Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 37 098
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 2 837
Против домашното образование може да се каже много. Не съм му привърженик. А и в България не е регламентирано законово, така че тези хора няма защо да се жалват от отношението към тях, те предварително са знаели, че ще са неприети и неразбрани. За конкретния случай...организаторите са могли  да не допуснат детето до състезанието, но отнемането на наградата е глупаво решение.
Но пък да се идеализира училищното образование, и то особено в днешния му вид, също не е редно. Много деца не се социализират добре и в училище. От трите училища, в които съм учила, добре се чувствах само в едно, а съм екстроверт. Усещам, че и синът ми сега има проблем с намирането на деца със сходни на неговите интереси в училище, въпреки че и той е много отворено дете и формално е близко с всички (засега резултатът от тази социализация е научаването на няколко жаргонни и диалектни фрази, както и на думи  и фрази, свързани с материално-телесната долница) Simple Smile. Що се отнася до контактите, човек има съседи, роднини, ходи на разни извънкласни занимания, където се запознава с различни хора - ако е общителен, ще намери с кого да общува. Ако си е интроверт, училището няма да го "отвори".
Що се отнася до т.нар. базови знания, тези в учебниците обичайно не са просто базови. Учат се абсолютно ненужни подробности. Усвояват се от не повече от 5% от учениците.
На матурите масово се допускат грешки, които не са простени на третокласници.
Въобще, убеждавам се, че се оформя едно малцинство от изключително амбициозни деца, подкрепяни от родителите си, които ходят на няколко извънкласни дейности, учат много, в елитни гимназии, но се готвят за следване в чужбина и в крайна сметка си остават там. И имаме едно огромно мнозинство от хора, които завършват средно, често и висше образование, но на които липсват основни знания и умения (резултатът от делегираните бюджети и ниската раждаемост от средата на деветдесетте). Имат само едно голо самочувствие. Тъй като преминават през училището без никакви усилия, те са абсолютно неподготвени за живота и очакват, че след университета ги чакат работодатели с отворени обятия, работа със заплата най-малко 2000 лв. и т.н.
Сериозно ме притеснява фактът, че като че никой няма интерес картинката да се промени.

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
не поставяйте на равна нога бебешката и ранна детска възраст с възрастта 7+! Това е фундаменталлна грешка! Децата в малката възраст имат съвсем други нужди и тези нужди се задоволяват най-добре в семейството, а не в организирани форми на отглеждане. Социализацията на малкото дете се извършва в семейството и общността. По-големите деца вече искат да са сред връстници, да се състезават с тях, искат самостоятелност.
Доколкото разбрах, в конкретния репортаж има намесени религиозни общности, а там вече работата е съвсем друга. Не знам, на мен лично ми е жал за това момче, и то защото прекарва твърде много време с майка си. Дори за мен (знаете ме, от орлиците/стръввниците съм) е твърде много, колкото и да е важно децата да имат подкрепата на родителите. Бих разбрала, ако са теглили една на системата, обаче ако момчето го занимаваха трети лица, дори да не са учители, а както беше споменала Мамасита за менторите (това не е отмряло, просто ние го пренебрегваме), но да има мъжки фигури. Момче, което е постоянно с майка си не го виждам какви отношения ще започне да гради с момичетата. Майка му може да го гласи за Оксфорд, ама и там ще си проличи майчиното влияние и връзването му до полата й.

Вярно, сега като Лиляна я прочетох се сетих за същото - как така се е явило на олимпиада, организирана от МОН, ако не е записано поне в училище? Още на общинския кръг се пише детето от кое училище и кой клас е, на областен им искат бележниците за легитимация, а на национален съвсем, включително ходи и учител от училището с детето. Има някаква шашмалогия в цялата работта, а от Инспектората не са решили, не са им стъжнили живота заради нарушенията! Не знам с какъв акъл дават интервюта, вместо да си траят.

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 09:48 от Andariel

# 122
  • Мнения: X
Анди, написа абс същото, което и аз смятам за тази новина
Жалко е прехвърляш собствени комплекси върху децата си
Освен че ги увреждаш трайно, грам не им помагаш в развитието им
Вместо да им дадеш възможност да открият себе си, ти ги формираш по свой собствен калъп
Т.е. правиш същото, което и уч.система, но под друга форма

# 123
  • София
  • Мнения: 2 251
значи понеже не ни харесва образованието,  логично ще си учим децата сами в къщи. Ами като не харесваме здравеопазването ,  пак ли е логично да си ги оперираме  сами в къщи. И се чудя защо домашното образование, след като е толкова хубаво изведнъж рязко приключва до университета. Тогава общото образование изведнъж става приемливо и нуждата от домашни университети рязко спада.

# 124
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Задочното и дистанционното обучение във ВУЗ-овете си е точно домашно.

# 125
  • Мнения: 1 263
Цитат на: Andariel
Вярно, сега като Лиляна я прочетох се сетих за същото - как така се е явило на олимпиада, организирана от МОН, ако не е записано поне в училище?
По вторият начин, съдействала е позната учителка.  
 "За българската образователна система обаче той е персона нон грата - по простата причина, че не е част от нея. През март 2013 г. момчето за последен път участвало в национално състезание във Велико Търново. След това спрели да го допускат - с мотива, че не ходи в бг училище.
Всъщност и чиновници, и учители в Смолян са благосклонни към Божидар - в състезанията и математическите игри, които се провеждат на местно ниво, той участва редовно. Позната учителка съдействала на майката Златка момчето да се включи в миналогодишните състезания по информатика за първия и втория кръг. След като Боби изкарал максималния брой точки, тя ги изпратила на организаторите на състезанието. Майката пък писала писмо до МОН, за да провери какви са възможностите момчето й да участва в тези форуми.
Отговорът на просветното министерство дошъл във вид на трима инспектори, които посетили семейството, за да видят как учи Боби. "Показах им учебниците му, в сравнение с които българските са с размер на тънки списания", разказва майката
Инспекторите били благосклонни, но законът си е закон
- няма как да го заобиколиш. Още повече, че от този година МОН сменя и регламента - за да участваш в състезанието, трябва да минеш през регистрация в регионалния просветен инспекторат. "На местно ниво подкрепят Боби, вкъщи вече има много грамоти от такива състезания. Но след като не участва в националните кръгове, той не може да натрупа рейтинг, който евентуално би го извел в националния отбор", разказва Златка. Точките за въпросния рейтинг се трупат от шест различни състезания, в които Божидар няма право да се включи."(Спъват IT гений, защото учи вкъщи" в-к "Стандарт)
Цитат на: Ана2
Що се отнася до т.нар. базови знания, тези в учебниците обичайно не са просто базови. Учат се абсолютно ненужни подробности.
По-добре е такива базови знания, макар и с ненужни подробности, отколкото да се учи история от художествената литература.  
Цитат на: Лилянa
Задочното и дистанционното обучение във ВУЗ-овете си е точно домашно.
От статията става ясно, че майката не е сигурна какъв вариант на обучение ще избере за детето си относно университета.
"За избор на университет му е още рано, но майката е на мнение, че и висшето образование в следващите години все по-често ще минава онлайн. На образователната платформа "Корсера" например все по-често има онлайн курсове, водени от университетски преподаватели. Затова не е изключено и Боби да продължи обучението си онлайн, в паралелната образователна система. Която вероятно има и плюсове, и минуси - но по-важното е, че за нея в момента липсва дебат."

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 10:36 от basis

# 126
  • Мнения: 6 365
Какво да си говорим- някои са майстори. Ей сега ще изтече
малко време и ония, още по-специалните, домашно родените,
ще почнат да обират Нобеловите награди, а ние тука във форума
ще се чудим защо сме им се подигравали, че са хипи-откачалки.
А неваксинираните ще са авангарда на науката...

В този случай най-големият проблем е липса на мъжко присъствие.

""Показах им учебниците му, в сравнение с които българските са с размер на тънки списания""

Това е по-скоро културна и бизнес особеност в САЩ, не говори много за съдържанието.
Просто над стотната страница става супер евтино да направиш учебник и 1000 страници.
Всички Ю Ес учебници са тухли, в които полезното съдържание може да се свие до едно тънко
списание.

# 127
  • Мнения: 7 005
Въпреки всичко трябва да се ходи на училище. Вярно е, че вече в училищата има кави ли ен деца, но все пак училището дава диплома. Това дете, а и много други, които са ги давали по телевизията, как ще си намерят работа? Вече и за свинар искат диплома, дето се казва. Домашното обучение трябва да е обосновано.  newsm78 Поне аз така си мисля.

Заради дипломата трябва всяко дете да се вкара в матрицата ли? Сериозно?
Добре, че живея в страна, в която домашното образование е разрешено.
newsm10

# 128
  • Мнения: 7 341
За мен това дете е много по- яко вкарано в матрица ,отколкото другите деца ,които малко или много сами определят преятелската си среда и част от заниманията си .

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Ми, да обират Нобелови награди, какво! На мен не ми пречи. Те дори не са хипи-откачалки, поне при хипитата има някаква романтика и наивност, откъсване от родителите, бунтарство. Аз съм за равномерността на развитието, включително в отношенията с хората, защото изтеглянето в една посока води до дефицити в друга.

# 130
  • Мнения: 6 365
Бе изобщо: връзка да има. Първо не режеш пъпната връв две седмици,
докато си изгние сама. След това хубаво стегнат в слинга или залепен
за цицата, накрая домашно образован...дано поне да го научат да вари
хубава домашна ракия:)

И ми е интересно как хипер умни хора не могат да хакнат системата. Ми
записваш детето в някое дивно село из Смолянско, да се води бройка на
местното училище. Ще има диплома и оценки- а може да не му стъпи
кракът там.

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 10:44 от Mamacita Bandida

# 131
  • Мнения: 168
Бе изобщо: връзка да има. Първо не режеш пъпната връв две седмици,
докато си изгние сама. След това хубаво стегнат в слинга или залепен
за цицата, накрая домашно образован...дано поне да го научат да вари
хубава домашна ракия:)

И ми е интересно как хипер умни хора не могат да хакнат системата. Ми
записваш детето в някое дивно село из Смолянско, да се води бройка на
местното училище. Ще има диплома и оценки- а може да не му стъпи
кракът там.

 Joy Ох, просто ще ме умориш от смях

# 132
  • Мнения: 6 365
Що бе, на мен са ми показвали тънкостите на варенето на домашна
ракия. Някой ден на стари години може и аз като алхимик да клеча
до казана и да следя да тече на тънка струйка. Ей това си е полезно
образование, предадено от дядо на внучета Simple Smile

# 133
  • Мнения: 168
Тъй, тъй, човек трябва да има умения да прави повече неща от едното образование. Поне с едно такова умение няма да умреш от глад, докато с образованието си можеш Laughing

# 134
  • Мнения: 6 365
И аз се чудя, уж са прости неща- а къде са децата, които са ги
подхванали да ги научат ей така, да си знаят- как се сади градина
с базови зеленчуци и как се прави домашно вино и ракия.

А най-тъжно е, ако хипер образованият е жена и изпусне да се сдобие
със семейство поради това...

Общи условия

Активация на акаунт