Blizoo

  • 4 706
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Близу е една моя много любима тема, защото аз се занимавам с тях от повече от три години. Близу са глобени от КЗП за неравноправни клаузи в договорите си, което те и до днес не са коригирали. Може да се посъветвате с адвокат, за да потвърди, че нямате основание за плащане по вашия случай. Във Фейсбук има тема за тях, където много хора споделят опита и неволите си с тях и пишат за решени проблеми https://www.facebook.com/pages/%D0%90%D0%B7-%D1%81%D1%8A%D0%BC-% … 8/215543985194182

Близу е една измамническа фирма, неспазваща по най-елементарния начин законодателството на България. Гугъл може да ви даде доста информация по въпроса, но най-добре е да стоите далеч от нея.

# 16
  • Мнения: 9 992
Айде бе , за БТК по-гадни работи съм чувала .

# 17
  • Мнения: 2

Абсолютно е така..Убедих се!

Близу е една моя много любима тема, защото аз се занимавам с тях от повече от три години. Близу са глобени от КЗП за неравноправни клаузи в договорите си, което те и до днес не са коригирали. Може да се посъветвате с адвокат, за да потвърди, че нямате основание за плащане по вашия случай. Във Фейсбук има тема за тях, където много хора споделят опита и неволите си с тях и пишат за решени проблеми https://www.facebook.com/pages/%D0%90%D0%B7-%D1%81%D1%8A%D0%BC-% … 8/215543985194182

Близу е една измамническа фирма, неспазваща по най-елементарния начин законодателството на България. Гугъл може да ви даде доста информация по въпроса, но най-добре е да стоите далеч от нея.

# 18
  • Мнения: 33
От януари 2007 г. ползвам интернет на оператора Близу (тогава все още се казваше Гигабит). Договорът с оператора беше безсрочен. През месец април 2013 г. подписах нов договор за 18 месеца с Близу за интернет на по-ниска такса и с по-висока скорост. По-високата скорост така и не я усетих, за съжаление. През месец октомври 2014 г. този договор изтичаше и аз бях убедена или по-скоро подмамена от служителителите на Близу да подпиша нов договор за 18 месеца с оператора. Това се случи на 14 октомври 2014 г. По-късно вечерта обаче видях, че имам две неприети повиквания от телефона на Близу. Звънях, за да видя за какво става въпрос, но никой не ми вдигна. На другия ден (на 15.10.2014 г) отново се звъннах на телефона на Близу и ми беше обяснено, че съм преминала на безсрочен договор. Този факт ме зарадва изключително много, но споделих на жената, с която разговарях, че вчера съм подписала срочен договор. Тогава тя ме посъветва да отида в офис на Близу и да прекратя срочния договор, който бях подписала, тъй като мога да направя това в 7-дневен срок. Когато отидох в офиса на Близу обаче това ми бе отказано от една служителка, тъй като аз се водих на безсрочен договор. Аз настоях да подпиша някаква декларация, че се отказвам от срочния договор, но това отново ми бе отказано. Тогава платих таксата за моя безсрочен договор. Служителката в офиса се обажда на свои колеги от Близу, за да разбере какво всъщност е станало със срочния ми договор и защо е изтрит от системата, но така и не се намери отговор на този въпрос. Оставих телефон за връзка в офиса. Не е нужно да споменавам, че никой не ми се обади. По-късно срещах същата служителка от офиса на Близу, тъй като той се намира близо до мястото, където живея, но тя пак ми спомена, че не знае нищо за този срочен договор. На 26.11.2014 г. при плащане на месечната ми такса за интернет разбрах, че отново се водя на срочен договор. Пуснах жалба до отдела на “Жалби и оплаквания” на Близу със срок за отговор от тяхна страна в рамките на 30 дни. След 15 дена получих отговор, че договорът ми с тях е коректен и няма причина за прекратяването му. На този ден пуснах още две писмени жалби до Близу, заедно с ксерокопие на договора ми от 14.10.2014 г. и касова бележка с платена такса за безсрочен договор от 15.10.2014 г, а на другия ден пуснах още една жалба по електронната поща със сканиран договора ми от 14.10.2014 г. и сканирана касова бележка с платена такса за безсрочен договор от 15.10.2014 г. Срокът за отговор на първите две жалби бе 30 дни, а на втората жалба - 14 дни. Но аз така и не получих отговор на нито една от тези жалби. На 12.01.2015 г. се обадих да разбера какво става и отговорът беше, че от отдела на “Жалби и оплаквания”на Близу отново са решили, че договорът ми с тях е коректен и няма причини за прекратяването му, а също така и че отговорът и за трите ми жалби е бил получен в срок. Първо - аз никога не съм твърдяла, че договорът ми е некоректен и оплакването ми никога не е било, свързано с това. Явно от отдела не разбират за какво всъщност се отнася оплакването ми. Второ – това, че съм получила отговор на жалбите от тях съвсем не е вярно. Това, което искам е отново да премина на безсрочен договор. Днес най-после получих отговор на моята жалба - казват, че нямам основателни причини за прекратяване на договора. Само за миналия месец съм изхарчила 21,98 за изходящи разговори към Близу.

# 19
  • Мнения: X
Nadezhda1989 , Мн добре разбират  Stop Просто нагли до безкрайност. А да пускаш жалби в техния отдел е, като да пикаеш срещу вятъра. Това е самозаблуда.

# 20
  • Мнения: 33
Nadezhda1989 , Мн добре разбират  Stop Просто нагли до безкрайност. А да пускаш жалби в техния отдел е, като да пикаеш срещу вятъра. Това е самозаблуда.
Благодаря за разбирането! Наистина е така! Днес ми се обадиха и от мобилния оператор, че ще ми спрат изходящите разговори и то заради Близу! И аз чух за чл. 143, т. 5! Дали мога да направя нещо? Между другото скоро и без това ще посетя адвокат, но заслужавали си да го занимавам с такива глупости? Не мога ли направо да звънна на КРС?

# 21
  • Мнения: 33
Към всички абонати на Близу, които искат срочните им договори да бъдат прекратени!
Раздел VII на един 18-месечен срочен договор с Близу гласи следното:
"При предсрочно прекратяване на договора по вина или по желание на ПОТРЕБИТЕЛЯ, той дължи неустойка в размер на броя оставащи месеци до края на срока на договора умножени по месечната такса по раздел IV".
Според Комисията за защита на потребителите тази клауза е в разрез с чл. 143 т. 5 и т.14 от 33П, които гласят:
Чл. 143. Неравноправна клауза в договор, сключен с потребител, е всяка уговорка в негова вреда, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на търговеца или доставчика и потребителя, като:
5. задължава потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано високо обезщетение или неустойка;
14. налага на потребителя да изпълни своите задължения, дори и ако търговецът или доставчикът не изпълни своите;
Току-що разговарях с Комисията за защита на потребителите. Според тях такива клаузи в договорите на Близу действително ощетяват потребителите и от Комисията ще направят всичко възможно да променят това. Вече са го направили с един друг оператор. Но за да направят това и с Близу подканят абонатите им, които не искат такива срочни договори да изпращат жалби срещу тях (Близу) към Комисията за защита на потребителите. По този начин ще може да се заведе колективно дело срещу Близу!

# 22
  • Мнения: 9 992
Подавала съм жалби в КЗП, учтиви любезни, дадоха ми входящ номер, а зад гърба ми най-вероятно са я изхвърлили. До ден днешен няма развитие, минаха години, дори не се ме уведомили дали е състоятелна или не. Не се подлъгвай по това, че ти приемат жалбата и са учтиви. Интересуват ги само нечии интереси, ако имат полза да глобят някои и до там. Моя казус беше друг, но факт.

# 23
  • Мнения: 33
Подавала съм жалби в КЗП, учтиви любезни, дадоха ми входящ номер, а зад гърба ми най-вероятно са я изхвърлили. До ден днешен няма развитие, минаха години, дори не се ме уведомили дали е състоятелна или не. Не се подлъгвай по това, че ти приемат жалбата и са учтиви. Интересуват ги само нечии интереси, ако имат полза да глобят някои и до там. Моя казус беше друг, но факт.
КЗК санкционира „Близу“ с близо 900 хил. лв.
http://www.vesti.bg/pari/biznes/kzk-sankcionira-blizu-s-blizo-900-hil.-lv-6024908
КЗП - два иска в рамките на един месец
Заведоха колективен иск срещу “Близу Медиа”
http://www.dobrichmedia.com/news/biznes_62/zavedoha-kolektiven-i … u-media_2279.html
КЗП заведе колективен иск срещу "Близу"
http://www.bnews.bg/article-81782

Последна редакция: пт, 16 яну 2015, 18:56 от Nadezhda1989

# 24
  • Мнения: 9 992
Да, да ги глобят да си напълнят хазната, иначе твоята полза от това е съмнителна. Общо взето обслужват интереси, но не и на потребителите. За теб 900 хил. ако са много, за тях бълха ги ухапала.

# 25
  • Мнения: 33
Да, да ги глобят да си напълнят хазната, иначе твоята полза от това е съмнителна. Общо взето обслужват интереси, но не и на потребителите. За теб 900 хил. ако са много, за тях бълха ги ухапала.
Как да няма полза?! Ще ви дам поне 2 примера:
1. Преди имаше безсрочни договори, от които не можехме да се отказваме в продължение на поне още една година. Сега не е така.
2. Някои оператори вече се съобразяват с чл. 143 от КЗП и кой иска да се откаже от услугите им плаща най-много 6 месечни такси (скоро ще станат само 3 месечни такси) до края на договора, а не както досега 12 или 24 месечни такси.
А и е хубаво в хазната да постъпват пари. България се нуждае от пари.
Ако няма какво положително да кажете, по-добре не казвайте нищо.

# 26
  • Мнения: 9 992
Ами не подписвай срочен договор, като не искаш да плащаш неустойки. Обикновено се подписва срочен, когато е обвързан с някакви намаления. Хем искаш намаление, хем да си прекъсваш когато си искаш, това им е част от маркетинга. Не са безупречни, но моя догоров е супер изгоден, и е срочен но отстъпките са ми такива, че по-евтино и да искам няма, така че какво да протестирам. Мобилните оператори ако не се откажеш, се самоподписваше нов срочен договор, което е в разрез с правата на хората и вече не се практикува. От 2006 година съм на Евроком, сега Близу абонат, след като ми изтече срочния договор си минах на безсрочен, никога не е имало проблем.

# 27
  • Мнения: 33
Ами не подписвай срочен договор, като не искаш да плащаш неустойки. Обикновено се подписва срочен, когато е обвързан с някакви намаления. Хем искаш намаление, хем да си прекъсваш когато си искаш, това им е част от маркетинга. Не са безупречни, но моя догоров е супер изгоден, и е срочен но отстъпките са ми такива, че по-евтино и да искам няма, така че какво да протестирам. Мобилните оператори ако не се откажеш, се самоподписваше нов срочен договор, което е в разрез с правата на хората и вече не се практикува. От 2006 година съм на Евроком, сега Близу абонат, след като ми изтече срочния договор си минах на безсрочен, никога не е имало проблем.
Явно не сте чели всички мои постове. Не исках срочен договор, а безсрочен. И до последно си мислех, че съм именно на безсрочен, както любезно ме бе уведомила служителка на Близу.
Да се плащат такива големи неустойки също е в разрез с правата на хората и в разрез със законите на РБ. Ползваш услуга - плащаш, не ползваш услуга - не плащаш.
А при мобилните оператори се подписваше нов безсрочен договор, а не срочен - това ясно си го спомням, защото и аз бях на такъв.

Последна редакция: нд, 18 яну 2015, 16:43 от Nadezhda1989

# 28
  • Мнения: 9 992
Aми като ти приключи срочния договор, автоматично минаваш на безсрочен, не е нужно нищо да подписваш. Когато ти се обаждат по телефона е обикновено да ти предложат някакви условия и именно е да те кандардисат да преподпишеш срочен. Ако си се съгласила с условията, се сърди на себе си, иначе всеки разговор се записва, можеш в съдебен спор да изискаш, да се разбере дали ти си в грешка или служителката. Ако е тя, то не дължиш неусотойки, но по-скоро ме съмнява. Та мен мен, ми предлагат договор по телефона, на който аз съм съгласна и ми казаха да отида в офис да го подпиша, за да е валиден. Офертата на която съм, могат само по телефона да ми я предложат, отивам в офиса, като си кажа имената излиза договора, но разпечатват и подписвам.Не мога да ти разбера казуса честно казано. Също не мога внимателно да изчета всичко което си писала. Сега виждам, че си имала право до седмица да се откажеш от срочния договор, не съм убедена че е така, прочети си договора и се посъветвай с юрист. Тук във форума няма кой с какво да ти помогне. Доволна съм от Близу, преди съм била във Варна, към мутренската фирма доставчици, де не казвам за какви цени колко е ниско качеството, като ги сравня, Близу са в пъти по-стока.

# 29
  • Мнения: 33
Айде бе , за БТК по-гадни работи съм чувала .
Aми като ти приключи срочния договор, автоматично минаваш на безсрочен, не е нужно нищо да подписваш. Когато ти се обаждат по телефона е обикновено да ти предложат някакви условия и именно е да те кандардисат да преподпишеш срочен. Ако си се съгласила с условията, се сърди на себе си, иначе всеки разговор се записва, можеш в съдебен спор да изискаш, да се разбере дали ти си в грешка или служителката. Ако е тя, то не дължиш неусотойки, но по-скоро ме съмнява. Та мен мен, ми предлагат договор по телефона, на който аз съм съгласна и ми казаха да отида в офис да го подпиша, за да е валиден. Офертата на която съм, могат само по телефона да ми я предложат, отивам в офиса, като си кажа имената излиза договора, но разпечатват и подписвам.Не мога да ти разбера казуса честно казано. Също не мога внимателно да изчета всичко което си писала. Сега виждам, че си имала право до седмица да се откажеш от срочния договор, не съм убедена че е така, прочети си договора и се посъветвай с юрист. Тук във форума няма кой с какво да ти помогне. Доволна съм от Близу, преди съм била във Варна, към мутренската фирма доставчици, де не казвам за какви цени колко е ниско качеството, като ги сравня, Близу са в пъти по-стока.
Изобщо не ме интересува в какво се съмнявате вие и в какво не сте убедена:
Първо - да, има разговор, който доказва, че действително тогава е имало срив системата им и съм била на безсрочен договор. Това беше доказано от разговор, който съм провела и признато от техни оператори. Той е записан и прослушан, но не можех да докажа какво точно се е случило в магазина. Там няма камери.
Второ - в условията на договора изрично е казано, че мога да се откажа в 7-дневен срок. Това бе потвърдено и от техен оператор.
И ще ви помоля като толкова харесвате Близу пишете в темите, които ги хвалят, ако намерите такива. Аз съм от 8 години техен клиент, но честно казано съм отвратена от тях и тяхното държание в последните месеци. Имам чувството, че сте подставено лице.

Последна редакция: пн, 19 яну 2015, 21:23 от Nadezhda1989

Общи условия

Активация на акаунт