Лоши ресторантьорски практики

  • 79 864
  • 941
  •   1
Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 5 738
Аз пък днес мнооооого се ядосах на една сервитьорка, която се направи на ударена за рестото. Сред като платихме сметката и тя 10 мин. не дойде да ни върне ресто, пратих децата да я питат какво се случва, а тя нагло нагло дойде да ми обясни, че не съм сметнала вярно  newsm78, защото след като е приключила сметката, някое от децата си е поръчало още една вода и не съм си я била прибавила към сумата  Shocked. И след водата имахме ресто от 10 лв.  newsm78 На сметка 26 лв. при положение, че й казахме да си хване 30 лв./ някак ресто 10 лв. още отгоре ми се вижда малко множко за да реши сама да не връща. Чак една такава сърдита застана и довиждане не каза. Собственикът на ресторанта ми е приятел, не се стърпях, звъннах му и му разказах. Някак много ме хвана яд.
А за казуса заведение да се затваря преди обявеното работно време много ме дразни. Но в БГ все още голяма част от хората не са се научили да правят бизнес за съжаление.

# 256
  • Мнения: 851
Не прочетох цялата тема(по- късно ще го направя), но да кажа. За много заведения това е политика. С цел да не сядат хора за по две шкембета и питка/пържени картофи и две бири и от този тип неща. Даже се сещам за заведение, в което вдигнаха кафето с близо 2 лв, поради същата причина. Просто не е рентабилно двама души да седнат на маса за 6. За тази неща, са виновни хората, които го правят, естествено. Това показва, че не са малко. Аз лично избягвам да се храня по такива места, след като съм работила в ресторант. Предпочитам някое забутано уютно място, където цените са нормални и излизаш ял и пил. В Хепи не мога да се наям с нищо, а и не понасям някой нон- стоп да ме обикаля и гледа...Примерно...

# 257
  • София
  • Мнения: 5 738
А защо не можеш да се наядеш в Хепи? Не те разбрах и не се заяждам, да подчертая  Hug на нен пък ми е любимо заведение. Поне 2-3 пъти седмично се яде това в нас.

# 258
  • Варна
  • Мнения: 6 839
Случи ми се да отида на интервю за сервитьорка в Хепи. Ами условията бяха ужасни. 12 часови смени, почивен ден - 1 брой в седмицата и то не е много сигурно. Транспорта сам си го поемаш. Карат де да питаш 500 неща всеки клиент, сякаш е малоумен. Заплата няма. Работиш за само 3% от оборота само на твоите маси, плюс евентуално бакшиш. Ужасно е, трябва на ден само ти да имаш 1000 лв оборот, за да се прибереш с нормален надник. И пак не е сигурно колко ще ти одържат от него впоследствие. И в едно Хепи средно са 5 - 6 момичета. Като знам повечето Хепи-та как са празни по цял ден, не знам как се гонят такива обороти. Изключвам Хепи-то на Севастопол, и то само лятото. Тогава наистина няма къде да седнеш. Та така де, после се чудим защо някои сервитьорки са изтрещели.  Crazy И за бакшиш са готови да те изядат с парцалите.

# 259
  • Мнения: 58
Ако обърнете от другата страна и помислите и от гледна точка на ресторантьорите ще мислите по друг начин. Клиентът винаги е прав, истина е.
Наистина никой не влиза в празно заведение, наистина е гадно да те изгонят,но има и ужастни практики на клиентите. Първо на мен лично ми е много грозно някой да направо 250лв сметка и да остави до стотинка, случвало ми се е милиони пъти, 10 човека сядат,празнуват,веселят се, казват колко им харесва, поръчват си като за световно, виждат цените все пак и като видят сметката почват да правят физиономии и като отиде сервитьорката за парите я гледат все едно ги е ограбила.
Второ въпреки многото ви мнения, че 20лв не са малко /не не са/, но не върви за 20лв да седиш 5-6-7 часа, не съм казала че трябва да си поръчаш да изядеш и да тръгнеш, но все пак някакво нормално време.
Трето всички съдите сервитьорките, които почват да ви гонят преди края на работното време, но никой нищо не казва за клиентите, които явно знаят кога затваря заведението, но седят поне 2-3 часа след края на това работно време? Да не би това да не е честа практика, защо това се намира за нормално. Случвало ми се е  също много пъти, моето заведение затваря в 12 часа, но има доста клиенти, които ОК правят по 100-200 лв, има и такива които правят по 20-30-40-50 и седят до 3-4 часа. В този случай никой не мисли за сервитьорката и ако почне да чисти, намали музиката или загаси, веднага ще бъде изкоментирано, както вие тук.
Не трябва да съдим само другите за грешките, трябва да погледнем и нашите собствени.
Не разбирам и авторката, реално как може 2ма да седнат на маса за 6 човека, лично аз, не като ресторантьор, а като човек бих се чувствала НЕудобно на такава голяма маса.
Съдете ме колкото искате, но това е моето мнение.

# 260
  • Мнения: 851
А защо не можеш да се наядеш в Хепи? Не те разбрах и не се заяждам, да подчертая  Hug на нен пък ми е любимо заведение. Поне 2-3 пъти седмично се яде това в нас.

Аз също не се заяждам,   bouquet имам приятелка, която редовно си поръчва за вкъщи, на мен също ми харесва. Обаче...нещата, които предлагат, са евтини полуфабрикати(каквито обичам и редовно нагъвам), на г/д прилични цени, обаче с претенции за нещо много специално. Демек, ходя, където управителя знае имената на служителите си, не настанява две момичета на маса, на която вали и най- вече, където си плащам за нещо повече от г/д приятна обстановка. Масово в такъв тип заведения персоналът е нископлатен, прост и нещастен. Усмихва се по задължение. Не, че не знаят как се прави бизнес, по- скоро знаят как се правят много пари от нищото. Подобни 'лъскави' ресторанти си плащат месечния наем само с оборота от един уикенд. На шефовете им пука единствено какво остава за тях, това е.  Просто го срещнах някъде в коментарите Хепи и затова го споменах, иначе масово е такова положението във веригите ресторанти. Може да ми е изкривено мнението, след като познавам тези среди и знам какво се случва отвътре. Не ми е приятно да забелязвам такива неща, но не ги забелязвам навсякъде...

С горните два коментара съм абсолютно съгласна. И пак казвам- има ресторанти и ресторанти. Хора и хора. Както клиенти, така и персонал. Мисля, че сте големи хора да прецените къде как стоят нещата( и що така се случва).

# 261
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Ако обърнете от другата страна и помислите и от гледна точка на ресторантьорите ще мислите по друг начин. Клиентът винаги е прав, истина е.
Наистина никой не влиза в празно заведение, наистина е гадно да те изгонят,но има и ужастни практики на клиентите. Първо на мен лично ми е много грозно някой да направо 250лв сметка и да остави до стотинка, случвало ми се е милиони пъти, 10 човека сядат,празнуват,веселят се, казват колко им харесва, поръчват си като за световно, виждат цените все пак и като видят сметката почват да правят физиономии и като отиде сервитьорката за парите я гледат все едно ги е ограбила.
Второ въпреки многото ви мнения, че 20лв не са малко /не не са/, но не върви за 20лв да седиш 5-6-7 часа, не съм казала че трябва да си поръчаш да изядеш и да тръгнеш, но все пак някакво нормално време.
Трето всички съдите сервитьорките, които почват да ви гонят преди края на работното време, но никой нищо не казва за клиентите, които явно знаят кога затваря заведението, но седят поне 2-3 часа след края на това работно време? Да не би това да не е честа практика, защо това се намира за нормално. Случвало ми се е  също много пъти, моето заведение затваря в 12 часа, но има доста клиенти, които ОК правят по 100-200 лв, има и такива които правят по 20-30-40-50 и седят до 3-4 часа. В този случай никой не мисли за сервитьорката и ако почне да чисти, намали музиката или загаси, веднага ще бъде изкоментирано, както вие тук.
Не трябва да съдим само другите за грешките, трябва да погледнем и нашите собствени.
Не разбирам и авторката, реално как може 2ма да седнат на маса за 6 човека, лично аз, не като ресторантьор, а като човек бих се чувствала НЕудобно на такава голяма маса.
Съдете ме колкото искате, но това е моето мнение.

Явно не знаеш наистина какво е клиента да е прав  Sunglasses
Дори да не е пак е прав  Wink

Тук ми се преобърнаха представите за клиент  Grinning в добрият см. на думата. Както и да е Simple Smile

Та ,
Болднатото !  –  а ти собственика не мислиш ли за нея или и ти я ползваш  Mr. Green

# 262
  • Мнения: 851
Добро утро  Twisted Evil

Нещо се светнах от тва, хайлайтнатото...и да питам Laughing Кво праим, ако работим до 23:00, обаче е 00:00, сервитьорката е на работа от 14 чАса и идват на проверка от някоя произволна инспекция? Пък шефката даже не плаща осигуровки? Става ли ѝ тъпо или пак клиентът е виновен? Да не говорим, че по закон сте длъжни да НЕ работите след написаният на входа час? Това и на клиентите го казвам, като на този етап критикувам и двете страни  Wink

# 263
  • In the shadows of my mind
  • Мнения: 964
Maма жаба, не ме разбирай погрешно, не те упреквам и не те обвинявам в нищо  Peace Предполагам колко е трудно да се прави бизнес в днешно време, с тази икономика, с голямата конкуренция и т.н. Но има начини тези "лоши клиентски практики" да бъдат туширани и заобикаляни по възможно най-деликатния начин така че хем клиентът да е доволен и да не се чувства изгонен или като бедняк, понеже не може да поръчва цяла нощ, хем и собственикът да е доволен - заведението му има посещаваемост, хората му работят (а не си чоплят семки на бара 12 часа), прави се оборот, има приходи... Наистина няма как да говоря от личен опит, тъй като нямам такъв (като собственик на заведение), но според мен винаги има начин.
Пак казвам - наясно съм, че има хора и хора. Както бях писала, била съм сервитьорка в младините си, сблъсквала съм се с всякакви клиенти. Има виновни и от двете страни... Ето, пресен пример от снощи - вечеряхме в ресторант Виктория на Черковна (зад мол Сердика) - седнахме, поръчахме, хапнахме, двама бяхме, за около час и половина, сметка около 50лв., оставихме 10% бакшиш и си тръгнахме. Срещу нас на маса за 10 човека седяха хора, които вече бяха там, когато ние седнахме, на 1 чай и 1 кафе, с опаковани в пликове остатъци от храна, явно бяха седяли доооста време, и продължиха да си седят на същото кафе и чай след като си тръгнахме ние... Не мисля, че бяха направили кой знае каква консумация, бяха възрастни хора и просто сиседяха и си говореха с часове. Как би постъпила при подобен случай ти?

# 264
  • Мнения: 12 794

Не трябва да съдим само другите за грешките, трябва да погледнем и нашите собствени.
Не разбирам и авторката, реално как може 2ма да седнат на маса за 6 човека, лично аз, не като ресторантьор, а като човек бих се чувствала НЕудобно на такава голяма маса.
Съдете ме колкото искате, но това е моето мнение.
А като сме двама и има само големи маси къде да седнем?
Аз съм зает човек и на ресторант ходя, за да се нахраня или да отпразнувам рожден ден. Не вися.

В Хепи ходим, въпреки, че ни е ясно, че просто един напудрен макдоналдс, но поне храната навсякъде е една и съща и като си поръчаш, знаеш какво ще дойде. /Това ми е отвратителна практика, два пъти поръчваш едно и също, два пъти пристига различно. Рецепти ли нямат  newsm78 /.

Като изключим наистина тъпите въпроси, голяма глупост са направили в люлинския хепи Simple Smile. Плакатите с голите жени са срещу детския кът. Детето последният път крещеше, че има снимки на момичета, на които някой им е откраднал дрешките.

# 265
  • Мнения: X
Скрит текст:
  Лоша практтика за мен е при обявено работно време до 2ч. през ноща (например) в 12 ч. да ти изгасят светлините да спрат музиката и сервитьорката да започне да чисти тояно около твойта маса , демек "Хажде изчезвайте", при положение че си 2ма човека сме си поръчали около 10тина неща (аз обикновено много бързо си изпивам всичко и на едно кафе пия кафе + 2 сока + минерално вода обикновено.)И да идват дръги хора и да казват, че приключват.Ако знач , че ще ме изгонят 30 мин. след като съм седнала и то при фиксирано работно време 2- 3 ч. след това , няма да седна на това място.
 
 А едни от най-големите гнусотии съм виждала в кухните на к.к. "Албена". Бяхме там едно ялто на едномесечен стаж от училище е таква гнъсотия няма. И това е във всички хотели там изключвам хотел Фламинго , защото там не е имало никой на стаж и не мога да знам какво е. Съдовете се мият само с вода.Падат по земята или анправо се дъжат там. Плотовете в кухнята се бършат с парцала с които бършеш и пода , а дори понякога и вилици , лъжици и т.н. се полират с него. Храната е отвратителна. Ние се хранехме от мястото където работим и аз целия стаж си го изкарах на плодове или тук таме някож пържени картодки, които една добра женица от готвачките ми пържеше специално за мен.Там нищо от храната ен се хвърля всичко се прибира за следващия път. Веднъж в седмицата анпример имаше българска кухня. Караха ме да ердя сирене по шопски върху остатъците от предния седмици, само се допълват дупките.Единия път едвам се сдържахд а не повърна, защото лука с който трябваше да готвя беше толкожа размален че течеше навсякъде. Беше ме гнус да го пипна това нещо и още повече , като знам. че хората ще го ядат.Остатъците от шницели и меса, веднага се правят на някакво друго ядене.Развалените доамати например веднага се бухват в някое ядене с картофи и телешко например.Ако е останало телешко от предния месец се допълва с ново и се затопля.Развалена риба става на супа. Плодовете и зеленчуците не се мият.На едни и същи дъски с едни и същи ножове и еедно до друго се режат зеленчуци, риба, сирене и т.н..Даже акто отидох първия ден ми се скараха защо не си нося нож- просто нямат.ХЕИ и всички инстанции са наясно със случващото се там , но понеже се плаща стабилно никой не обръша внимание.Готвачите изрично ме предупредиха да не ям нищо без те да ми кажат, че може за да не ми стане нещо. И това в ресторант, за който почиващите доплащат да ползват защото се води по луксозен от тези в хотелите им. Недейте ходи там на All inclusive , случващото се е потресаващо. За персонала дори няма кърпи къде да си избършат ръцете. В тоалетната за персонала в ресторанта, в който бях нямаше течаща вода или пък тоалетна хартия и ако искам да си мия ръцете го правя там където мия и зеленчуците например или премиваме старите салата за клиентите.Половината персонала даже не си и миеха ръцете след тоалетна. Тотална гнус.

 Shocked

Това го подозирах и затова там отидохме само веднъж и повече не повторихме
Но пък ме направиха не на салата, а на кайма в албенската тема, като изказах недоволство
Но въпреки това ще им пусна този цитат още сега

Не гнусно, а отгоре

# 266
  • Мнения: 12 794
Друга интересна практика, макар и нересторантьорска точно, но пак свързана с обслужване на клиенти.
Ресторантът в обеката работи до 12 часа. Паркингът до 9-10 ...
Паркираш, хапваш, колата ти е заключена и половин час търсиш кой да ти отвори. Разправят ти, че с две малки деца трябва да се прибереш с такси, защото няма кой да отвори, накрая същите тези в крайна сметка отварят. Е няма да стъпя повече в Скай Мол или нещо такова беше.

# 267
  • Мнения: 9 992
Защото на младини съм работила доста в заведения и мога да кажа , как клиента, въпреки , че знае , че работното време е до 12 , седи до 2 като нищо не са си поръчвали в близките 2 часа . Гасихме тоци , прибрахме всички други маси те си седят . Нито шефа ще ми плати повече , а аз трябва да стана рано сутринта, защото отваряме в 6:30 . Също как на 10 лв. сметка седят 3 часа и 5 човека персонал седи вързан , да ги чака да затвори . Най -често това да се затваря по-рано е зимата, улиците пусти , дори няма вероятност да дойдат нови клиенти и да дойдат трябва да бъдат отпратени , защото заведението затваря скоро . И наистина ако си бил 12 часа на работа ти е само до такива "селски номера и пинизи " на клиентите , които и бакшиш не оставят . Пияни дошли и сметки не правят,ако да ги чакаш да си допият, поне да поръчват . По късните часове, през седмицата, свестни клиенти в заведенията посред нощите няма /освен по комплексите и туристическите градове /. Работила съм и в заведение с фейсконтрол, дойде ли много пиян някой , си го праха в къщи .

# 268
  • Мнения: 197
Бе във всякакви такива заведения, в които не уважават клиента и не го поставят на първо място, въобще не трябва да си оставяте парите! То това значи, че те не се интересуват от това дали на нас ни е добре. представете си тогава какво може д аим е състоянието на кухните и каква храна ни сервират. Истинските професионалисти в този бранш знаят, че трябва да са изпипани всички детайли - иначе не става.

# 269
  • Мнения: 9 992
Бе във всякакви такива заведения, в които не уважават клиента и не го поставят на първо място, въобще не трябва да си оставяте парите! То това значи, че те не се интересуват от това дали на нас ни е добре. представете си тогава какво може д аим е състоянието на кухните и каква храна ни сервират. Истинските професионалисти в този бранш знаят, че трябва да са изпипани всички детайли - иначе не става.

Айде сега състоянието на кухните. Ако на теб не ти е добре , персонала с нищо не може да го промени . Има клиенти които са перманентно недоволни , състояние на духа го наречи ако искаш , каквото и да направиш , все са недоволни . Управата е виновна за всичко , далеч съм от мнението , че персонала е безупречен , а клиента вечно крив и все едно с нещо е длъжен , но монетата е от 2 страни . Не може да съди само , клиента цар , персонала нисш и все крив . Ако нещо не е наред в дадено заведение , управата е виновна , дори за това , че не умее да си контролира персонала.
Първо ако работя до посред нощите, трябва да ми поемат транспорт , второ да се наемат професионалисти , а не дългокраки симпатяги на по 18 , които не знаят къде се намират. Трето собственика , трябва да е винаги там , не да се разхожда с джипа и млади гаджета , да идва да взема оборота и да псува наред /както е в практиката/ и да чака за жълти стотинки да му се работи на ниво . Най -често , на което съм свидетел , е че българина управлява като крещи , с право или без , така се практикува . Първо собственика , трябва да работи и да знае повече от всички и от там да знае какво да изисква , което не се случва .

Общи условия

Активация на акаунт