Организиране на бюджета - в електронен вид

  • 7 153
  • 39
  •   1
Отговори
  • Мнения: 746
Здравейте,

не знаех много по какви ключови думи да търся в търсачката, затова ако някой се сеща да има подобна тема, моля да ме извини и да ми пусне линк или да ми каже как да я намеря Peace
Искам да си направя файл/папка за изчисляване на приходи/разходи, изобщо за бюджета. Ще съм благодарна, ако някой може да ми прати свой такъв или да ми даде насоки как си организира фолдера. Не ми е проблем и аз да си го измайсторя на ексела, просто ми липсва структурата + полезни съвети  Peace

Благодаря предварително!

# 1
  • Мнения: X
Аз имам такава на ексел и съм я организирала по следният начин:

Първо приходите.

Следващо перо са разбитите разходи, за мен беше важно да видя колко точно отиват за храна.

*заем/наем жилище
*заем/лизинг кола
*застраховки (жилище, кола, живот и други)
*ток/отопление
*храна и домакински неща (миялни препарати, тоалетна хартия, шампоан)
*дрехи/обувки
*обяд в службата
*паркинг на работа
*излизания на заведение
*ако пушиш, сега е момента да видиш колко ти струва
*спестявания, отделни клетки за лични и детски
*детска градина
*разходи покрай децата, свързани с организирани мероприятия

И така нататък. Ти сама преценяш какво ти е важно. Правиш си формулка и приходът е хубаво да е повече от разходът Laughing

Ако имаш и интернет банкиране, може би имаш функция да ти направят разбивка, според това в какъв магазин си пазарувала.

Имай предвид, че за да е вярна сметката, трябва да въвеждаш в табличката всичко. Дори дъвката за левче. Simple Smile

# 2
  • Мнения: X
Спомням си, че имаше подобна тема преди години, за съжаление не мога да я намеря.

# 3
# 4
  • Мнения: 746
Lucky.me, много благодаря за идеите Simple Smile
Home raider, страхотен файл, много благодаря, че го сподели! Simple Smile

А да ви попитам - при разходите например за храна, си събирате касовите бележки и после сумирате ли?

# 5
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
...А да ви попитам - при разходите например за храна, си събирате касовите бележки и после сумирате ли?

Да, ако бележката е по артикули, ако е обща - отбелязвам цените на списъка за пазаруване или записвам на листче, а после във файла разбивам. Обикновено вмъквам като коментар в клетката и купеното количество, това позволява, при по-дълго отчитане, да си направиш разчет за запасяване при изгодна промоция или повече налични пари.

# 6
  • Мнения: X
А да ви попитам - при разходите например за храна, си събирате касовите бележки и после сумирате ли?

Всяка бележка я разбивам, не сумирам. Например ако съм купила детски пантофи в супера и храна, нанасям детските пантофи във графата "детски дрехи", а останалото в графа "храна".

Шанс, аз предпочитам моя си екселска таблица, защото в тия от нета има неща, които не ми подхождат или няма пера, които аз имам, затова и си правя една профанска на компа, но тя задоволява моите специфични нужди.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 609
Аз също съм си направила мой файл, в който си записвам разходите и приходите. Имам отделни редове за регулярните ми плащания (храна, гориво, различните комунални сметки и т.н.). Имам и една графа "Други", където слагам всичко, което купуваме/плащаме много рядко, например веднъж на няколко месеца/при конкретен повод и т.н. Храната съм си я разделила на две - това, което купуваме за вкъщи и хранене навън - нарочно искам да проследя колко пари даваме ежедневно за храна навън, може би ще ме стимулира да приготвям от вкъщи и да си нося в офиса Simple Smile.

Касовите бележки ги разбивам по категории като Lucky.me - ако съм си купила храна, препарати и списание, разделям сумите от бележката и ги вписвам на съответното място.

# 8
  • Мнения: 191
Аз от два месеца записвам всичко в една примитивна екселска таблица. Разбивам всичко по категории - плодове и зеленчуци, плодове, млечни, за колата, котката, лекари и т.н. В една графа "общи" слагам всички глупости, които не знам къде да ги пъхна. Чак сега установявам колко пари отиват за ненужни неща.

# 9
  • Мнения: 746
благодаря ви отново  Peace
а разбивате ли ги подробно - например, за колата - винетка, застраховка, лизинг; храна - месо, яйца, зеленчуци, риба.. дрехи - еди какви си, други - еди какви си... или просто ги обобщавате?

# 10
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Да, колкото може по-подробно.
Специално за дрехите, описвам ги по вид, примерно, плетени ръкавици за А., кожени за Б. - понякога, като прибирам сезонните, после ги забравям, а така, като преглеждам миналогодишните разходи за подобен период, се присещам да ги потърся.

# 11
  • София
  • Мнения: 1 833
Към файла, който споделих съм направила допълнителен шиит в който записвам по дати какво е пазарувано и разбивам касочите бележки по вид на артикулите и след това сумите от всяка касова бележка фи пренасям в бюджета.
Напр. ако една бележка съдържа хляб, масло, брашно, бира, прах за пране, разбивам така:
Бира - пренасям сумата в графа "алкохол", прах за пране- графа "битова химия" и остатъка от бележката - "храна".

# 12
  • Мнения: 1 937
Ние ползваме този софтуер, препоръчвам!

# 13
  • София
  • Мнения: 1 833
Ние ползваме този софтуер, препоръчвам!
Чак софтуер за домашно водене на бюджет...няма нужда според мен. Пък и е платен.

# 14
  • Мнения: 1 937
Има възможност да се тества безплатно за месец, ако някой реши да го пробва, вероятно може да се намери и из торентите. Споделих личен опит с идеята да съм полезна, това е.

Общи условия

Активация на акаунт