Математически турнири - 25

  • 76 961
  • 702
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 330
Къде мога да видя задачите за 4 клас от състезанието "Салабашев"?

# 76
  • Мнения: 24
Някой да е чул за сменени в последния момент листи със задачи за 4 клас?

# 77
  • Варна
  • Мнения: 346
В 125то са дали 11 задача с грешни цифри за пети клас. Някаква жена е влязла по време на състезанието и им казала да си поправят верните цифри. Но все пак не им е продиктувала всички верни. Синът ми си е решавал задачата с 9 сини топки, не с 7 както е условието. Просто нямам думи - един файл не може да се разпространи както трябва.

и на нашия лист, с който се прибра си пише 9 сини и никой нищо не е казал - та ние също сме си я решавали така

# 78
  • Мнения: 16
http://www.math.bas.bg/salabashev/index.htm
Тези отговори изглеждат добре Simple Smile е и условията

# 79
  • Варна
  • Мнения: 2 133
По отношение на кебапчетата: да, децата ни живеят в тази действителност, но не бих желала да виждам, че пошлото/неморалното се приема за нормално. Още повече в образователна институция. Чувството за хумор няма връзка тук, но не се учудвам, защото масово хората у нас са приели модела на "келепира", в който живеем, за нормален, че даже и го живеят.

# 80
  • София
  • Мнения: 330
http://www.math.bas.bg/salabashev/index.htm
Тези отговори изглеждат добре Simple Smile е и условията
Много благодаря! Бърз, точен и правилен отговор!

# 81
  • Варна
  • Мнения: 346
сега виждам условията, които са публикувани - при нас сините са 9, зелените 12, а отсечките 210 - и си мисля, че нашето решение е правилно - в този смисъл е редно да има и друг отговор посочен като верен
вероятно и kpunch са със същите цифри като нашите
kpunch - благодаря   bouquet
;

Последна редакция: нд, 08 дек 2013, 13:30 от палечко

# 82
  • София
  • Мнения: 4 437
Ти сега нали не ми обясняваш, че задачите в 8-ми и във 2-ри клас са различни по трудност?!  Laughing  И че има задачи за 8-мокласници, които не могат да се решат със знания за 2 клас?

Нищо скалъпено няма в методиката и децата усвояват математиката на почти интуитивно ниво. Нямам обяснение как, но видях синът ми във 2 клас да го прави, без някой да му е обяснявал. Така го видя-реши го. Потресох се, защото и аз си знам системи, извеждане, заместване...Е, онази задача беше още по-лесна от дадената и реших да не му давам от сборниците за 8 клас, че да му докажа как нещата не може да се случват лесно.  Mr. Green А все се надявам след време да не му попречи да разбере и по-сложни задачи.

Нека не разводняваме повече темата. Кой както иска да си решава задачите, стига да му е приятно.

# 83
  • Мнения: 13 190
По отношение на кебапчетата: да, децата ни живеят в тази действителност, но не бих желала да виждам, че пошлото/неморалното се приема за нормално. Още повече в образователна институция. Чувството за хумор няма връзка тук, но не се учудвам, защото масово хората у нас са приели модела на "келепира", в който живеем, за нормален, че даже и го живеят.

Не е по темата, но това е и моето мнение.
През м. ноември децата от ІІри клас учат за различни етноси, празниците им и т.н., сега изведнъж "кепапчета" и "махалата", че и изхвърлени знамена.
 Не е смешно, никак даже.

# 84
  • Мнения: 1 782
Нищо скалъпено няма в методиката а да си решава задачите, стига да му е приятно.

След като смяташ, че този опростен метод не е скалъпен, хайде опитай да решиш системата от предния ми пост именно чрез този метод.

Това, че задачате е частен случай, не отнема логиката след като е такъв да се реши по различен от традиционния начин след като това е по-умния подход. Това, че числата са подбрани така, че да може след усещане за умножение по 3 наум да се сметне цена от 4лв на картичка не е случайно.
Независимо за кой клас е задачата, целта не е само да се реши силово, без значение какъв ресурс и време отива за това...
Лично за мен, така определеното от теб скалъпване е есенцията за решаване на състезателни задачи. В повечето от тях се изисква да "скалъпиш" нещо.

# 85
  • София
  • Мнения: 4 437
Нищо скалъпено няма в методиката а да си решава задачите, стига да му е приятно.

След като смяташ, че този опростен метод не е скалъпен, хайде опитай да решиш системата от предния ми пост именно чрез този метод.

Системата е универсално приложима - трябва да уеднаквим коефициентите пред X, за да можем да го извадим от системата:

Първо уравнение (умножаваме по 17)
7x + 3y + 11z = 86 /*17

119X + 51y + 187z = 1462

Второ уравнение (делим на 2 и умножаваме по 7)
34x + 14y + 58z = 432 /2
17x + 7y + 29z = 216 /*7

119x + 49y + 203z = 1512

Вадим от второто първото и делим на 2:
8z - y = 25

събираме с третото уравнение:
z = y - 3

получаваме уравнение с едно неизвестно:
7z = 28 -> z = 4

Оттук нататък и ти можеш.



Спирам спама, модовете може да изтрият.  Peace

# 86
  • София
  • Мнения: 531
По отношение на кебапчетата: да, децата ни живеят в тази действителност, но не бих желала да виждам, че пошлото/неморалното се приема за нормално. Още повече в образователна институция. Чувството за хумор няма връзка тук, но не се учудвам, защото масово хората у нас са приели модела на "келепира", в който живеем, за нормален, че даже и го живеят.

По принцип съм съгласна. Само че според мен "пошлото/неморалното" тук е въпрос на лична интерпретация и надстройка. Децата нямат тези асоциации с думите "митинг" и "махала", които имаме ние, възрастните. "Знаменца" също не е задължително да означава БГ флагчета. Но това, от своя страна, повдига въпроса защо не става дума за "празненство по случай Рожден ден" вместо "митинг" и защо не са в парк вместо в "махала", пък нека ги черпят с кебапчета вместо толумбички.  Mr. Green Именно защото на децата им е все едно, задачата се решава по един и същи начин, затова ребром стои въпросът кому е нужно да се влагат недетски и спорно приемани понятия и дали това е целенасочена политика или е поредното недомислие от страна на съставящите условията на задачите. Лично мнение. Simple Smile

# 87
  • Мнения: 3
Нищо скалъпено няма в методиката а да си решава задачите, стига да му е приятно.

След като смяташ, че този опростен метод не е скалъпен, хайде опитай да решиш системата от предния ми пост именно чрез този метод.

Системата е универсално приложима - трябва да уеднаквим коефициентите пред X, за да можем да го извадим от системата:

Първо уравнение (умножаваме по 17)
7x + 3y + 11z = 86 /*17

119X + 51y + 187z = 1462

Второ уравнение (делим на 2 и умножаваме по 7)
34x + 14y + 58z = 432 /2
17x + 7y + 29z = 216 /*7

119x + 49y + 203z = 1512

Вадим от второто първото и делим на 2:
8z - y = 25

събираме с третото уравнение:
z = y - 3

получаваме уравнение с едно неизвестно:
7z = 28 -> z = 4

Оттук нататък и ти можеш.



Спирам спама, модовете може да изтрият.  Peace

Пак ще те разочаровам - в конкретния случай те оправя фактът, че третото уравнение, за щастие, е само с две неизвестни, но то можеше да бъде и с три :

7х+3у+11z = 86
34x+14y+58z = 432
z + x= y

И прилагайки твоя "универсален" метод отново стигаме до задънена улица, получавайки следната система:


8z - y = 25
z + x = y

И какво правим сега?

ПП. А там в решението ти трябва да извадим z = y - 3 от 8z - y = 25, но тази грешка явно е от недоглеждане, затова само уточнявам. Peace

# 88
  • Мнения: X
Бъци, има си тема за решаване на задачи. Тази е за състезания. Но може би, преди да коментираш състезателните задачи е добре да се запознаеш в детайли със самите състезания и техните регламенти за отделните класове. Това, че системи уравнения не се изучават в четвърти клас не пречи задачата да може да бъде решена от четвъртокласник.
kodbg ти е обяснил добре как стоят нещата.

# 89
  • Мнения: 91
http://npmg.org/2013/12/08/%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8% … A%D0%B0-5-1-2014/


Като че ли Danybon питаше за възможно явяване от майсторски клас по математика и на олимпиадата по информатика.

Общи условия

Активация на акаунт