СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 3

  • 101 844
  • 743
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 3 379
Здравейте, позволявам си да пиша в темата ви, без да имам ученик в СМГ, тъй като една от опциите, които разглеждаме е детето да кандидатства в СМГ след 4-ти клас (сега е в 4-ти).

Ще съм благодарна да споделите мнения за учителите, които ще поемат випуска на 5-токласници догодина - както по математика, така и по БЕЛ и език. Също така много силно ме интересува какво е нивото на подготовката в периода 5-7ми клас и по БЕЛ и чуждия език, тъй като това ще е фактор дали да изберем това училище (ако приемат детето, разбира се). Остава ли време на децата да се занимават с извънкласни занимания като допълнителни езици и спортове извън училището или е немислимо натоварване?

Много благодаря предварително, може и на лично съобщение да ми пишете ако това е по-удобно.

# 571
  • Мнения: 50 831
Също така много силно ме интересува какво е нивото на подготовката в периода 5-7ми клас и по БЕЛ и чуждия език, тъй като това ще е фактор дали да изберем това училище (ако приемат детето, разбира се). Остава ли време на децата да се занимават с извънкласни занимания като допълнителни езици и спортове извън училището или е немислимо натоварване?

Това все пак е МГ, нивото по БЕЛ и чужд език си е относително високо, но нормално, не е нещо особено. То си зависи и на какъв учител ще се паднете де, но ако детето иска да си остане в СМГ в общия случай може даже да мине и без ходене на курсове. Но повечето го правят за всеки случай. Що се отнася до езика - нивото по английски на учениците е относително високо, ама защото учат навън. Приносът на самото СМГ е до толкова, доколкото е заложено в програмата. Зависи и от учителя, но в края на краищата децата са дисциплинирани и мотивирани, внимават в час и с тях се работи лесно. Но не е ЕГ, нали Grinning
Колко време остава за други неща е относително. На по-бавно дете може и да не му остава. Други си написват всички домашни още в училище и вкъщи почти нямат какво да правят. Няма как да ти кажем как ще е с твоето дете. Но при всички случаи не е нещо изключително натоварващо. Досадно е само, че с всичките школи в събота ходенето на ски става проблемно за организиране.

# 572
  • Мнения: 433
Моето дете е доста бавно и мудно, понякога до 22 часа учим. Като се прибавят и школите в училище, състезанията в събота, олимпиадите в неделя... време няма за нищо, но поне на мен не ми се вижда да е свръх натоварването, ако детето е организирано.

# 573
  • София
  • Мнения: 757

На мен програмата ми се струва страхотна. Децата харесват ли я?

Не знам колко е страхотна програмата, но с огромно съжаление споделям, че тази година е една загубена за осмокласниците година. Моят син и за десет минути не е седнал да учи по каквото и да е под предтекст, че нямат да учат. Дори и математиката не отговаря на очакванията ми - не им се дават достатъчно домашни. Абе пей сърце за него, а моето ме боли, като го виждам какво безвремие е настанало за него. Не съм доволна!

# 574
  • Мнения: 3 379
То е ясно, че е до дете, но аз питам в общия случай... Все пак всяко от тези деца е било и в друго училище преди това и може да се направи разликата от вида "преди имаше време и за .... (еди-какво си)", а сега няма и от сорта. Моето дете в момента се подготвя доста бързо с уроците, но учи два езика (един в училище и един в школа) и при евентуален прием и преместване в СМГ и двата езика ще трябва да се учат извъкласно, тъй като по единият е много напред, а другият не се изучава в СМГ. Освен това ходи и на два спорта (извън сезонните като ски например). Така че се опитвам да разбера ще трябва ли да се лиши от нещо от тези неща и ако не се лиши, ще се претовари ли (поседното се опасявам, че често има обратен ефект върху децата).

А всички школи ли са в събота? През седмицата само програмата от училище ли изучават или има и другизанимания?

# 575
  • София
  • Мнения: 757
То е ясно, че е до дете, но аз питам в общия случай... Все пак всяко от тези деца е било и в друго училище преди това и може да се направи разликата от вида "преди имаше време и за .... (еди-какво си)", а сега няма и от сорта. Моето дете в момента се подготвя доста бързо с уроците, но учи два езика (един в училище и един в школа) и при евентуален прием и преместване в СМГ и двата езика ще трябва да се учат извъкласно, тъй като по единият е много напред, а другият не се изучава в СМГ. Освен това ходи и на два спорта (извън сезонните като ски например). Така че се опитвам да разбера ще трябва ли да се лиши от нещо от тези неща и ако не се лиши, ще се претовари ли (поседното се опасявам, че често има обратен ефект върху децата).

А всички школи ли са в събота? През седмицата само програмата от училище ли изучават или има и другизанимания?
Всичко може - моето от 5 до 7 си ходеше на два езика, спорт и школи. Нищо им няма - щом е бързо детето ще се справи. Няма да се претовари - то като знае, че ще трябва да тича на някакво занимание си пише домашните в у-ще, в междучасията. Е, в  неделя учи за цялата седмица, но се справяше без никакъв проблем. Огромното предимство на СМГ  е Програмата. Винаги така е направена, че няма в един ден 4 разказвателни + БГ, + мат. Мисли се като се прави и затова децата имат време за всичко и успяват.

# 576
  • Мнения: 335
Някой има ли представа защо не се ползват новите зали по ИТ?

# 577
  • Мнения: 163

На мен програмата ми се струва страхотна. Децата харесват ли я?

Не знам колко е страхотна програмата, но с огромно съжаление споделям, че тази година е една загубена за осмокласниците година. Моят син и за десет минути не е седнал да учи по каквото и да е под предтекст, че нямат да учат. Дори и математиката не отговаря на очакванията ми - не им се дават достатъчно домашни. Абе пей сърце за него, а моето ме боли, като го виждам какво безвремие е настанало за него. Не съм доволна!
Да бе да, нямало домашни Simple Smile това е от днес

# 578
  • Мнения: 18
Някой има ли представа защо не се ползват новите зали по ИТ?
...и новите тоалетни са заключени?

# 579
  • София
  • Мнения: 752
Някой има ли представа защо не се ползват новите зали по ИТ?
...и новите тоалетни са заключени?
И нашите не са учили в новите зали. Sick Г-жата не е дала смислено обяснение. А доколкото знам, в старите единствената полза от компютрите е, че топлят Mr. Green
В неделя трябваше да обезвъздушават парното. Някой знае ли дали има ефект?
 muro04, явно сте спечелили шестица от тотото с г-жата по английски. Wink
За мен езиковата година в МГ е newsm50 Дори да учат езици извън училище и да ходят на няколко школи, това са огромен брой часове напълно изгубено време в училище. В момент, когато те са в най-активна възраст и са пълни с енергия. Mr. Green Тези изгубени часове, един ден ще им трябват. Но това се осъзнава на един по-късен етап. В 8-ми клас са пей сърце. Crazy

# 580
  • Мнения: 1 131

...и новите тоалетни са заключени?
Не знам за кой етаж става дуна, но щерката сподели, че работят (2 етаж) и са мнооооого хубави по нейните думи.


Не знам колко е страхотна програмата, но с огромно съжаление споделям, че тази година е една загубена за осмокласниците година. Моят син и за десет минути не е седнал да учи по каквото и да е под предтекст, че нямат да учат. Дори и математиката не отговаря на очакванията ми - не им се дават достатъчно домашни. Абе пей сърце за него, а моето ме боли, като го виждам какво безвремие е настанало за него. Не съм доволна!

Имах същия проблем с баткото в 8 клас - то е ясно, че годината е загубена, но все пак основното ми притеснение беше, че губят навици и се учат на мързел. И в дългосрочен аспект последствията от тази загубена година могат да са непоправими. Но засега - 9 клас, с огромно успокоение виждам, че поне при нас нещата се стабилизират - засега съм много обнадеждена. Има светлина.

# 581
  • Мнения: 50 831
За мен езиковата година в МГ е newsm50 Дори да учат езици извън училище и да ходят на няколко школи, това са огромен брой часове напълно изгубено време в училище. В момент, когато те са в най-активна възраст и са пълни с енергия. Mr. Green Тези изгубени часове, един ден ще им трябват. Но това се осъзнава на един по-късен етап. В 8-ми клас са пей сърце. Crazy

Все пак да отбележа, че тази езикова година в МГ не е по желание на МГ, а е наложена от държавата на всички училища с прием след 7 клас. Ако МГ станат самостоятелни субекти с право да си съставят сами програмата може и да я няма, кой знае?

# 582
  • София
  • Мнения: 1 154
И какво и е лошото на езиковата година в МГ?!
Проблемът е в начина на провеждането й и в учителите по английски, които не си вършат работата, както трябва. Защо някой дават домашни и имат изисквания, а други не?!
Като не могат да направят организацията и децата да са разпределени по нива на владеене на езика, което не е особено трудно, като не могат да си подберат добри учители, поне да освободят децата от задължително присъствие в часовете, да се явават само на контролни и да си ходят на курсове по езици извън училище, а не да не си губят 18 часа от седмицата.

# 583
  • Мнения: 1 131
Master, аз лично съм много доволна от госпожата по английски в 8 клас - жената полагаше Сизифовски усилия, за да работи с децата според нуждите и знанията им. Даваше им различни домашни, които системно се проверяваха, пращаше им постоянно линкове за допълнителна работа в къщи, държеше и родителите в течение на работата на децата. 
Но при клас от приблизително 30 деца, някои от които не са учили никога английски, а някои от другите са със сертификати разни - как да обединиш работата?
И как да се очакват добри резултати?
Споделям идеята за разделяне на няколко нива. 

Последна редакция: вт, 13 яну 2015, 11:46 от mst

# 584
  • София
  • Мнения: 752
Относно проблемите с английския, наскоро моят семегеец сподели следното нещо: "Самата система, по която се учи (учебниците и помагалата, по които се учи и то не само в СМГ и не само на едно издателство), е така направена, че е 100% ефективна, ако ходиш на частни уроци, донякъде ефективна, ако ходиш на курс с до 10-15 човека и напълно неефективна в клас с 30 деца."  Crazy Учебниците са така направени, че на практика "написваш учебника" и ако не ти проверят какво си писал в учебника и в тетрадката, ефектът е съмнителен. А не е възможно един учител всичко на всички да проверява. Спомням си, на времето в едно друго училище ги деляха на две групи в часовете по английски, както са в СМГ по информатика. Може би, ако СМГ иска наистина да стане "иновативно у-ще" , трябва да се помисли за такава система на обучение. Така ще могат да ги разделят и според нивото (поне донякъде) Thinking

Общи условия

Активация на акаунт