Математически турнири - 27

  • 94 867
  • 738
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 50 877
Елфи, нито познавам твоето дете, нито злобея към него. Забележките ми са изцяло към твоя начин на поднасяне на информация и твоите алюзии за качествата на другите деца. Ако не си го забелязала досега никога няма да го забележиш и затова няма да споря, все ми е едно. И сега писах само, защото ме подразниха внушенията в постинга ти ОТНОСНО ДРУГИТЕ ДЕЦА (тези, които се класират напред, и които мислят стандартно, шаблонно, по учебник и т.н.). Със здраве.

# 361
  • Мнения: 264
3. Изводът - лично за мен:... За да бъдеш първи на този тип състезания, трябва да си решавал много задачи и да мислиш по схема. Никога не съм искала това за детето си.  В крайна сметка младежът успява да намери свое собствено решение, различно от търсеното, от стандартното. За мен това е по-важно. Наистина не желая да мисли по учебник. Предпочитам да запази и съхрани своето креативно и нестандартното мислене. А пропуските в стандартната схема се надявам да навакса до края на седми клас. Не мисля, че ще бъде проблем за него.

Не ти ли се струва, че написаното е доста обидно за другите деца? Те, за разлика от твоето, мислят по схема, стандартно и по учебник и нямат креативно и нестандартно мислене newsm78
Съжалявам, но доста тежко написано. На такива състезания НЕ СЕ ОТНЕМАТ точки за нестандартни решения, ако всичко в решението е доказано и обосновано. Както и не се дават точки само за получаване на верния отговор. Верният отговор сам по себе си нищо не означава, ако до него не се е стигнало обосновано и без пропуски. Респективно точки се отнемат не за нестандартно решение, а за недоказване на твърдения и допускане на "очевидни" неща, за използване на готово на леми без да се докажат и т.н. Наистина, понякога журито не вниква в нестандартните решения, но затова си има контестации, на които децата се явяват и с аргументи си защитават решенията и журито много често променя предварителните резултати. Контестациите са част от състезанието, нещо като втори етап, така да се каже. Ако да знаеш всичко това е мислене по схема, може пък и да си права Twisted Evil Но как пък все вие с детето ти сте прецакани и ощетени? Нима цялата математическа гилдия се е наговорила да ви реже и подценява? Ми съмнявам се.

Черна станция, наистина си оправдаваш името си  Heart Eyes
Защо пък се обаждаш и обиждаш на всяко мнение, което критикува СМГ ?
Ами погледни задачи и победителите - тази година случайно има прецедент (победители извън СМГ Wink
Аз разбрах поста на Елфи така: умничко ми е детето, справя се добре по математика, но ако не учи в мат.гимназия няма шансове на това състезание, което си е факт.
Даже мога да допълня поста, ако не учи в СМГ вероятността да стане победител е 1 %  Peace
Няма шанс за дете извън МГ и най-вече СМГ да реши задачите само на принципа "умен съм бил, сетил съм се". Напротив, задачите са схематични и ако не си ги решавал или подобни на тях  - можеш да си откараш и 5 часа без да направиш нищо. 
И  защо е това подскачане - ми нали затова ги готвят състезателите и отборите - върху типови задачи, пък после да надграждат  newsm78

# 362
  • Мнения: 457
Аз питах и преди, но не ми обърнахте внимание, може би заети от Кенгуруто. Какви са мненията за Великденското, дъщеря ми е 2ри клас и миналата година беше наградена. Доколкото разбирам от това, което чета, състезанието не е нищо особено. Задачите за 2ри клас са лесни, има една две с уравнения, които набързо обясних на детето и то разбра. Колко ще ги използва не знам. За нея ще си е постижение, ако пак я наградят, но да си правя ли илюзии, че може да излезе математик от нея, да я записвам ли на някакви летни занимавки, за да се развива. Общо взето, как да тълкувам това й постижение.

# 363
  • Мнения: 10 547
А тази схематичност в задачите, тази принципност, тази рутина я има още от началните класове.
За това и, когато споделих в една тема, че детето ми преди състезание решава по 30-на подобни на даваните задачи на ден поне в продължение на 5-7 дни, като ходи и на курсове, ме обявиха за куку майка, а него за неразбиращо от математика.
Не, разбира си детето. Материалът в училище, спуснат от МОН му е противно лесен и скучен, но не е и на нивото на първите 10 състезателя от набора си. Може и да влезе в първите 20- я с късмет, я с налучкване. Но истината е, че като всякъде другаде и тук си трябва солидна подготовка.

# 364
  • Мнения: 1 058
в няколко случаи и аз съм забелязвал, че децата ми решават някои задачи по различен начин от стандартния; и всъщност им казвам браво с ясното съзнание, че на състезанията това може да им се отрази негативно; по-добре е да се опитват и мислят, отколкото да им набивам в главите шаблони и после на всяка по-нестандартна задача да блокират

# 365
  • София
  • Мнения: 2 300
Елфи, нито познавам твоето дете, нито злобея към него. Забележките ми са изцяло към твоя начин на поднасяне на информация и твоите алюзии за качествата на другите деца. Ако не си го забелязала досега никога няма да го забележиш и затова няма да споря, все ми е едно. И сега писах само, защото ме подразниха внушенията в постинга ти ОТНОСНО ДРУГИТЕ ДЕЦА (тези, които се класират напред, и които мислят стандартно, шаблонно, по учебник и т.н.). Със здраве.

Търсиш под вола теле. Няма нужда непрекъснато да преиначаваш думите ми, за да убедиш останалите, а и себе си в правотата си. И когато казвам, че някой се е издънил, /в отговор на коментар, насочен към мен, респективно детето ми/, определено нямам предвид, че той е издънка.
Четеш написаното така, както дяволът чете евангелието. Но все пак не забравяй, че и другите знаят да четат.
Остани със здраве.

# 366
  • Мнения: X
Две от задачите за 6 клас наистина са типови - първата прилича на тези, които се дават на пробните изпити в ПЧМГ, а друга (втората задача мисля) дъщеря ми каза, че  е виждала и решавала подобна. Така че и аз съм на мнението на Елфи, че поне за 6 клас две от задачите са типови, другите не мога да ги преценя.

Сега погледнах кои са авторите на задачите за 6 клас:
1. – Стоян Ненков, 2. и 3. – Ирина Шаркова, 4. – Емил Карлов;
А ето и самите задачи: http://www.rio-ruse.org/files/mat/4-8_klas.pdf

Последна редакция: ср, 02 апр 2014, 11:13 от Анонимен

# 367
  • София
  • Мнения: 4 100
Точно задачите от ПМС не са особено типови.

write2katia , никой не може да ти каже дали ще излезе математик от щерката ти, освен някой с кристална топка  Laughing Решавайте задачки, от време на време, ходете на някое състезание за сверяване на часовника, от 3 клас нагоре и бройката състезания расте главоломно, дори ще се чудиш как да ги редуцираш. И времето ще покаже. Нещата на сила не стават, което не означава да се толерира мързела, нито пък да се вменяват някакви очаквания, които да товарят децата. Математиката трябва да носи удоволствие, иначе е до време. (лично мое мнение е последното, съдейки по познатите ми от училище)

Елфи, в темата за задачите има няколко човека, които са много добри математици. Пусни решението на детето, така ще разбереш дали е вярно или не.
Претендирам, че имам познания поне за петокласните задачи, но на Хайнцаки  закъсах с логиката на една задача, детето ми обясни решението си и на мен ми се видя правилно. Имаше само 1 т., изпратих я в последствие да попита учителя и се установи къде греши.

Редактирам се само да кажа нещо, което звучи като виц:
Едно съучениче пита щерката какъв медал има, имайки предвид златен, сребърен...
А тя му отговаря - пластмасов  hahaha

Последна редакция: ср, 02 апр 2014, 10:31 от EliG

# 368
  • Мнения: 10 547
Под "типови" разбирам не a+b=с, а изискващи един тип мислене и нагласа. Със съпруга ми решавахме доста от състезания до 7 ми клас /над 20/  Mr. Green, и дали защото сме на по 35-40, дали и аз не зная защо, но точно конвейрни на моменти ни се видяха.

# 369
  • София
  • Мнения: 13 701
Vache, то и на мен навремето ми беше смешно, че децата в първи клас имат сборници, ама като минахме по този път, вече не ми е смешно. Случайно миналото лято ми попадна в една такава книжарница въпросния сборник и в него има по-скоро логика и картинки, отколкото задачи. Нещо подобно е и "Азбука на мисленето". За съжаление ако навремето съм знаела за подобни книги, въпроса с математиката днес щеше да стои по съвсем различен начин: т.е. в предучилищна съм учила детето да познава цифрите и да назубри колко прави 6+5, ама не съм го карала да мисли или да развива логика, защото не съм и подозирала, че има състезателна математика. Така, че аз препоръчвам идеята децата да се занимават от малки с логика. А и преди 5-6 години от децата в 1 клас се изискваше да могат да четат, за да си четат условията на Коледното състезание (виж например какви задачи има за 1 клас от 2007) - просто напоследък трудността на задачите непрекъснато пада и на КМС в 1 клас се стига до абсурда 90% от децата да са с близък до макс резултат, защото задачите са на ниво училищно контролно - а това все пак не е целта на това състезание (за тази цел си има "Аз и числата").

Виж, не е като да не съм минала по тоя път  Wink И точно по тази причина виждам как истерията с математиката се пренася във все по-невръстна възраст.
А иначе за сведение моето дете разполагаше с Линийки на Кюизнер още на 3 г. възраст.  Mr. Green Mr. Green Mr. Green Занимаваше се с различни класически дидактически игри, книжки с ребуси, шах, судоку. Всичко това съобразено със съответната възраст и интереси. Т.е. самата тя имаше интерес към това. И книжките опредлено не бяха сборници, а безобидните книжки на Фют  Wink А, пропуснах, че на модули по математика тръгна чак в 4 клас.

Относно това, че се е изисквало децата да могат да четат в 1 клас категорично НЕ Е ВЯРНО! Никога не е имало такова изискване. И сега го няма. Преди 5-6 г. също, щото моята дъщеря е била в 1 клас преди 4 г. не вярвам нещо да се е променило наобратно. На КМС в 1 клас задачите са без текст със сигурност. Провери ако искаш. Текст има чак на ВМС и аз не я пратих тогава, защото не можеше да чете все още добре и нямаше смисъл от това.

# 370
  • Мнения: 13 196
ПМС (Пролетно математическо състезание) , в Русе. От 4-ти клас нагоре

Благодаря за информацията!
Не бях чувала за това състезание, а и детето е още малко.
Доколкото разбирам, състезанието е от по-трудните?С кое от популярните би могло да се сравни?

# 371
  • Мнения: 457
Благодаря, EliG, точно така смятам и аз да постъпя. Без вманячаване, някое и друго състезание и така. Но понеже сега са ваканция и се чудят какво да правят, започнах да мисля с какво да ги занимавам през лятото. Дали няма да е добра идея да потърся някакви занимателни курсове, градски лагери, нещо такова по математика за 2 - 3 клас? Има ли такива, можете ли да ми дадете идеи?

# 372
  • София
  • Мнения: 4 100
write2katia , за малките всичко би трябвало да е под формата на игра, щом е за ваканцията. Бих ти предложила от картите на Клевър бук, примерно тези:

или :
Скрит текст:

Може и това, също има интересни неща, хем тренират логиката, хем са забавни и за мама и тати:
http://www.book.store.bg/p49436/v-sveta-na-intelekta-zabavni-zad … av-velichkov.html

За курсове и лагери може да проверяваш в Детската академия

# 373
  • Мнения: 50 877
Черна станция, наистина си оправдаваш името си  Heart Eyes
Защо пък се обаждаш и обиждаш на всяко мнение, което критикува СМГ ?
Ами погледни задачи и победителите - тази година случайно има прецедент (победители извън СМГ Wink
Аз разбрах поста на Елфи така: умничко ми е детето, справя се добре по математика, но ако не учи в мат.гимназия няма шансове на това състезание, което си е факт.
Даже мога да допълня поста, ако не учи в СМГ вероятността да стане победител е 1 %  Peace
Няма шанс за дете извън МГ и най-вече СМГ да реши задачите само на принципа "умен съм бил, сетил съм се". Напротив, задачите са схематични и ако не си ги решавал или подобни на тях  - можеш да си откараш и 5 часа без да направиш нищо. 
И  защо е това подскачане - ми нали затова ги готвят състезателите и отборите - върху типови задачи, пък после да надграждат  newsm78

В случая никъде не се споменава СМГ, а и не съм гледала кой е първи. Даже, както казваш ти, победителите не били от СМГ. Това за мен няма значение. Те са мислещи деца. Това, че в математиката има много стандартни похвати не значи, че задачите са типови. Ако бяха защо не ги решава всеки?  Та писах не заради СМГ и не заради детето на Елфи, което не познавам,  а заради внушенията и спрямо другите деца. Явно не на всеки му изглеждат обидни тези намеци за мислене по учебник и шаблон, но мен ме подразниха. Тя не пише "умничко ми е детето, справя се добре по математика, но ако не учи в мат.гимназия няма шансове на това състезание", а пише "детето ми мисли нестандартно за разлика от напомпаните деца от МГ, които мислят по учебник" .
Нека всеки чете и възприема написаното както му допада. Аз повече няма да пиша. 

# 374
  • София
  • Мнения: 10 825
Някой има ли представа дали сега през ваканцията продължава записването за Великденското математическо състезание? Конкретно за 119-то училище питам, за да знам дали утре да отида до там или да изчакам по-добре следващата седмица.

Общи условия

Активация на акаунт