Лоши ресторантьорски практики

  • 79 857
  • 941
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 73
Казвали са ми че пълнят бутилките с нещо от някакви 10 литрови туби. А какво е това нещо така и не разбрах.Човек ще убият.... #2gunfire #2gunfire

# 301
  • Мнения: 555
Цитат
Ами и тук, ок, ама дали ще седиш на мръсни и неотсервирани ПРАЗНИ чинии и чаши или на изчистена празна маса.... пак е простотия. Ял си, пил си, платил си сметката, ако няма да поръчваш още - нямаш работа повече на масата. Елементарно възпитание.
Аз ям много бързо, не мога да се лигавя над порция сърчица (в интерес на истината над нея мога да се лигавя, защото не ги понасям, но няма да съм си поръчала това, нали), особено ако съм гладна. Това значи ли, че трябва да си тръгна 20 минути след като съм дошла или че трябва да си поръчвам храна, която няма да ям, за да стоя? Аз не плащам  само за храната, плащам и за мястото, и за обслужването,би трябвало да имам право да ги използвам. Да, да стоиш 5 часа на едни картофки е прекалено, но за мен това е някакъв измислен пример, който на практика не се случва.

Нека дам пример - в една от популярните вериги веднъж седмично се събират хора от ИТ сектора. Започва се около 7 вечерта и се приключва след 12 (заведението е денонощно). През това време през масите се извъртяват между 10 и 50 човека (обикновено нещо по средата). Тъй като това е среща, почти всички стоят поне по час-два. Някои ядат обилна вечеря с десерт, някои стоят на по една салата и бира. Не е като масите да остават без консумациqяпо тях, но има хора, които стоят доста след като са свършили с яденето.  Никога не съм видяла да се намръщят на някого понеже си е допил бирата и не иска да си поръча още една, а седи. Също така почти винаги е имало доста свободни маси наоколо, т.е. не като да се заемат места на потенциални клиенти.
Това води до това, че заведението си има сигурен приход веднъж седмично, хората като редовни клиенти просто няма как да не оставят бакшиш, а сервитьорката ги познава по имена.
А вместо това заведението би могло  да се възмути на това, че някакви хора са останали един час, след като са си изконсумирали яденето и да си стои празно, спазвайки изложената нагоре ресторантьорска логика.
 
А това с фалшивия алкохол е просто престъпно.

Последна редакция: чт, 03 апр 2014, 11:45 от *Coraline*

# 302
  • Мнения: 2 099
Ами ще убият я!Абе смятай да тършнат голям човек като мен,какво би се случило с една 18 годишна малограмажна дама? Щото аз съм висока 178 ако ще да съм 57 кг,ама масово са по 160 и 40 кила с мокри дрехи момичета.И до болница може да се стигне.От тогава не пия твърд алк.навън,освен ако не е в бар на някой познат и знам,че на нас няма да сипе ментак...

# 303
  • Мнения: 9 992
Казвали са ми че пълнят бутилките с нещо от някакви 10 литрови туби. А какво е това нещо така и не разбрах.Човек ще убият.... #2gunfire #2gunfire

Може, но аз в практиката си не съм виждала с очите си . Където съм работила не е било . Но бях в едно кафе, шефката правеше промоция котейл : уиски с мартини 2.40лв. , а 50 уиски е 4 лв. и 50 мартини 3 лв. съответно го правехме със савой и вермут . То прост да си ще сметнеш , че няма как да стане , ама те си вярват. Не съм го правила за себе си , шефката така искаше, но и не е практика само в това заведение .

Много колеги са ми били клиенти , тях няма как да излъжеш , най-взискателните, но и най-готини и най-много бакшиш оставяте еле като не ги излъжа. Беше дошло едно момче барманче, видя прИмоцията и изпи 10 коктейла , но пред мен седя на бара и нямаше как да сипвам савой клуб  Laughing Шефката умря от яд.

# 304
  • Някъде на път....
  • Мнения: 10 351
[....... Това значи ли, че трябва да си тръгна 20 минути след като съм дошла или че трябва да си поръчвам храна, която няма да ям, за да стоя? Аз не плащам  само за храната, плащам и за мястото, и за обслужването,би трябвало да имам право да ги използвам. ......
Абсолютно!  Peace

# 305
  • Мнения: 58
Не са измислени примери, пресен пример от снощи. При работно време до 22 часа в момента, тъй като още не е сезон, в 21:30 сядат двойка с дете, редовни клиенти са, уважавам ги много, но знаят много добре, че работното време е до 22часа. Сервитьорката отново ги предупреди, каза че могат да си поръчат от кухнята, но ресторантът ще затвори в 22часа, казаха че няма проблем ще хапнат бързо и ще си заминат. Две салати и едни пилешки хапки + малка каничка вино. Е, бога ми.. Седяха до 1 през нощта, освободих сервитьорката тъй като не е длъжно да ги чака момичето, все пак днес трябваше тя да отваря в 10часа. Не ги изгоних, нищо не направих, дори музиката не намалих, в 1часа мъжът си иска сметката и с най-ехидната усмивка, която съществува ми казва "Ние май малко закъсняхме.".. Как като си наясно кога затваря ресторанта, предупреден си, казал си че ще тръгнеш, как така закъсняваш с 3часа?
А ако го бях изгонила, щях аз да бъда лошата.

# 306
  • Мнения: 851
Фалшивият алкохол така си го докарват. Аз лично там, където съм работила, не съм попадала. Обаче от магазини фалшив алкохол, колкото искаш. Едни колеги си бяха купили уиски, беше на промоция в Била, егати чудото...Големи мъже, пиячи, колко уиски да са изпили, че да се разцепят от повръщане... На мен ми се е случвало пък на женска сбирка, с ром.

Яя, не се шашкайте, че се възмущаваме на 'висящи' клиенти. Който обича да го прави, си го прави. На мен не ми е било проблем, нито досадно. Пък и не знаете какви екземпляри има  Laughing Когато си харесваш работата и клиентите са доволни, е най- добре. Имах обаче една колежка(защото темата е за лошите практики), която си вършеше работата механично, една чаша вода я мързеше да налее, винаги гледаше лошо клиентите и беше на ръба на заспиване нон стоп. Мноого ѝ се вбесяваха редовните клиенти  Laughing Но трябва да има и такива, за да има равновесие. А редовните клиенти са много интересни, има такива, които в продължение на години сякаш извършват ритуал, по време на вечеря. Не желаят да им се отсервира празна чиния, докато не е дошло основното, пият едно и също, еднакво количество. Изобщоо, хората са интересни и е много по- хубаво да ги опознаеш и да влизаш в такт, отколкото критикуваш и да се ядосваш  Simple Smile Напоследък посещаваме едно единствено местенце с приятели. Сервитьорът си познава клиентите, разбира те с поглед, не ти виси на главата, но знае в кой момент имаме нужда от него. Винаги получава бакшиш и всички сме доволни.

Мама жаба, добре, че не съм работила за теб. Да ти обяснявам ли, че след 22ч. или каквото ти е работното време, нямаш право да им искаш сметката? Пък те може и до сутринта да си стоят. Вземи прочети една книга или нещо такова, докато ги чакаш. Така с нерви не става!

# 307
  • Колибите
  • Мнения: 375
Подценяване на клиентите. Особено от страна на някои младит сервитьори.

В профила ми пише на колко съм години. И отиваме с една приятелка, около 10-тина години по-голяма от мен да пием по едно към 5 часа на 31 декември срещу 1 януари 2010 г. в едно заведение в Стара Загора.
Няма особен наплив, хората са или по домовете си, или по курортите.

Поръчвам от менюто салата с авокадо.
Носи ми се салатата. Без авокадо,а вместо него 2 парченца зелена чушка (другите съставки са си там, но те не са интерсни в случая.) Носи ми се и сметката.
Питам къде е авокадото и девойката колебливо казва, ами в салатата. Посочвам чушката и обяснавам кротко, че това не е авокадо, и ако обича да повика управителя. И скоро-скоро готвачът дойде да ми обясни, че нямали авокадо и го заместили с чушка. Няма проблем, случва се, трябвало е да ми кажете, нямаше да си тръгна и т.н...А освен това, питам аз, защо сте ми таксували салатата с чушка на цената на салата с авокадо, при положение, че знаете, че нямате авокадо. Започна ново суетене, в резултат на което не ми взеха пари за салатата. Досрамя ги да си признаят, че са решили, че тетките не познават екзотичните зеленчуци и могат да ги преметнат. И като стана кофти, извислиха номера с чушките.

Същата случка със същата приятелка с коктейл с ананас на плажно заведение в Обзор. Е, пак го пих без пари, макар и без ананасови парченца, както пишеш в менюто.

Така де, нека се научат, че дъртите пастърми знаят що е туй авокадо и ананас и друг път да не правят така.

На по-младиде си години и сок от кайсия вместо поръчания сок от праскова съм връщала, а върхът беше когато върнах гроздова ракия внесто поръчаната сливова. Но одъртях и вече не ходя по кръчми, пък и пиенето намалих до бира.

# 308
  • Мнения: 9 992
Мама жаба, е много права и най -коректно е постъпила , като е пуснала момичето да си ходи, а е останала тя, за да не гони клиентите . Същите тези , ако някой ги накара да седят 3 часа на работното си място повече, как биха реагирали ми е интересно , щото с извинете не минава.  Demri не разбрах кое ти се вижда некоректно . Сервитьорките не са хора, заведение ли е , работно време няма и персонала няма личен живот.

# 309
  • Мнения: 58
Мама жаба, добре, че не съм работила за теб. Да ти обяснявам ли, че след 22ч. или каквото ти е работното време, нямаш право да им искаш сметката? Пък те може и до сутринта да си стоят. Вземи прочети една книга или нещо такова, докато ги чакаш. Така с нерви не става!
Книга не ми трябва да чета, тъй като съм си завършила нужното, не съм от тея дето ей така, падна ли им пари от небето и решили да си отворят заведение. Кажи ми какво да направя, като нито искат да тръгват, нито да плащат?

# 310
  • In the shadows of my mind
  • Мнения: 964
По принцип е редно да се обясни учтиво, че заведението затваря, тъй като си има посочено работно време (подчертавам, че трябва да е дошъл този упоменат край на работното време). Ако клиентите не искат да си тръгнат - има органи на реда, който се борят с подобни "противообществени" прояви.

# 311
  • Мнения: 102
Може би не желае да губи редовните си клиенти. Такива каза, че са.

# 312
  • Мнения: 851
Не се заяждам Simple Smile За сервитьорката нищо не съм казала, така е редно, да. Това с книгата- имам предвид да разпуснеш по някакъв начин, не си заслужава за всяка такава маса да си късаш нервите. "Там"- на моята свещена бивша работа, а и на много места така се правеше- Предупреждаваш кога приключвате и като дойде време, искаш сметката, приключваш касовия бон и после ако искаш, каквото искаш правиш... Сядали сме и ние с колегите да пием по бира, докато си тръгнат хората, следим дали имат нужда от нещо. Моята шефка работеше с нас и по цял ден си ангажираше мозъка с нещо, паралелно, за да не се натоварва. Четеше на бара, намираше си нещо и друго да свърши и рядко допускаше грешки. Винаги любезна и в добро настроение! Учила ни е и нас така да работим. Не да седят три риби и да тъпеят, гледайки двама души как ядат  Simple Smile Има хора, които късно свършват работа също, има такива, които са седнали, за да се видят и поговорят, и няма да си развалят вечерта, за да станат по- рано. Има и откровено нахални, разбира се, но никого не сме изгонили. Политика, както казах. А при подобен случай, като този с авокадото, готвачът ни беше изгонен. Това се случва в малък ресторант..

# 313
  • Мнения: 9 992
То най-лесното да ги изгони и повече да не стъпят и после да се вайкат на познати и по форуми . Истината е ,че ни един от вайкачите, не би седял 3 часа след работното си време , че било и заради клиент , освен ако не купува за 2000 или шефа не го е накарал но инцидентно , ако е практика ще напусне работа . Същите се сърдят , че за малки сметки ги гонели и как си били в правото си да се плюнчат на 2 бири 3 часа , щото им било кеф разбираш ли .

# 314
  • Мнения: 10 554
Така де, нека се научат, че дъртите пастърми знаят що е туй авокадо и ананас и друг път да не правят така.

 hahaha Joy

  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт