Отговори
# 225
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Aphrodisiac :*, темата става много трудно четима заради огромните цитати, които правиш, заради пост след пост, които пускаш, заради отвратителния ти аватар. Може ли да се съобразиш с това?

Обсебила си темата и си изместила основата, заради която е пусната.

Сега ще се обиждаме ли? Съжалявам, няма да падна на нивото ви и да обсъждам "прекрасните" ви потребителско име и аватар. Simple Smile)....
Изобщо не ме интересува дали се обиждаш или не. Поне се придържай към правилата на форума, в които освен да пишеш по темата, трябва да се съобразиш и как да го направиш това писане.
Явно не разбра какво ти обяснявам, а уж на български говоря.
А нивото ми си е съвсем наред - не се чете лесно текст, около който нещо постоянно се движи.

# 226
  • Мнения: 528
Не съм уточнила ли? В продължение на колко коментара уточняват за 4-5 души?
Предметът на темата е поведението на една деветокласничка и преподавателката ѝ по химия. Ако имаш нова, неизнесена към момента информация за развитието на случая, например обясненията на учителката, ще ми е интересно да ги прочета. Също и ако си лично свързана с този неприятен инцидент и можеш да предоставиш информация от първа ръка.
Иначе, стандартната дискусия учители v ученици отдавна е като да екстраполираш едно до безкрайност. С една дума - скука.

Предметът е сблъсъкът между учители и ученици, точно това ми изписа при темите, затова и влязох тук да изкажа опита си.

# 227
  • Мнения: 30
 Aphrodisiac, чета коментарите ти и се радвам, че си толкова грамотно младо момиче. Не са много такива в последно време. Пишеш смислено, аргументирано и от личен опит. Подкрепям казаното от теб, бих могла да посоча много подобни примери на учители, които откак са завършили ВУЗ-а си не са си направили труда поне веднъж да отворят буквар и да актуализират знанията си. Не са виновни учениците им, те сами се правят абсурдни и смешни. Не може да те мързи да си научиш урока за да престанеш да сричаш от някой престарял учебник пред класа и да искаш в същото време учениците ти да те уважават. А когато ти зададат въпрос по същество и не можеш да отговориш, да прикриваш некомпетентността си с агресия. На базата на кое да те уважават?!

Радвам се обаче, че все още тук и там из българските училища работят и онези любими на всеки ученик учители-възрожденци по дух. Учители, за които децата са любими като родни деца и които правят всичко, за да ги научат на нещо полезно. Тези учители не изискват дисциплина и уважение, те ги получават от децата даром.

Не виждам защо темата се изроди така, че всеки напада всеки. Истината е, че докато едно министерство не си свърши работата, учители, ученици и родители ще се ожесточават все повече един срещу друг, а накрая потърпевши ще сме всички.

Искам да кажа само на момичето, писало, че се е изселило от България само заради лошото образование у нас, че в много от европейските страни не е по-добре. Просто не сме добре запознати и си мислим, че там е цвете. Ами, не е. Дори и в техните суперэелитни училища си има и даскали-изверги, и ученици-насилници и луди родители. Да не говорим какво става в мулти-култи кварталите. Там учителите ходят с ужас на училище.

# 228
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Попитах кой знае най-добре правилата за писане.

Май един тесен кръг учени от БАН, които издават новия правописен речник.  Grinning Кой може да каже без да поглежда встрани как е правилно да се пише например "храм паметник" или "храм-паметник", "сърдечно болен", "сърдечно-болен" или "сърдечноболен"? И кога и защо се е наложила последната промяна в тези правила?

СлънцеЛуна не скачай така без да знаеш всичко по случая. Това с куршума сигурно е хипербола, нали? Има факти, които ме навеждат на мисълта, че ученичката е по-виновна - има предварителен замисъл и план, има клип в Интернет, има и кифленска снимка, което си е направо като самоопределяне, и задължителното оправдание "аз не съм виновен", гарнирано с високопарни фрази в стил "фейсбук-кифла".  

И правилната думичка тук не е "нецензурирано", а "нецензурно".
 

# 229
  • Мнения: 2 761
аз изобщо не разбирам какво цели тази тема. казусът е от ясен по-ясен.
ученичка: наказание за провинението й.
учителка: разследване на методите й и взимане на мерки.
нито едната е за оставяне и оправдаване, нито другата.  

Реда за процедиране ако не се лъжа е следният-след като има обиди от страна на учителя,ученика го свежда до знанието на настойника си и той се обръща за изяснение на въпроса 1.с учителя.Ако няма резултат се отива към т.2-директора и ако и там няма хабер се пристъпва към горна инстанция-т.е.минстерството на образованието,като междувременно се водят бележки как се е движел въпрoса и се доказва документирано какво е направено към момента.Е,пита се в загадката-какво е направила госпойцата с кошчето преди да го захлюпи на главата на учителката си?

P.S.А инак другарки,прекалили сте яко в темата-хич не е за чудене какви неща стават в "държавата",впредвид настроенията във форумите.

# 230
  • Мнения: 528
Темата е за отношенията учители-ученици, всички, дадени от мен примери, са точно по нея.
Ти не даваш примери, а обобщения, на чиито основи дори не си пряк свидетел. Да не говорим, че елементарно математическо изчисление ще покаже, че идиотите сред учениците са в пъти повече от идиотите сред учителите, защото просто самата бройка ученици е в пъти повече от тази на учителите.

Не думай, кой не би стигнал до това "прозрение". Уви, повечето хора бихте спрели до него, учениците-лошите в приказката, учителите-добрите, а невинаги е така.

За какви обобщения говориш, след като конкретно заявих един учител по химия, учителка по литература, моята учителка по еди какво си, това, ако за теб е обобщение, ммм, интересна логика имаш. И на мнозина случаи съм била пряк свидетел, на други - косвен, но какъвто свидетел и да съм, пак мога да си изкажа мнението, базирано на емпирични знания и казано от приятели.

# 231
  • Мнения: 341
Правописният речник, разбира се, не кой да е, а най-новият, издаден от БАН.
Правилен отговор, но само цитираната част. Идва интересното - нима ти да се опитваш да ми кажеш, че твоите приятели са гении в българския език и имат до един въпросния правописен речник? Извинявай, но знам какви са ви възможностите.

Това, че вие сте нямала, не означава, че няма много такива, които интересно защо, се държат по-арогантно от останалите. Simple Smile
Точно това означава. Защото - първо - ти също не си имала, а "чула Пенка, че Станка говорила как на Марийка й дошло" е просто клюка между хора, които си нямат друга работа. Второ, за пореден път - агресивните учители са изключения. Отдавна са пенсионирани и дори предали Богу дух учителите, които преди 30-40 години са шамарили майка ти и баща ти. Днешните не са такива.

# 232
  • Мнения: 311
Трябва да има строг подбор на учителите .
Да им измерват праг на търпимост , природна интелигентност ,
за да работиш с деца наистина трябва подход .
Не е за всяка  уста лъжица .И повече мъже учители , те винаги печелят повече авторитет.
За децата има шанс да се променят , но една изхабена невротична жена ,
която мрази целия свят никога няма се промени .
А децата не са толкова лоши , ние сме виновни , че им предоставяме такъв свят .
И сме много по-глупави и арогантни.
Само като чета някои какви определения дават за едно дете  ooooh!

# 233
  • Мнения: 528
Правописният речник, разбира се, не кой да е, а най-новият, издаден от БАН.
Правилен отговор, но само цитираната част. Идва интересното - нима ти да се опитваш да ми кажеш, че твоите приятели са гении в българския език и имат до един въпросния правописен речник? Извинявай, но знам какви са ви възможностите.

Това, че вие сте нямала, не означава, че няма много такива, които интересно защо, се държат по-арогантно от останалите. Simple Smile




Точно това означава. Защото - първо - ти също не си имала, а "чула Пенка, че Станка говорила как на Марийка й дошло" е просто клюка между хора, които си нямат друга работа. Второ, за пореден път - агресивните учители са изключения. Отдавна са пенсионирани и дори предали Богу дух учителите, които преди 30-40 години са шамарили майка ти и баща ти. Днешните не са такива.

Благодаря, че току-що нарекохте една от свестните ми учителки човек, който си няма друга работа. И да, в това училище нямам, но в предното бяха точно такива. Simple Smile)

По повод първия въпрос, достатъчно е един човек да има речника и да каже на учителката, че правописът е променен, при което тя да и заяви, че тя знаела най-добре. Simple Smile

# 234
  • Мнения: X
Не вярвам, че учител ще обижда ученик.
Съвременният учител , за съжаление , изпитва страх от учениците си.
Как ще обиди, като 20 маймуни ще му скочат веднага , пък после като се разчуе и директора ще го подкара.

# 235
  • Мнения: 341
Благодаря, че току-що нарекохте една от свестните ми учителки човек, който си няма друга работа. И да, в това училище нямам, но в предното бяха точно такива. Simple Smile)

По повод първия въпрос, достатъчно е един човек да има речника и да каже на учителката, че правописът е променен, при което тя да и заяви, че тя знаела най-добре. Simple Smile
По първия абзац, би ли ми цитирала къде си написала, че учители коментират, защото аз съм убедена 100% какво прочетох - че учениците коментират.
По втория абзац, речникът се ДАВА за сверка. И такива общи приказки "ама тя не знаеше, леле, колко е проста" без конкретно посочени думи и грешното им изписване - моля да се пропускат.

# 236
  • Мнения: 528
Трябва да има строг подбор на учителите .
Да им измерват праг на търпимост , природна интелигентност ,
за да работиш с деца наистина трябва подход .
Не е за всяка  уста лъжица .И повече мъже учители , те винаги печелят повече авторитет.
За децата има шанс да се променят , но една изхабена невротична жена ,
която мрази целия свят никога няма се промени .
А децата не са толкова лоши , ние сме виновни , че им предоставяме такъв свят .
И сме много по-глупави и арогантни.
Само като чета някои какви определения дават за едно дете  ooooh!

Именно. Аз също се изумявам какви определения се дават за децата, учениците в днешно време били тъпи, невъзпитани и прочие. Вероятно и своите деца причисляват към тях. Simple Smile

Не вярвам, че учител ще обижда ученик.
Съвременният учител за съжаление изпитва страх от учениците си.
Как ще обиди, като 20 маймуни ще му скочат веднага , пък после като се разчуе и директора ще го подкара.


Случи се. Директорката не повярва на учениците. Simple Smile Така че трябва да трансформирате неверието си във вяра. Може мнозина от вас да не вярват, но това е така, защото не сте виждали другата, нетолкова светла страна. Така че не заклеймявайте всяко твърдение, което ви се струва невярно, като такова. Simple Smile

# 237
  • Мнения: 187
Aphrodisiac :*, никой не е твърдял, че всички учители са страхотни, нито дори, че всички са на ниво. По ирония на съдбата и моята учителка по химия беше ужас - заяждаше се, викаше, пишеше двойки на поразия, но никой не си е и помислял да й посегне по някакъв начин, да я нагруби. Защото това в крайна сметка е зле за ученика, а не за учителя. И защото колкото и да ти е противен някой учител, все пак е учител и е над теб и дори да не е заслужил уважението ти, то с нищо и не заслужава такова унижение Peace

# 238
  • Мнения: 341
Говорите, че младите учители са некомпетентните, но не са само те. Всичките примери, посочени от мен са за учителки във възрастта 40-50, в която са повечето учители в България. Интересна подробност, която ще споделя с вас, е, че половината от тях са неомъжени и живеят сами или с родителите си, според мои съученици оттам идва злобното им държание към учениците.
Ето цитата, не виждам нищо за учители, които коментират други учители. Също така живо ме интересува какви са тези учители, които така охотно обсъждат личния живот на някоя колежка с... ученици, вместо да преподават. Да разбирам ли, че на ученическата маса все още най-любими са й НЕпреподаващите учители?

# 239
  • Мнения: 5 710
аз изобщо не разбирам какво цели тази тема. казусът е от ясен по-ясен.
ученичка: наказание за провинението й.
учителка: разследване на методите й и взимане на мерки.
нито едната е за оставяне и оправдаване, нито другата.  

Реда за процедиране ако не се лъжа е следният-след като има обиди от страна на учителя,ученика го свежда до знанието на настойника си и той се обръща за изяснение на въпроса 1.с учителя.Ако няма резултат се отива към т.2-директора и ако и там няма хабер се пристъпва към горна инстанция-т.е.минстерството на образованието,като междувременно се водят бележки как се е движел въпрoса и се доказва документирано какво е направено към момента.Е,пита се в загадката-какво е направила госпойцата с кошчето преди да го захлюпи на главата на учителката си?

P.S.А инак другарки,прекалили сте яко в темата-хич не е за чудене какви неща стават в "държавата",впредвид настроенията във форумите.

ГоспоЙцата е  в 9ти клас и вероятно изобщо не е наясно че има каквито и да е права да се оплаква на арменския поп.
Това едно, второто е че 9ти клас е колко години -13-14? Абсолютно обяснимо  е, ако й е дошло вповече е изтрещяла. Сега са на ход властите , за да я накажат, защото те вероятно това го имат разписано някъде. Едно време намаляваха поведения, изключваха и тн.
За мен това е от ясно по-ясно

Интересно ми е ще има ли разследване на методите на учителката и ако се установи, че 'неправомерно' е писала двойка, тоест "ей така щото аз казвам и щото си номер 12". т.е пълно своеволие и то системно, какви са там процедурите. Нещо за това знае ли се? Или и при тях, като при лекарите гарван гарвану око не вади, 'ора с 'призвание'.  Rolling Eyes

Винаги е имало такива учители, аз по-химия напр крайно имам по-нисък бал , защото учителката ми каза в очите, че независимо че съм за 6 ще ми пише 4 или 5 не помня ( явявах се на повишителен заради тази изродка), защото смятам да кандидатствам медицина, а нейната дъщеря също щяла да кандидатсва медицина.  Абсолютно изтрещял народ има, който упражнява тази професия и е много жалко, че все още го има и че няма здрави стандарти , които да изолират рецидивите и че тази госпожа ще си продължи с 'методите' и занапред. Не случайно директорката се оптива да замете под чергата

Последна редакция: нд, 16 фев 2014, 19:59 от Blue-footed Booby

Общи условия

Активация на акаунт