Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 617
  • 468
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 1 782
Кой говори пък за твоето дете?
И защо го сравняваш със средата. Средно се сравнява със средно. А ако сравняваш единици, училището не е толкова основна съставна. Най-яркия пример за това е един сегашен осмокласен семегеец ,  който изкара прогимназията в 104 у-ще, което не му попречи да е на топ ниво. Което не означава, че училището е спомогнало особено за това, неговата помощ се вижда в средни резултати, а не в нсй-високи и ниски.
Включих се в дискусията след твое изказване за някакви 2-3 школи и километрични домашни в СМГ, спрямо които заниманията във вашето училище са недостатъчни според теб.
И целта на постовете ми е да споделя, че според мен натоварването от страна на училището с математика е сравнимо на двете места.
На който не му стига - да прави като Жасмин и да наблегне на самоподготовка, вместо да живее с мисълта, че другаде било чувствително по-добре.

Не мисля, че дискусията ни е спам. Добре ще е да се знае къде какво е натоварването с математика по училищата.

Последна редакция: нд, 21 дек 2014, 22:45 от kodbg

# 316
  • София
  • Мнения: 4 100
Аз мисля, че тотално се обърка темата.
Нали си говорим за часове математика, свързани с подготовка за състезания?
Базовите, където се учи основата, или за така ценната подготовка за матурите не я обсъждаме.
Оттук насетне разлика между у-щата в Сф има, и тя е съществена.
Давам пример - задава се състезание, имам близки с деца в СМГ , пишат ми - цяла седмица децата решават минали теми и някакви състезателни задачи - това са 10 часа седмично, плюс голямо такова домашно за уикенда. Какво мога да кажа аз - ми  1.5 ч. школа за подготвка за сътветното състезание, без домашно.  Примерите са ми от миналата година, след което се отказах да сравнявам, защото пък възникнаха други параметри и стана като да сравнявам ябълки с круши.

# 317
  • Мнения: 1 782
Е, не знам. Часовете математика са си часове.
Някак не ми идва отвътре да ги деля на такива за състезания и други.
Няма как в час ЗП или ЗИП в СМГ да е решавал целия клас, че и цяла седмица  задачи от състезания според мен, звучи ми като легенда, а и нямам подобни спомени.
В СИП, може.

# 318
  • София
  • Мнения: 7 673
Ели, при нас няма такова нещо с 10 часа подготовка за състезания /5 клас, СМГ/. Имат си редовните 2 учебни часа школа, в които, по мои наблюдения, почти не решават задачи от състезания от минали години, и това е. Не са имали подготовка от 10 часа. Не са имали и такива домашни за уикенда.  
Какво мога да кажа аз - ми  1.5 ч. школа за подготвка за сътветното състезание, без домашно.  
Горе - долу така е и при нас.

Иначе аз разбрах въпроса горе като време за самоподготовка, извън учебните часове, школите и домашните. т.е като самоинициативна такава.  newsm78
Никакво време не ни остава тази година за такава.

Но си мисля, че че с 8-9 часа математика, със или без школа, нещата се и ще се получават с натрупване, като за едно добро ниво.

# 319
  • Мнения: X
Нали си говорим за часове математика, свързани с подготовка за състезания?
Базовите, където се учи основата, или за така ценната подготовка за матурите не я обсъждаме.

О, в такъв случай нашите часове от 20 спадат на 2-3 седмично. Толкова се готви моята за състезания, няма време за повече.

Но въпросът беше:

Вашите деца по колко часа седмично се занимават с математика,споделете.

Затова включих всичко, дори времетраенето на състезанията.  Peace

# 320
  • София
  • Мнения: 4 100
Едно е да решаваш примерчета, друго е да задълбаеш и надградиш с по-трудни задачи. Разлика има. И разбира се , че зависи и от конкретните преподаватели, някои са по-амбициозни към представяне на учениците си по състезания, съответно и методиката е различна.
А темата кой при кого се подготвя пък въобще не смятам да  зачеквам, защото понякога името на у-щето да кажем, че е основата, но не само на него се дължи конкретния успех на детето.

Жасмин, нали темата е за състезателната математика, аз така разбрах въпроса.
Иринка, има разлика в учителите и подхода, вашата учителка има сходен маниер като при моето дете.

Редактирам се да допълня, че и всеки тук под добро ниво разбира различни неща. И пак отиваме да си сравняваме ябълки с круши  Laughing

Последна редакция: нд, 21 дек 2014, 23:08 от EliG

# 321
  • Мнения: X
А темата кой при кого се подготвя пък въобще не смятам да  зачеквам, защото понякога името на у-щето да кажем, че е основата, но не само на него се дължи конкретния успех на детето.


А, ето това е! Няма шампион, който да разчита само на училищна подготовка. Или родителите го подготвят, или ходи на допълнителни уроци при някой от най-добрите преподаватели.

Последна редакция: нд, 21 дек 2014, 23:40 от Анонимен

# 322
  • София
  • Мнения: 7 673
Иринка, има разлика в учителите и подхода, вашата учителка има сходен маниер като при моето дете.
Точно това си помислих и аз.
На ниво домашни обаче по ЗП, ЗИП и СИП - наистина не са малко и трудно биха могли да се отметнат за 40 минути, примерно.
А Ивет не е лошо да конкретизира питането си, защото спокойно може да я интрересува например подготовка на малък ученик, още дори не на възраст за МГ.
А темата кой при кого се подготвя пък въобще не смятам да  зачеквам, защото понякога името на у-щето да кажем, че е основата, но не само на него се дължи конкретния успех на детето.
А, ето това е! Няма шампион, който да разчита само на училищна подготовка. Или родителите го подготвят, или ходи на допълнителни уроци при някой от най-добрите преподаватели.
Много ми е интересно дали това е така. Дано се изкажат родители на шампиони по темата - достатъчна ли е училищната подготовка, за да създаде шампиони?

# 323
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Включих се в дискусията след твое изказване за някакви 2-3 школи и километрични домашни в СМГ, спрямо които заниманията във вашето училище са недостатъчни според теб.
И целта на постовете ми е да споделя, че според мен натоварването от страна на училището с математика е сравнимо на двете места.
На който не му стига - да прави като Жасмин и да наблегне на самоподготовка, вместо да живее с мисълта, че другаде било чувствително по-добре.

Не мисля, че дискусията ни е спам. Добре ще е да се знае къде какво е натоварването с математика по училищата.

Ако мислех, че в СМГ, или ПЧМГ е по-добре, детето ми щеше да учи на едно от двете места. Света София не е математическо училище, интензитетът и сложността на заниманията са абсолютно адекватни на претенциите му, а именно да подготвя за външното оценяване след 7-ми клас. В училището има деца, с по-изявени мат. способности, които до сега с израстването в класовете оредяваха. Или децата отиваха да учат в СМГ, или започваха да се интересуват от друго, като оставаха само единици състезатели. Така в прогимназията състезателната математика бе по на заден план. Тази година часовете тип школа вече са адекватни на моите представи за такива. Единствената ми забележка към момента е да са 2 учебни, т.е. 1 1/2 астрономически часа, просто защото това е стандартния хорариум за школа, и учителите трябва да си адаптират програмите, за да се вместят в дадените им 45 минути. Предполагам, че ще продължи да се върви по този път и когато синът ми стане в прогимназия, ще можем да говорим за сравнимо натоварване между школите на трите училища.

Целта пък на моя пост бе да споделя, че има пазарна ниша за школа извън МГ. Както и че е леко тъпо прекрасните лекции на прекрасните преподаватели, които Академия 21 век са събрали,  да бъдат затваряни само за СМГ-ейци.
Ако вкъщи растеше някакъв гений, все щях да намеря с кого да се занимава индивидуално, а нямаше да плача по форумите. За момента такива занимания ми се струват претенциозни и изхвърляне. Но това не значи, че не ме човърка, след като с толкова подготовка резултатите са над средните, с колко и дали биха се променили с повече подготовка.

# 324
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Много ми е интересно дали това е така. Дано се изкажат родители на шампиони по темата - достатъчна ли е училищната подготовка, за да създаде шампиони?

Така както аз разбирам питането ти, единствените, които отговарят на условието са споменатия младеж от 104-то и Любомира, девойката от Свищов. Аз лично си мисля, че зад всеки успех стои добър ментор, или тренер, както искаш го кажи, който да води, както и много индивидуална мотивация и хъс. А вече дали това се случва в училище, или извън него - не знам, по мое време ставаше в школите и кръжоците от училище, както и в лагер-школите. Не виждам причини сега да е различно. Ако питането ти е дали е необходимо да плащаш допълнително, не мисля че всички шампиони ходят на допълнителни платени уроци, дори напротив, по-скоро ще са единици.

# 325
  • Мнения: 433
Целта пък на моя пост бе да споделя, че има пазарна ниша за школа извън МГ. Както и че е леко тъпо прекрасните лекции на прекрасните преподаватели, които Академия 21 век са събрали,  да бъдат затваряни само за СМГ-ейци.
Защо според теб школата на Академия 21 да е за СМГ-ейци само? В нашата група има дете от ЧУ, още повече ние сме 5 клас и когато се записахме за школа никой не знаеше дали ще успеем да влезем в СМГ. На школа са поканени деца явили се на състезанието "Математически звезди" в Пловдив, а не учещи тук или там. И понеже се явиха доста деца от СМГ се получи, че сега те посещават главно школата и съответно часовете са съобразени с тях.

# 326
  • Мнения: X
Академия 21 вече и в София ли има занимания?

Тинкърбел, гениите се създават. Никой от Амазонската джунгла не е хванал да докаже хипотезата на Поанкаре, Перелман също е ходил на кръжоци по математика от ранна възраст.  Simple Smile

Последна редакция: пн, 22 дек 2014, 08:10 от Анонимен

# 327
  • София
  • Мнения: 4 100

Защо според теб школата на Академия 21 да е за СМГ-ейци само?

Не е. Но времево и като местоположение е така ситуирана, че дете от друго у-ще не би могло да я посещава, без да изпуска часове.

Според мен Тинкърбел искаше да каже, че за момента няма школа за състезателна математика в София, извън двете в МГ-тата, която да е обявена и достъпна за всеки, който пожелае по-сложни задачи.

Последна редакция: пн, 22 дек 2014, 08:21 от EliG

# 328
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Значи Варна е напред в това отношение. Учителите , които водят школите на МГ ходят и в други частни школи. Има поне няколко такива!  Simple Smile

# 329
  • Мнения: 433
Нямам представа как е положението с школите за по-големи деца, нали има курсове и за 5, и за 6 клас в СМГ, винаги съм си мислила, че са за състезателна математика.
Но посещаването на школи не прави от децата по-добри състезатели автоматично. Напротив при моето тази година има очевиден спад, който нямам представа на какво се дължи. И на две школи ходи, и у нас решава домашни от училище до 11 посред нощ... Според мен знания има, но резултати не  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт