е решил 8ма задача, но учителката, която ги е пазела му е казала, че не е вярно така и той я е поправил по начина, по който е грешен (използвал е само 5, 1 и 2  #2gunfire ) и понеже първото е било с молив, а поправката с химикалка я е оставил така, макар, че е обяснил на учителката какво точно трябва да се направи. И защо я е поправил да го пита човек. На което брат му му се скара и му каза, че тези учители не трябва да се слушат, тъй като те не са математици и могат да го объркат (както е станало в случая).
Пък на него по-скоро проблема му беше - сега като си е решил всичко вярно, и ако някое друго дете си ги е решило всичките - как ще си разделят наградата  Joy  hahaha

# 696
  • София
  • Мнения: 3 400
Bubcheto, откъде е явно, че са им помогнали?! Не, не им е обяснявано. Поне не и в три от стаите, за които имам информация. Ние решаваме такива задачи постоянно и не ни затрудниха. Госпожата ни започна да ни дава пирамиди, верижки и подобни още от септември месец. Тогава беше голяма драма, имаше и недоволни родители, че им се дават друг вид задачи освен тези в учебника, но с времето се научиха всички да ги решават-и деца, и родители.
И понеже вкъщи имаме голям опит със задачите и сборниците, затова и твърдя, че са лесни задачите и, че биха могли да са много по-трудни.
Всъщност е въпрос на подготовка. Аз видях в списъците, че даже и дете от детска градина се е явявало и е на 9-то място, което също не ме учудва, защото миналата година по това време бяхме преполовили сборника за 1-ви клас.

# 697
  • София
  • Мнения: 1 710
За мен условието на 8 задача не е коректно, защото ако детето напише по вертикала и хоризонтала 3+1+4 = 8, то равенствата са му верни. Как да разберат, че трябва да използват посочените цифри.

Пирамитите Соня ги знае единствено от предишните тестове на КМС. В училище не са решавали такива. Влждала съм в помагалото само едни "магически триъгълници".

# 698
  • София
  • Мнения: 4 041
Bubcheto, откъде е явно, че са им помогнали?! Не, не им е обяснявано. Поне не и в три от стаите, за които имам информация. Ние решаваме такива задачи постоянно и не ни затрудниха. Госпожата ни започна да ни дава пирамиди, верижки и подобни още от септември месец.
Пирамидите и верижките ги решават навсякъде и отдавна, проблема не е в пурамидите и верижките, а във факта, че децата не са схванали, че се позлват ВСИЧКИ числа. Ок, не им е обяснено, явно при вас децата са го схванали масово. В останлите части на страната не са Simple Smile

# 699
  • софия
  • Мнения: 30 265
При нас не са решавали пирамиди. Поне в нашия учебник няма подобни задачи. Детето ги знае от предишните тестове на КМС.
Верижка от типа, който е бил на състезанието също не са решавали.

# 700
  • София
  • Мнения: 4 041
Добре де, ама то какво се очаква на състезанието да се дават задачи от учебника ли? Нали идеята е там да се отсеят тези, които наистина имат афинитет към математиката, на които им идва отвътре. В сборниците и в предишните тестове има верижки, има пирамидки, има заместване на символи, има да се допълват числа и т.н. задачки извън учебния материал на СМТ също имаше задачи, които не са решавани в клас. Какво по-логично от това за едно състезание?

# 701
  • София
  • Мнения: 3 400
Добре де, ама то какво се очаква на състезанието да се дават задачи от учебника ли? Нали идеята е там да се отсеят тези, които наистина имат афинитет към математиката, на които им идва отвътре. В сборниците и в предишните тестове има верижки, има пирамидки, има заместване на символи, има да се допълват числа и т.н. задачки извън учебния материал на СМТ също имаше задачи, които не са решавани в клас. Какво по-логично от това за едно състезание?
Да, именно!  Peace

# 702
  • софия
  • Мнения: 30 265
Все пак трябва да е обяснено нещо. Още повече, че те нямат нито жизнения опит, нито толкова много знания, за да могат да съобразят, че във верижката трябва да ползват всички числа, напр.
За мен, в състезания се дават задачи с по-висока трудност. Нали и за това се прави подготовка за тях. Но предварително се упражняват различни типове. Т.е. ти знаеш какво се иска. И ако можеш намираш начин да решиш.

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 14:09 от zvanche

# 703
  • Мнения: 7 332
bubcheto15 няколко души вече ти казваме ,че не навсякъде са решавали пирамиди ,ти не та не .Все едно има някакъв смисъл да те лъжем.
Явно не е въпрос на съобразителност на децата в повечето случаи ,а на подготовка от учители и родители . Grinning
Beauty в кое училище сте?

# 704
  • София
  • Мнения: 4 041
Все пак трябва да е обяснено нещо. Още повече, че те нямат нито жизнения опит, нито толкова много знания.
За мен, в състезания се дават задачи от по-голяма трудност. Нали и за това се прави подготовка за тях. Но се упражняват различни типове.
Ами обяснено е - в 6та задача вече го дъвкахме, за да има едно решение пирамидата, това е начина, вижда се и от предните, вижда се и от сегашните две. В 8ма задача - 5 числа - 5 кръгчета, който съобразил-съобразил, който не - е объркал.
Не може да очаквате да им ги е обяснила госпожата, защото този тип логическо-математически задачи не се включват в материала. Ако сте им дали тестовете и сте решавали извън задължителния материал, са ги решавали и ги знаят, ако не сте - няма ка да се сетят.
Добре де, Илиана, явно ги няма във всички учебници, и? Пак пиша - това е състезание, не можете да очаквате задачите да са решавни в клас и да се оплаквате от това, че не са били в учебниците.

Общи условия

Активация на акаунт