СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 3

  • 101 815
  • 743
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 757
Да, но това все пак е математическа, не езикова гимназия. Надали някога ще се задълбаят дотолкова в един език и то само в един клас - 8-ми. Хубаво като идея, но аз съм реалист човек, а и други са приоритетите на училището.

# 586
  • Мнения: 939
И според мен езиковата година в МГ (8 клас) е загуба на време за всички деца, които са учили езика преди това. Именно затова преди години ми се искаше "нашият" избор след 7 клас да е свързан с немския език, но за добро или лошо бях отсвирена.

Да използвам случая и да споделя една инициатива на 12-класниците ни:

http://bnr.bg/horizont/post/100507952/uchenici-smg-organizirat-s … recheno-smg-gonka

"Ученици от 12-и клас на Софийската математическа гимназия (СМГ) организират в неделя състезание с благотворителна цел, наречено „СМГ – гонка". Предвидени са различни задачи за ума, както и задачи с физическо движение, споделиха организаторите, но запазиха условията в тайна, за да привлекат повече любопитни участници.
Събраните средства ще бъдат дарени на дома за сираци “Св. Николай” в село Нови Хан.

Записването е на отбори по двойки, като се препоръчва поне единият ученик в двойката да е от СМГ. За първо място е предвидена специална награда. Засега са записани десетина отбора."

За записване:
https://www.facebook.com/events/1033338526692488/

# 587
  • Мнения: 478
Няма как да се разделят на нива, защото от министерството изискват в края на 8-ми клас всички да имат определен обем знания по езика. Изисква се ниво минимум - еднакво за всички и на което да се стъпи в 9-ти клас и никой не се интересува от това, че някои вече имат покрити сертификати даже. Иначе как ще се постигне еднаквост (според техните критерии и ниво) накрая? В крайна сметка това не е школа за изучаване на езици.
Идеята на състезанието е прекрасна. Моят синковец нищо не знае. Ще го накарам да пита днес.

# 588
  • Мнения: 50 819
Няма как да се разделят на нива, защото от министерството изискват в края на 8-ми клас всички да имат определен обем знания по езика. Изисква се ниво минимум - еднакво за всички и на което да се стъпи в 9-ти клас и никой не се интересува от това, че някои вече имат покрити сертификати даже. Иначе как ще се постигне еднаквост (според техните критерии и ниво) накрая? В крайна сметка това не е школа за изучаване на езици.

Много добре обяснено. Държавата си гони определено ниво и изоставащите, както и напредващите, имат проблем, който трябва да си решават сами Twisted Evil
Нима не е същото и по математика например в обикновените училища? Нима там за децата състезатели часът по математика не е пълна скука и загуба на време? И с всеки друг учебен предмет е същото.
Някаква форма на индивидуален подход би могло да има в частно училище.

# 589
  • Мнения: 1 782
Не съм съгласен...
Държавата гони определено минимално ниво и по математика.
Това не означава, че училището има ангажимент да не надхвърля това минимално ниво при част от учениците си!
Това, че в името на едно училище фигурира дума математика или език не го ограничава да предлага по-задълбочени знания в друга насока.
Разделението в 8 клас по ниво за мен не пречи на целите, спуснати от министерството.
Единствената причина, която мога да намеря за да не се прави това е мързел и нежелание за развитие.

# 590
  • Мнения: 50 819
Това не означава, че училището има ангажимент да не надхвърля това минимално ниво при част от учениците си!

Така е, но няма и ангажимент да го надхвърли Grinning Нито пък са заделени ресурси за такова надхвърляне, а разделението на групи по нива изисква повече преподаватели.
Иначе ако има условия и стане с наличните ресурси - ок, но до там.

# 591
  • Мнения: 1 782
Така е, но няма и ангажимент да го надхвърли Grinning

О да, разбира се.
Просто тук вече идва ред на държавата да направи по някакъв начин привлекателна идеята за надхвърляне на минималното.
Затова на теория би следвало рано или късно ЧО да измести ДО по качествен показател, там има мотивация.
В ДО такова нещо няма, достатъчно е да достигнеш определено ниво, което ти осигурява попълване на необходимата бройка, оттам нататък няма никакъв стимул дали ще го правиш добре, по-добре или още по-добре освен вътрешна мотивация, която като цяло липсва в обществото ни.

# 592
  • Мнения: 50 819
Така е, но няма и ангажимент да го надхвърли Grinning

О да, разбира се.
Просто тук вече идва ред на държавата да направи по някакъв начин привлекателна идеята за надхвърляне на минималното.
Затова на теория би следвало рано или късно ЧО да измести ДО по качествен показател, там има мотивация.
В ДО такова нещо няма, достатъчно е да достигнеш определено ниво, което ти осигурява попълване на необходимата бройка, оттам нататък няма никакъв стимул дали ще го правиш добре, по-добре или още по-добре освен вътрешна мотивация, която като цяло липсва в обществото ни.

Държавата се грижи за образованието на масите, евентуално да вдигне нивото на средняците до това, което и е нужно на нея. При ограничен ресурс повече трудно може да се желае. Но държавата не може да хвърля големи ресурси за някакви там 5 или 10 процента от децата, които надхвърлят доста училищното ниво. И е разбираемо. В случая със СМГ държавата (общината) поне прави доста за да надхвърли обичайното ниво в областта на математиката и не го прави зле. Но няма как да прави същото с всички дисциплини. То и затова всеки си избира къде да си даде детето. Има и ЧУ за тези, които очакват повече. Не, че аз съм убедена, че в ЧУ всичко е цветя и рози и реално човек наистина получава това, за което плаща, но това е друга тема. Важното е, че избор има и всеки си решава. За мен лично добро ниво по математика от училище и добро ниво по език с школи е приемлив вариант и не се оплаквам. Съзнавам плюсовете и минусите на СМГ, претеглила съм ги и съм ги приела. Ако някой не е направил така може да се чувства разочарован. Винаги ще има разочаровани, няма как.

# 593
  • Мнения: 1 782
Държавата се грижи за образованието на масите, евентуално да вдигне нивото на средняците до това, което и е нужно на нея.

Говорим на различен език...
Какво прави държавата е ясно, оттук нататък следва, може ли едно училище да направи повече от друго и колко повече е това повече. Да направи само, като вътрешна организация и наличен ресурс, недей да правиш постоянна връзка с държавата.
Че може, явно може, затова има различни училища с различно ниво на успех.
Достатъчно ли е това повече - към момента да, достатъчно е да си малко над другите и да нямаш празни места. Оттам нататък е все едно от гледна точка на финансиране.
Та, хайде стига оправдания с ограничения ресурс. Той е едната страна на медала, другата е успешното управление на едно училище.
В общия случай, колкото едното куца, толкова и другото, резултата е съвкупност от недостатъците и на двете места.
Или по-просто казано, винаги може да е по-добре с актуалните дадености ако се използват и управляват както трябва.
ПП - В интерес на истината, объркал съм темата, мислех, че дискутираме в темата за проектозакона за образование, а сега виждам, че е в темата за СМГ Simple Smile
Не е тук мястото на този спор...

# 594
  • Мнения: 976
     Код, не е неуместно и тук.
     За мен простото решение  /без държавни и финансови промени за момента/ за СМГ е - различни езици от английски  /изключваме "супер-паралелката" с немски/ в 8 клас.  Дори и после да не продължи с този език, за младия ум е сигурно, че ще научи нещо, а когато за всички бъде от нулата, ще им е по-интересно и няма да е загуба на време този 8 клас.

# 595
  • Мнения: 4 210
SZA, и друг път сме си писали по темата.
Синът ми е 6 клас.
Учителките по БЕЛ, най- отговорно  го твърдя, при които той попадна си вършат работата. Аз нямам забележки.
За езиците: Тъй като от преди това учеше АЕ в школа, на доста високо ниво решихме, че ще е добре да запише РЕ в СМГ. Така че за АЕ нямам поглед в СМГ.
Относно справянето и преди съм ти споделяла, че се справя. Може би е научен да учи и внимава в час.
Факт е, че при 4 пъти тренировки  по футбол от Понеделник  до Петък + 2 пъти АЕ в школа не съм забелязала несправяне. Успехът си е все на едно ниво.
Доколкото си спомням и твоето дете е организирано и не виждам причина да не се справи. Напротив, вярвам, че ще се справи ,АКО математиката не му създава проблем. Имам предвид, че ако е изкуствено напомпано за влизане може това да не се окаже неговото място, да се затруднява, да отделя прекалено много време за математика и от там да започне да куца и другото. Такива са ми наблюденията за времето там. Не съм следила детето ти и не знам как е по мат. Ако обаче си му е страст си държа на мнението, че няма причина да не се справи.

# 596
  • Мнения: 4 210
Да използвам случая и да споделя една инициатива на 12-класниците ни:

http://bnr.bg/horizont/post/100507952/uchenici-smg-organizirat-s … recheno-smg-gonka

"За записване:
https://www.facebook.com/events/1033338526692488/

Има ли по-осведомени по- въпроса?
Дали става за 6- класници мероприятието и какво ще представлява по- подробно, защото от информацията тук и във ФБ не разбирам точно.
Синът ми и приятел извън СМГ се чудят дали могат да участват.

# 597
  • Мнения: 719
Международна "Жаутиковска олимпиада"
http://pifagor.kz/node/780

# 598
  • Мнения: 3 379
gerka, така е, писали сме си и се извинявам, че се повтарям, но явно разбираш, че са ми сериозни колебанията Simple Smile А и тук мога да получа информация от родители, които вече имат деца в СМГ от известно време... Надявам се да вземем правилното решение. То не е ясно ще бъде ли приет, на първо място, де, така че... Лично аз смятам да говоря и със Златилов, при който ходи на курс, за мнение.

# 599
  • Мнения: 719
http://novanews.bg/news/view/2015/01/20/99079/%D0%9D%D0%B0%D1%88 … 1%82%D0%B0%D0%BD/

Последна редакция: сб, 24 яну 2015, 12:46 от One of you

Общи условия

Активация на акаунт