СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 3

  • 101 786
  • 743
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 2 959
Със сигурност втората немска и френската паралелки ще са за сметка на английските. Няма как да се образува нова паралелка, защото училището и без това се пука по шевовете.

Може, може. В миналото е имало до "м" паралелка - общо 12 (без "й").  


Не, че съм за образуване на нови паралелки -  най-сигурният път към падане на рейтинга
Unna,
цитираш само едния множител. Но има и втори множител.
Ситуацията към 1989 г:
11-ти клсд - 8 парелки;
10-ти касл - 10 паралелки (до "к", не до "м")
9 клас - 10 паралелки
8 клас  - 10 паралелки (не съм сигурна дали не паднаха до 8 бр,)
До тук 38 паралелки
тогава малките бяха по 2 класа в 6-ти и 7мо - общо 4 паралелки.
До тук са били 42 паралелки.

Сега: 5 х 6 гиннази (от 8 до 12 клас)  + 4*3 прогимназия = 42 паралелки - става същото.

В сегашната сграда на СМГ не може да има допълнителен прием, без нова сграда.
Имам нестандартна (наречето го луда идея) - на елитните училища МОН трябва да предостави допълнителна сгради - да кажем, че това е втори корпус. До СМГ това е 4-то весело (не искате да прочетете за какво говоря. Но в тази сграда учеха проститутки от класа и ние простите матенатици обменяхме жизнен опит). За да има СМГ по-голям прием, трябва да му дадар сградата на 4-то весело. 

# 646
  • Мнения: 335
Скрит текст:
Със сигурност втората немска и френската паралелки ще са за сметка на английските. Няма как да се образува нова паралелка, защото училището и без това се пука по шевовете.

Може, може. В миналото е имало до "м" паралелка - общо 12 (без "й").  


Не, че съм за образуване на нови паралелки -  най-сигурният път към падане на рейтинга
Unna,
цитираш само едния множител. Но има и втори множител.
Ситуацията към 1989 г:
11-ти клсд - 8 парелки;
10-ти касл - 10 паралелки (до "к", не до "м")
9 клас - 10 паралелки
8 клас  - 10 паралелки (не съм сигурна дали не паднаха до 8 бр,)
До тук 38 паралелки
тогава малките бяха по 2 класа в 6-ти и 7мо - общо 4 паралелки.
До тук са били 42 паралелки.

Сега: 5 х 6 гиннази (от 8 до 12 клас)  + 4*3 прогимназия = 42 паралелки - става същото.

В сегашната сграда на СМГ не може да има допълнителен прием, без нова сграда.
Имам нестандартна (наречето го луда идея) - на елитните училища МОН трябва да предостави допълнителна сгради - да кажем, че това е втори корпус. До СМГ това е 4-то весело (не искате да прочетете за какво говоря. Но в тази сграда учеха проститутки от класа и ние простите матенатици обменяхме жизнен опит). За да има СМГ по-голям прием, трябва да му дадар сградата на 4-то весело.  


През 1989 паралелките 8-ми клас са до "м", т.е. 12  (10 математически и 2 физици). Сигурна съм. Но не изключвам вариант да съм се объркала в сметките с броя на паралелките на горните класове (и аз като тебе ги броях, за да направя сравнение със сегашното положение). Опасявах се, че има резерв от 5 (даже 6) паралелки и ми беше интересно дали френската ще е допълнителна.

А относно допълнителната сграда и лудите идеи, може и тази на психодиспансера отсреща  Laughing  Laughing Laughing

Последна редакция: пн, 16 мар 2015, 23:27 от unna

# 647
  • Мнения: 542

Класната на 8 "Е" г-жа Емилия Вълкова усилено работи по въпроса. Минаха открити уроци пред германците, които са отчетени като успешни. От това, което каза г-жа Вълкова, останахме с впечатлението, че въпросът с DSD e към финала и в най-скоро време ще има положително разрешение за СМГ и децата ни.

Това е прекрасно. Но аз имах предвид и за английския. Нивото е доста високо в 11-12-ти клас и би могло да се организира нещо. Със сигурност има деца, които не посещават школи по езика, а се самоподготвят и в един момент започва едно тичане и издирване на начини за сертифициране. Не е невъзможно, но засега не чувам някой да работи в тази посока. Сигурно на следващата родителска среща ще повдигна въпроса.

Нито тичане започва, нито издирване. "Начинът за сертифициране" е един – явяване на изпит. Регистрацията за него и плащането на таксата стават онлайн и отнемат 3-4 минути. А на Google Maps може да се види местоположението на центъра, в който ще се проведе изпитът.
Та, няма никакъв проблем за учениците, които се подготвят самостоятелно. Всъщност те не са много – около 1%.

# 648
  • Мнения: 4 210
Знаете ли къде и от колко часа ще се явяват семегейци на ВМС ?

# 649
  • Мнения: 433
 В 125-то и май е от 10.30 ч.

# 650
  • Мнения: 4 210
В 125-то и май е от 10.30 ч.

Много кофти за нас. Благодаря ти.

# 651
  • Мнения: 719
http://sofia.topnovini.bg/node/597532
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1421587

Последна редакция: вт, 21 апр 2015, 12:42 от One of you

# 652
# 653
  • столицата
  • Мнения: 4 469
Това е абсурдно! Трябва да се протестира.

# 654
  • Мнения: 50 782
Това е абсурдно! Трябва да се протестира.

Не само, че е абсурдно, но и няма никаква (даже и популистка) логика. В опитите да затрият ранния прием в МГ-тата поне се изтъква желанието да се подпомогнат другите училища и да не се обезкървят.

Но от това ограничаване на стимулите до 5000 лева на училище лошите училища нищо няма да намажат, защото техните деца все едно не отиват на национален кръг на олимпиади. Т.е. не се цели преразпределяне на парите, а икономия някаква без оглед на това, че тези пари са жизнено важни за развитието на талантливите деца. А пък и то една икономия - ако едни няколко стотин хиляди лева са ни кусурът на бюджета егати държавата сме Sad

# 655
  • Мнения: 2 959
Това е абсурдно! Трябва да се протестира.

Не само, че е абсурдно, но и няма никаква (даже и популистка) логика. В опитите да затрият ранния прием в МГ-тата поне се изтъква желанието да се подпомогнат другите училища и да не се обезкървят.

Но от това ограничаване на стимулите до 5000 лева на училище лошите училища нищо няма да намажат, защото техните деца все едно не отиват на национален кръг на олимпиади. Т.е. не се цели преразпределяне на парите, а икономия някаква без оглед на това, че тези пари са жизнено важни за развитието на талантливите деца. А пък и то една икономия - ако едни няколко стотин хиляди лева са ни кусурът на бюджета егати държавата сме Sad

+1
Преди време разглеждах програмата. Отчетите са в "насипно състояние" според моите критерии и се опитах да обобщя данните.

Тази програма "С грижа за всеки ученик" има малък бюджет общо до 3 млн. лв.

Този модул, който им боде в очите е "Модул 1  „Осигуряване на обучение на талантливи ученици за участие в ученическите олимпиади“ − 1 200 000 лв.  - ТОВА СА НАЙ-ДОБРЕ ПОХАРЧЕНИТЕ ПАРИ ОТ НАЦИОНАЛНИЯ БЮДЖЕТ, т.е. от нашите данъци
(бюджетът може да се увеличи до 1,8 млн.)

Парите не се отпускат автоматично. След като предишната година (напр. 2013/2014 г) училището класира ученици на национален кръг и по-високо, получава право да защити проект до определена сума за работа с талантливи деца (школи) за следващата (2014/2015). Затова много училища с 1-2 деца, не се занимават. За тази година парите по прашо са 1,229 млн. лв, но не съм смятала с колко по-малко са реално отпуснатите.

Ето какви са резултатите за класирани деца обобщени от мене за 2013/2014 г.  url]http://dox.bg/files/dw?a=964db94f4d[/url]

Може да видите какво се получи за парите на база поканени училища  (това не са реалните пари, а парите, на които 1 учлище има право, ако напише проект и МОН одобри сумите).

Файлът не е довършен. Направена е класация на областите и класация на училищата във всяка област, тук са възможни малки грешки при пренасяне на данните (това беше основната трудност - едно и също училище се изписва различно и може да не съм ги обобщила вярно). Последният лист - национално класиране по училища НЕ е довършен - въведена е малка част от областите, но в топ 5 не очаквам разместване.

Няма какво да се лъжем - СМГ е образователен феномен - 143 класирани деца на 10 олимпиади. Прекрасни резултати показват МГ Варна (84 деца на 10 олимпиади) и НПМГ (73 деца на 12 олимпиади).
За мене беше интересно да разбера и кои училища имат участници в най-много на брой олимпиади - ПМГ Бургас (14 бр). Стига статистика (без това е недовършена. Но до края на другата седмица ще сметна колко "ще спести МОН" от талантливите деца).

А да не забравяме, че подготовката на отборите и участието за международни олимпиади НЕ се плаща от държавата (а от една чужда фондация).

Напълно съм съгласна с Galimar, че трябват протести пред МОН и парламента - от родители и бивши възпитанаци.

# 656
  • Мнения: 433
Съгласна съм, че трябва да протестираме. Не искам децата ми да са необразована пасмина, каквато се мъчат да ги направят.

# 657
  • Мнения: 71
Не само, че е абсурдно, но и няма никаква (даже и популистка) логика.
...
Но от това ограничаване на стимулите до 5000 лева на училище лошите училища нищо няма да намажат, защото техните деца все едно не отиват на национален кръг на олимпиади. Т.е. не се цели преразпределяне на парите, а икономия някаква ... А пък и то една икономия - ако едни няколко стотин хиляди лева са ни кусурът на бюджета егати държавата сме Sad

Черна станция,
Има логика, даже много желязна:
1.
Олимпиади се провеждат по 20 (или 21 дисциплини, не помня точно, а сайтът на МОН не ми се отваря), по средно 100 участника  = 2000 участника, по 500 лв./участник = 1 млн. български левчета. Към това трябва да се прибавят полагащите се пари за лауреати и медали от международни олимпиади и бюджетът на програмата "С грижа за всеки ученик"-модула за подготовка на талантливите ученици става 1,6 млн. лева!. Бюджетът се планира по индикативни показатели (бр. участници, бр. призьори (лауреати) и т.н. - т.е. от това не може да се икомномиса, а и на този етап не това е целта. Даже целта е да се формира по-голям бюджет. Защо - ще стане ясно след малко)
2.
Ако 400 български училища училища излъчат по 5 финалисти и един от тях е призьор (лауреат) ще им се полагат по 4-4,5 хил. лева и целият бюджет заминава по предназначение в  училищата.
Ноооо:
Това е в ситуация, когато много училища имат по малко класирани на национален кръг!
Реалната ситуация е друга: около 10-12 училища в България подготвят преобладаващото мнозинство класирани (благодаря на biborana за посочените точни данни малко по-горе) и по досегашната схема на финансиране при тях отиваха заработените от учениците им значителни части от бюджета на програмата.
3.
Ако се сложи някакъв максимален лимит на полагащите се на училище суми (в сегашния проект е поставен лимит 5000 лв. на училище по даден предмет), споменатите 10-12 училища ще получат по-малко пари от полагащите им се по досегашния модел за разпределяне. Но парите в бюджета на програмата са предвидени по досегашния модел за разпределянне!!! Т. е. налични са!!! Но заради предвиждания макс. лимит за училилще част от парите няма да бъдат раздадени на училищата - в програмата ще възникне икономия в бюджета!!!
4.
И чак сега вече идва ред на въпроса, който първоначално никой (простосмъртен) не си задава:
"Какво се прави с икономиите?"
(За да се отговори на въпроса ще подхвърля жокер: Попитайте в МОН от къде идват скандлните премии/бонуси за "добро" управление на разни програми, проекти и др. под.?
Аз знам отговора, но няма да го кажа, за да ви остане удоволствието сами да откриете очевидното, макар и старателно забулено  Wink )

Последна редакция: сб, 25 апр 2015, 14:03 от OK419e

# 658
  • София
  • Мнения: 757
Знаете ли, още като разбрах че Милена Дамянова е станала шеф на Комисията по образоване ми стана ясно, че пак ще се заеме с математическите гимназии. И ето, че не се излъгах. Не знам на какво се дължи злобата на това същество към тези училища - почвам да си мисля, че е нереализирал се математик Mr. Green.
А че това е поредният абсурд - спор няма! И ако написаното от ОН419е е вярно - какво да кажа, не съм изненадана.

# 659
  • София
  • Мнения: 752
Някой чул ли е нещо за родителска среща утре? Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт